אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח לאומי

להאזנה:

 

פגיעה אורטופדית עשויה להשפיע על המצב התפקודי של הנפגע באופן שמונע ממנו לעבוד ולהשתכר כראוי. בתביעות נכות שדנות בקצבאות המתאימות למצב, חשוב למצוא אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח לאומי ומפרט את מצבו של הנפגע, באופן שיאפשר לו למצות את זכויותיו כחוק. במאמר זה נסביר לאילו מצבים תתאים חוות הדעת האורתופדית ומיהו הרופא המומחה המתאים לעריכתה:

 

חוות דעת רפואית בביטוח הלאומי

חוות דעת רפואית בכל תחום, היא אמצעי חשוב להערכת מצבם הרפואית המדויקת של חולים ונפגעים בתאונות שונות, הדורשים זכויות מהמוסד לביטוח הלאומי. הנפגעים נדרשים להציג את מצבם הכללי והרפואי כאחד, לקשור סיבתית בין גורם הנזק לבין בעיות תפקודיות מהן הם סובלים ומכוחם לקבל אחוזי נכות מסוימים מהם נובעת גמלה מתאימה וזכויות נוספות.

 

חשיבותו של אורטופד למתן חוות דעת לביטוח הלאומי

אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח הלאומי הוא רופא מומחה באורתופדיה, המספק חוות דעת לאחר פגיעות שנגרמו למערכת השלד ובכללותן שברים, כאבי גב, פגיעות בחוליות הגב והצוואר ועוד.

לאחר שנערכת חוות דעת ביטוח לאומי יכול להבין טוב יותר את היקף הפגיעה וחומרתה וכך לקבוע דרגת נכות מתאימה ומדויקת ההולמת את המצב.

על פי התקנות של המוסד לביטוח הלאומי, קצבת נכות מוענקת לכל אדם שאיבד את כושר ההשתכרות שלו בשיעור של 50% לפחות וזאת כתוצאה מנכות שממנה הוא סובל.

אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח לאומי

במילים אחרות – לא תינתן קצבת נכות לאדם שהנכות שלו לא הוכרה ככזו שמעיבה עליו תפקודית, מה שחשוב לאין שיעור במקרים של אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח הלאומי.

את הבדיקה האורתופדית יש לבצע ביסודיות ומיומנות רבה, תוך התחשבות ברקע הפגיעה, המחלה או המיקרוטראומה, במסמכים הרפואיים שנאספו עד כה ובהערכה גופנית של הנבדק המבקש לתבוע.

רק לאחר אלה ניתן יהיה לנסח חוות דעת שמשקפת בצורה ברורה ואובייקטיבית את המצב, כך שרופאי הוועדה של הביטוח הלאומי יביאו אותה בחשבון בבואם לבחון האם נוצרת זכאות לגמלת נכות זמנית או קבועה.

 

שימוש בחוות דעת מקצועית לצורך מימוש זכויות רפואיות

חוות דעת רפואית המוגשת לביטוח הלאומי נוצרת במגוון רחב של מקרים. התרחיש האורתופדי הנפוץ ביותר הוא תאונת עבודה – אדם שנפגע והוא מבוטח בביטוח הלאומי (כלומר משלם את דמי הביטוח הלאומי), זכאי לקבל דמי תאונה ולתבוע בהמשך נכות בשל פציעותיו האורתופדיות.

חוות הדעת מסייעות גם בוועדות רפואיות שדנות לעניין הנכות הכללית – אדם שנפצע עקב תאונת דרכים, מחלה, חבלה ואפילו רשלנות רפואית, עשוי לשקף פגיעה שמונעת ממנו לעבוד כפי שעבד בעבר.

הסוגייה השלישית שבה נחוצה חוות הדעת היא כאשר אדם מסוים מתלונן על מחלת מקצוע או פגיעת מיקרוטראומה – נזק מצטבר מעבודה או מחלה/ פגיעה תוך כדי ועקב העבודה. במקרים אלו יש לקשר סיבתית בין גורם הנזק, דרישות התפקיד או סביבת העבודה לבין המצב התפקודי הקיים.

 

מה צריך לדעת לפני מתן חוות דעת אורתופדית?

על מנת לגבש חוות דעת רפואית מקצועית בתחום האורתופדיה, חשוב להתמקד במספר נקודות:

  • ניסיונו של אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח לאומי – ככל שניסיונו של אותו רופא בשדה מומחיותו רחב וגדול יותר, כך דעתו תתקבל ותוערך יותר על ידי הוועדה הרפואית.
  • הנימוקים המצויים בחוות הדעת הרפואית – חוות הדעת צריכה להיות מפורטת אך בו זמנית גם מנוסחת בבירור ובפירוט, מתמקדת הן במפגע שגרם לפציעה האורתופדית והן ביכולות התפקודיות הנובעות מאותה הפציעה ובהשוואה ליכולות שקדמו לה. בתוך חוות הדעת מוכרחה להיות התייחסות לממצאים הרפואיים מכל הבדיקות שבוצעו לתובע, יחד עם קביעה רפואית מהימנה לגבי מצבו הרפואי הנוכחי.
  • המפגש עם מומחה האורתופדיה שיערוך את חוות הדעת – כרוך הן בבדיקה גופנית והן בעיון בכל הניירת הרפואית של הנפגע. עליו להגיע לבדיקה עם כל המסמכים הרפואיים שברשותו לרבות סיכומי אשפוז, ניתוחים, בדיקות הדמיה, צילומי רנטגן, המלצות מרופאים, מרשמים ותרופות, דוחות מסיכום תקופת שיקום ועוד.

 

להלן התחומים שבהם תידרש חוות דעת מאורתופד מומחה:

  1. נפגעי עבודה – כל אדם שנפגע בעבודתו ועקב עבודתו ושזקוק לפיצוי בשל אובדן הכנסותיו בתקופה שאחרי הפגיעה.
  2. מחלות מקצוע כל עובד שהתפתחה אצלו מחלה שהופיעה על רקע סוג ותנאי עבודתו, דבר המאפשר לו לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל קצבת נכות מתאימה.
  3. אובדן כושר עבודה כאשר אדם מאבד את יכולתו להתפרנס בעקבות מצב אורתופדי זמני או קבוע, המצריך לעתים שיקום מקצועי ולעתים נתון לאובדן מוחלט של מסוגלות העבודה.
  4. תאונת דרכים במקום העבודה – תאונה שהתרחשה כחלק מהעבודה, בדרך לעבודה או ממנה מאפשרת לתבוע דמי פגיעה ונכות כללית בהתאם להיקף וחומרת המצב.

 

אם אתם זקוקים לחוות דעת רפואית אורתופדית מקצועית ומהימה, פנו אלינו. אנו מעניקים שירות של עריכה וכתיבת חוות דעת על ידי טובי הרופאים מתחום האורתופדיה, בעלי ניסיון רחב ומוניטין של שנים, מה שלבטח ישמש כקלף מנצח מול רופאי הוועדה.

אנו מספקים שירות גם לתובעים שמערערים על החלטת הוועדה ואף מקיימים דיון בבית הדין לעבודה בנושא, מנהלים מערך איסוף מסמכים רפואיים לצורך הכנת התביעה ונפגשים עם התובע לצורך הערכת מצבו הגופנית ומגבלותיו התפקודיות על רקע אורתופדי.

 

חוות דעת רפואית למוסד לביטוח הלאומי

את חוות הדעת הרפואית שלנו ניתן להציג בביטוח הלאומי, בתי הדין לעבודה ויתר בתי המשפט בישראל. חוות הדעת מספקת קביעה לעניין אחוזי הנכות הרלוונטיים והערכת היכולת האישית הנובעת מהמצב הגופני.

מלבד זה, אנו מקפידים לקשור סיבתית באופן ברור ומפורט בין הנזק שנגרם לתובע ובין מצבו הנוכחי וזאת על מנת לעמוד כראוי בקריטריוני הביטוח הלאומי, הדורשים בדיקת כשירות לנבדק שתאמת את זכאותו לקצבת נכות, דמי תאונה, דמי פגיעה או דמי הבטחת הכנסה.

 

חוות דעת רפואית לחברת הביטוח

אורטופד שנותן חוות דעת לביטוח לאומי, יכול לנסח חוות דעת מתאימה גם לחברת הביטוח הפרטית, המכסה את המבוטח במקרים כמו תאונות אישיות, ביטוח סיעודי ואובדן כושר עבודה.

לאחר שיעיין בכל המסמכים הרפואיים מצד התובע, יוכל הרופא עורך חוות הדעת לאפיין פגיעות בעמוד השדרה, בחוליות הצוואר, הכתפיים, כפות הרגליים, שברים וכאבים בשרירים והעצמות.

חוות הדעת עומדת בפני עצמה גם כאשר חברת הביטוח מטעמה דואגת להערכה וליצירת חוות דעת, כך שבבית המשפט ניתן יהיה לאתר חוסר תאימות בין האינטרסים של חברת הביטוח לבין מהימנותה של חוות הדעת מצד התביעה, שנאמנה מטבעה למצב הגופני האמיתי של התובע ולתוצאות הבדיקות שעבר.

במידת הצורך, עורך חוות הדעת יוכל להגיע לבית המשפט לצורך מתן עדות מקצועית. הרופא יתבקש לפרט לגבי הכשרתו הרפואית והמישורים בהם בוצעו בדיקותיו והערכותיו, מה שדורש ממנו מיומנות ובעיקר שם בתחומו, על מנת שייחשב מול בית המשפט כגורם בר סמכא שיש להתחשב מאוד בקביעותיו.

 

מלווים אתכם בתהליך המלא

ככל שתציגו חוות דעת לביטוח הלאומי, לחברת הביטוח או לבית המשפט שבה מעורב רופא מומחה בכיר וכן ניסוח מהוקצע המתייחס עובדתית לכל הרקע הרפואי שלפניו, כך צפויה התביעה להצליח להגשים את כל מטרותיה ולספק לנפגעים את הזכויות הנובעות ממצבם.

אנו בפורום רופאים מלווים אתכם לאורך כל הדרך וזמינים עבורכם לכל שאלה ובקשה בנושא. צרו עמנו קשר ונשמח ללוות גם את התיק שלכם.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי