טפסים לוועדות הרפואיות – ביטוח לאומי

להאזנה:

 

מימוש הזכויות הרפואיות האישיות מול המוסד לביטוח לאומי הוא תהליך ארוך הדורש משאבים רבים, זמן, נחישות וגם טפסים שונים בהתאם למקרה. טפסים לוועדות הרפואיות מכילים מילוי מדויק של מגוון פרטים ודורשים צירוף של מסמכים ואישורים שונים.

 

מתי תידרש הגשת טפסים לביטוח לאומי?

טפסים לוועדות הרפואיות נדרשים בכל תביעה המוגשת למוסד לביטוח הלאומי. קיים מגוון של תביעות המקנות עמידה בפני וועדות רפואיות ביטוח לאומי, כך שכמות הטפסים השונים רבה ואליה יש לצרף ניירת הנובעת מהמצב הרפואי הנוכחי, מקשיים תפקודיים, השלכות פיזיות ונפשיות מהן התובע סובל ועוד.

טפסים לוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי
טפסים לוועדות הרפואיות – ביטוח לאומי

 

סוגי תביעות והטפסים השייכים להן

באופן עקרוני, קיימים כמה סוגים של תביעות יחסית מוכרות, בהן נכללים טפסים חשובים:

  • תביעה עקב תאונת עבודה – מצריכה מילוי של טופס ב.ל 211 שעניינו תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה.
  • תביעה בשל מחלת מקצוע – מצריכה מילוי של טופס ב.ל 202 שעניינו תביעה למחלת מקצוע או ליקוי רפואי בשל תנאי העבודה.
  • תביעת נכות כללית – ניתן להתייחס לתביעות אלו כתביעות אובדן כושר עבודה במוסד לביטוח הלאומי, משום שהן דנות במגבלות פיזיות ונפשיות שמשליכות על היכולת לעבוד ולהתפרנס. תביעות אלו מצריכות את מילוי טופס ב.ל 7801 שעניינו תביעה לקצבת נכות כללית.
  • תביעה עקב תאונה (שלא מעבודה, אך שלא מאפשרת לשוב לעבודה) – מצריכה את מילוי טופס מספר ב.ל 2201 שעניינו תביעה לתשלום דמי תאונה.
  • תביעה לקביעת מוגבלות בניידות – אדם שיש לו קושי בניידות אישית בעקבות מצבו הרפואי, יוכל למלא את טופס ב.ל 8220 שענינו בקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בניידות.
  • תביעה לקצבת סיעוד – מצריכה את מילוי טופס ב.ל 2600 שעניינו תביעה לגמלת סיעוד. תביעה זו תוגש בעת צורך בעזרת הזולת בהגעה לגיל הזקנה.
  • תביעה לקצבת שירותים מיוחדים – תוגש לבעלי תלות בעזרת הזולת בגילאים שלפני גיל הזקנה ומצריכה את טופס ב.ל 7849 שעניינו תביעה לקצבת שירותים מיוחדים.
  • תביעה להחמרת מצב – מצריכה את טופס ב.ל 228 יחד עם אישורים רלוונטיים המתעדים את הידרדרות המצב הרפואי ו/או החרפה שלו.

 

חשוב לזכור שהטפסים הם לעולם תנאי מקדים לוועדות הרפואיות ולכן לא ייתכן מצב של עמידה בוועדה הרפואית ובכלל על הזכויות בביטוח הלאומי ללא מילוי מלא ומדויק של טופס רלוונטי.

 

סיוע במילוי טפסים לוועדות הרפואיות

הגשת תביעה לביטוח הלאומי היא עניין מורכב ולכן לא מומלץ לפעול עצמאית בתהליך מיצוי הזכויות. לרוב נתקלים התובעים עצמם בהיכרות נמוכה עם המוסד לביטוח הלאומי ומבצעים טעויות שעולות לא פעם בדחיית הבקשות על הסף.

מכיוון שאדם שפונה לביטוח הלאומי סביר שזכאי לקצבה או לפיצוי מסוים, מומלץ שימלא את הטפסים הנדרשים על ידי גורם מתאים בעל ידע וניסיון בתחום.

חברת פורום רופאים המתמחה ביצירת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים מעמידה אפשרות של סיוע וליווי אישי מצד מומחה רפואי מתאים לוועדות הרפואיות. הרופא יוכל לסייע במילוי הטפסים הנדרשים ובייחוד כלפי הסעיפים הרפואיים שבהם, כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת דיון בוועדה רפואית ושממנה תיקבע קצבה מתאימה.

חברת פורום רופאים מסייעת לעורכי דין וללקוחותיהם למצות את מרב הזכויות המגיעות מהביטוח הלאומי, תוך איסוף מסמכים ותיעוד רפואיים רלוונטיים, מתן הערכה ראשונית למקרה הרפואי ללא עלות, מימון ביניים לעלות חוות הדעת לתובעים עצמם וגם ליווי פעיל ומקצועי לאורך הדרך, עד לקבלת החלטתה של הוועדה ולעתים גם לאחריה.

גם אם נראה לכם שהתהליך מורכב ואף מרתיע, אין שום צורך לוותר על זכויותיכם החשובות – אנחנו כאן בשבילכם. צרו עמנו קשר ונעבור את התהליך יד ביד ובהצלחה רבה.

 

הגשת טפסים לוועדות הרפואיות

אם מילאתם את טופס התביעה הרלוונטי, עליכם להעבירו לסניף הביטוח הלאומי של אזור מגוריכם דרך אתר האינטרנט, דרך הדואר או במסירה ידנית בסניף עצמו. עליכם לצרף לכל טופס את כל המסמכים הנדרשים לצורך עיון בבקשה כמו תלושי שכר, אישורים, מסמכים רפואיים ועוד.

 

טופס ב.ל 200 – תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה

עובדים שנפגעו עקב עבודתם ותוך כדי עבודתם זכאים לזכויות שונות במוסד לביטוח הלאומי:

  • תשלום דמי פגיעה למשך 91 ימים כפיצוי על אובדן ההכנסה בתקופה הראשונה שאחרי תאונת העבודה.
  • קצבת נכות מעבודה, זמנית או צמיתה על סמך וועדה רפואית עתידית שתקבע את שיעור הנכות המתאים למקרה.
  • מענק נכות חד פעמי לנפגעי עבודה ששיעור נכותם נע בין 9%-19% ושאינו מקנה קצבת נכות חודשית.

 

הגשת התביעה מתרחשת לאחר מילוי של מספר טפסים מקדימים המספקים זכאות לנפגע העבודה לטיפול רפואי ושמדווחים על הפגיעה בעבודה, לצורך מימוש כל הזכויות. טופס ב.ל 200 מיועד לכל העובדים בין אם נפגעו בתאונת עבודה ובין אם חלו במחלת מקצוע. לאחר מילוי הטופס יידרש התובע לעבור וועדה רפואית מתאימה לקביעת דרגת נכותו.

 

טופס ב.ל 211 – תביעת תאונת עבודה

טופס זה מתרחש גם כן לאחר פגיעה בעבודה ויש להגיש אותו בסמוך להגשת טופס ב.ל 250 המיועד לקבלת טיפול רפואי ראשוני וליתר הניירת הרפואית של העובד. טופס ב.ל 211 צריך להיות חתום מהמעסיק והעובד גם יחד.

זהו שלב מרכזי וחשוב בהכרת הפגיעה של העובד מול הביטוח הלאומי ובקבלת מלוא הזכויות, בראשם תשלום דמי הפגיעה.

טופס זה מצריך מילוי של כל פרטי העובד והמעסיק כולל מס' תיק ניכויים במס הכנסה, איברים שנפגעו, פרטי השכר, תיאור המקרה וצירוף ניירת רפואית. יש לפרט בהרחבה ובדיוק רב לגבי נסיבות התאונה, האבחנה הרפואית, התאריך ושעת הפגיעה.

 

טופס ב.ל 283 – דיווח על תאונת עבודה לעצמאיים

זהו טופס מקביל לטופס ב.ל 250 לעובדים שכירים, שעניינו הוא קבלת טיפול רפואי בעת פגיעה בעבודה שהתרחשה לעובד עצמאי. גם כאן נדרש פירוט ודיוק לגבי כל פרטי התאונה ונסיבותיה וכן לגבי כל האיברים שנפגעו. בסיום מילוי הטופס יש לחתום על הצהרת הדיווח, מה שמכשיל לא מעט תביעות שלא הוגשו כראוי בסופו של דבר.

טופס ב.ל 283 משמש כדיווח בלבד ולא כהכרה (עדיין) בפגיעה מתאונת העבודה והוא מתאים לקבלת שירותים רפואיים בבתי חולים וחדרי מיון, שם תינתן תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. תעודה זו תאפשר לעובד להמשיך במסלול התביעה לוועדות הרפואיות בצירוף טופס ב.ל 211.

 

בשורה התחתונה:

טפסים לוועדות הרפואיות דורשים תשומת לב קפדנית לפרטים הקטנים ומתינות בעת המילוי. לא פעם קורה שהתביעות נדחות על הסף מטעמים טכניים או כתוצאה מחוסר עמידה (לכאורה) בתנאי הזכאות, מה שנובע ממילוי פזיז או בלתי מקצועי מספיק של הטופס.

חברת פורום רופאים צברה ניסיון עשיר בליווי תובעים וגורמים משפטיים לוועדות הרפואיות במוסד לביטוח הלאומי ויודעת כיצד לפעול עוד משלב הגשת הטפסים כדי להבטיח את שאלת מימוש הזכויות ולהביא לעמידה טובה ומשכנעת בפני הוועדה הרפואית. אנו נלווה אתכם עד להצלחתה המלאה של התביעה ונדאג לבצע כל בדיקה ומילוי של טפסים רפואיים בהתאם למצבו של הנפגע.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים
טפסים לוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי