חוות דעת רפואית – עיניים

להאזנה:

 

במקרה של הגשת תביעה על רשלנות רפואית או בכל מקרה משפטי אחר של תביעה רפואית, חשוב מאוד שכתב התביעה יכלול חוות דעת רפואית ממומחה. המאמר הזה מכוון אליכם – עורכי דין המייצגים את התביעה. אצלנו בפורום רופאים תוכלו לקבל חוות דעת רפואית – עיניים מקצועית ומקיפה לכל תביעה רפואית. המאמר יתמקד בתחום רפואת עיניים.

 

ייצוג עורכי דין בהגשת תביעה רפואית

חוות דעת רפואית הינה אבחון מקיף של רופא מומחה אשר מבצע מיפוי מקיף של הבעיה הרפואית, כפי שיפורט בהמשך. חוות דעת מקצועית ומקיפה מרופא מומחה יכולה להכריע את הכף בתביעה.

לרוב, חוות דעת משמשות כהוכחה רפואית שהינה בגדר מסמך משפטי, ועל כן הן בסיסיות וחיוניות מאוד. במקרה של תביעה רפואית, לרבות תביעה בגין רשלנות רפואית, חשוב מאוד שהתובע, קרי הלקוח שלכם, יצטייד בחוות דעת כזו.

 

קבלת חוות דעת רפואית – עיניים

מאמר זה יתמקד בקבלת חוות דעת רפואית בתחום העיניים. המאמר יספק הבנה נרחבת של תחום רפואת עיניים. לעוסקים בתביעה בתחום זה, מומלץ לקבל רקע למחלות בתחום, בטרם הפנייה לקבלת חוות דעת.

כמו כן, חשוב שהלקוחות שלכם יקבלו גם הם רקע מקדים ומידע על המחלה, במידה והם אינם מכירים אותה לעומק. תוכלו להעזר במאמר זה לקבלת מידע מקיף, וכמובן תוכלו להעזר במומחים שלנו באתר, המתמחים ברפואת עיניים.

חוות דעת רפואית - עיניים

עיניים שלי

המונח "עיניים שלי" מסמל את חשיבותם הרבה של איברי הראייה ושל חוש הראייה עבור בני האדם. זהו אולי החוש החשוב ביותר עבור מרבית האנשים והתרבויות, עד כי המונח "עיניים שלי" או בצורתו המזרחית "עיוני" המסמלים את הראייה מקבילים לתיאורו של אדם יקר. מכאן, שבעיות בראייה, מחלות בעיניים ועיוורון או לקות ראייה, מגבילים מאוד את התפקוד היומיומי. לכן יש לאתר אותן מרגע הופעתן בניסיון למנוע אותן.

 

איתור מוקדם של בעיות עיניים

במקרה של אובדן כושר ראייה, או דלקת בעין, חשוב האבחון המיידי, לאיתור מוקדם ומניעה. אנשים רבים מחכים עד למצב של החמרה כדי להיבדק, ומאבדים זמן טיפול יקר. במידה ומטופלים חשים תסמינים שונים בעין, לרבות כאב, טשטוש, אודם או הפרשות חריגות, כדאי לפנות מייד לאבחון רפואי.

 

סירבול באבחון

לעיתים האבחון המקדים שולל בעיות קיימות, או שהרופא נותן המלצה לחכות. לעיתים המלצה זו עלולה לגזול זמן יקר באבחון וטיפול. הרופא מאמין בתום לב כי ייתכן והבעיה תשתפר, או לחלופין מחכה לראות תסמינים בולטים אשר יעידו על המחלה.

בפעמים אחרות ישנה הפנייה לאבחון מקיף אשר הבדיקות אליו לוקחות זמן רב, אשר מונע טיפול מיידי. במקרה של הגשת כתב תביעה על רשלנות רפואית, מומלץ לבדוק את שלבי הפעולה הרפואיים באבחון המקדים.

 

ילדות בצל בעיות ראייה

אחד הקשיים באיתור מוקדם של בעיות ראייה, קשור בבעייה מולדת או בעייה גנטית שהופיעה בגיל המוקדם. במקרים כאלה הילד אינו יודע שהוא חווה הנמכה בראייה. לסביבה ולהורים לוקח זמן להבין מה מקור קשיי התפקוד שלו (אם יש כאלה).

כאשר לא מופיעים קשיים בתפקוד, האיתור קשה יותר. לכן חשוב להקפיד על בדיקות שגרתיות תקופתיות, בטיפת חלב ואצל רופאים מומחים, ולבצע בדיקות מקיפות. כיום ישנן דרכים לאתר בעיות בעיניים כבר מגיל מוקדם.

 

מבנה העין ואיברי הראייה

הכרות עם מבנה העין ואיברי הראייה, תוכל לספק לכם הבנה טובה יותר של מקורות הפגיעה בבעיות ראייה ולקויות ראייה.

  • העין הפיזית – העין הנראית כלפי חוץ, על מבניה ותאיה: אישון, לובן העין, קרנית, קשתית, ריסים וכו'.
  • פנים העין – אלו הם החלקים הפנימיים של העין שאינם נראים כלפי חוץ, כגון עדשה.
  • עצב הראיה – עצב זה קולט מידע סנסורי ויזואלי מהעין ותפקידו לעבד את הקלט ולהעביר אותו אל המח.
  • החלק הנוירולוגי – ויזואלי – זהו החלק הנוירולוגי היושב במח. תפקידו לקלוט את המידע המועבר מהעצבים, לתרגם ולפרש אותו לידי תמונה.

המחלות הנפוצות ביותר, מקורן במבנה העין וברשתית או בקרנית, אך יכולות לנבוע גם מעצב הראייה. פגיעה נוירולוגית היא פחות נפוצה וקשה הרבה יותר בביטויים שלה ובטיפול בה.

 

מחלות עיניים נפוצות

להבנה עמוקה יותר של תחום העיניים, והבנת חוות הדעת הרפואית על בוריה, כדאי להכיר את בעיות העיניים הנפוצות, ביניהן את מחלות העיניים המוכרות המשפיעות על הראייה.

  • מחלת רשתית העין – קרויה בשם AMD. זוהי מחלה הגורמת להתנוונות ברשתית של העין ומופיעה לרוב בגיל המבוגר יותר. אדם שלקה במחלה זו, יחוש בירידה משמעותית בראייה וטשטוש בראייה.
  • מחלת קרנית – מדובר על קשת של מחלות שמהותן היא פגיעה בקרנית (איבר דקיק היושב על העין החיצונה). מחלות כאלה מביאות לירידה חדה בראייה לעיתים עד כדי עוורון. כיום ישנן פרוצדורות המציעות החלפה של הקרנית.
  • גלאוקומה – ידועה גם בשם "ברקית". מדובר על קשת של מחלות שמהותן היא פגיעה בעצב הראייה, כך שהמידע אינו מועבר אל המח בצורה תקינה. הסובלים ממחלה זו, יחושו בטשטוש ראייתי ולעיתים בלחץ הולך וגובר בפנים העין.
  • אובאיטיס – גם כאן מדובר בקשת של מחלות שמהותן בדלקות עיניים כרוניות המביאות לטשטוש בראייה, כאב ולעיתים סימפטומים של דלקות כגון אדמומיות, נפיחות וחום.
  • קטרקט – זוהי מחלה נפוצה בגיל המבוגר (אך לא רק), שמהותה היא פגיעה בעדשה, או שינויים במבנה העדשה. העדשה אחראית על קליטת האור ומיקודו, ופגיעה בה תהווה טשטוש בראייה ואף אובדן כושר הראייה.
  • רטינופתיה – מחלה זו קשורה בסוכרת כרונית. אנשים שלקו בסוכרת במספר רב של שנים, עלולים לפתח אובדן או טשטוש בראייה.
  • רטיניטיס פיגמנטוזה – מדובר על קשת מחלות תורשתיות הקשורות ברשתית ופגיעה בתקינותה. הרשתית אחראית על קליטת האור יחד עם הקרנית. פגיעה בה, מהותית עבור הראייה.

 

לקויות ראייה

לקות ראייה מוגדרת כאובדן משמעותי של כושר הראייה, עד כדי עיוורון. ישנן ארבעה רמות של לקות ראייה:

לקות קלה – הנמכה בראייה, במידה בה ניתן לראות ולייצר קלט ופלט ויזואליים. שימוש במשקפיים כאביזר עזר.

לקות בינונית – מדובר על הנמכה משמעותית בראייה בין אם כמקור במבנה העין או בעצב הראייה. לעיתים משקפיים לא יהוו לעזר.

לקות קשה – אובדן משמעותי ויזואלי, בדרגה חמורה, עד כדי ראיית תמונות בודדות.

לקות עמוקה – זוהי למעשה ההגדרה לעיוורון, בו ניתן לעיתים לראות צללים ולעיתים אין תמונה הנראית כלל.

 

אובדן כושר עבודה

פגיעה משמעותית בעיניים תגרום לאובדן כושר עבודה. אם נחזור להגדרת "עיניים שלי" הגורסת שהראייה היא האיבר החשוב ביותר, היא אכן תשפיע על כושר העבודה כמעט בכל תחום. במקרה של אובדן כושר עבודה, המטופל יבחר פעמים רבות להגיש תביעה, בין אם לביטוח הלאומי או כנגד המדינה, כדי להיות מוכר כסובל מבעיות עיניים ובשל כך לקבל הטבות כספיות ורפואיות.

 

אובדן ראייה בגין תאונה

תאונה מכל סוג, יכולה להביא לפגיעה משמעותית בראייה. בין אם על ידי פגיעה חיצונית בעין הנחשבת לאיבר רגיש מאוד, או פגיעה בעצב הראייה על ידי תנודה חזקה מאוד. במקרה של פגיעה מוחית, יכולה להיות השפעה ניכרת על הראייה והיא קשה ולעיתים בלתי הפיכה. במקרה של תאונה, התובע יגיש תביעה פלילית כנגד הפוגע, ובמקרה זה חשוב מאוד שיקבל חוות דעת רפואית מקיפה בתחום העיניים.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה הנוצרת במסגרת העבודה, או במסגרת שליחות תפקיד מטעם העבודה. היא יכולה להחשב גם ככזו, אם הנפגע הוא עובד המצוי בדרכו הישירה למקום העבודה או חזרה ממנה ישירות לביתו. אדם העובד שעות רבות מול מסך מחשב או מול מסכים, יכול לחוות ירידה משמעותית בראייה בשל כך.

כמו כן אדם העובד בסביבה שיש בה מאפיינים בולטים היכולים לפגוע בראייה, כמו למשל הלחמה, עלול לחוות ירידה משמעותית בראייה. תאונות עבודה מהוות בסיס נרחב לתביעות כנגד המעסיק. במקרים כאלה חוות דעת רפואית בתחום העיניים הינה קריטית.

 

פנו אלינו

עבור כל תביעה בתחום הרפואי, לרבות תחום העיניים, המומחים שלנו נמצאים כאן עבורכם ועבור הלקוחות שלכם, כדי לספק חוות דעת רפואית מקיפה שיכולה להכריע את כף הדין עבור התובעים הסובלים מבעיות עיניים. עורכי דין מומחים, פנו אלינו, יחד ננצח בכתב התביעה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי