חוות דעת בוחן תנועה

הליכים משפטיים בתחום תאונות הדרכים עלולים להוביל לתוצאות לא נעימות כלל- שלילת רישיון, קנסות גבוהים ואף רישום פלילי, ולכן חשוב להיעזר בבעל מקצוע בכדי לצמצם את הפגיעה במידה והנכם עומדים בפני אישום בתחום תאונות הדרכים. חשוב לדעת, כי סיוע  בחוות דעת של בוחן תנועה אינה עומדת בניגוד לחוק, והיא אף תעניק הבנה אמיתית של מהלך התאונה.

 

חוות דעת בוחן תנועה עשויה לסייע בהליכים משפטיים

הצגת עובדות שלא נלקחו בחשבון בתחילה

לכל תאונה כמה זוויות ודרכי הסתכלות אשר יכולות לשפוך אור על המקרה. תפקידו של בוחן תנועה לבדוק את כלל הפרמטרים אשר השפיעו על מהלך התאונה, ולהגיש את מסקנותיו לבית המשפט. במקרים רבים, מסקנות אלו מוכיחות כי נהג / נאשם  חף מפשע, או שפשעו חמור הרבה פחות ממה שנראה בתחילה, ובהתאם גם עונשו משתנה, מוקל ולעיתים אףמזוכה. בחינה מדוקדקת זו של זירת התאונה מסייעת בהגעה לאמת ושפיכת אור על מה שהתרחש, ולכן היא מסייעת להתנהלותו התקינה של בית המשפט.

 

חוות דעת הניתנת בעיקר במקרים של תאונות דרכים

אחת הבעיות העיקריות בבחינה של זירות תאונות דרכים הינה המהירות בה הדברים נעשים וכן התקציב המוגבל העומד בפני הרשויות האחראיות לכך. בעיות אלו גורמות לכשל בבחינה נכונה של הזירה, ולעיתים אף להאשמת האדם הלא נכון. לאור האמור, ההגנה היא זו שבדרך כלל מזמנת את בוחן התנועה. כמו כן, פעילותו רלוונטית ביותר לתחום תאונות הדרכים היות וזהו התחום בו אנו רואים את מירב התאונות בשל ריבוי גורמים המשפיעים על מהלך התאונה והתפתחותה.

 

דרך פעילותו של בוחן תנועה

אין דרך פעולה אחת נכונה לבחינת זירות שונות, וכל אחת דורשת התייחסות שונה. ראשית, בוחן התנועה יעבור על האישומים ודו"ח המשטרה מזירת התאונה. לאחר מכן הוא יבקר בזירה ויבחן אותה בעצמו, ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו כמה שיותר מהר ולא לחכות זמן רב לאחר התאונה. במידה וישנם עדים, חוקר התנועה יגבה עדותם  ולעיתים אף ייעזר בחוות דעת מקצועית של גורמים אחרים בטרם יגבש את המלצותיו ומסקנותיו.

 

חשיפת פרטים הנוגעים לתאונה

מטרתו העיקרית של בוחן תנועה הינה ביצוע עבודה מקצועית במטרה לגלות את הגורמים המדויקים שגרמו לכל שלב בהתפתחות התאונה או המקרה שהוא בוחן וכן יעבוד בשיתוף פעולה עם צוות עורכי הדין והמשפט הרלוונטיים לתיק הנידון. במקרים רבים תוצאות הדו"ח של בוחן התנועה נוטות להציג את הנאשם באור טוב יותר, היות והן חושפות גורמים רבים נוספים אשר השפיעו על התאונה ואף מחדלי חקירה.

 

חוות דעת בוחן תנועה בפורום רופאים

במידה ועברתם תאונה ואתם זקוקים לשירות חוות דעת מומחה אתם מוזמנים לפנות אל המומחים של פורום רופאים. אנו נדאג לספק לכם חוות דעת של בוחן תנועה מקצועי ומיומן אשר יציג בפני בית המשפט מידע מקיף ומפורט אודות התאונה, מה שעשוי להוביל לפסק דין מקל עבור הנאשם ואף לזיכויו.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי