חוות דעת רפואית סוכרת

להאזנה:

 

סכרת היא מחלה אשר במסגרתה יש פגם מסוים בייצור האינסולין בדם שלמעשה אחראי על וויסות הסוכר בגוף האדם. מחלה זו משפיעה על התפקוד היומיומי של החולה ובשל כך עשויה להצריך קבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה בתחום הסכרת כדי שיוכל לקבל סעדים למחלתו; בין אם פיצוי כספי מן הביטוח הלאומי ובין אם בדרך של תביעת רשלנות רפואית, זאת על מנת שיוכל לשקם את חייו. המשיכו לקרוא למידע על חוות דעת רפואית סוכרת.

 

חוות דעת רפואית סכרת – מתי נדרשת

חוות דעת רפואית לאדם הסובל ממחלת הסכרת נדרשת, בדרך כלל, כאשר יש צורך בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי או לחלופין בהגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד רופא שהתרשל ביחס למטופל ובשל כך גרם להחרפת מצבו.

 

כיצד תסייע חוות הדעת הרפואית בתחום הסכרת

חוות הדעת הרפואית בתחום הסכרת תסייע ללקוח שלכם להוכיח מהי מידת הנזק שנגרם לו בעקבות המחלה, אילו טיפולים הוא צריך לקבל, וכמובן מהן המגבלות בפועל אשר חולה הסכרת סובל מהן בשל מחלתו.

 

תביעה לביטוח לאומי בשל מחלת הסכרת

במדינת ישראל, יכול כל חולה סכרת להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי בשל מחלתו. לענייננו, מחלת הסכרת, מסלול התביעה המתאים והרלוונטי ביותר יהיה, הלכה למעשה, מסלול התביעה לנכות כללית.

במסגרת תביעה זו, תיבחן מידת שיעור אובדן כושר העבודה של הלקוח לשכם שנגרמה לו בשל מחלת הסכרת ממנה הוא סובל; בהתאם, יקבע אחוז הנכות הרפואית שנגרמה ללקוח שלכם בעקבות המחלה.

חוות דעת רפואית סוכרת

הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי

הוועדה הרפואית תחליט בהתאם לבדיקותיה והמידע שהוצג לפניה מטעם הרופאים של הביטוח הלאומי וחוות דעת חיצונית שאליהן עליה להתייחס, האם יש מקום למתן קצבת נכות זמנית או קבועה לחולה הסכרת שתבע.

 

החשיבות של חוות דעת רפואית

כדי שהוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי תצליח, באופן המיטבי ביותר, להעריך את מצבו הרפואי של חולה הסכרת ובהתאם, תוכל לקבוע אחוזים מדויקים, ככל הניתן, של אובדן כושר העבודה והנכות שלו, היא תצטרך להסתמך על מסמכים רפואיים רלוונטיים ובדיקות מטעם מומחים מטעמה.

אך בנוסף לכך, חוות דעת רפואית של מומחה מטעם הלקוח שלכם עשויה להטות את הכף ולספק ללקוח שלכם זווית בחינה נוספת.

 

רשלנות רפואית סכרת

מצב של רשלנות רפואית במקרה של מחלת הסכרת הוא שונה מן המצב לעיל שהוצג באשר לתביעה במוסד לביטוח לאומי; זאת בשל העובדה כי האפשרות של תביעה במוסד לביטוח לאומי מתאפשרת לכל חולה סכרת באשר הוא.

עם זאת, תביעת רשלנות רפואית הקשורה במחלת הסכרת מצריכה צירוף נסיבות מסוים שיצדיק את התביעה – על כך, נעמוד להלן.

 

רשלנות רפואית – מהי

רשלנות רפואית היא חלק מכל אותם מקרים בהם רופא סטה מסטנדרט הסבירות והפרוצדורה הרפואית המקובלת בנסיבות המקרה.

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בגין אי מתן טיפול הולם, היעדר אבחון או לחלופין היעדר אבחון בזמן, אי הפניה לביצוע בדיקות מתאימות ועוד נסיבות רבות. כאשר הרשלנות הרפואית תוכח כי הו זו שהלכה למעשה גרמה למטופל לנזק או להחמרתו, יוכל התובע לתבוע בגינה במסגרת תביעה נזיקית.

 

הקושי בקבלת חוות דעת רשלנות רפואית

לא מעטים הם הרופאים שבאופן מקצועי יכולים לספק לניזוקים שחוו רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית במחלת הסכרת בפרט ולעורכי הדין שלהם, חוות דעת רפואיות איכותיות שיהוו בסיס חזק בתביעת הרשלנות הרפואית.

עם זאת, כידוע, תביעת הרשלנות הרפואית מוגשת, הלכה למעשה, כנגד רופאים אחרים ולעתים רופאים רבים ימשכו את ידיהם מלפגוע בחבריהם למקצוע ולחתום ההתמחות.

בהתאם, בשל ההיצע הפחות, ידרשו מחירים גבוהים עבור מתן חוות הדעת הרפואית שיקטינו את היעילות בהגשת התביעה הנזיקית מלכתחילה.

בפורום רופאים תוכלו לקבל את חוות הדעת הרפואית הטובה, המקצועית והאיכותית ביותר במחירים הולמים ומשתלמים.

 

חשיבות חוות הדעת הרפואית ברשלנות הרפואית בסכרת

חוות דעת רפואית מטעם רופאה מומחה בתחום הסכרת תקבע מהי מידת הנזק שנגרם לאדם בשל הפגיעה, האם קיבל האדם טיפול רפואי רשלני והאם הטיפול הרפואי הרשלני המוצג בבדיקה הוא זה שהוביל לקרות הנזק או לחלופין, להחמרתו. חוות הדעת הרפואית תשמש בסיס חשוב מאוד לתביעה של הלקוח שלכם בבית המשפט, במיוחד אם נעשתה מטעם רופאים מקצועיים המומחים ומנוסים בתחום.

 

היעדר הפניה לבדיקות

מקרה של רופא שנוכח לתסמינים שמצדיקים הפניה לבדיקות שיאמתו את מחלת הסכרת ולא עשה כך, עשוי להתגבש לכדי מצב של רשלנות רפואית, שכן אילו היה מפנה הרופא את המטופל לבדיקות המתאימות אשר היו מגלות את המחלה מוקדם יותר, היה ניתן להקטין את הנזק שנגרם למטופל.

 

גילוי מוקדם של סכרת

גילוי מוקדם של מחלת הסכרת בהתאם לסימנים מתרימים יכול למנוע סיבוכים של המחלה אשר יגרמו למטופל נזק רב בהמשך.

למעשה, בשלבים מוקדמים של המחלה, ניתן להסתפק בשינוי תזונתי אף ללא צורך בתרופות, כך גם למנוע סיבוכים עתידיים של המחלה. היעדר גילוי מוקדם עשוי להוביל לרמת סוכר בלתי מאוזנת בדם שעשויה להוביל למקרים הבאים:

 

בעיות עיניים

בעיה ברשתית שיכולה לגרום לעיוורון.

 

מערכת עצבים

פגיעה במערכת העצבים ההיקפית שעשויה להוביל לשינויים בתחושה בגפיי המטופל ואף לעתים, לשיתוק.

 

כליות

מקרים של אי ספיקת כליות בשל שקיעת סוכר בכליות.

 

רגליים

לעתים עשויים להיגרם פצעים בכפות הרגליים שעשויים לאחר מכן להזדהם ואף להתפתח למצב של נמק שעשוי לדרוש כריתה; זאת בשל אספקת דם לקויה לאזור.

 

רשלנות בטיפול עצמו

טיפול רפואי לחולה סכרת שנעשה באופן קלוקל שאינו הולם פרוצדורה רפואית מקובלת בנסיבות המקרה אשר הוביל לפגיעה בחולה הינה עילה לרשלנות רפואית במקרי חולי סכרת.

רשלנות כזו עשויה להתגבש במקרים של מתן מינון לקוי של אינסולין, מתן תרופות שגורמות למטופל תופעות לוואי חמורות והיעדר התאמת הטיפול התרופתי להתקדמות  מחלת הסכרת.

 

מקרים נוספים של רשלנות רפואית בסכרת

בנוסף למקרים שתוארו לעיל, גם המקרים להלן עשויים להיחשב לרשלנות רפואית בטיפול במחלת הסכרת – היעדר ביצוע מעקב רפואי מסודר; אי זיהוי סימפטום שמעיד על החמרה במצב; מקרים של סכרת הריון והיעדר מעקב אחריו.

 

ההליך בבית המשפט

תביעת הרשלנות הרפואית תתבצע כנגד הרופא המתרשל או לחלופין בית החולים, למעשה סביר כי גם התובע הניזוק יגיש מטעמו חוות דעת רפואית ממומחה סכרת וגם הנתבע יציג שכזו.

אם בית המשפט לא יצליח להכריע בכפוף לחוות דעת אלה מי מהצדדים צודק, הוא עשוי למנות מטעמו מומחה רפואי אשר יסייע בהכרעה. על כן, חוות דעת רפואית מקצועית ומפורטת ככל הניתן מצד התביעה הכרחית ביותר.

 

מועמדים לניתוח קיצור קיבה

ניתוח לקיצור קיבה עשוי לסייע לחולי סכרת קשרים שלא מגיבים לטיפול רפואי קונבנציונלי. למעשה, מדובר בפרוצדורה דיי דומה לניתוח קיצור קיבה אותו מבצעים ממטופלים הסובלים מהשמנה קיצונית.

בפועל, ניתוח שכזה בחולי סכרת קשים עשויה להטיב עמם אם במידה ומשקל הגוף שלהם בפני עצמו לא מצדיק זאת; קבלת חוות דעת רפואית לפני ביצוע פרוצדורה רפואית זו, מטעם רופאים מקצועיים ומומחים בתחום הסכרת עשויה להיות כדאיית ואף הכרחית.

 

קבלת חוות דעת רפואית – סכרת

חוות דעת רפואית הינה קריטית בהוכחת נזקים רפואיים ללקוחותיכם, בהיעדר חוות דעת שכזו סיכויי התביעה עשויים לפחות משמעותית, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ופנו אלינו לקבל חוות דעת מקצועית ומסורה מפי הרופאים מומחים בעלי שם וניסיון הן בתחום הרפואה בכלל והן בתחום התמחותם בפרט. לחוות דעת נוספות של עניינים רפואיים נוספים – בדקו כאן.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי