חוות דעת רפואית – אף אוזן וגרון

להאזנה:

 

חוות דעת רפואית עבור אף אוזן וגרון, חיונית ומשמעותית עבור תביעה בתחום רפואי זה. התביעה יכולה לנוע החל מרשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה ועד להכרה בזכויות נכות עבור קבלת הטבות. עורכי דין המבקשים לייצג את הלקוחות בצורה הטובה ביותר בבית הדין, יציגו חוות דעת מרופא מומחה שידע לתכלל את התיק הרפואי ולהתאימו לצרכים משפטיים.

 

קבלת מידע רפואי על מקרי אף אוזן וגרון

בטרם הגשת תביעה משפטי, בתחום אף אוזן וגרון, מומלץ לקרוא מאמר זה עד סופו לקבלת מידע על מקרים כרוניים אשר בגינם מוגשות תביעות בתחום הרפואי הנ"ל. למידע נוסף תוכלו להתייעץ עם המומחים שלנו באתר. ידע זה כח, במיוחד כאשר מדובר על התחום המשפטי.

 

מצב כרוני של אף אוזן וגרון

לרוב כשמדובר על מחלות אף אוזן וגרון, מקובל לחשוב על מקרים קלים של מחלות מהן ניתן להבריא. אולם במקרים מסוימים ולצערנו נפוצים, מדובר על פגיעה כרונית שיכולה להיות קשה. בנוסף לכך, מחלות אף אוזן וגרון יכולות לכלול פגיעות משמעותיות ומומים מולדים, המפריעים לתפקוד היומיומי ויכולת העצמאות של הילד והאדם הבוגר.

חוות דעת רפואית - אף אוזן וגרון

ליקוי בדיבור ובשמיעה

ליקויים משמעותיים בדיבור ובשמיעה יכולים להיחשב גם הם כחלק ממחלות אף אוזן גרון. ליקויים אלה יכולים להביא לירידה משמעותית בדיבור ובשמיעה. הליקוי יכול להיות מולד אך יכול להיות נרכש ברבות השנים.

 

מערכת אף, אוזן וגרון

מדוע מתייחסים לשלושת האיברים יחד? מדובר על איברים בעלי תפקידים ותפקודים שונים, אשר נקשרים למערכת אחת. פגיעה באיבר אחד תשפיע על האיברים האחרים בתסמינים של כאב ובפגיעות נלוות. הנמכה תפקודית של איבר אחד יכולה להשפיע על תפקוד האיברים האחרים ובכך להנמיך את יכולות מערכת אף, אוזן וגרון כולה.

 

תפקידי מערכת אף אוזן וגרון

מערכת זו מורכבת מאיברים האחראיים על תפקידים משמעותיים בגוף ועבור החיים. כך תפקידיה העיקריים הם:

  • נשימה
  • אכילה
  • שמיעה
  • דיבור
  • הרחה

 

מערכת אף, אוזן וגרון בהקשר הקורונה

בשנה האחרונה עם פרוץ מגיפת הקורונה העולמית, נוכחנו לראות את הקשר ההדוק במערכת זו. תסמין מוכר של מחלת הקורונה הינו איבוד יכולת טעם וריח. לא סתם מופיעים הטעם והריח יחד, כיוון שהם מושפעים מאותה מערכת פיזיולוגית, כך שבפגוע הנגיף ביכולת אחת, הוא פוגע גם בשנייה.

 

מחלות כרוניות של אף אוזן וגרון

בהגיעכם לקבלת חוות דעת רפואית על אף אוזן וגרון, חשוב להכיר את המחלות הכרוניות הקיימות בתחום רפואה זה, הכתובות להלן:

  • דלקות אוזניים – באוזן הפנימית והחיצונית
  • ברוטראומה – מחלה פיזית הנגרמת ברקמות הגוף כתוצאה מהפרש לחצים בין פנים הגוף והסביבה
  • שיתוק עצב הפנים
  • פגיעה באוזן – מדובר על מומים או פגיעה פיזיולוגית משמעותית באוזן החיצונית, הפנימית או התיכונה.
  • דימום אף חזרתי
  • מחלות פה ולוע – בין אם מחלות דלקתיות, ויראליות או גידולים.
  • ליקוי שמיעה – מסוגים שונים כגון חשיפה לרעש, פגיעה בתאים, פגיעה בעצב השמיעה, פגיעה מוחית במרכז הקלט האודיטורי.
  • טינטון באוזן – שמיעת צפצוף או המהום בתדר גבוה ולזמן מתמשך
  • מחלת מנייר – מחלה המביאה להפרעה בשיווי המשקל בגוף, שעל איזונו אחראית האוזן
  • מחלות גרון – קשיים בבליעה, צרידות, גידולים ופגיעה במיתרי הקול.

 

בדיקות וניתוחים

מחלות כרוניות של אף אוזן וגרון מצריכות חוות דעת רפואית מקיפה שתספק אבחנה על המחלה. פעמים רבות דורשות המחלות טיפולים מעמיקים, מורכבים ואף ניתוחים. בין הניתוחים הנפוצים נמצא ניתוח פוליפים, או יותר נכון, ניתוח להסרת פוליפים. פוליפים הינם חלקיקים זעירים הנמצאים האיברים אלו ומשפיעים על הבליעה, או על הנשימה. הסרה שלהם ניתן לבצע בניתוח פשוט.

לעומתו ישנם ניתוחים מורכבים, כגון ניתוח להסרת גידול משמעותי, ניתוח למיתרי הקול או השתלת שבלול. אלו הן דוגמאות לניתוחים מורכבים יותר הדורשים מנתח מקצועי ולרוב עלותם גבוהה יותר.

 

הגשת תביעה לנכות

אדם שחלה במחלת אף אוזן גרון כרונית, יכול להגיש תביעה להכרה באחוזי נכות. תביעה כזו יכולה לספק לאדם החולה הטבות מטעם המדינה כמו גמלה חודשית, הטבות רפואיות והטבות נוספות הניתנות לבעלי נכות. בנוסף, זכאי אותו אדם להחזרים על הוצאות למטרות בדיקות וניתוחים שנעשו או ייעשו בעתיד.

 

הגשת חוות דעת רפואית – אף אוזן וגרון

לצורך הגשת תביעה רפואית, על האדם להיות מוכר כחולה כרוני של אף אוזן וגרון. לשם כך עליו לצרף חוות דעת רפואית. חוות דעת רפואית תינתן על ידי רופא מומחה לאף אוזן וגרון המוכר על ידי המוסדות הרפואיים של המדינה ולאחר עריכת בדיקות מקיפות להמחשת המחלה של האדם. בנוסף לכך, חוות דעת הכתובה בצורה מקצועית ומקיפה על ידי רופא מומחה המכיר גם את תחום המשפט, יכולה לקדם את התביעה בצורה משמעותית.

 

חוות דעת רפואית- מה היא כוללת

חוות דעת רפואית הינה אבחון רפואי מקיף בדבר המחלה של האדם. היא תינתן לאחר בדיקה מקיפה של רופא מומחה ולאחר ביצוע בדיקות מקיפות בתחומי אף אוזן וגרון השונים, שיאששו את קיום המחלה. כך למשל סקירה, אולטרסאונד, ספירת דם ובדיקות נוספות.

חוות דעת תאבחן את מהות המחלה ותנסה לאתר את הגורמים לה. כחלק מכך תנסה לאבחן האם המחלה גנטית או נרכשת. האבחון יציע דרכי טיפול אפשריות. לעיתים האבחון יינתן לאחר שהחולה כבר עבר טיפול או ניתוח. במקרה זה תינתן המלצה להמשך. חוות הדעת תכלול המלצות ליצירת מסגרת מיטבית עבור החולה בין אם בבית הספר, בעבודה ובביתו של החולה.

 

קביעת אחוזי נכות על פי חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית הניתנת לחולי אף אוזן וגרון תכלול בין היתר המלצות לתרופות והמשך טיפול. עוד היא תכלול המלצה לימי מחלה וזמן היעדרות מהמסגרת. כמו כן במידה ומדובר במחלה שיש להגדירה כנכות כדי שתהיה מוכרת על ידי מוסדות המדינה לשם קבלת קצבה חודשית והטבות, תתבסס קביעת אחוזי הנכות על המלצות חוות הדעת הרפואי. קביעת אחוזי הנכות יקבעו את גובה הקצבה החודשית ואת הזכאות להטבות לרבות קבלת תו נכה וטיפולים רפואיים מסובסדים.

 

רשלנות רפואית

לצערנו, אנו עדים למקרים הולכים וגוברים של רשלנות רפואית. רשלנות כזו יכולה לנבוע מאבחון לקוי של המחלה, מאי קבלת טיפול הולם, או טיפול לא מותאם (הכולל גם פגיעה) בזמן ניתוח או הליך רפואי.

הרופא המומחה הכותב את חוות הדעת הרפואית לשם תביעה בגין רשלנות, יתכלל את המידע בתיק האישי הרפואי של המטופל, המבקש לתבוע. לכן במקרים של רשלנות רפואית חשוב שחוות דעת תינתן על ידי רופא מומחה חיצוני שיאסוף את המידע הרצוי וינהל את התיק הרפואי, במיוחד לאחר קבלת טיפולים רפואיים.

 

פנו למומחים של "פורום רופאים"

אנו בפורום רופאים מציעים שירות רפואי הניתן על ידי מומחים בתחומי הרפואה והמחקר, החל ממנהלי בתי חולים ועד למובילי מחקר במכון וייצמן. המומחים שלנו יתכללו עבור הלקוחות שלכם את התיק הרפואי ויכינו אותו עבור הגשת התביעה.

מסמך של חוות דעת רפואית לתביעה במקרים של אף אוזן וגרון, יכול לקדם את התביעה בצורה משמעותית, ולחסוך ללקוחות שלכם ולכם, זמן יקר בהתנהלות מול גורמים רפואיים.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי