חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה

להאזנה:

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה תספק קביעה מתאימה לטענות התביעה ובאופן שצפוי להגדיל משמעותית את סיכויי הצלחתה. כיצד נערכות חוות הדעת בתחומי הרפואה הפלסטית והאסתטית? המידע לפניכם:

 

סיבות אפשריות לניתוח הקטנת החזה

חזה גדול מוביל נשים רבות לקליניקת הכירורג הפלסטי, בבקשה להקטינו. חזה גדול וכבד משפיע על מבנה הגב והיציבה התקינה, מקשה במציאת תנוחת שינה נוחה וגם פוגם לא פעם בביטחונה העצמי של הפונה, שמתקשה למצוא לבוש מתאים או להימנע מהתייחסות הסביבה לנושא.

לעתים מגיעות נשים למומחה פלסטי עם בעיות של א-סימטריה שבהן דרושה הקטנה רק בשד אחד, או מקרים של רשלנות רפואית קודמת שבהם הונחו שתלים גדולים מידי ביחס למידות הגוף או דרישת המטופלת.

 

מהלך ניתוח הקטנת החזה

ניתוחי הקטנת החזה אורכים בין 2-4 שעות, במסגרתם הכירורג יצטרך להרים ולעצב מחדש את השדיים, תוך הסרת רקמות שד ועור עודפות ופעולות נוספות במידת הצורך.

ניתוחים אלו מבוצעים בהרדמה כללית, כאשר החתכים בדרך כלל מבוצעים סביב העטרה ובחלקו התחתון של השד סמוך לקפל. בסיום הניתוח, השד בצורתו החדשה יהודק, העטרה והפטמה יוחזרו למקומן והתכים ייתפרו. את התוצאות ניתן לראות בתוך 3-6 חודשים מיום הניתוח.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה

חשיבותה של חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה

כל מייצג שצבר ולו מעט ניסיון בתחומי הרשלנות הרפואית, יכול להעלות בדעתו כמה וכמה מקרים של מחדלים, הפרת נהלים או טעויות ביצוע שעלו למטופלות בנזקים איומים.

יחד עם זאת, סביר שההגנה תטען שהפעולות שבוצעו בניתוח או בהכנה וההחלמה ממנו היו סבירות לחלוטין, בייחוד כאשר התובעת איננה שבעת רצון מהתוצאות וכעת קשה לקבוע האם מדובר בעבודה מהימנה, או שאי שביעות הרצון אכן מבטאת מקרה של רשלנות.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה תאפיין במדויק מצבים כאלו, תוך בחינה מלאה של מהלך הניתוח כפי שתועד על ידי הכירורג וכן בחינה מדוקדקת וקפדנית של הניירת הרפואית ששייכת לתובעת, הכוללת ביצוע בדיקות מקדימות, טרום ניתוח והוראות לתקופת ההחלמה.

מלבד אלו, מומחה חוות הדעת יצטרך לגייס מסמכים נוספים שלא נמסרו לתובעת לרבות התיק הרפואי ממקום הניתוח והאשפוז וכן תיק רפואי מקופת החולים שבה המנותחת חברה. אנו בחברת פורום רופאים נדאג לטפל בכל נושא שרלוונטי לחוות הדעת, לרבות איסוף המסמכים הרפואיים הנדרשים לגיבושה.

בנוסף נעמיד לרשותכם את טובי הכירורגים הפלסטיים, המתמחים בעריכת חוות דעת לצרכים משפטיים ושיוכלו לבצע הערכה מקיפה לעניין ההתרשלות שיתכן ונגרמה, איתור הקשר הסיבתי בינה לבין הנזק וכן הערכה יסודית לעניין נזקי התובעת, על ידי בדיקה גופנית מקצועית שתבוצע לה.

 

חוות דעת רפואית בניתוחי הקטנת חזה: הערכת הפגיעה באוטונומיה

לא פעם נדרשת חוות הדעת הפלסטית להכריע בסוגיית ההשלכות שנובעות מהניתוח. עליכם לדעת שבניתוחי הקטנת חזה קיימים סיבוכים שונים, שאינם בהכרח מהווים רשלנות רפואית בניתוח.

המטופלת עלולה לסבול מנפיחות או דימום, לא ניתן להניק לאחר הניתוח וישנו חשש להישארות של צלקות בולטות. בצד החמור של הסיכונים, נמצאים זיהומים וא-סימטריה, הדורשת לעתים ניתוח לתיקון. כמו כן, תיתכן פגיעה בהנאה המינית.

ככל שאלו הוסברו למטופלת מבעוד מועד, באופן מפורט ותוך ווידוא הבנתה לגבי השלכות הניתוח וסיכוניו, לא ניתן יהיה לטעון לאי הסכמה מדעת. חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח חזה תוכל לדעת מהם הסיכונים שפורטו בפני המטופלת והאם מסרה את הסכמתה.

ככל שנגרמה פגיעה באוטונומיית המנותחת מפאת אי מתן מידע לגבי סיכון שבפועל התממש, בהחלט ניתן להגיש תביעת רשלנות ולצרף אליה חוות דעת רפואית מתאימה.

 

בכירותו ומיומנותו של הכירורג הפלסטי העורך חוות דעת

חשוב להבהיר שעריכת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה מוכרחה להתבצע על ידי פלסטיקאי מומחה, שישתמש בניסיונו המקצועי ובהיכרותו המעמיקה עם אנטומיית מבנה השד ואזור בית החזה, פרוצדורות הניתוח וגם אפשרויות וחלופות מתאימות כדי לאפיין כל מקרה שלפניו.

עוד נזכיר כי בתי המשפט נוטים לקבל חוות דעת מומחים ככל שמדובר בגורמים בכירים, בעלי שם ושצברו ניסיון משמעותי בניתוחים אלו בפועל. הדבר חשוב פי כמה וכמה כאשר הרשלנות הרפואית מתייחסת לניתוח אלקטיבי שבוצע מטעמים אסתטיים ולאו דווקא רפואיים, משום שלא תמיד תיווצר כאן מגבלה רפואית נזיקית ויש צורך לדעת כיצד להציג את נזקי התובעת – בין אם אסתטיים, בין אם פיזיולוגיים ובין אם נפשיים ורגשיים – בדרך הנכונה והברורה ביותר.

 

נקבעה רשלנות רפואית בהקטנת חזה בזכות חוות הדעת

חוות דעת רשלנות רפואית במקרה של תובעת מסוימת, הראתה כיצד נמנעו ממנה הסברים בנוגע לסיכוני הניתוח טרם ביצועו. בפועל הניתוח שבוצע לה להקטנת החזה הותיר אחריו צלקות שאינן סבירות וגם הפטמות שלה מוקמו מחדש במיקום בלתי סביר, דבר שמנע ממנה את האפשרות להניק בעתיד את ילדיה.

חוות דעתו של המומחה הרפואי מטעמו של בית המשפט בנושא הזה, ביססה את נזקי התובעת וההתרשלות שגרמה להם. חוות הדעת גם נתמכה בזו שסיפקה התביעה, לפיה המנתח היה אמור לספק מידע מפורט לגבי הסיכונים וכן ההשלכות האפשריות, כמו שלילת יכולת ההנקה, דבר שכשלעצמו מהווה רשלנות רפואית. התביעה התקבלה ונפסקו לתובעת פיצויים בסך 660,000 שקלים.

 

חוות דעת רשלנות רפואית פלסטית

תחום הפלסטיקה נחשב לרחב ורגיש במיוחד, בייחוד כאשר מדובר במקרים שדורשים ניתוח, כמו הקטנה או הגדלת חזה. ניתוחים אלו מחייבים במיומנות גבוהה מצד המנתח ולאור המקובלות שהתפתחה בציבור כלפיהם, ניתן לראות כיום יותר ויותר תביעות רשלנות רפואית עקב נזקים שנוצרו במהלכם, לפניהם או אחריהם.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי הגדלת חזה צריכה לקבוע בראש ובראשונה, האם מדובר במקרה של כשל או הפרת נהלים, או שמא התוצאה פשוט לא מצאה חן בעיני המטופלת.

היא מצידה תוכל לטעון שהמראה איננו משביע רצון, מה שכמובן מעיד על פער בין הציפייה מהניתוח לבין אפשרויותיו בפועל, אך לא בהכרח מספיק כדי לתבוע רשלנות מהמנתח.

יחד עם זאת, ככל שהמומחה הרפואי יבדוק את טענות התובעת לעומק, את השתלשלות מהלך הניתוח וההכנה שבוצעה לו וכן יבדוק את התוצאה הניתוחית עצמה, יוכל לדעת האם מדובר בניתוח שבוצע באופן סביר ובהתאם לחובת הזהירות והפרקטיקות הרפואיות, או שמדובר בניתוח רשלני שבו התוצאה נפגמה מפאת כשלים שהרופא לא פעל כדי להימנע מהם. חוות הדעת הרפואית תכיל כמובן את כל הגורמים לנזק לרבות הקשר הסיבתי בינם לבין הרשלנות, ההשלכות הבריאותיות, התפקודיות והנפשיות.

 

מבנה חוות הדעת הרפואית

סקירה בנוגע לחומר הרלוונטי לנזק הרפואי: נסיבות הנזק, מסמכים רפואיים לעניין המצב הרפואי הכללי, מסמכים רפואיים לעניין תהליך הניתוח, לרבות טיפול לאחר ניתוח, מהלך הניתוח עצמו, תלונות ועדויות. בדיקה גופנית לתובעת: חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה מצריכה תשאול של הנפגעת ועריכת בדיקה רפואית להערכת הנזקים שנגרמו לה בפועל.

סיכום חוות הדעת: תכיל מסקנות לעניין הנזקים הרפואיים, התפקודיים והאתסטיים הנוכחיים, הצגת טיפולים אפשריים לתיקון הנזק, הצגת הקשר הסיבתי ולסיום סימוכין מהספרות הרפואית ודוגמאות ממקרים קודמים.

 

זקוקים לחוות דעת מקצועית שתמקסם את הצלחת התביעה?

חברת פורום רופאים מתמחה בעריכת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ונחשבת לחברה המקצועית המובילה בישראל בתחום זה. אנו מזמינים אתכם לבדיקה ראשונית ללא עלות, בה נוכל להעריך את מקרה התביעה ולספק ייעוץ מתאים לעריכת חוות הדעת.

כמו כן, נוכל לבצע עבורכם את איסוף המסמכים ואף להעמיד מימון ביניים ככל שהתובעת מתקשה לכסות בשלב זה את הוצאות חוות הדעת המקצועית. לאורך השנים הצליחו חוות הדעת הרפואיות שלנו להכריע באלפי תביעות רשלנות ולהביא לכדי פסיקות פיצויים משמעותיות. פנו אלינו בנושא ונשמח להציע את שירותינו.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי