חוות דעת רפואית גסטרו

להאזנה:

 

חוות דעת רפואית נחוצה ונדרשת כאשר מדובר בתביעה משפטית הקשורה במקרה רפואי, בתביעה לרשלנות רפואית, או בתביעה מול הביטוח הלאומי ומוסדות המדינה. חוות דעת רפואית מקצועית ואמינה מרופא מומחה אשר מכיר את הפרוצדורה המשפטית, יכולה להטות את הכף. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על חוות דעת רפואית גסטרו.

 

קבלת מידע מקיף על גסטרו

כדי להבין מהי חוות דעת רפואית בתחום הגסטרו, על כל היבטיה, חשוב להכיר את תחום הגסטרו והבעיות העלולות להיווצר בעקבותיו. במקרה שבה עורכי הדין מייצגים לקוח עם בעיות בתחום הגסטרו, חשוב להפנות אותו לקבלת מידע מקיף בתחום, בין אם במאמר זה, או על ידי רופא מומחה.  ניתן להעזר ברופאים של הפורום.

 

מהו גסטרו

גסטרו הינו תחום רפואה העוסק בבעיות בבטן הקשורות בדרכי עיכול. הוא כולל את חקר חיידקי המעיים והבטן, בעיות עיכול ו"יציאות" שאינן תקינות, נפיחויות חוזרות, קלקול קיבה ומחלות הקשורות בעיכול כגון דיזינטריה. התחום חוקר גם מחלות קשות כגון סרטן המעי הגס. המילה "גסטרו" מגיעה מהמונח גסטרואנטרולוגיה בשמו המלא והמדעי.

חוות דעת רפואית גסטרו

פניה לרופא גסטרו

רופאי גסטרו מאבחנים וחוקרים את תחום התוך – בטני, הכולל בעיקר בעיות בעיכול וב"יציאות" (כגון שלשולים או הפרשות חריגות). כאשר קיים חשש או חשד לבעייה חוזרת ואף כרונית בדרכי העיכול, שעלולה להשפיע על מערכת העיכול לטווח הארוך, או חלילה כאשר יש חשד למחלה ממאירה, רופא המשפחה יבצע הפנייה אל רופא גסטרו.

 

13 תחומי אבחון וטיפול

להלן בעיות מוכרות הדורשות חוות דעת רפואית מרופא גסטרו:

  1. נפיחות חוזרת בבטן
  2. מעי רגיז
  3. כאבי בטן חריגים
  4. צרבת חריפה
  5. עצירות
  6. שלשול חריף לאורך זמן
  7. הקאות חוזרות
  8. הפרשות חריגות
  9. צליאק וקרוהן (מחלות כרוניות הקשורות בעיכול)
  10. כיבים פפטיים
  11. חשש לאנמיה ומחסור חמור בברזל
  12. חשד להפרעה בתפקוד הכבד או המעי
  13. חשד להופעת סרטן המעי הגס

 

חוות דעת רפואית לאיתור ומניעה

לעיתים קרובות בעיית הגסטרו היא תסמין לבעייה רחבה יותר. חוות דעת רפואית מרופא גסטרו, חשובה כדי לאתר את מקור הבעיה, שייתכן והיא קשורה בעיכול. במקרים אחרים חוות הדעת יכולה לאתר קושי גופני רחב הרבה יותר, כיוון שאיזור הבטן הוא הרגיש ביותר וסופג לתוכו על ידי עיכול בעיות שונות בגוף.

לעיתים חוות הדעת תשלול תסמין של גסטרו, ובכך יהיה ניתן לאתר את מקור הבעיה שהינו רחב יותר. כך או כך, חוות דעת רפואית של גסטרו הינה חשובה לאיתור הבעיות בגוף בכלל.

 

הבטן כמראה לבעיות הגוף

ברפואת הגסטרו, כמו ברפואה משלימה, רווחת האמונה כי הבטן היא הסופגת לתוכה את בעיות הגוף השונות. כיום רווחת האמונה בקרב הרפואה בדבר השפעות גוף ונפש, ומכאן ייתכן שמקור הבעיות הוא נפשי ולא רק פיזי. בעיתות של כאבים גופניים או קשיים רגשיים (לרוב הם משולבים יחד), יכולה להראות נפיחות כרונית בבטן, קשיי עיכול או קושי בתכיפות היציאות או בתצורה שלהן.

לכן, בכדי לאתר באופן מדויק את מקור הבעיה או החולי, חשוב מאוד לקבל חוות דעת רפואית מרופא גסטרו. פעמים רבות נוטים לפסוח על תסמינים אלו ולהאמין שיסתדרו, בעוד הם מאותתים לנו לעצור ולהתעכב עליהם.

 

מהי חוות דעת רפואית מרופא גסטרו

כאשר ישנה בעיה גופנית הקשורה באחד מהתסמינים הרשומים לעיל, כדאי לבצע בדיקה אצל רופא גסטרו. הבדיקה מאבחנת את איזור הבטן על איבריו הפנימיים, על רקע התסמינים המתוארים. הבדיקה יכולה לאשש או לשלול את הבעיה. חוות דעת רפואית מרופא גסטרו, הינה ביצוע בדיקת מקיפה ואיבחון לצורך משפטי. חוות הדעת תכלול את אפיון הבעיה ומהותה, לרבות חולי במידה ומדובר בכך.

כמו כן, היא תציג את מקור הבעיה לדעת הרופא, המלצה על דרכי טיפול, המלצה על ימי מחלה ומשך ההבראה הדרוש. הרופא יכול להוסיף חוות דעת נוספת או המלצות נוספות להמשך טיפול על ידי הגורמים השונים העוטפים את המטופל, או הפנייה להמשך בדיקות.

 

חוות דעת רפואית גסטרו לצורך משפטי

חוות דעת רפואית מרופא גסטרו משמשת לצורך משפטי. לכן חוות דעת רפואית לגסטרו יכולה לשמש במקרים של תביעה על רשלנות רפואית הקשורה במחלות או בעיות גסטרו, באבחון מוטעה שלהן, או אי מתן טיפול רפואי הולם. חוות דעת רפואית משמשת גם לצרכי הכרה בביטוח לאומי ותביעות אזרחיות כנגד גופי מדינה, לשם קבלת זכויות והכרה באובדן כושר עבודה.

 

תשאול רפואי נרחב

כדי שחוות הדעת הרפואית מרופא גסטרו תהיה מקיפה ומקצועית, היא צריכה להיות רחבה יותר מבדיקה רגילה. על הרופא לאבחן את הבעיה ולנסות להתחקות אחר הגורמים שלה, כמו גם למפות את דרכי הטיפול המיטביות. לשם כך, חשוב שהרופא יעבור על התיק הרפואי של המטופל ויכיר מקרוב את ההסטוריה הרפואית של המטופל. הרופא יבצע תשאול נרחב של המטופל.

רופא המאמין בטיפול בשיטה של גוף – נפש, ישאל את המטופל גם על תסמינים רגשיים ונפשיים כמו מצבי חרדה, לחץ, כעסים ממושכים או תסמינים של דכאון. במידה והרופא לא שאל על כך, חשוב שהמטופל יעלה מידע זה במהלך התשאול. רופא מומחה בחוות דעת רפואית לצורך משפטי, מכיר את ההליך מקרוב ויבצע תשאול המותאם לצורך זה.

 

הפנייה להמשך בדיקות

כאשר מדובר על חוות דעת מרופא גסטרו, שהיא מקיפה ואמינה, לרוב לא יסתפק הרופא בבדיקה אחת, אלה במצבים מסוימים הוא יפנה את המטופל לביצוע בדיקות המשך. הבדיקות הנפוצות ביותר הינן קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה.

אלו הן בדיקות פולשניות, אשר באמצעות החדרת צינור זעיר אל פי הטבעת, נבדקות הבטן ומערכת העיכול מבפנים. בדיקות אלו לא נעימות אך חשובות לאיתור הבעיה, במידה ומדובר בקושי מהותי, וחשובות מאוד עבור האבחון והמשך הטיפול.

 

קיצור זמן ההמתנה

במקרה של הפנייה להמשך בדיקות, תהליך כתיבת חוות הדעת הרפואית לגסטרו יכול להתעכב זמן רב. זאת בשל ההמתנה הארוך לבדיקות, שיכול להמשך חודשים. עיכוב כזה יכול לעכב את התביעה ובכך את קבלת הזכויות המגיעות למטופל. גם כתיבת חוות הדעת יכולה להיות קצרה ולא מקיפה דייה בשל העומס של הרופא או אי הכרות מספקת עם המערכת המשפטית. פנייה למומחים שלנו בפורום, יכולה לחסוך זמן רב, בליווי צמוד לצרכים רפואיים ומשפטיים.

 

קבלת חוות דעת רפואית מ"פורום רופאים"

במקרה של תביעה על רשלנות רפואית או תביעה משפטית מכל סוג, פנו למומחים שלנו בפורום רופאים. אל תתפשרו על חוות דעת רפואית העונה לצורך תביעתכם, וקבלת חוות דעת מקיפה המותאמת לצרכים משפטיים, כדי לספק ללקוח שלכם את השירות המשפטי המקיף והטוב ביותר.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי