חוות דעת מנוירולוג ילדים – באילו מקרים זה יכול להועיל?

כאשר צצות אותן בעיות נוירולוגיות הן מלוות בתסמינים שונים ומגוונים, שמתבטאים בצורה שונה אצל הסובלים מהם. מה מידת חומרת התסמינים? תלוי באיזה אזור היתה הפגיעה, מהו אופי הפגיעה ובעיקר מהו הגורם לבעיה. בזכות אותם התסמינים המאובחנים, מתגבשת חוות דעת מנוירולוג ילדים – ובהתאם לחוות הדעת הזו מוצע טיפול תואם למקרה.

 

חוות דעת מנוירולוג ילדים – תחום הנוירולוגיה

תחום הנוירולוגיה הוא תחום מחקר רפואי המתמקד במערכת העצבית המרכזית וההיקפית. מערכת העצבים היא אחת המערכות הסבוכות ביותר בגוף, ישנן מחלות ופגיעות רבות שיכולות להיות משויכות אל מערכת זו ולהופיע גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים כאחד.

 

אבחון מוקדם ככל האפשר

חשוב לדעת, בתחום הנוירולוגיה ישנה משמעות עצומה לאבחון מוקדם של כל תופעה חריגה. ככל שהאבחון וכתיבת חוות הדעת נעשים בשלבים מוקדמים יותר, כך עולים סיכויי הצלחת הטיפול ו/או קבלת פיצויים כספיים.

תהליך אבחון וקבלת חוות דעת מנוירולוג ילדים יכול להתאים במקרים הבאים:

 

רשלנות רפואית

בעיות שונות שצצו לאחר קבלת טיפול רפואי/מתן תרופות שאינם מתאימות.

 

חבלה כתוצאה מנפילה משמעותית

לאחר תאונת דרכים, נפילה מגובה, חבלה חזקה בראש.

 

בעיות קוגניטיביות ומנטליות

הפרעות קשב וריכוז, בעיות בזיכרון, בעיות בדיבור והבנת הנשמע.

 

בעיות תנועה

נוקשות/רפיון שרירים, טיקים ותנועות לא רצוניות, חוסר שיווי משקל.

 

בעיות חושיות

בעיות שמיעה/בעיות ראייה/בעיות תחושה.

 

כאבים קיצוניים

התקפי כאבי ראש חריפים (מיגרנה)/כאב כרוני קיצוני.

 

מחלות שינה

פגיעה ושיבוש של תהליכי מחזור השינה הגורמים לשיבוש השינה,
את כל המקרים המוזכרים אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות:

פגיעה נוירולוגית לאחר תאונה או פציעה

כמו מבוגרים, גם לגוף של ילדים עלול להיגרם נזק בלתי הפיך לאחר חבלה כתוצאה מפציעה או תאונה, ועלולות להתפתח בעיות נוירולוגיות בעקבות כך. במקרים כאלו נזקקים לחוות דעת רפואית כדי להעריך את חומרת הפגיעה ולקבוע האם היא הגורם לבעיות נוירולוגיות שהתפתחו. במקרה ונקבע בחוות דעת מנוירולוג ילדים שאכן הפגיעה היא זו שגרמה להופעת הבעיות, ניתן להשתמש במסמכים אלו להגשת תביעה רפואית.

 

פגיעה נוירולוגית כתוצאה ממחלה

בעיות נוירולוגיות רבות מתגלות בתקופת ילדות ותחילתו של גיל ההתבגרות, כשעם התפתחות התסמינים מתגלה גם מחלה נוירולוגית ממנה הילד סובל כמו: אפילפסיה, אוטיזם, מומים מולדים או אף הפרעות קשב וריכוז. הסיבה להתפתחות מחלות נוירולוגיות לרוב קשור לבעיות גנטיות, בעיות התפתחות וגידולים במוח ובמערכת העצבית. כל אלה מצריכים טיפול כדי לאפשר לילדים שגרת חיים רגילה.

 

אבחון וטיפול

כדי לתת אבחון נוירולוגי מקיף לשני סוגי המקרים שהוזכרו, לצורך כתיבת חוות דעת, יש צורך בבדיקות מקיפות כמו: CT, MRI, בדיקות דם, בדיקות ראיה ושמיעה, בדיקת הפעילות החשמלית של השריר, כשבחירת הבדיקות מתבצעת בהתאם למקרה הפציעה או המחלה. לאחר ביצוע הבדיקות הרפואיות הנדרשות, תיווצר תמונה ברורה יותר, וככל שהאבחון יהיה חד משמעי כך חוות הדעת שתתקבל תהיה מדויקת יותר. ברוב המקרים, המחלה או הפגיעה הנוירולוגית הינה כרונית, ותלווה את הילדים להמשך החיים. הטיפול הנוירולוגי הנדרש מתרכז במניעת הידרדרות המצב, שיפור ושימור איכות החיים של הילדים המטופלים. 


מתי לפנות לקבלת חוות דעת מנוירולוג ילדים?

בעת פציעה/מחלה המלווה בפגיעה נוירולוגית

פגיעה נוירולוגית במערכת העצבים, בין אם כתוצאה מחבלה או כתוצאה ממחלה, גורמת לנזק כלשהו אם בטווח המיידי או אם בטווח הארוך. במקרים רבים קבלת חוות הדעת הרפואית מסייעת להעריך את המצב ולהחליט על טיפול נדרש כדי לעזור לילד להתמודד עם השלכות הבעיה. בעת תביעה על רשלנות רפואית בתחום הנוירולוגיה, התובע מחויב להציג בפני בית המשפט לפחות חוות דעת רפואית אחת הנערכת על ידי נוירולוג מומחה, שתסייע לבית המשפט לקבוע האם אכן היה ניתן להתמודד באופן אחר ללא נזק נוירולוגי שנגרם בשל רשלנות רפואית.

הוכחת קשר סיבתי ברשלנות רפואית בהריון/בלידה

במקרה שבו הרופאים חרגו מהפרקטיקה הרפואית במעקב ההריון או בלידה, חריגה שהובילה לנזק נוירולוגי אצל הילוד, עורך הדין המטפל במקרה יצטרך להשיג חוות דעת של נוירולוג ילדים מומחה ומנוסה אשר תוכיח כיצד הרשלנות הרפואית היא זו שאחראית למעשה לנזק שנגרם, ושהיה נמנע בהינתן טיפול רפואי מיטיב בפרקטיקה סבירה.

 

סיכום

כדי לקבל חוות דעת מנוירולוג ילדים, יש לפנות לרופאים הטובים ביותר – כדי שיקבלו תמונת מצב בצורה הטובה ביותר וזאת מבלי ליצור טראומות או להעמיס רגשית על הילדים, שלא תמיד משתפים פעולה כמו מבוגרים שמחפשים חוות דעת רפואית. אנו ב"פורום רופאים" עובדים בשיתוף עם נוירולוגים מקצועיים המתמחים בנוירולוגיית ילדים והמנוסים בכתיבת חוות דעת לצרכים משפטיים. נשמח לתת לכם את השירות במידת הצורך.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי