חוות דעת רפואית משפטית שיניים

חוות דעת היא אחד הגורמים החשובים להוכחת טענתכם בבית המשפט וחשוב מאוד שתכירו את דרכי הקבלה שלה ומה שמסביבה לעומק חוות הדעת בעניינים רפואה משפטית בכל מה שקשור לפה ולסת יכולה להיות אקטואלית לכל אחד מכם ולכן חשוב להכיר את כל הפרטים לעומק.

 

מהי חוות דעת רפואית בתחום השיניים?

חוות הדעת בענייני פה ולסת יכולה להינתן במצבים שונים בהתאם לדרישת אותן לקוחות שמקבלים אותה, כאשר המקרים יכולים לנוע בין רשלנות רפואית ועד לתאונות וחבלות. חוות הדעת היא למעשה מסמך מקצועי שמציג בפני שופט או בפני גוף מסוים, כמו למשל הביטוח הלאומי, את מצבו של אדם מסוים וכך ניתן להמשיך בתהליך של בירור התיק או הפיצויים שהוא דורש לקבל.

חוות הדעת יכולה להינתן מספר פעמים מכמה גורמים שונים בהתאם לתוצאות חוות הדעת או דרישת השופט או הגוף.

 

מתי ניתנת חוות דעת רפואית בענייני פה ולסת?

  • במקרים רבים אנשים נחבלים בפה או בלסת בעקבות תאונות שונות כאשר בחלק מהמצבים נגרמת להם נכות זמנית ולעתים גם נכות קשה במיוחד. אובדן אנטומיה באזור זה יכול להיות מסוכן לא רק בגילאים מתקדמים אלא גם בגילאים צעירים וללא חוות דעת יהיה קשה מאוד לקבל פיצויים מביטוח לאומי או לתבוע גוף אחר כמו למשל המקום בו קרתה התאונה או הגוף שאשם בתאונה, שיכול להיות עסק מסוים, העירייה בכלל מכשול במדרכה וכולה.
  • חוות דעת הופכת להיות עניין משמעותי גם בענייני רשלנות רפואית. הרשלנות מתחלקת לשניים: יש רשלנות שנגרמת בעיקר בנושאים אסתטיים גרידא, זאת אומרת היה ניתוח מסוים שנועד למטרות אסתטיקה בלבד והתוצאה לא הייתה מקובלת על אותו מטופל והוא החליט לקבל חוות דעת שתבשר לו האם הייתה רשלנות. במצבים אחרים מדובר על ניתוחים או טיפולים רפואיים שלא התבצעו כשורה ופגעו במטופל במובנים שונים: אסתטיקה, בריאותו הכללית וכו'.

 

מהי חוות דעת טובה?

חוות דעת רפואית מוצלחת היא חוות דעת שתספק את כל הפרטים שבסופו של דבר צריכים להיות ההוכחה לטענתו של אותו אדם, בהתאם למצב האובייקטיבי הקיים.

חוות הדעת חייבת להסביר בדיוק מה עיני הרופא שבודק את המטופל רואות, מה מידת חומרת הנזק, ממה לדעתו הנזק נגרם, עד כמה הנזק משמעותי לאיכות חייו, מה הסכום הכספי שיבטא את גודל הנזק ויהיה פיצוי הולם, סעיפי הנוחות הרלוונטיים לאותו אדם לפי המגבלות שלו בפועל וכל שאר המידע שחייב להיות מובן יחד עם ההמלצה שלו בצורה ברורה ונהירה.

 

קבלת חוות דעת ע"י המומחים של פורום רופאים

את חוות הדעת יכול לספק אך ורק רופא מומחה בענייני פה ולסת. בפורום רופאים אנו מספקים את מיטב הרופאים המומחים במתן חוות דעת רפואיות במקרים של רשלנות רפואית בתחום השיניים, הפה והלסת ובכל תחומי הרפואה. המומחים שלנו יאפשרו לכם לקבל חוות דעת בסטנדרטים הגובים ביותר של מקצועיות אשר תמקסם את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי הולם עבור הנזק הרפואי שנגרם לכם ע"י הממסד הרפואי בתחום השיניים, הפה והלסת.

 

מתי יש לצרף חוות דעת של רופא שיניים?

יש לצרף חוות דעת רפואית של רופא שיניים מומחה בנסיבות שונות הקשורות במימוש זכויות רפואיות, ביטוחיות ומשפטיות של מטופלים. הדבר נחוץ בעת בקשת הכרה ו/או פיצוי כספי בגין נזק ו/או נכות הקשורים ברפואת שיניים, פה ולסת – בין שמדובר בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, למשרד הביטחון, לחברת הביטוח, לקרן הפנסיה או כנגד גורם מקצועי או גוף אזרחי אחר במסגרת תביעת נזיקין.

חוות הדעת צריכה להיערך בהתאם לדרישות הספציפיות של כל מוסד שאליו היא מוגשת ובשפה המתייחסת לטרמינולוגיה הרלוונטית. במיוחד במקרים בהם מדובר ברשלנות דנטלית, התייעצות עם רופא שיניים מנוסה במתן חוות דעת היא חיונית. חוות דעת משפטית מרופא שיניים הנערכת במקצועיות וביסודיות, מסייעת בקביעת התוקף הרפואי של התביעה ומסייעת באומדן יסודי של מצב המבוטח במקרים של ערר לוועדות ממשלתיות להערכת נכות.

 

מקומה של חוות דעת רפואית במקרי רשלנות רפואית ברפואת שיניים

הגשת תביעות רשלנות רפואית ברפואת שיניים, נעשית לא רק במקרים של טענה לטיפולי שיניים או  ניתוחי שיניים כושלים שגרמו לנזקים למטופל. הדבר יכול להתבצע גם בהקשר למצבים מסכני חיים כמו זיהוי מאוחר של סרטן הפה ומחלות קשות אחרות.

גם מקרים בהם טיפולי שיניים בוצעו בצורה שלא התאימה למצבו הבריאותי של המטופל, מובילים לעיתים לנזק מסכן חיים, אשר נופל גם הוא תחת המטריה של רשלנות רפואית, המהווה עילה להגשת תביעה נזיקית. בכל המקרים הללו, הוכחת רשלנות ברפואת שיניים היא משימה מורכבת.

בנוסף להוכחת ביצועם של טיפולי שיניים בצורה שאינה תקינה, מוטל על התובע הנטל להוכיח את היקף הנזק שהוא טוען שנגרם לו,  ולקבוע קשר סיבתי בין הטיפול הלקוי לבין נזק זה. כתיבת חוות הדעת מחייבת אפוא שיתוף פעולה הדוק בין התובע, עורך הדין המייצג והרופא המכין חוות דעת רשלנות רפואית המתייחסת למחדל הנוגע לטיפול שיניים, או חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פה ולסת.

 

כך חוות דעת רפואית בתחום רפואת השיניים תסייע להעריך את קיומה של עילת תביעה

למרות האמור לעיל, לא בכל תיק, חוות דעת מרופא שיניים מומחה בהכרח יכולה לבסס את טענות הלקוח. ניתן להיתקל במצבים בהם נעשתה עבודה לקויה ביותר על ידי רופא שיניים מסוים, אך לא נגרמו נזקים או נכות למטופל, מה שמוביל לדחיית תביעת הרשלנות. לכן מומלץ להתחיל בבדיקה אצל רופא שיניים מומחה לקביעת הבסיס לתביעה אפשרית.

 

מה קורה במסגרת הייעוץ הראשוני לקראת הכנת חוות דעת רפואית משפטית שיניים?

הייעוץ הראשוני עם מומחה רפואת שיניים המספק חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים, משמש בנוסף להיכרות עם הלקוח, גם לבחינת נסיבות המקרה והערכה לפוטנציאל הצלחתו של התיק. לצורך כך, נערכת בדיקה קלינית מקיפה של התובע הפוטנציאלי, תוך התחשבות בממצאי הבדיקות הקודמות שעבר, צילומים רלוונטיים והערכת מצב מעודכנת.

על סמך הערכה זו, מתקבלת קביעה לגבי הכדאיות של המשך ההליך המשפטי. חשוב לציין כי אין בפגישה זו כל חובה על מי מהצדדים להמשיך לקבלת חוות דעת.

 

כמה עולה חוות דעת רפואית בתחום רפואת השיניים?

הכנת חוות דעת בנושאי רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים, היא מורכבת ביותר ודורשת סקירה מעמיקה של מסמכים רפואיים רבים, ניתוח מקיף של התיעוד הרפואי והסתמכות על ספרות מקצועית עדכנית. כתוצאה מכך, המחיר עבור חוות דעת כזו נסוב סביב האלפי שקלים ויכול להגיע בנקל גם לעשרות אלפי שקלים.

 

חוות דעת רפואית משפטית שיניים – סיכום

בנושאים משפטיים הקשורים לרפואת שיניים, קבלת חוות דעת רפואית משפטית מטעם רופא שיניים מומחה, ממלאת תפקיד מכריע בביסוס תקפותן של תביעות ביטוח ותביעות נזיקין ובמימוש זכויותיהם של מיוצגיכם.

כפי שהסברנו בסקירה זו, חוות דעת משפטית בתחום רפואת השיניים שנערכה בצורה מקיפה ומקצועית בידי מומחה מוביל בתחומו, יכולה לספק תובנות חשובות לגבי מקרים של רשלנות בטיפול שיניים או בניתוח פה ולסת, לאמוד את הנזקים למטופל, להעריך את שיעור הנכות שהדבר הותיר בו ולסייע לבסס את הטענה לכך שמדובר בתוצר של רשלנות רפואית.

בין אם מדובר בתביעות מול ביטוח לאומי, משרד הביטחון, חברות ביטוח או הליכים משפטיים, המומחיות של רופא שיניים מומחה במתן חוות דעת מדויקות ומפורטות היא הכרחית להצלחת התיק.

לכן אם אתם מייצגים אדם הזקוק לחוות דעת רפואית של מומחה לרפואת שיניים לצרכיו המשפטיים, אנו ממליצים לכם לפנות לצוות רופאי השיניים המקצועיים שאנו עובדים עמם שיוכלו לסייע לכם בניווט בתהליך המורכב ולהבטיח שהמקרה של מיוצגיכם יוערך ביסודיות.

הדרך להצלחת התיק שלכם מתחילה בחוות דעת רפואית משפטית שיניים הניתנת בידי מומחה אמין ומקצועי. צרו קשר עם צוות פורום רופאים עוד היום כדי לבחון את האפשרויות שלכם ולהשיג חוות דעת מקצועית באמת ממיטב המומחים בתחום רפואת השיניים בישראל.

קבלת חוות דעת רפואית משפטית שיניים חיונית לצרכים משפטיים שכן היא מספקת ניתוח ותיעוד של רופא מומחה בתחום רפואת הפה והלסת שמספק תמיכה בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית, תביעות נזיקין, תביעות נכות ותביעות עבודה.

הקביעה של רשלנות ברפואת שיניים כרוכה בהערכה האם רופא השיניים לא מילא את חובת הזהירות שלו, בהערכת הנזק שנגרם למטופל כתוצאה מהטיפול, וקביעת קשר סיבה ותוצאה בין הפרת סטנדרט הטיפול לבין נזקי המטופל.

מקרים הקשורים לרשלנות דנטלית, נזקים לשיניים או לחלל הפה, נכות הנגרמת כתוצאה מניתוחי  שיניים ורשלנות בטיפולי שיניים, עשויים כולם לדרוש חוות דעת רפואית של מומחה לרפואת שיניים למטרות משפטיות.

חוות דעת רפואית של מומחה רפואת שיניים מספקת תובנות וניתוח מקצועי לגבי טיב הטיפול שניתן לתובע, הנזק שנגרם לו והנכות שעלולה היתה להיגרם עקב כך, מה שמחזק את הבסיס הראייתי לתביעות בהליכים משפטיים הקשורים לרפואת שיניים.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי