חוות דעת נוירולוגית לביטוח לאומי

להאזנה:

 

פרקינסון, אפילפסיה, אירוע מוחי, טרשת עורקים, ALS, אלצהיימר ועוד מגוון פגיעות נוירולוגיות נחשבות למורכבות במיוחד להגדרה. המורכבות רק עולה פי כמה וכמה כאשר יש צורך להוכיח גם את היקף הפגיעה הקיימת ולגזור ממנה אחוזי נכות מתאימים. במאמר זה נתמקד ביצירת חוות דעת נוירולוגית לביטוח הלאומי, שחשיבותה מכרעת למי ששואפים לממש כראוי את זכויותיהם הרפואיות.

 

מצב רפואי-נוירולוגי הדורש מיפוי ואבחנה

תחום הפגיעות וההפרעות הנוירולוגיות מתייחס בכללותו למצבים רפואיים שמתרחשים בעקבות תפקוד לא תקין במערכת העצבים המרכזית (המוח, גזע המוח, המוח הקטן וחוט השדרה), מערכת העצבים ההיקפית והשרירים בגוף האדם.

מחלות אלה נגרמות כתוצאה מפגיעה מערכתית מסוימת שמשפיעה על מוקד כלשהו:

  • מחלות דיסאימוניות במערכת העצבים או השרירים – מדובר בקבוצת מחלות שנוצרה באופן דלקתי ובייחוד כאשר מערכת החיסון תוקפת מרכיבי גוף שונים, כמו למשל במקרים של טרשת נפוצה, פולימיזיטיס (מחלת שרירים אוטואימונית), מיאסתניה גרביס (חולשה ועייפות שרירים) ועוד.
  • הפרעות בתנועה – מחלות אלו מחוללות פגיעה בתנועתיות הגפיים, כך שהן גורמות לנוקשות, איטיות בתנועה, רעד, הפרעות וטיקים, כמו למשל במחלת פרקינסון.
  • אפילפסיה – מדובר בשם כולל למחלות שבהן מתרחשת התפרקות חשמל פתאומית במוח, הגורמת לאיבוד הכרה, אובדן זמני של תפקודי המוח, בלבול ופרכוסים.
  • מחלות נוירו-מוסקולריות – פוגעות במערכת העצבים ההיקפית, השרירים וחיבורם וזאת כתוצאה ממצבים מטבוליים, גנטיים או דלקתיים.
  • מחלות צרברו-וסקולריות – פוגעות בכלי הדם המצויים במוח ומחבלות באספקת הדם, כך שייגרם אירוע מוחי, כמו שקורה בעת טרשת עורקים או אפילו בשל לחץ דם גבוה.
  • הפרעות קוגניטיביות – טווח רחב מאוד של הפרעות אפשריות מקשב וריכוז ועד הפרעות בדיבור ובזיכרון, בתפיסת המרחב, בשיפוט סיטואציות ועוד, כמו אלצהיימר לדוגמה.

חוות דעת נוירולוגית לביטוח לאומי

התסמינים בעת פגיעה נוירולוגית רבים והם אינם מיוחדים, מאחר ומערכת העצבים מפעילה את כל מערכות הגוף. בין התסמינים הבולטים אפשר למצוא: כאבי ראש תכופים, סחרחורות, כאבים בצוואר ובפנים, חולשת שרירים, חוסר יציבות, הפרעות בהליכה או בתחושה, חולשה בשרירים, ליקויים בדיבור, בזיכרון או בראייה (ללא קשר למחלת עיניים כלשהי), הפרעות בשליטה בסוגרים ועוד.

 

עריכת חוות דעת נוירולוגית לביטוח לאומי

שורת גופים ממוסדים עומדת בדרכם של התובעים עד לקבלת פיצוי או גמלה ההולמים את מצבם. בראשם עומד המוסד לביטוח הלאומי, שמציב אתגרים בירוקרטיים בלתי פשוטים עד קביעת אחוזי הנכות ומתן קצבה מתאימה, כך שדרושה חוות דעת רפואית נוירולוגית שתתמוך במצב הרפואי של התובע ותאפשר לרופאי הוועדה לזהות את אותו המצב כמוצדק לקביעת אחוזי נכות גבוהים.

חוות דעת רפואית, במיוחד בתחום הנוירולוגיה המורכב והמתעתע, היא כלי הכרחי לקבלת גמלה חודשית מתאימה, שכן רק היא תדע לפרק את הפגיעה הקשה לכל בעיותיה האפשריות ולהסביר כיצד הן גורעות מיכולתו התפקודית של התובע וזו בתורה גורעת מיכולתו לעבוד ולהשתכר כראוי.

 

מפגש עם נוירולוג מומחה

כדי לבסס את התביעה לביטוח הלאומי, נדרש התובע להגיש חוות דעת רפואית נוירולוגית מאת מומחה בעל שם וניסיון, שיגדיל את סיכוייה של התביעה להתקבל. הגשת חוות דעת רפואית לביטוח הלאומי היא אמנם לא חובה כשלעצמה, אך היא מוסיפה ערך רב ומרכזי לתהליך התביעה ומגדילה את הסיכוי לכך שייקבעו אחוזי נכות גבוהים שמהם תתקבל קצבה חודשית גבוהה.

הנוירולוג מעניק את חוות דעתו הרפואית ביחס לרקע הרפואי הקודם של המטופל שלפניו, מה שהופך ל"ראיית הזהב" המשמשת תובעים ועורכי דינם מול חברות הביטוח ומול הביטוח הלאומי. למרות שרבים מאמינים שביסוס שכזה כמעט ובלתי אפשרי בשל קשר השתיקה הנהוג בין רופאים, עליכם לדעת שישנן פלטפורמות מקצועיות טובות מאוד בהן אפשר לקבל חוות דעת רפואית איכותית שתשרת אתכם היטב.

חוות דעת שכזו היא פועלנו המרכזי בחברת פורום רופאים, שכן היא מאפשרת לתובעים הסובלים מפגיעה נוירולוגית לקבל אמצעי משמעותי לקידום המימוש של זכויותיהם, לרבות תמונת מצב מדויקת של המצב הרפואי, בו אפשר לדון גם בהערכתו של הנפגע כאדם עובד, בסיכוייו להתקבל לעבודה או לשוב לעבודתו לאחר תאונה או מחלה.

נוירולוגיה באופן כללי, היא ענף רפואי גדול במיוחד, שבו ישנן עשרות מחלות פוטנציאליות לגרימת נזק ארוך טווח. חוות דעת נוירולוגית לביטוח לאומי תדע להעריך גם את תקופת ההיעדרות מהעבודה ולקשר אותה לנסיבות המחלה, עוצמתה והשפעתה התפקודית.

 

מקרים נוספים שבהם תידרש חוות דעת רפואית נוירולוגית

חוות דעת לתביעות משפטיות – בדרך כלל תידרש חוות הדעת למקרים של רשלנות רפואית שנוצרה מהם פגיעה נוירולוגית מסוימת, או תביעה מחברת הביטוח שנוצרה לגביה מחלוקת והיא הגיעה לטיפול בבית המשפט. כתב התביעה בכל אחת מהאפשרויות מחייב הגשה במקביל של חוות דעת רפואית מנוירולוג מומחה, שבקיא הן בפרטי הבעיה המדויקת של התובע והן בתחום הרפואי עצמו.

חוות דעת לקבלת תגמולים מהביטוח והשב"ן – מי שברשותם ביטוח בריאות מורחב בקופת החולים או בביטוח בריאות פרטי, רשאים לדרוש תגמולים בעת מחלה נוירולוגית. אם חברת הביטוח תסרב, ניתן יהיה להתקדם לתביעה משפטית.

הצורך במקרים אלו הוא למומחה רפואי בכיר מתחום הנוירולוגיה, רצוי אפילו מנהל מחלקה או בעל תפקיד בכיר כלשהו. זאת כדי לספק קונטרה טובה לחברות הביטוח, שעובדות עם עורכי דין טובים מאוד ועם מומחים רפואיים טובים ובכירים לא פחות.

חוות דעת על רקע פגיעה תעסוקתית – במקרים של תאונות עבודה או התפרצות של מחלה במהלך העבודה, קיימת אפשרות לתבוע בשל תאונת עבודה ולדרוש פיצויים גם מהמעסיק, הביטוח הרפואי הפרטי והביטוח הלאומי. אם התרחש מצב של אובדן כושר עבודה בעקבות הפגיעה, קיימת אפשרות לתבוע קצבת נכות ופיצויים על אובדן הכושר.

 

חוות דעת נוירולוגית כוללת את הפרקים/ סעיפים הבאים:

  • סקירת ההיסטוריה הרפואית של הנבדק/ת
  • תיאור המצב הנוכחי של הנבדק/ת, לרבות הצגת האופן שבו משפיעה המחלה בתחום התפקודי, הגופני והנפשי.
  • תיאור כל הגורמים שהובילו להיווצרות הבעיה הנוירולוגית, כולל הפניית אצבע לגורם האשם בכך (אם קיים), ככל שהוא השפיע לרעה על המצב הרפואי הקיים.
  • הצגת מסקנות לגבי הטיפולים הנדרשים וכל מעטפת הצרכים כעת ובעתיד שיידרשו לחולה
  • יצירת סימוכין מתאימים מהספרות הרפואית המקצועית וציון מקרים דומים שהתרחשו לאחרים בעבר, שחלו במחלה נוירולוגית זהה.
  • פירוט כישוריו וניסיונו המקצועי של הנוירולוג המומחה שערך את חוות הדעת.

 

אין תחליף לניסיון מקצועי עשיר

חוות דעת נוירולוגית לביטוח לאומי תוגש בכל מצב שבו התרחשה פגיעה בשגרת החיים הכללית ואיתה פגיעה בכושר העבודה. המטרה המרכזית היא לקבל פיצויים או קצבת נכות מול הוועדה הרפואית. לשם כך נדרש ניסיון מקצועי לא רק במישור הרפואי הרלוונטי, אלא בעריכה ובניסוח חוות הדעת הרפואית, כך שתצליח לשמש כמשקולת בוועדה הרפואית ולהביא להחלטה רצויה.

בחברת פורום רופאים אנו נדאג לבצע את כל המחקר המקיף, גיבוש הניירת הרפואית ואיסוף הידע המקצועי בהתאם לבדיקה וריאיון עם התובע, תוך יצירת מסמך משפטי מקצועי ומקובל, שמשקף את המצב הרפואי הקיים בצורה הברורה והממצה ביותר.

אנו מזמינים אתכם – עורכי דין המייצגים נפגעים וחולים נוירולוגיים, לקבל מאיתנו ללא עלות וללא התחייבות הערכה ראשונית למקרה לפני הגשת התביעה לביטוח הלאומי ולקבל חוות דעת מקצועית לעניין סיכויי התביעה והערכת אחוזי הנכות. צרו עמנו קשר עוד היום ונדאג להערכה מקצועית ולמציאת המומחה הרפואי הטוב ביותר בתחומו.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי