חוות דעת מומחה סמים

סוגיית הסמים היא סוג של מוסכמה בעולם כולו ורוב הסמים הקיימים בעולם אינם חוקיים. עם זאת, לפעמים יש בלבול צורם בין סם לבין חומר אחר ואנשים יכולים למצוא את עצמם במעצר זמן ממושך. כדי לברר את כל העניינים שנמצאים בתחום האפור בנושא זה, חוות דעת סמים מטעם מומחה הכרחית. מה היא בדיוק חוות הדעת הזו, מה מספרים בה ומתי היא בכלל שימושית?

 

מיהו מומחה לסמים?

זה נשמע תואר די בעייתי, 'מומחה לסמים', אך למעשה מדובר על מומחה שמבין בעניינים המולקולריים הקטנים ביותר שיכולים לקבוע מהו בדיוק הסם הנמצא באחזקתו של החשוד והאם בכלל מדובר בסם. אם מצאתם אבקה לבנה זה לא אומר שזה קוקאין, אם מצאתם עלה ירוק זה לא אומר שזה קאנביס וכאשר אנו מדברים על סמים קשים ומרכיבים כימיים אחרים הבעיה בזיהוי הופכת להיותה רבה יותר. מומחה לסמים יכול לזהות את החומרים שנמצאים בחזקתו של חשוד וחשוב להבין את ההבדל בין חוות דעת שלו לבין חוות דעת רפואית לבדיקת סמים בגוף.

 

מתי צריך חוות דעת כזו?

חוות דעת סמים נחוצה במגוון מקרים כאשר אחד הנפוצים ביניהם הוא אחזקה של סם מסוים או יותר נכון, חשד לאחזקה של סם. יכול להיות שהסם נתפס בביקורת שגרתית, יכול להיות שהוא נמצא בנמל התעופה כאשר אדם נכנס לגבולות המדינה ונמצא אצלו חומר החשוד כסם. במצבים כאלו המומחה יבדוק במעבדה את החומר, הכמויות ואיכותו ויבין במה בדיוק מדובר ובתוך כך יחווה דעתו האם קיים חשד המצדיק המשך ההליכים ומעצרו של אותו חשוד.

 

אבחון מדוייק

מומחה לסמים יכול לדעת האם מדובר בסם גם כאשר מדובר בשרידים קטנים מאוד וכך למעשה לקשר בין מעבדת גידול  שאותרה או ציוד שימוש / גידול שנתפס, לבין שימוש בסמים. כך למעשה ניתן להוכיח האם במעבדה הזו ייצרו סמים והאם במוצר שנמצא, כמו למשל מקטרת או מזרק, יש שרידי סם. כמובן שמדובר בבדיקת מעבדה ולא בניחוש מושכל לפי היגיון.

 

אלו סמים הם הנפוצים ביותר?

חוות דעת סמים נפוצה מאוד בעיקר בסמים המוכרים ביותר, מריחואנה וקוקאין. מריחואנה הוא הסם הנפוץ ביותר בארץ ומגיל צעיר בני נוער רבים מעשנים אותו כאשר זה כבר הפך להיות תופעה בקנה מידה עצום. אנו בפורום רופאים יכולים לספק חוות דעת מתאימה לכל מקרה כדי לפתור את הבעיות שעולות ולעזור גם כדי להוכיח שמדובר בסם וגם במצבים בהם אפשר להוכיח שלא מדובר בסם או בכמויות גדולות כפי המופיעה בכתב האישום. הקוקאין הוא אחד הסמים שיותר קל להבריח בגלל שאין לו ריח וניתן ליצור ממנו אפילו ציפויים שיידבקו למזוודה, וגם כאן מומחה לסמים יעזור.

אנו בפורום רופאים כאן לשירותכם עם המומחים הכי מקצועיים שיש. ניסיון של שנים רבות וחוות דעת מדויקות שתמיד משיגות את המטרה. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי