רופא תעסוקתי חוות דעת משפטית

חוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי עשויה להיות הכרחית במקרה שנגרם לכם נזק שפגע ביכולתכם לעבוד בכלל או לחלופין, לעבוד כפי שעבדתם עד התאונה והפגיעה או המחלה המצערות. הלכה למעשה, חוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי תסייע לכם בהתמודדות מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ואף במקרה תביעה נזיקית מול המעסיק. במידה ונפגעתם ואינכם יכולים לעבוד – כדאי שתקראו. 

 

רופא תעסוקתי – חוות דעת משפטית, למה היא משמשת?

רופא תעסוקתי יכתוב ויערוך חוות דעת משפטית שמהווה, הלכה למעשה, בסיס מהותי להוכחה המשפטית של הפגיעה אותה חווה העובד הנפגע.

בפועל, חוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי מסייעת לנפגע בהתמודדות בתביעות מול גופים שונים – קרי, המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח וכן במקרה של תביעה נזיקית כנגד המעסיק.

 

רופא תעסוקתי – תחומי העיסוק

לרופא התעסוקתי כמה תחומי עיסוק עיקריים בתחום מתן חוות הדעת המשפטית.

 

אבחון במקרה של נזק בהווה

במקרה בו העובד כבר נפגע – יוכל הרופא התעסוקתי לאבחן את מצבו הרפואי של העובד. הלכה למעשה, במידה ובאבחון כי העובד סובל מנזק כזה או אחר או לחלופין מחלה כלשהי שפוגעים ביכולתו לעבוד – יוכל הרופא התעסוקתי לתת את דעתו המקצועית והמנוסה בנושא במסגרת חוות הדעת המשפטית.

 

אבחון במקרה של נזק בהווה – מה יבחן הרופא

מעבר לאמור לעיל, הרופא התעסוקתי יבחן את יכולתו של העובד להמשיך לעבוד במקום העבודה בו הוא עובד בהווה – זאת, באמצעות מתן התייחסות והתחשבות לתנאי העבודה המצויים במקום העבודה, היכולת של העובד להתקבל למקום עבודה חלופי וכמובן, האם בשל הפגיעה שסבל העובד – קיים עבורו קושי פיזיולוגי כזה או אחר לעבוד במקומות עבודה בהם תנאי עבודה מסוימים שעשויים להיות בעיתיים עבורו.

 

חוות דעת משפטית לטובת תביעת אובדן כושר עבודה

באופן דומה לאמור לעיל, הרופא התעסוקתי יסייע לעובד שנפגע, באמצעות ממצאים רפואיים אותם מצא, לאמת את גובה הפגיעה ממנה הוא סובל וכן, הערכת אובדן היכולת של העובד הנפגע להיות מועסק במקום עבודה כלשהו.

 

חשיבות חוות הדעת המשפטית

חוות הדעת המשפטית מטעם הרופא התעסוקתי הינה בעלת חשיבות מכרעת, שכן מאפשרת, הלכה למעשה, את פתיחתו של התהליך לקבלת הפיצוי מחברת הביטוח או לחלופין, מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

חוות דעת משפטית – החמרת המצב הרפואי

מטבע הדברים, לעתים, מצבו הרפואי של העובד שנפגע עשוי, מסיבות כאלה ואחרות, להחמיר. הלכה למעשה, לרופא התעסוקתי קיימת הסמכות, במסגרת תביעה של נפגע למוסד לביטוח לאומי לאשש כי אכן קיים מקום להגדלת אחוזי הנכות שאושרו לו מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

מתי יינתן האישור של הרופא התעסוקתי

הלכה למעשה, האישור האמור מטעם הרופא התעסוקתי יינתן על ידו כאשר הוצג לפניו הפרוקטוקול של הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי אשר קבעה את אחוזי הנכות של העובד.

במידה וישתכנע הרופא התעסקותי כי אכן קיימת החמרה במצבו הרפואי אשר מצדיקה העלאה של אחוזי הנכות – יעניק הרופא התעסוקתי את האישור החשוב.

 

כוחה של חוות הדעת המשפטית מטעם הרופא התעסוקתי

הלכה למעשה, כוחה של חוות הדעת המשפטית מטעם הרופא התעסוקתי, על אף שיש לה משמעות וחשיבות, אינה בעלת חשיבות מכרעת במאזן השיקולים הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי – זו, קובעת את חומרת מצבו הרפואי של הועבד שנפגע ובהתאם, את גובה אחוזי הנכות שייפסקו לזכותו.

כלומר, למעשה, חוות הדעת המשפטית מטעם הרופא התעסוקתי לא תכריע את הכף – אך הוועדה הרפואית תתייחס אליה ברמה כזו או אחרת.

 

חוות דעת משפטית של רופא תעסוקתי – תחומי השפעתה

לחוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי ישנם שלל תחומים בהם יכולה להיות לה השפעה ואף השפעה ניכרת.

 

מקרה של פגיעה בתאונת עבודה

במקרה שמדובר בתאונת עבודה שלאחריה יבחר העובד לתבוע, בתביעה נזיקית, את המעסיק שלו בגין התנהגות רשלנית שאפשרה את התנאים לפגיעה שקרתה לו – עולה הצורך בחוות דעת משפטית של רופא תעסוקתי שתוכל לאשר שהפגיעה או המחלה ממנה סובל העובד הנפגע הינה תוצר של הרשלנות של המעסיק.

 

הצבעה על אובדן כושר העבודה

חוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי יכולה לסייע בקביעת אובדן כושר עבודה של העובד הנפגע. הלכה למעשה, רשאי הרופא התעסוקתי לקבוע כי העובד הנפגע חווה אובדן כושר עבודה חלקי או מלא.

 

פיצויי פיטורין

מטבע הדברים, לעתים, כאשר עובד נפגע ובשל הפגיעה ומצבו הרפואי אינו יכול עוד לעבוד במקום העבודה – ייתכן ויאלץ להתפטר ממקום עבודתו.

מטבע הדברים, עובד שמתפטר ולא מפוטר – אינו זכאי לקבלת פיצוי פיטורים. יחד עם זאת, חוות הדעת של הרופא התעסוקתי המצביעה על כך שההתפטרות של העובד נעשית עקב מצבו הרפואי – הוא יוכל להתפטר ותחת תנאים מסוימים, גם להנות מפיצוי הפיטורין.

 

חוות דעת הרופא – מה קורה בפועל

במידה והינכם מעוניינים בחוות דעת מטעם רופא תעסוקתי – רצוי כי תוודאו שהינכם מצויידים בכמה שיותר מסמכים רפואיים רלוונטיים אשר מעידים, באופן הנאמן ביותר, על המצב הבריאותי שלכם – הן בעבר והן בהווה.

 

קביעת הרופא התעסוקתי

הרופא התעסוקתי יבחן את מצבו הרפואי שלכם באופן מקצועי ובנוסף, ישאל גם שאלות נוספות שיעזרו לו להגיע לאבחנה סופית מדויקת ונאמנה למציאות.

 

הצורך ברופא מומחה

יחד עם זאת, לעתים וכתלות בנסיבות הפגיעה, עשוי הרופא התעסוקתי שלא להיות מעורה בתחום הרפואי הרלוונטי לפגיעה שלכם.

על כן, עשוי הרופא התעסוקתי, לטובת חוות דעתו המשפטית, להפנות אתכם לביצוע בדיקות אצל רופאים מומחים מתחומי רפואה רלוונטיים שונים, ביצוע צילומים, בדיקות ועוד.

 

קביעת הרופא התעסוקתי

לאחר שלרופא התעסוקתי תונח תשתית מלאה ככל הניתן באשר למצבכם הרפואי – הוא יוכל לכתוב ולערוך את חוות הדעת המשפטית במלואה. זו, תשמש אתכם מול חברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי או המעסיק במסגרת תביעה נזיקית.

 

מחיר חוות דעת משפטית של הרופא התעסוקתי

חוות דעת משפטית מטעם רופא תעסוקתי עשויה לעלות אלפי שקלים. כמו כן, עלותה של חוות הדעת המשפטית תלויה, בין היתר, במידת המורכבות של המקרה שלכם – ככל שהמקרה מורכב יותר, כך חוות הדעת המשפטית מטעם הרופא התעסוקתי תהיה יקרה יותר בהתאם.

 

חשיבות לניסיון

רופא תעסוקתי מקצועי ובעל ניסיון עתיד לכתוב ולערוך עבורכם חוות דעת משפטית טובה ומדויקת יותר – על כן, עלותה עשויה להיות גבוהה יותר בהשוואה לחוות דעת משפטיות מטעם רופא תעסוקתי פחות מנוסה או מוכר.

 

פנו אלינו

פנו אלינו בהקדם כדי לקבל חוות דעת רופא תעסוקתי מן הרופאים המנוסים והבכירים ביותר שתסייע לכם בעת תביעה בגין אובדן כושר העבודה מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח המבטחות וכן, מזיקים שונים.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי