חוות דעת אורטופדית

להאזנה:

האורטופדיה הינה תת תחום בעולם הרפואה ועוסקת בבעיות הקשורות למערכת השריר – שלד של האדם. בעיות רבות מאפיינות את המערכת הזו, חלקן נרכשות (כגון חבלה, תאונה, אורח חיים) וחלקן מולדות ובשל נטייה טבעית (מחלות אוטואימוניות וכו').

בכל מקרה שבו אדם מעוניין לתבוע את זכויותיו בשל אותן בעיות, עליו להצטייד מבעוד מועד בחוות דעת אורטופדית של מומחה בתחום. באילו מקרים נדרשת חוות דעת רפואית משפטית מאורטופד ומדוע כל כך חשוב לקבלה? להלן כל המידע.

הצורך בחוות דעת רפואית אורטופד לקביעת נכות כללית מהביטוח הלאומי

חוק הביטוח הלאומי קובע כי כל אדם זכאי לקבלת זכויות ומענקים שונים בעקבות בעיות רפואיות שונות, לרבות בעיות אורטופדיות. עבור כל בעיה "מוצמד" אחוז הנכות המתאים לה, כאשר האחוזים נקבעים בוועדה רפואית המתכנסת כדי לדון בכך.

לאותה ועדה יש להגיע עם חוות דעת רפואית אורטופד שנכתבה על ידי אורטופד מומחה בכיר בתחום ואשר מפרטת את הסיבות לבקשה. חוות דעת רפואית אורטופד חשובה ביותר על מנת להשלים את התמונה הכללית של חברי הוועדה בהחלטתם הסופית על גובה הקצבה וקבלת הזכויות.

רופא מחזיק צילום רנטגן אורטופדי

חוות דעת רפואית משפטית אורטופדית

פעמים רבות מתגלות מחלוקות על גובה הפיצויים בגין נזקי גוף עד להגעה לבית המשפט. מחלוקות אלה סובבות בעיקר סביב תביעות עובדים את מקום עבודתם ונפגעי תאונות את חברות הביטוח השונות, כאשר על התובע להוכיח כי הנזק הגופני אכן נגרם כתוצאה ממקרה מסוים או כטראומה בעקבות המקרה ולא באופן נסיבתי ואורח חיים המועד לפורענות.

כאשר המחלוקת היא בנוגע לנזק הקשור למערכת השרירים והשלד נדרשת חוות דעת של מומחה בתחום לאפיון הנזקים והסיבות להופעתם.

חוות דעת אורטופדית

חוות דעת אורטופדית לצרכי משפט תכלול את ההיבטים הבאים:

  • סקירת ההיסטוריה הרפואית של הנדון.
  • הערכה תפקודית היסטורית, נוכחית ועתידית לאור המצב הנוכחי של התובע.
  • סקירת הבדיקות שבוצעו על מנת להגיע להערכה התפקודית הנוכחית.
  • הערכה לגבי הטיפולים העתידיים הנדרשים על מנת לנסות להחזיר את הנדון לתפקוד כמה שיותר מלא.
  • סקירת הסיבות שהביאו לפגיעה בתפקוד והאם אכן סביר להניח כי הדבר נגרם בעקבות סיבת תביעתו של התובע.

 

חשוב לציין כי חוות דעת רפואית משפטית אורתופד – נדרשת לעתים רבות גם במקרים של רשלנות רפואית. המומחה עשוי לייצג את הדמות הרפואית שכביכול התרשלה בתפקידה או לחלופין, את הצד שתובע את הפיצויים. בכל מקרה, חוות הדעת חייבת להיות דקדקנית וקפדנית כאשר על הרופא להיות דמות בכירה ובעלת ניסיון רב בהופעה בבתי המשפט.

פטיש משפט, ספר ומאזניים

 

השלבים השונים בגיבוש חוות דעת רפואית אורטופדית

על מנת לקבל חוות דעת רפואית אורתופד בצורה הטובה ביותר לכל מקרה ספציפי, יש ראשית כל לבצע איסוף של כל חומרי הרקע אודות הלקוח שנזקק לחוות הדעת. לשם כך יש לאסוף את החומרים הרפואיים אודות הלקוח מקופת החולים, בתי החולים, בתי אבות ואפילו הצבא.

אם הלקוח עצמו אינו יכול לעשות זאת, ניתן לחתום על טופס ייפוי כוח אצל עורך דין והחומר ייאסף עבורו לפי בקשתו. לאחר מכן, יש לבחור את הרופא האורטופד המתאים ביותר עבורכם. הרופא נבחר בהתאם לשמו הטוב וניסיונו הרב במתן חוות דעת אורטופדית.

חברת פורום רופאים תשמח להסיר מכם את כל הטרחה הטמונה בבירוקרטיה הרפואית של ימינו, והיא מציעה לכם מגוון רחב של פתרונות מקצועיים ואיכותיים לשם השגת חוות דעת רפואית משפטית אורטופדית שתעמוד בכל הקריטריונים ותשפר את סיכויי התביעה שלכם.

אילו בעיות אורטופדיות מובילות לצורך בקבלת חוות דעת אורטופדית משפטית?

ישנם כמה סוגים נפוצים של בעיות אורטופדיות הנגרמות כתוצאה מפגיעות עבודה, ומובילות במקרים לא מעטים לצורך בהגשת תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, ותביעות לביטוח הלאומי או למשרד הביטחון, שיש לגבותן בחוות דעת של אורטופד מומחה:

  • פריצות דיסק וכאבי גב: אלו פציעות תכופות הקשורות לעיסוקים תובעניים פיזית, כגון אלו בענף הבנייה, לוגיסטיקה, הובלה וטיפול. לחוות דעת אורטופדית יש חשיבות מכרעת לביסוס טענת התובע כי הפגיעה הייתה עקב עבודה. מטרתו להסביר כיצד התרחשה הפגיעה בפועל וכן לסייע בקביעת אחוזי נכות לצורך קבלת פיצויים מהביטוח הלאומי.
  • רצועות קרועות: פציעות אלו מתרחשות לעיתים קרובות במהלך פעילות ספורטיבית מאומצת ונפוצות במיוחד בקרב ספורטאים מקצועיים וחיילים קרביים. קרעים ברצועות בברכיים או בכתפיים עלולים להשפיע על יכולתו של אדם לעבוד או להשתתף בענפי ספורט מסוימים באופן זמני או קבוע.
    במקרים כאלה יש צורך בחוות דעת אורטופדית על מנת להעריך אם הנזקים היו תוצאה של פעילות במקום העבודה או בשירות הבטחוני, להעריך את חומרת הפגיעה, לקבוע את יכולת התפקוד הנוכחית והעתידית של המטופל ולתמוך בתביעת הפיצויים. ניתן לבקש גם אחוזי נכות מהביטוח הלאומי באמצעות חוות הדעת.
  • מצבים רפואיים הקשורים ביד: בעיות רפואיות אלו קשורות בדרך כלל להרגלי עבודה מודרניים הכוללים שימוש ממושך במחשב. אלו יכולים להוביל לבעיות שונות, כולל בעיות עיניים, השמנת יתר ובעיות אורטופדיות כמו כאבי גב ותסמונת התעלה הקרפלית.
    תפקידו של האורטופד המומחה בהקשר זה, הוא לקבוע אם הנזק הקשור ביד נגרם מאופי העבודה, להעריך את חומרת המצב ולאמוד את השפעת הנזק על תפקודו של הנפגע. בנוסף, חוות הדעת חשובה לתביעות פיצויים ולקבלת אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

 

תחומים אלו מקיפים רק חלק מצומצם מהמצבים האורטופדיים השונים שעלולים להצריך הגשת תביעת נכות ו/או ניידות לביטוח לאומי, תביעות פיצוים למשרד הביטחון, או תביעות אזרחיות נזיקיות כאשר במקרים מסוימים ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית שבגינה תוגש התביעה.

כמו כן, אם מתרחשות רשלנות או טעויות רפואיות בביצוע ניתוחים אורטופדיים, גם אז עשויה להיות למטופלים עילה לבקש פיצויים ו/או קצבאות נכות, לצד זכויות רפואיות נוספות – באמצעות הצגת חוות דעת רשלנות רפואית בטיפול או חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח.

 

מה כוללת חוות דעת אורטופדית?

חוות דעת אורטופדית היא הערכה מקצועית הניתנת על ידי מומחה בתחום האורטופדיה. חוות דעת זו ניתנת כדי לבחון ולספק הערכה מקצועית של מומחה לגבי מצבו הרפואי של המטופל, במיוחד אם הוא כרוך בפציעה כלשהי המשפיעה על יכולתו לנוע, לבצע פעילויות תובעניות פיזית או לבצע משימות יומיומיות חיוניות. מלבד זאת, חוות הדעת בוחנת את היקף הסיוע הנדרש לנבדק בעקבות פגיעתו, בין אם באופן זמני ובין אם לצמיתות.

 

על משמעותה של חוות דעת אורטופדית בהקשרים משפטיים וביטוחיים

המשמעות של חוות דעת אורטופדית ניכרת בהיבטים שונים. ראשית, יש לה משקל בהליכים משפטיים הכרוכים בתביעות פיצויים, שכן היא משפיעה על תוצאות המשפט במקרים רבים. בנוסף, היא ממלאת תפקיד מכריע בקביעת אחוזי נכות לצורכי מימוש זכויות מול ביטוח לאומי. יתרה מכך, במקרים בהם מחלה משפיעה באופן ישיר על כושרו של אדם לעבוד בעיסוק שבחר, חוות הדעת מסייעת במתן פיצוי על אובדן כושר העבודה של הנפגע.

 

מה הערך המוסף בפנייה לקבלת חוות דעת אורטופדית ממומחה פרטי?

בקשת חוות דעת רפואית של מומחה אורטופדיה פרטי היא נוהג מקובל בשל האופי הסובייקטיבי של חוות הדעת. רמת המומחיות והניסיון יכולה להשתנות בין הרופאים, הן בתחום הרפואי והן בכתיבת חוות דעת רפואיות. כתוצאה מכך, מטופלים מעדיפים פעמים רבות להתייעץ עם רופאים פרטיים בעלי ידע נרחב במצבם הספציפי ובעלי ניסיון במתן חוות דעת מקצועיות מקיפות.

הדבר חשוב במיוחד כאשר חוות הדעת צריכה לשקף במדויק את המחלה או המצב של הפרט עבור כל הגורמים הרלוונטיים, כגון בית המשפט והביטוח הלאומי.

 

הצורך בחוות דעת אורטופדית בתיקי רשלנות רפואית

במקרים בהם אדם טוען כי הנזק שנגרם לו נבע מטיפול רפואי רשלני ומבקש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו, נוצרת צורך בחוות דעת אורטופדית להצגה בבית המשפט. במקרים כאלה, חיוני לרתום לנושא את המומחיות של מומחה אורטופדי מיומן ומנוסה. המומחה יציג הערכה ברורה של מצבו הרפואי של המטופל ויביא מסקנות מבוססות בבית המשפט, אגב מתן מענה מקצועי לטענות הנתבעים, תוך הסתמכות על הידע המקצועי שלו כדי לתמוך בטענות התובע.

 

חוות דעת אורטופדית לאנשי ביטחון וצבא

בתיקים שבהם מעורבים משרתי צבא או תפקידים ביטחוניים אחרים, נדרשת פעמים רבות חוות דעת אורטופדית. חוות דעת זו משרתת מטרות שונות, לרבות הערכת הצורך בשינויים בתנאים, בתפקיד או בפרופיל השירות. כמו כן, הצורך בחוות הדעת האורתופדית עשוי להתעורר גם במסגרת הליכים משפטיים נגד הצבא הנפתחים בהקשר לפציעות, מחלות ופגיעות אחרות שנגרמו במהלך השירות או כתוצאה מרשלנות רפואית בצבא.

 

פנייה למומחי אורטופדיה תעסוקתית

כאשר מתרחשות פציעות במהלך העבודה, בין אם עקב תאונות עבודה, מיקרוטראומה, חשיפה לגורמי תחלואה בסביבת העבודה או בעיות אחרות, יש צורך בקבלת חוות דעת מומחה כדי להגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח של המעסיק.

חוות הדעת של המומחה תפרט את הגורמים לנזק הפיזי, ואם ייקבע כי מדובר בפגיעה שמהווה תוצר של העבודה ותנאיה, חוות הדעת תתייחס להשלכות הרפואיות של פגיעות אלו על המטופל. בנוסף, חוות הדעת תעריך את המגבלות התפקודיות הספציפיות שחווה התובע במסגרת עיסוקו. להערכה מקיפה זו יש חשיבות מכרעת בקביעת היקף הנזקים של העובד וההשפעה על יכולתו של התובע לבצע את תפקידו בהמשך הדרך.

 

לסיכום

בעניינים משפטיים הנוגעים לעניינים אורטופדיים, קבלת חוות דעת רפואית מקצועית היא בעלת חשיבות עליונה. לתובנות המומחים המסופקות על ידי מומחים לאורטופדיה תפקיד משמעותי בתמיכה בתביעות, בהערכת השפעת הפציעות ובקביעת פיצוי מתאים לנפגע.

באמצעות בדיקה מדוקדקת של רישומים רפואיים, כתיבת דו"ח מקיפה, תשתית מחקרית ועדויות מומחים, אנשי מקצוע אלו מסייעים בחיזוק תיקים משפטיים על ידי מתן הערכות אובייקטיביות ומדויקות.

אם אתם זקוקים לחוות דעת רפואית אורטופדית לצרכיהם המשפטיים של לקוחותיכם, אל תהססו לפנות לצוות האורטופדים המומחים של פורום רופאים לקבלת חוות דעת רפואית מהימנה, איכותית ומקצועית. צור איתנו קשר עוד היום כדי להבטיח שהתיקים של מיוצגיכם יקבלו את התמיכה המקצועית הראויה להם ויניבו את התוצאות המקוות.

בחירת אורטופד מנוסה המתמחה בסוג הפגיעה הספציפי למגיש חוות הדעת, היא חיונית מאוד להשגת מטרותיו. לעניין זה, נלקחים בחשבון גורמים כמו מומחיות הרופא, קיומו של רקורד עשיר בטיפול במקרים דומים וידע על ההיבטים המשפטיים המעורבים בהליך שלשמו חוות הדעת נחוצה.

חיוני כי חוות דעתו של המומחה תישאר אובייקטיבית לחלוטין ותשקף את מצבו הרפואי האמיתי של המטופל, תוך הסתמכות על הידע הרפואי של כותב חוות הדעת.

חוות דעת רפואית מאורטופד מומחה משמשת בתור ראיה חיונית בהליך המשפטי. חוו"ד זו כוללת ניתוח מפורט של ממצאי הבדיקה, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכותו של הנבדק. דוח זה מחזק את טענות הנבדק כאשר הוא מגיש תביעת ביטוח, תביעה משפטית או תביעה לגורם ממשלתי, על ידי מתן תובנות רפואיות אובייקטיביות ותמיכה בטענות המועלות בידי הפרט.

חוות דעת אורטופדית מבטיחה כי מצבו וטענותיו של התובע מוצגים בצורה יעילה, מקצועית ומשכנעת, ובתוך כך תורמת למיקסום סיכויי ההצלחה בתיק והגדלת הסיכוי להשגת התוצאה הרצויה לרבות פיצוי כספי גבוה ו/או זכויות רפואיות אחרות.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי