חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף

להאזנה:

 

ניתוחי אף מבוצעים כיום ממגוון טעמים, חלקם אסתטיים המבוצעים על ידי כירורגים פלסטיים וחלקם בריאותיים, המבוצעים על ידי מומחי אף אוזן גרון. חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף מתייחסת לכל כשל, מחדל, טעות או הפרת חובה רפואית שהתרחשה סביב הניתוח ונועדה לקבוע את הקשר הסיבתי בינם לבין הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו.

 

כשהסיכון בניתוח האף מתממש: מתי זו רשלנות רפואית?

האף הוא מרכיב בולט ובעל חשיבות תפקודית רבה, כאיבר הרחה ונשימה גם יחד. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח אף, הדבר עלול להתבטא בעיוות וכיעור המראה החיצוני ולפגוע במנותח נשימתית, או בחושי הטעם והריח שלו. ברשלנות קשה תתרחש גם פגיעה עצבית בעלת השלכות רבות.

מלבד הסיכונים האופייניים לניתוחי האף כשלעצמם, חשוב לזכור שלניתוח ככל ניתוח אחר, קיימים סיכונים "טיפוסיים" כמו זיהום, דימומים או תוצאה שאיננה משביעת רצון. חשוב לזכור שבמקרים שבהם בוצע ניתוח אף אסתטי אך מבחינת המטופל/ת מדובר בתוצאה לא מספקת, אין הדבר מבטא רשלנות רפואית.

למעשה, תידרש כאן חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף שתדון בנזקים הנפשיים שנגרמו לתובע/ת וככל שללא הובהר והוסבר טרם הניתוח לגבי סיכוייו ולא נערך תיאום ציפיות מתאים בין הכירורג הפלסטי למנותחיו.

 

הניתוח גרם לקשיי נשימה, המומחה הרפואי קבע רשלנות

במקרה לדוגמה, בחור צעיר שעבר ניתוח אף אסתטי, הגיע פעם נוספת לתיקון חלקי במחיצת אפו, שגרם לקשיי נשימה. הוא קיווה שבניתוח זה ישיג את בריאותו התקינה, לצד המראה שזכה לו בניתוח הקודם. לצערו, הוא נותר לאחר הניתוח הנוכחי עם א-סימטריה באפו.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף

חוות הדעת הרפואית שהוגשה מטעם התביעה הצביעה על התרשלות הצוות הרפואי: למטופל לא הוסברו סיכוני הניתוח וכן לא בוצע לו ניתוח שלישי במספר שבו היה צורך לכרות את קונכיית האף – מה שהיה פותר לחלוטין את קשיי הנשימה. לאור זאת נפסקו לצעיר פיצויים בסך מאה אלף שקלים.

 

קביעות אפשריות במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף אמורה למקסם את סיכויי התביעה ומתן הפיצויים בתיק הרשלנות, אך רק אם ניתן יהיה להוכיח גרימת נזק פיזי, אסתטי או נפשי שנוצר בעקבות התרשלות מצד הצוות הרפואי.

מלבד חובת השמירה על אוטונומיית המטופל וקבלת הסכמה מדעת לעבור את הניתוח, על הרופא המנתח להפנות את מטופליו לבדיקות מתאימות, לאסוף רקע רפואי רלוונטי ולבצע מעקב רפואי לאחר הניתוח.

במקרה אחר לדוגמה, צעירה שעברה שלושה ניתוחי אף, תביעה את הצוות הרפואי בטענה שהותיר את אפה עקום ומעוות. חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף שהוגשה מטעמה, הראתה כיצד התרחשה חריגה ממבחן הרופא הסביר בשני הניתוחים הראשונים, בין היתר בשל התעלמות מהצורך לתקן את מחיצת האף לאחר הניתוח הראשון והעדר בדיקתה הרפואית של המטופלת לפני הניתוח.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי אף תתרחש לאור תוצאות שאינן משביעות רצון לאחר הניתוח או לאחר שנגרמו סיבוכים ותופעות לוואי מסוימות. לעתים לאחר קריאתה של חוות דעתו של הרופא המומחה, יהיה צורך לערוך חוות דעת שניה שתשקף עמדה נוספת ביחס לנזקים או הבעיות הקיימות. חוות דעת מצד רופא מומחה תוכל לקבוע גם צורך בניתוח שני לתיקון וכן את העילה לתביעת הרופא המנתח.

כאשר המטופל מעוניין לתבוע את המנתח בעקבות תוצאה לא טובה, או ציפייה מהניתוח שלא התממשה, חוות הדעת תצטרך לספק מידע אובייקטיבי, מקצועי וברור לעניין עמידתו של הכירורג במבחן הרופא הסביר. חוות הדעת תתגבש כמובן בכפוף לבדיקה פיזית ותשאול רפואי. קביעותיה של חוות הדעת יבואו לידי ביטוי גם במתן עדות המומחה בבית המשפט, מה שדורש ממנו להתמצא לא רק בתחום הרפואי אלא גם ניסיון עשיר בעריכת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים וניסיון במתן עדות בבית המשפט.

 

חוות דעת רפואית – אף אוזן וגרון

ישנן התרשלויות בניתוחי אף שמצריכות חוות דעת רפואית מרופא אף אוזן גרון, הנשענות על נזקים בריאותיים ורפואיים ברובן. חוות הדעת אמורה גם הפעם להיכתב באופן מקצועי ואובייקטיבי, להיות ברורה ובלתי משתמעת לשתי פנים ולהעריך כראוי את סוג הבעיה שנוצרה, את משך הבעיה (כלומר האם הבעיה ארוכת טווח ומהי השפעתה) ולקבוע את הקשר הסיבתי בינה לבין הרשלנות.

חשוב להבהיר שישנם מקרים בהם נזקי אף אוזן וגרון נוגעים לסיבוכים שאינם בהכרח נוגעים לרשלנות, מה שמצריך פנייה בכל מקרה לקבלת חוות דעת רפואית אף אוזן וגרון, שתקבע האם ניתן היה למנוע את אותו סיבוך, כפי שקורה למשל במחלות מקצוע.

 

סוגי נזקים בניתוחי אף

אם נגרמה רשלנות רפואית בניתוח אף למיוצגים על ידכם, אנו בפורום רופאים נסייע בהשגת הפיצוי המגיע, על ידי עריכת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף. חוות הדעת תוכל להתייחס למכלול גדול של היבטים כמו נזקים נפשיים, פיזיים וקוסמטיים ככל שאלו נוצרו בעקבות מעשה רשלני, מחדל או טעות מצד הרופא המנתח או הצוות הרפואי. להלן סוגי הנזקים שנוצרים מרשלנות בניתוחי אף:

  • עיוות מבני
  • הדבקות
  • קושי בנשימה דרך האף לאחר הניתוח
  • היצרות האף
  • ניקוב ספטלי
  • נזק עצבי
  • קריסת שסתום האף

חשוב להבהיר שניתוח אף שנכשל עלול ליצור גם נזק נפשי הכולל פגיעה בדימוי העצמי ובתחושת הביטחון ועשוי לעורר אפילו מצוקה נפשית מסוימת. לא מדובר רק בפגיעה אסתטית במבנה ומראה האף, אלא גם מהיווצרות של נחירות או דום נשימה חסימתי בשינה – מצב שלא רק מגביר את הסיכון ללקות באירוע מוחי ולבבי, אלא גם עלול לפגוע באורך החיים השגרתי וליצור מועקה נפשית.

 

מבנה האף ופרוצדורת הניתוח

האף החיצוני כולל חלק גרמי שמשתייך לעצמות הגולגולת וחלק סחוסי – שניהם עשויים להשתנות במהלך הניתוח, תלוי בתוצאה הסופית הרצויה. לפני קבלת ההחלטה על הניתוח, יש לשקול את כל היתרונות והחסרונות הקיימים בו ובמיוחד במובן הפלסטי. המנתח יידרש להבין האם יהיה ניתן להשיג את התוצאה הרצויה על ידי הניתוח בהתאם לניסיונו ובקיאותו המקצועית.

הניתוח עצמו יכלול מספר גדול של פרוצדורות אפשריות: הגדלת אף, הקטנת אף, שינוי צורת קצה האף, הצרה או הרחבה של הנחיריים ועוד. הניתוח עצמו יבוצע בשיטה פתוחה או סגורה.

בשיטה הפתוחה, יבוצע חתך בין הנחיריים כדי לקבל גישה נרחבת למבני האף השונים וכך יהיה ניתן לבצע ניתוח בעל מספר גדול יותר של שינויים. בשיטה הסגורה, החתך מבוצע בתוך הנחיריים כך שלא יוותרו צלקות חיצוניות, אך היקף התיקונים יצטרך להיות קטן יותר.

לאחר הניתוח תתרחש תקופת התאוששות הנמשכת כשבועיים לפחות. עד לקבלת התוצאה הסופית המלאה יחלפו כמה חודשים נוספים.

 

קבלת חוות דעת ראשונית ללא עלות

מבחינה סטטיסטית, סיבוכים בניתוחי אף למיניהם מתרחשים בשישה מכל מאה ניתוחים. רק בחלקם, ניתן יהיה לקשור סיבתית בין רשלנות בניתוח לנזק שנגרם ממנו.

חברת פורום רופאים המתמחה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים, תדאג למצוא עבורכם את המומחה המתאים והמדויק ביותר למקרה התביעה. צוות המומחים כולל מנתחים פלסטיים בכירים, מומחי אף אוזן גרון ומגוון אנשי מקצוע מתחומים רפואיים נוספים – כולם ערוכים לספק לכם את חוות הדעת המקצועית והמהימנה ביותר, שצפויה להגדיל משמעותית את סיכויי התביעה להתקבל.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל חוות דעת ראשונית בנוגע למקרה התביעה, ללא עלות וללא התחייבות. פנו אלינו ונעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי