חוות דעת רפואית סרטן גרורתי

להאזנה:

 

סרטן גרורתי הוא למעשה מצב בו הסרטן התפשט אל מעבר למוקד ההתפרצות הראשוני, אל עבר איברים נוספים בגוף. הלכה למעשה, מדובר בסרטן בשלב מתקדם, שמטבע הדברים, סיכויי ההחלמה ממנו קטנים ביחס לשלבים הראשונים של אותה המחלה. חוות דעת רפואית סרטן גרורתי הינה מסמך חשוב ביותר בתביעה הנזיקית בתחום הרשלנות הרפואית שכן מהווה מסמך מקצועי אשר עומד על קיומה של ההתרשלות, מידת הנזק שנגמרה ללקוח שלכם ועוד – בין אם בשל טיפול כושל במחלה ובין אם בשל היעדר אבחון בזמן.

 

סרטן שד גרורתי

סרטן השד היא אחת ממחלות הסרטן הנפוצות ביותר בקרב נשים בעולם בכלל ובישראל בפרט – למעשה, אחת מכל תשע נשים תהיה חולה במחלת סרטן השד במהלך חייה.

בנוסף, שליש מן הנשים אשר אובחנו כחולת בסרטן השד יאובחנו גם כסובלות מסרטן שד גרורתי.

האבחון של האישה כסובלת מסרטן שד גרורתי יכול להיות האבחון הראשון שבוצע באשר למצבה או אבחון מאוחר יותר, שכן הסרטן הגרורתי התפתח ככל שהמחלה נמשכה.

 

התפתחות סרטן השד הגרורתי

למעשה, כאשר נודדים תאי סרטן מחוץ לשד הם עשויים להשתקע בחלקי גוף אחרים או לחלופין, ברקמות כאלה ואחרות – כך, מתפתח סרטן השד במקום החדש אליו הוא התפשט.

בפועל, סרטן שד שהגיע לכדי מצב כזה, נקרא "סרטן שד גרורתי" או לחלופין, "סרטן שד בשלב 4".

חוות דעת רפואית סרטן גרורתי

לאן מתפתח סרטן השד הגרורתי

סרטן השד הגרורתי עשוי להתפתח לאזור העצמות, הריאות, הכבד, המוח ואף, במקרים נדירים יותר, למח העצם, השחלות, העיניים ועוד.

 

השלב המתקדם ביותר במחלה

השלב הרביעי של מחלת סרטן השד – קרי, שלב סרטן השד הגרורתי, הוא השלב הכי מתקדם של מחלת סרטן השד.

 

הסימפטומים של סרטן שד גרורתי

סוג הסימפטומים ועוצמתם תלויים במקום בו התמקמו הגרורות בגוף האישה כמו גם במידת ההתפשטות שלהן.

יתרה מכך, סוג הטיפול וכן, התגובה של גוף האישה לטיפול שקיבלה עשויים ליצור מנעד רחב של סוגי סיפטומים ועוצמתם אצל נשים שונות הסובלות מסרטן שד גרורתי.

 

במקרה של התפשטות סרטן השד הגרורתי אל העצמות

במידה וסרטן השד הגרורתי התפשט אל העצמות, הסימפטומים עשויים להיות – כאבים, מצב של עודף סידן בגוף, חולשה בעצם ואף שבירתה ובמקרים יחסית נדירים, יכולה להיווצר אנמיה בשל חדירה אל מח העצם.

 

במקרה של התפשטות סרטן השד הגרורתי אל הכבד

ככל שסרטן השד הגרורתי התפשט אל הכבד, עשויים הסימפטומים להיות – כאבים, בחילות, הצטברות נוזלים בבטן (Ascites), תחושת עייפות, אנמיה, צהבת.

 

במקרה של התפשטות סרטן השד הגרורתי אל הריאות

ככל שסרטן השד הגרורתי התפשט אל אזור הריאות עשויים הסימפטומים להיות – מצב של קוצר נשימה, שיעול יבש ותחושת כאבים ומועקה באזור החזה.

 

המקרה של התפשטות סרטן השד הגרורתי אל המוח

במצב בו התפשט סרטן השד הגרורתי אל המוח של האישה היא עשויה לחוות סימפטומים כגון:

כאבי ראש, בחילות והקאות, עוויתיות, חולשה ברגל, חולשה בזרוע, חוסר יציבות בעת הליכה – במקרים נדירים, עשויים להופיע תסמינים כמו: תחושת בלבול, אובדן התמצאות ואף שינויים באישיות.

 

אבחון – סרטן שד גרורתי

הרופא המומחה יכווין את המטופלת אל הבדיקות המתאימות עבור מצבה. בין בדיקות אלה ניתן למצוא את הבדיקות הבאות:

 

צילום החזה

יתבצע צילום, באמצעות קרני רנטגן, לשם איתור מצבים שהינם חריגים בבית החזה. למעשה, בצילום חזה, ייתכן ולא יהיה אפשר להבחין בגרורות ראשוניות לחזה או לריאות.

 

צילום עצמות

בדיקה זו כוללת צילום, באמצעות קרני רנטגן, של עצמות המטופלת – זאת, לצורך אבחון תופעות חריגות כאלה ואחרות. עם זאת, ייתכן ולא יבחינו במסגרת הצילום בגרורות לעצמות כאשר הינן בשלבן הראשוני.

 

סריקת עצמות

בדיקה זו כוללת החדרת חומר רדיואקטיבי אל הוריד של המטופלת ולאחר מספר שעות יבצעו את הסריקה על מנת לנסות ולאתר נקודות עם סרטן.

 

בדיקות נוספות שלא הורחב עליהן

לעתים, הרופא, לצורך אישוש אבחנתו, יבקש לבצע את התהליכים הבאים: סריקת CT, ביצוע בדיקות דם, ביצוע אולטרסאונד של הכבד, MRI, סריקת PET, לקיחת ביופסיה של העצם.

 

סרטן הערמונית גרורתי

סרטן הערמונית נחשב למחלה הממארת הבולטת והשכיחה בקרב גברים שעברו את גיל 50.

הסטטיסטיקה בישראל עומדת על כך ש10% מן הגברים יחלו בסרטן הערמונית שהינו שיעור תחלואה נמוך מזה המוכר בשאר העולם.

 

כיצד מטפלים בסרטן ערמונית גרורתי

בין אפשרויות הטיפול בסרטן ערמונית גרורתי (או מתקדם) עומדות אפשרויות כגון: קבלת טיפול הורמונלי, טיפול בקרינה או טיפול כימי.

מטרתם העיקרית של הטיפולים הללו הוא שיפור איכות חייו  של הסובר מסרטן ערמונית גרורתי.

 

הטיפול

סרטן ערמונית גרורתי, משמעו כי סרטן הערמונית פרץ אל מעבר לבלוטת הערמונית אל חלקים אחריף בגוף החולה.

הטיפול שיקבל המטופל עשוי לשלוט בהתקדמות המחלה ואף יבקש להקל על התסמינים, כך שאיכות חייהם של המטופלים תשתפר.

 

טיפול הורמונלי

הטיפול המומלץ לחולים בסרטן ערמונית גרורתי – מתקדם, הוא טיפול הורמונלי אשר מפחית רמת הורמון הטסטוסטרון בגוף; הפחתת הטסטוסטרון נעשית באמצעות טבליות, קבלת זריקה או לחלופין, ניתוח לשם הסרה של האשכים.

 

טיפול כימי

ככל שהטיפול ההורמונלי שקיבל המטופל לא סייע כמצופה ולא הצליח להשתלט על קצב התקדמות סרטן הערמונית, יתכן ויציע הרופא למטופל לעבור הליך טיפול רפואי כימי – קרי, כימותרפיה.

הטיפול הכימי עשוי להקל על עצמותיו של הסובל מסרטן הערמונית.

 

סרטן ריאות גרורתי

סרטן ריאות גרורתי או בשמו המוכר האחר, סרטן ריאות בשלב 4 הוא אמנם השלב המתקדם ביותר של מחלת סרטן הריאות – מצב בו התאים מן הגידול הסרטני בריאות הצליחו להתפשט אל עבר איברים אחרים בגוף.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות ניכרת התקדמות טכנולוגית בטיפולים האפשריים בתחום שעשויים לשפר את תוחלת החיים של החולים במחלה.

 

הייחוד של סרטן ריאות גרורתי

סרטן ריאות גרורתי, להבדיל מסרטן ריאות בשלבים מוקדמים יותר, מצריך הענקת טיפול אשר ישפיע על כל אזורי הגוף של המטופל ולא רק על אזור הריאות.

על כן, כאשר סרטן הריאות הפך סרטן ריאות גרורתי גדל המקום של מתן טיפולים תרופתיים על פני מעבר ניתוח או הקרנות.

 

הטיפול – סרטן ריאות גרורתי

ראשית כל, לפני שתתבצע בחירת הטיפול, חשוב שיתבצע אפיון של המחלה תוך בדיקת סמנים ביולגיים רלוונטים וחשובים כמו: EFGR, ALK ו – PD-L1.

עמידה על סמנים אלה עשויה להשפיע על החלטתו של הרופא בנוגע לטיפול הראוי ביותר עבור החולה בסרטן ערמונית גרורתי.

 

דוגמאות למצבים אפשריים – סרטן הערמונית גרורתי

חולים אשר להם גרורות שאינו התפשטו ליותר מ-3 אזורים, יכולים להסיר את הגרורות באמצעות הקרנה או ניתוח. כך תואט המחלה באופן משמעותי.

כמו כן, במידה והחולה סובל ממצב בו הגרורות התפשטו ביותר מ-3 אזורים, יופנה החולה למעבר טיפול כימותרפיה, אימונותרפיה, טיפול ביולוגי ועוד.

 

חוות דעת רפואית סרטן גרורתי – סיוע בהוכחת הרשלנות

לעתים, הגעה למצב של סרטן גרורתי עשויה להיגרם בשל רשלנות רפואית באבחון המחלה; כמו כן, לעתים, טיפול רפואי רשלני בסרטן הגרורתי המתקדם עשוי להחמיר את המחלה ולפגוע באיכות חייו של החולה.

במקרים מעין אלו, במסגרת התביעה הנזיקית, רצוי שתצטיידו בחוות דעת רפואית מטעם אונקולוגים מומחים ומקצועיים בעלי שם בתחום, אשר תהווה מסמך מקצועי חסר תחליף שיסייע בהוכחת קיומה של הרשלנות הרפואית בבית המשפט, מידת הנזק שנגרמה ללקוח שלכם, הפיצוי הנדרש ועוד. מידע נוסף על חוות דעת רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי