חוות דעת רפואית סרטן השד

להאזנה:

 

גילוי ואבחון מוקדמים של סרטן השד הם קריטיים להישרדות המטופל, אך לעתים נעשים באופן רשלני. במצבים מעין אלה, רצוי כי בעת תביעה נזיקית בבית המשפט הלקוחות שלכם יצטיידו בחוות דעת רפואית מרופא מומחה בתחום האונקולוגיה.

סרטן השד הוא סוג מחלת הסרטן הנפוץ ביותר אצל נשים בעולם בכלל ובישראל בפרט. הלכה למעשה, אישה אחת מכל 8 עשויה לחלות במחלת סרטן השד במהלך חייה.

 

גוש בשד

גוש בשד הינו אחד התסמינים העיקריים של סרטן השד. יחד עם זאת, יש לדעת כי לא כל תופעה של גוש בשד בהכרח מעידה על קיומו של סרטן השד בגוף המטופלת.

במידה וקיים חשד כלשהו באשר לקיומו של גוש בשד המטופלת יש להפנות את המטופלת לבדיקה כירורגית שלאחריה ניתן יהיה לדעת האם קיים או עומד צורך כזה או אחר בביצוע בדיקות רפואיות נוספות.

 

תסמינים לסרטן השד

כאמור לעיל, גוש בשד הינו אחד התסמינים הבולטים והמובילים ביותר המעידים על סרטן השד – יחד עם זאת, קיימים תסמינים נוספים אותם כדאי להכיר.

בין תסמינים אלה עומדים שינויים במצב עור הפטמה – בין היתר, קילוף בעור הפטמה; שקיעתה של הפטמה; הפרשת דם מן הפטמה; שינויים בעור על השד או לחלופין, במבנה השד ואף קשריות לימה גדולות בבית השחי.

חוות דעת רפואית סרטן השד

בדיקת סרטן השד

בדיקה ואימות באשר לקיומו או היעדר קיומו של סרטן השד בגוף האישה יכול להיעשות באמצעות בדיקה ידנית, בדיקה על ידי רופא, בדיקה על ידי אולטרסאונד, בדיקת MRI או ביופסיה של השד – על כל אלו נרחיב להלן.

 

בדיקה ידנית

הבדיקה הידנית הינה שם חליפי לבדיקה עצמית של האישה את עצמה. יחד עם זאת, המועצה הלאומית לאונקולוגיה אינה ממליצה על בדיקה זו, משום שלעתים בדיקות אלה אינן מביאות כלל לאבחון מוקדם.

 

בדיקה רפואית

למרות שלא הוכח כי בדיקת שד שגרתית על ידי רופא עשויה לסייע באבחון מוקדם של סרטן השד, רצוי מאוד להיבדק אצל רופא המתמחה בתחום מדי פעם לפעם.

בנוסף לבדיקה עצמה, יוכל הרופא לתת לאישה עצות שיסייעו לה לחשוד בקיומם של תסמינים שיעזרו לגילוי מוקדם.

 

בדיקת ממוגרפיה

בדיקה ממוגרפיה הינה, הלכה למעשה, צילום רנטגן של שד האישה – בדיקת הממוגרפיה מוכרת כבדיקה היעילה והטובה ביותר לצורך אבחון מוקדם של סרטן השד.

בפועל, מאפשר הבדיקה גילוי של גושים קטנים אותם בלתי אפשרי לחוש בעזרת מישוש בלבד – באם יתגלה הגידול כבר בשלב מוקדם יחסית שלו, תפחת התמותה מן המחלה באופן ניכר.

 

כל כמה זמן יש לעשות ממוגרפיה

משרד הבריאות ממליץ לכל אישה שעברה את גיל 50 לבצע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים ואילו לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון מוגבר.

כגון, נשים להן היסטוריה משפחתית של תחלואה בסרטן השד בגיל צעיר או מקרים אחרים של סרטן בשחלות, ההמלצה היא להתחיל לבצע את הבדיקה, אחת לשנה, החל מהגעת האישה לגיל 40;

הכל בכפוף להמלצת הרופא המטפל.

 

אולטרסאונד באזור השדיים

בדיקת אולטרסאונד שדיים הינה מוכרת כבדיקה משלימה לבדיקת הממוגרפיה שהוצגה לעיל – הלכה למעשה, גם באמצעות בדיקה זו ניתן לגלות קיומם של גידולים בשד.

בדיקת אולטרסאונד שדיים מקבלת חשיבות יתרה כאשר האישה הנבדקת הינה בעלת רקמת שד צפופה שמגבילה את יעילות בדיקת הממוגרפיה. יחד עם זאת, אולטרסאונד באזור השדיים אינו מהווה תחליף לבדיקת הממוגרפיה.

 

ביופסיה בשד

ככל שהתגלה ממצא מחשיד באזור השד, יש לבצע בדיקת ביופסיה כדי לאמת או להפריח את החשד. הביופסיה נעשית באמצעות הרדמה מקומית ונלקחת על ידי מחט.

יחד עם זאת, במידה ואובחן סרטן השד בשלב מתקדם בו פרץ אל מעבר לאזור השד, יתכן ויהיה מומלץ לבצע בדיקות דימות נוספות.

 

בדיקת MRI

בדיקת הMRI נמצאת בסל הבריאות עבור נשים שנמצאות בסיכון גבוה לפיתוח סרטן השד בשל גנטיקה משפחתית.

לצורך העניין, אישה שזוהתה אצלה מוטציה בגנים הגורמים להסתברות גבוהה יותר לתחלואה בסרטן השד – רצוי שתעבור בדיקה זו. גם לעניין זה, בדיקה זו מומלצת בעת מקרים רבים של סרטן השד במשפחה או לחלופין, מקרים של סרטן השחלות.

 

סרטן שד דלקתי

לעומת מצב של סרטן שד שאינו דלקתי, בו תאי הסרטן גדלים בצורת גוש אותו ניתן לחוש באזור השד, בסרטן שד דלקתי תאי הסרטן גדלים לאורך התעלות הקטנות הנמצאות בעור השד, המוכרות גם ככלי הלימפה, אותן הם חוסמים.

שמה של המחלה – קרי, "סרטן שד דלקתי" נובע מכך שמטופלות מסוימות מגיבות לתאים הסרטניים אשר נמצאים בכלי הלימה באופן שבו השד נראה נפוח ואף דלקתי.

 

הטיפול

סרטן שד דלקתי מסוגל להתפשט מהר יותר מסרטן שד רגיל ועל כן, יש להתחיל בטיפול באופן מידיי. הטיפול, בדרך כלל, מורכב מכימותרפיה, טיפול הורמונלי, ניתוח ורדיותרפיה.

 

מה תפקיד כלי הלימפה

הלכה למעשה, מהווים כלי הלימפה חלק ממערכת הלימפה שתפקידה הוא לסלק נוזלים מן הרקמות, לסנן ולאסוף חומרי פסולת וחיידקים אשר מזיקים לגוף ואינם רצויים בו.

 

מהם התסמינים?

התסמינים לסרטן שד דלקתי מתפתחים באופן שהינו יחסית פתאומי. הלכה למעשה, עשוי השד להיראות דלקתי ואדום, נפוח בעת נגיעה ואף חם.

יתרה מכך, יתכן שעל עור השד יופיעו חריצים או סימנים בולטים אחרים ולעתים אף צלקות.

 

כיצד ניתן לאבחן

ניתן לאבחן סרטן שד דלקתי באופן דומה לאבחון סרטן שד סטנדרטי באמצעות בדיקת ממוגרפיה, אולטרסאונד או בדיקת ביופסיה.

 

גילוי מוקדם של סרטן השד

גילוי ואבחון מוקדמים של סרטן השד עשויים להציל חיים – הלכה למעשה, ככל שיתגלה סרטן השד מוקדם יותר, כך הסיכוי להינצל ממנו גדול יותר.

 

החשיבות הגדולה של גילוי ואבחון מוקדמים

נשים שיאובחנו עם סרטן השד עם גידול ממוקד שורדות, סטטיסטית, באחוזים גבוהים מאוד של כ100 אחוזים. יחד עם זאת, אבחון בעת קיומו של גידול חודרני מוביל לכך שסיכויי ההחלמה מן המחלה קטנים משמעותית.

הלכה למעשה, בשלב השני של מחלת סרטן השד, סיכוי ההישרדות עומדים על 93 אחוזים בלבד ואילו בשלב השלישי סיכויי ההישרדות קטנים, באופן משמעותי, לאזור ה72 אחוזים בלבד.

למרבה הצער, אבחון המחלה בשלב הרביעי בלבד, מותיר למאובחנת סיכוי של 22 אחוזי הישרדות בלבד.

 

חוות דעת רפואית סרטן השד – כיצד תסייע?

חוות דעת רפואית תאפשר לכם לעמוד על קיומה של הרשלנות הרפואית שגרמה נזק ללקוח שלכם.

כאמור, במסגרת הוכחת עוולת הרשלנות בכלל ועוולת רשלנות רפואית בפרט, יש לעמוד, בין היתר, על הנזק, קיומה של התרשלות וקיומו של קשר סיבתי – על כל אלו ניתן לעמוד באמצעות חוות הדעת הרפואית שלמעשה תקבע, על פי סטנדרטים רפואיים של רופאים מומחים מובילים בתחום האונקולוגיה, כי התקיימה רשלנות רפואית בלקוח שלכם, כזו שתאפשר תביעה בבית המשפט לטובת קבלת פיצוי לטיפול בנזק שנגרם ללקוחותיכם.

 

רשלנות רפואית בהכוונה לאבחון

רשלנות רפואית יכולה להתרחש כאשר רופא המשפחה התרשל ולא שלח את המטופלת לבדיקת ממוגרפיה או בדיקות אחרות אשר יוכיחו או יפריחו את קיומה של המחלה בגופה.

 

רשלנות רפואית באבחון עצמו

רשלנות רפואית יכולה להתרחש באבחון עצמו, במסגרתו למרות שהיה צריך להתגלות, במסגרת האבחון, כי קיים גידול סרטני בגוף המטופלת, לא נעשה כך.

 

פנו אלינו

פנו אלינו על מנת שתוכלו לקבל את חוות הדעת הרפואית הטובה ביותר מטעם הרופאים המומחים המקצועיים ביותר בתחומם ובמחירים ההוגנים ביותר.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי