חוות דעת רפואית טינטון

להאזנה:

 

בכל הליך משפטי הקשור בענייני רפואה, ובמיוחד בתביעה לרשלנות רפואית, אל תתפשרו על פחות מקבלת חוות דעת רפואית מהמומחים בתחום. חוות דעת רפואית מהווה עדות משפטית לקושי הרפואי אשר בגינו מוגשת התביעה ויכולה להיות משמעותית בהכרעת התביעה. במאמר זה תוכלו לקרוא על חוות דעת רפואית – טינטון, שתשמש אתכם ואת לקוחותיכם בהגשת כתב תביעה רפואי.

 

קבלת מידע מקיף על טינטון ואבחון רפואי

מאמר זה יספק לכם ידע נרחב על טינטון ועל קבלת חוות דעת רפואית במקרים של טינטון, יחד עם הבנת חשיבות חוות הדעת עבור ההליך המשפטי. בטרם הגשת תביעה או ייעוץ משפטי ללקוח, חשוב לקבל מידע ראשוני על המחלה או הקושי הבריאותי. מידע רפואי נוסף תוכלו למצוא כאן ב"פורום רופאים".

 

רקע על טינטון

טינטון הינו צליל חזק המופיע באוזן, לרוב בצורת צפצוף. הצליל מהווה הפרעה, כשהוא מופיע כאשר אין רעש חזק ממשי בסביבה. הצלצול אף מתגבר בעיתות של שקט או לקראת שינה, כאשר דווקא בהעדר רעש, נוכחותו חזקה יותר ומפריעה יותר. הצליל יכול להיות בצורת צפצוף, זמזום או מעין המהום המורגש בתוך האוזן.

חוות דעת רפואית טינטון

הכרות עם אברי השמיעה

כדי להבין את תופעת הטנטון חשוב להכיר את מבנה האוזן והולכת הצליל העצבי ואת סוגי הפגיעות היכולים להוות את מקורות הטינטון ולהביא לכדי הפרעה בשמיעה.

  • שבלול האוזן – זוהי פגיעה פיזית באוזן עצמה, בשבלול האוזן האחראי על הקלט השמיעתי. הפגיעה עצמה יכולה להתרחש באוזן החיצונית או בפנים האוזן. זוהי הפגיעה הנפוצה ביותר, הקשורה גם היא בתופעת הטינטון.
  • הולכה עצבית – שבלול האוזן קולט את המידע ומעביר אותו אל המוח באמצעות עצב השמיעה. העצב אחראי על הולכת המידע ועיבודו. מקובל לחשוב שבעיית הטינטון נגרמת בשל פגיעה עצבית הרגיש לתנודות בשל רעשים חזקים.
  • מקור נוירולוגי – המח אחראי על קליטת המידע העצבי המועבר אליו ותרגומו. יש הרואים בבעיית הטינטון כמקור נוירולוגי, הנובע מתוך חשיפה לרעש רב ונשאר זמן רב גם לאחר העלמות הרעש.

 

טינטון – משך זמן הופעתו ועוצמתו

טינטון שכיח מופיע לרוב בטווח של עד כמה ימים או עד כמה שבועות. לרוב עוצמתו אינה חזקה מדי, ונשמעת בעיקר בעיתות שקט או לקראת שינה. עם זאת, יכולים להיווצר מקרים של טנטון המופיע למספר שבועות ואף חודשים. עוצמתו יכולה להיות נמוכה או חזקה.

 

רעשים בתדר נמוך

כאשר מדובר על טינטון בתדר נמוך, מדובר על תופעה שכיחה, היכולה להיגרם מחשיפה ממושכת לרעש חזק. לרוב מדובר על תופעה שיכולה להעלם תוך מספר ימים או מספר שבועות.

עוד סיבות שיכולות לגרום לטנטון בתדר נמוך הינן רעשים ממושכים או חזקים של מוצרי חשמל כגון מאוורר או מקרר, רחש רוח המכה באוזן, רעשים חזקים של תנועה, אופניים חשמליים או מטוסים. כלומר רעשים שהם בתדר נמוך יגרמו לטנטון בתדר נמוך, לפעמים שאינו נשמע אלא רק בשקט מוחלט.

 

רעשים בתדרים גבוהים

רעשים חזקים או בתדרים גבוהים יכולים להגביר את עוצמת הטינטון. הפגיעה יכולה להיעשות בשני אופנים: פגיעה בעוצמת הטינטון עד לעוצמת צפצוף חזקה באוזן, הנשמעת במהלך היום, גם כשיש רעש בתדר נמוך מסביב. לחלופין, משך הטינטון עד למספר שבועות או חודשים.

שני התסמינים יכולים להופיע יחד. לרוב, עוצמת הטינטון תהיה חזקה מאוד בימים הראשונים ובמיוחד ביום הראשון לאחר החשיפה למקור הרעש, כשלרוב עוצמת הטינטון תופחת אך תשאר לאורך זמן.

 

מקורות רעש בתדר גבוה

חשיפה למקור רעש חזק מאוד יכולה לגרום לטינטון מיידי, או הופעתו כיום לאחר החשיפה לגורם הרעש. כך חשיפה למוזיקה חזקה מאוד לאורך זמן (למשל במועדון ריקודים) עבודה בסביבה תעשייתית רועשת (כמו עבודה בסביבת מטוס מונע או מכונות תעשייתיות רועשות). חשיפה לירי או לפגיעת קטיושה או פגז.

 

מצב רגשי כמגביר את הטינטון

כאשר מדובר על רעש חזק ופתאומי הוא עלול להשפיע גם על המצב הרגשי של האדם. כך למשל במצב האחרון המתואר של פגיעת פגז או קטיושה בקירבתו של אדם, או נפילה של חפץ אחר בעוצמת פגיעה חזקה. מצבים כאלה יכולים להכניס את האדם לחרדה, גם אם היא רגעית.

לחרדה יש השפעה על המוח ועל מערכת העצבים. מעבר להשפעה הפיזית על השמיעה, ישנה השפעה מוחית שיכולה להיות מתורגמת במח או במערכת העצבים, ולגרום גם היא לטינטון.

 

גורמים נוספים שיכולים לגרום לטינטון באוזן

מעבר לרעשים חזקים, ישנם גורמים נוספים שיכולים לגרום לטינטון באוזן ומצריכים חוות דעת רפואית. גורמים כאלה יכולים להיות:

  • דלקת אוזניים – דלקת כזו יכולה לצבור נוזלים באוזן המפריעים לשמיעה תקינה וחוסמים את השבלול.
  • פגיעה בשבלול – הפנימי או החיצוני
  • שעווה – הצטברות של שעווה בתוך האוזן. מודבר על כמות משמעותית המצריכה הסרה שלה בהליך רפואי.
  • היווצרות קרעים בעור התוף
  • מחסור משמעותי בברזל – מצב של אנמיה משפיע על זרימת הדם ובכך על יכולת השמיעה
  • אובדן שיווי משקל – האוזן אחראית על שיווי המשקל, אובדן משמעותי של יכולת זו יכול להוות הפרעות בשמיעה.
  • מחלות הקשורות בשמיעה (כגון אוטוסקלרוזיס)
  • פגיעה מוחית או בראש.
  • פגיעה עצבית – הקשורה בעצב השמיעה.
  • חוסר איזון בבלוטת התריס
  • צמיחת שיניים – משפיעה על אף, אוזן וגרון. לרוב תהווה כאב אך במקרים מסויימים תשפיע גם על תופעת הטינטון.
  • גידול שפיר או סרטני באוזן או באיברי השמיעה.

 

בדיקה רפואית לבדיקת הטינטון באוזן

כאשר מדובר בטינטון חזק או בטינטון המתמשך לאורך זמן, חשוב לבקש חוות דעת רפואית. חוות הדעת תינתן על ידי רופא מומחה לאף – אוזן – גרון. לעיתים יכול לשלוח הרופא להמשך בדיקות כגון בדיקות שמיעה, דבר חשוב כדי לבדוק שמדובר בטינטון שיכול לעבור ולא בטינטון כרוני אשר עלול לפגוע גם בשמיעה. כמו כן, שלילת פגיעה נוספת.

 

חוות דעת רפואית לעומת בדיקה רפואית

בהיבט משפטי, חוות דעת רפואית שונה מעט מבדיקה רפואית. בדיקה רפואית נתפסת כבדיקה שגרתית שמטרתה להבין את מהות הטינטון או הפגיעה ולהציע טיפול, או לחלופין לשלול פגיעה משמעותית. עם זאת, חוות דעת רפואית הינה מעמיקה יותר ומקיפה יותר ויכולה להינתן במקרים שבהם נחוצה חוות דעת רפואית להיבט משפטי.

 

מה מספקת חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית תספק בסיס לתביעה משפטית או לבקשת זכויות ממוסדות המדינה. רופא מומחה המכיר את תחום המשפט, ידע להתאים את חוות הדעת לצרכי הלקוחות התובעים, כדי שהפגיעה הבריאותית תהיה מוכרת מתוקף הדין ובכך הם יקבלו את זכויותיהם בחוק.

 

חוות דעת רפואית טינטון – מהי כוללת?

חוות דעת רפואית תכלול את אבחון הבעיה ומהותה ותתחקה אחר מקורותיה. האבחון המקיף כולל סקירת העבר הרפואי של המטופל, תשאול שלו על ידי רופא מומחה, והבנת האירוע שהביא לפגיעה.

עוד יציע האבחון דרכי טיפול, המלצות עבור המעסיק, בדיקות המשך במידה וישנן, והמלצה לימי מחלה ומנוחה. הרופא יכול לצרף המלצות נוספות, שלהן יכולות להיות השפעות מהותיות בהיבט משפטי.

 

לסיכום

במקרה משפטי הקשור בהיבט רפואי או בריאותי ואובדן כושר עבודה בשל טינטון באוזן, חשוב שתקבלו חוות דעתך רפואית מקיפה. אל תתפשרו על איכותה של חוות דעת רפואית שניתנת על ידי מומחים ומתאימה לצרכים משפטיים. כאן ב"פורום רופאים" השירות שלנו מותאם עבור עורכי דין המייצגים לקוחות בתביעה משפטית רפואית.

הרופאים שלנו הם בעלי שם בבתי החולים ובמוסדות מחקר רפואיים. הייעוץ הרפואי כולל הגשת חוות דעת רפואית מקיפה המותאמת לצורך משפטי. המומחים שלנו יאספו עבורכם את החומר הרלוונטי, ימפו אותו וידעו לתת אבחנה והכוונה מדויקת על פי התמונה כולה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי