חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי

להאזנה:

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי תוכל לשפוך אור על ההתנהלות הרפואית במעמד הניתוח ולהבהיר מתי חלה התרשלות הנושאת בקשר סיבתי ובאילו מקרים מדובר בתוצאה שהתובע אינו שבע רצון ממנה, אך היא נחשבת לסבירה ותקינה לגמרי.

 

ניתוחים קוסמטיים שהשתבשו גורמים למפח נפש נוראי

פריצות הדרך הרפואיות והקדמה הטכנולוגית הובילו לכך שניתוחים קוסמטיים הפכו להליכים מקובלים ולגיטימיים לחלוטין, המזוהים בעיקר עם מי שאינם שבעי רצון ממראה פניהם או גופם.

מלבד הצורך בניתוח אלקטיבי לשיפור המראה והאסתטיקה, קיימים גם מטופלים שעברו פציעות, חבלות, תאונות ומחלות שדורשות כעת בשיקום מבני ובניתוח פלסטי שיאפשר איכות חיים.

אדם ששואף להתחלה חדשה לאחר הניתוח, שמדמיין מה יהיו הדברים החיוביים שיקרו בעולמו לאחר מכן וכיצד חייו ישתנו לטובה, בוודאי שלא משער בנפשו שתתרחש לו רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי שמעיבה על כל אלו, פוגמת באיכות החיים ואף מייצרת נזקים תפקודיים ונפשיים.

 

האם נזקים אלו יכלו להימנע?

ככל שתיערך חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי שתצביע על חריגה מהנהלים והפרקטיקות הרפואיות המקובלות לאותו סוג ניתוח, ניתן יהיה לקבוע כי מדובר ברשלנות רפואית שאילולא היא, לא היה נגרם כל נזק.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי

אנו בחברת פורום רופאים מעניקים לכם ליווי שוטף לכל צרכי חוות הדעת ומעמידים לרשותכם את טובי המומחים הרפואיים בענפי הרפואה הקוסמטית והפלסטית. בהתאם לצורך נוכל גם לאסוף מסמכים רפואיים רלוונטיים למקרה התביעה ולספק מימון ביניים לתובעים שמתקשים לממן את הוצאות חוות הדעת המקצועית.

מניסיוננו, שימוש בחוות דעת רפואית מקצועית, שנוסחה בבהירות והשתמשה בכלים ומיומנויות נדרשות במסמך חוות הדעת, תוכל למקסם את סיכויי התביעה להתקבל כך שתוכלו לקצור הצלחה משפטית ולספק ללקוחותיכם פיצוי מלא עבור הנזקים שנגרמו להם.

 

עריכת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי

כמות הניתוחים הקוסמטיים בישראל עולה מידי שנה ובטבעיות, כמות תביעות הרשלנות הרפואית עולה יחד איתה. לא פעם מסתיימים ניתוחים אלו בתוצאות שאינן משביעות רצון בעיני המטופלים וחלקם פונים לעורכי הדין בנושא הזה, על מנת לבדוק האם ניתן להגיש תביעת רשלנות.

בנקודה זו, על הייעוץ המקצועי לנקוט במשנה זהירות. חוות דעת רפואית לעניין תוצאת הניתוח הקוסמטי עשויה לגלות כי לא נפל פגם במעמד הניתוח, בהכנה אליו או בתהליך ההחלמה ממנו ושהתוצאה שהתקבלה הנה סבירה בהתאם למצב הרפואי הכללי, העמדת הציפיות מלכתחילה מול המנותח ומתן הסבר מקיף לגבי תוצאות הניתוח, השלכותיו, הסיכונים הכרוכים בו והתוצאה האפשרית.

בהקשר הזה, תתבקש חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי לבדוק ולאמת את כל התלונות של הנפגע. יהיה עליו לעבור בדיקה רפואית מטעם מומחה חוות הדעת להערכת התוצאה הסופית, כך שאם יאותר במסגרת הבדיקה נזק, או לחילופין תוצאה בלתי סבירה – ניתן יהיה לספק חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח שמצביעה על קשר סיבתי בין פעולת הרופא והתוצאה המהווה סוג של נזק.

 

סוגי ניתוחים קוסמטיים נפוצים

להלן סוגים של ניתוחים קוסמטיים, שעשויים להצריך חוות דעת רשלנות רפואית ככל שנגרם בהם נזק:

  • ניתוחי לייזר להסרת משקפיים
  • ניתוחים להשתלת שיער
  • ניתוחים להגדלת חזה
  • ניתוחים להקטנת חזה
  • ניתוחים לעיצוב הסנטר (מנטופלסטי)
  • ניתוחים להרמת עפעפיים (בלפרופלסטי)
  • ניתוחים להצמדת אוזניים (אוטופלסטי)
  • ניתוחי אף (ריינופלסטי)
  • ניתוחים קוסמטיים לתיקון צלקות בפנים
  • ניתוחים להרמת מצח או גבות

 

נזקים בטיפולים קוסמטיים ללא ניתוח: האם נגרמה התרשלות?

כמובן שלא כל טיפול קוסמטי מצריך ניתוח, כך שקיימים טיפולים בלתי פולשניים שחלקם מתאימים גם לשמש כחלופה. אם מדובר בכשל או נזק שנגרמו במסגרת טיפול קוסמטי, יש לבחון את האפשרות להגיש תביעה ולפנות למומחה לטובת חוות דעת רשלנות רפואית בנושא.

ככל שאופי התביעה יהיה רפואי יותר וככל שמדובר במטפל שקרבתו לתחום רפואי מסוים גבוהה יותר, כך בהתאמה יחולו על המקרה חוקי הרשלנות הרפואית וחוק זכויות החולה.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא רשלנות רפואית בתהליכי הסרת שיער בלייזר. תובעים רבים פונים בבקשות לתביעה מכיוון שלא סופקו התוצאות להן ייחלו ושהובטחו להם. בחלק מהמקרים, אי שביעות הרצון כוללת גם כאבים וצלקות שנותרו מהפעולה, מה שעשוי לבסס טענת רשלנות.

אבל העילה הרלוונטית ביותר לתביעות רשלנות רפואית במקרים אלו היא אי מסירת פרטים לגבי הסיכונים שבתהליך, כמו גם תופעות הלוואי והצלקות האפשריות שאינן מוזכרות טרום הטיפול.

ככל שלא הוסברו הסיכונים וככל שנגרם מטיפול הסרת השיער נזק, קיימת זכאות לפיצוי בגין רשלנות רפואית. יש בהחלט צורך לקבל חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי במקרים אלו.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי בעור הגוף והפנים

סוגייה נפוצה נוספת בתחום זה היא רפואת העור. נזקים שונים בניתוחים או הליכים קוסמטיים שבוצעו כדי לשפר את מראה העור מובילים לא פעם לתביעת רשלנות וזקוקים גם הם למומחה שינסח חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחים קוסמטיים. חוות דעת רפואית בתחום זה תוכל לבחון האם הפעולה הכירורגית בוצעה באופן סביר והאם התוצאה שנותרה סבירה גם כן.

ככל שנוצרו פגמים בעור, זיהומים, פגיעה עצבית (עקב טיפול בלייזר למשל) או כשלים במעמד הפעולה הכירורגית עצמה, מומחה חוות הדעת יצטרך להראות את הקשר הסיבתי בבירור ובאופן בלתי משתמע לשתי פנים.

כמו כן, חוות דעת בתחומים אלו מגובשות גם לטובת תביעות מול המוסד לביטוח הלאומי או חברות הביטוח הפרטיות. חוות דעת רשלנות רפואית ממומחה ברפואת עור תוכל לסייע לתובע לקבל תגמולים, פיצויים והקלות כלכליות שונות בהתאם לקריטריונים בתקנות הביטוח הלאומי.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בגרימת שיתוק בעצב הפנים

כאשר מטופל בניתוח קוסמטי נפגע בהופעתו החיצונית ובאופן שגרם לשיתוק עצב הפנים, הרי שפגיעתו היא גם בריאותית, תפקודית ורגשית ובלא דרך להפוך את התוצאה, המטופל עלול לסבול מפגיעה זו כל חייו.

כאשר חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי מצביעה על רשלנות שמקורה בניתוח שהשתבש, טיפול לקוי או חריגה מנהלים רפואיים, היא תוכל להראות כיצד ניתן היה להימנע מנזק וכיצד היה צפוי לפעול כל רופא סביר אחר.

חוות הדעת תציין גם את הנזקים שנגרמו כמו חוסר תנועת שרירי הפנים והמצח, אסימטריה, נפילת אחד מצידי הפנים או הפה, עפעפיים שאינם נעצמים רצונית, פגיעה בראייה, אובדן הטעם ועוד.

בכל מקרה שכזה תתבקש חוות הדעת להראות כיצד הפר הרופא את חובת הזהירות המוגברת כלפי מטופליו וכיצד התרשל באופן שגרם לנזקים המפורטים במסמך.

 

מחפשים מומחה ברפואה קוסמטית לעריכת חוות דעת רפואית?

חברת פורום רופאים מזמינה אתכם לבדוק את מקרה התביעה והחומר הרפואי ללא עלות, כדי שתוכלו לקבל תמונת מצב ברורה של התיק ולחזוק ללקוח/ה עם תשובה מקצועית לעניין כדאיות הגשת התביעה. חברתנו מעמידה לרשותכם את מיטב המומחים בעלי שם וניסיון בתחומם ותשמח לסייע וללוות את המקרה של לקוחותיכם, עד להצלחת התביעה בבית המשפט.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי