נוירוכירורגיה רשלנות – חוות דעת רפואית

תחום הנוירוכירורגיה הינו תחום רפואי מורכב אשר עוסק במחלות אפשר פוגעות במערכות העצבים. בשל אופיו המורכב והקריטי, תחום הנוירוכירורגיה טומן בחובו סיכונים רבים עבור המטופל ועל כן, כל טעות של הצוות הרפואי, גם אם הקטנה ביותר, עשויה להוביל לכך שייגרם נזק למטופל. זקוקים לחוות דעת רפואית נוירוכירורגית? כדאי שתקראו. 

 

נוירוכירורגיה – מהי?

נוירוכירורגיה הינה תחום רפואי אשר מטרתו לעסוק ולטפל במחלות אשר פוגעות במערכת העצבים המרכזית וכן, מערכת העצבים ההיקפית של האדם. התחום כולל מגוון תהליכים רפואיים בין אם מדובר בניתוחים כגון: ניתוח מוח, ניתוח ראש, ניתוח בעמוד השדרה כריתת גידולים,  טיפול בזיהומים וכן, ביצוע אבחון וטיפול. 

 

נוירוכירורגיה – תחום מורכב

כתחום רפואי, תחום הנוירוכירורגיה נחשב לבין התחומים המורכבים ביותר. למרות העובדה שלא מעט הליכים רפואיים טומנים בחובם צורך במקצועיות וניסיון של הרופא וכן, סיכונים רבים, בתחום הנוירוכירורגיה המורכבות והסיכון אף גבוהים יותר. המורכבות הזו בתחום הנוירוכירורגיה הינה תוצר של עיסוק התחום במערכות מרכזיות וקריטיות בגוף כגון: עמוד השדרה והמוח ועל כן, עולה המורכבות הנצרכת בביצוע הטיפול וכן, הסיכונים הנשקפים למטופל. 

 

רשלנות רפואית נוירוכירורגיה

רשלנות רפואית עשויה להתרחש בכל תחום רפואי, בין אם בטיפול רפואי קל ופשוט ובין אם בטיפול רפואי קשה ומורכב. יחד עם זאת, בתחום הנוירוכירורגיה, עומד פוטנציאל נזק עצום. בהינתן רשלנות רפואית שתוביל לנזק, עלול להיגרם לאדם המטופל נזק אדיר וקטלני שיוביל למותו או לחלופין, להשאירו עם נכויות קשות כגון: ירידה ביכולתו הקוגניטיבית, שיתוק, שליטה על סוגריו ועוד. 

 

מתי עשויה להתרחש רשלנות רפואית בנוירוכירורגיה

כמו שקורה בדרך כלל בתחומים רפואיים אחרים, גם בתחום הנוירוכירורגיה רשלנות רפואית עשויה להתרחש בשני מוקדים עיקריים – רשלנות רפואית באבחון טיפול נוירוכירורגי וכן, רשלנות רפואית בניתוח נוירוכירורגי. שני מוקדים אלה עשויים לגרום לנזקים רבים. 

 

רשלנות רפואית באבחון טיפול נוירוכירורגי

כידוע, אבחון הוא לא פחות חשוב מן הניתוח גופו, שכן אבחון מוקדם של המחלה עשוי לשלול את הצורך בניתוח או לפחות להקטין את הסיכון הנשקף למטופל וכך, להגדיל את הסיכוי שימשיך לחיות בכלל ולחיות ללא נכויות כאלה ואחרות בפרט. למעשה, התסמינים שעשויים להצביע על צורך בטיפול נוירוכירורגי הם כאבי ראש וכן כאבי גב. יחד עם זאת, תלונות על כאבי ראש וגב אינן בהכרח מצביעות על קיומו של גידול במוחו של המטופל או בעיה אחרת המצריכה טיפול נוירוכירורגי. עם זאת, על הרופא יש, לכל הפחות, לאשש או להפריך את החשד. 

 

הסימפטומים

כאשר מטופל מגיע אל הרופא ומתלונן על כאבי ראש או כאבי גב, ייתכן כי סימפטומים אלה אותם הוא חווה נובעים בשל תהליכים בגופו אשר נקראים "תהליכים תופסי מקום" – ביניהם ניתן למצוא דימום המתקיים בין קרומי המוח וכן, גידול במוח. כמו כן, במקרה בו מדובר בבעיות גב אותן חווה המטופל, ייתכן כי סימפטומים אלה נובעים מגידול בגבו וכו'.

 

הפניה לבדיקות

כאמור לעיל, בוודאי שתחושה יחסית נפוצה של כאבי ראש וגב אינם בהכרח מעידים על צורך בטיפול נוירוכירורגי, אך תפקידו של הרופא הוא לוודא כי אכן כך הדבר. על הרופא רובצת האחריות לתשאל ולחקור את המטופל באשר למידע הרלוונטי שעשוי לסייע לו להפריך את החשד לצורך בטיפול נוירוכירורגי בגופו של המטופל. בין היתר, על הרופא לשלוח את המטופל לביצוע בדיקה נוירולוגית מקצועית שתאפשר לעמוד על חוסר וודאות באשר למצבו של המטופל, ככל שישנה כזאת. 

 

ביצוע בדיקה נוירולוגית

לאחר שנשלח המטופל לביצוע בדיקה נוירולוגית, יוכל הרופא המטפל לקבל מידע רב יותר אודות מצבו של המטופל וכך להחליט החלטות מושכלות ומיודעות. ביניהן, החלטה על האם קיים צורך בביצוע מעקב אחר המטופל או לחלופין, ביצוע המשך בירור באמצעות הכוונתו אל בדיקת MRI או לחלופין, CT. 

 

אבחון רפואי נוירוכירורגיה – החשיבות בחוות דעת רפואית

במקרה של חשד לרשלנות רפואית שהתבצעה במהלך האבחון של הבעיה הנוירוכירורגית, חוות דעת רפואית עשויה להבהיר את המצב וכן, לסייע בקביעה האם התבצעה רשלנות רפואית במהלך שלב האבחון. הרשלנות הרפואית עשויה להתבצע הן בשלב האבחון עצמו והן בהכוונה לאבחון. למעשה, חוות הדעת הרפואית, תסייע לכם לעמוד על כך שבהינתן המידע שהיה פרוס לפני הרופא המטפל בעת שפנה אליו המטופל, היה עליו, על פי הסטנדרט הרפואי המקובל, להפנות אותו אל אבחון כזה או אחר וכך לא עשה בפועל, מה שגרם לאבחון מאוחר של המחלה וכפועל יוצא, ליצירת נזק בגופו של המטופל או לחלופין, הגדלת הנזק. 

 

רשלנות רפואית בניתוח נוירוכירורגי

כאמור לעיל, באופן יחסי, ניתוח נוירוכירורגי נחשב לבין הניתוחים המורכבים ועל כן, המסוכנים ביותר שיש. הלכה למעשה, טעות, ולו זו הקטנה ביותר, עשויה לפגום בכל ההליך ולהשאיר את המטופל עם נכויות לכל החיים ואף לגרום למותו. 

 

סוגי הניתוחים הנוירוכירורגים

באופן דומה לתחומי רפואה אחרים, גם בתחום הנוירוכירורגיה, אופי הניתוח משתנה בהתאם לאופי הפגיעה ומידת החומרה שלה. בין הניתוחים הנוירוכירורגים השונים עומדים ניתוח נוירוכירורגיה בבסיס הגולגולת אשר נצרך כאשר קיימת בעיה נוירוכירורגית באזור זה; כירורגיה אונקולוגית שבעיקרה עוסקת בתחום כריתת גידולים אשר ממוקמים במוחו של המטופל וכן, בכריתת גרורות במוחו של המטופל ועוד. 

 

החשיבות בקבלת חוות דעת רפואית בניתוח נוירוכירורגי

אין זה פשוט לשים את האצבע על קיומה של התרשלות הצוות הרפואית במהלך ניתוח נוירוכירורגי אשר הובילה להתגבשותו של נזק בגופו של המטופל. על כן, חוות דעת רפואית מטעם רופא המתמחה בתחום הנוירוכירורגיה תוכל לקבוע האם הניתוח הנוירוכירורגי בוצע באופן שאינו הולם את הסטנדרט הרפואי המקובל בתחום וכן, להצביע על כך שהרשלנות הרפואית שבוצע בלקוח שלכם, היא זו שהובילה להתגבשות הנזקים לגביהם נתבע הפיצוי. 

 

חוות דעת רפואית משפטית – נוירוכירורגיה רשלנות רפואית

חוות דעת רפואית משפטית בתחום הנוירוכירורגיה מהווה את הנדבך הרפואי מקצועי שיסייע לכם בהוכחת הרשלנות הרפואית שנגרמה ללקוח שלכם – בין אם בשל היעדר שליחת המטופל לאבחון למרות קיומם של סימפטומים, אבחון בוצע באופן רשלני, ביצוע מעקב רשלני וכן, במקרים בהם הניתוח הנוירוכירורגי בוצע באופן רשלני שבסופו של דבר הוביל לקרותו של נזק בגופו של הלקוח שלכם. 

 

חוות דעת רפואית בתחום הנוירוכירורגיה – כיצד תסייע לכם?

ראשית כל, חוות הדעת הרפואית המשפטית תסייע בהוכחה כי נגרמה ללקוח שלכם רשלנות רפואית שבגינה אתם מבקשים לתבוע את המעוול. לא זו אף זו, חוות הדעת הרפואית תעמוד על מידת הנזק שנגרמה ללקוחכם – זו תסייע לכם לגבש את התביעה. 

 

התרשלות – הפרוצדורה הרפואית הכושלת

חוות דעת רפואית משפטית תאפשר לכם לעמוד על כך כי הפרוצדורה הרפואית שבוצע בלקוח שלכם התבצעה באופן רשלני שלא מקובל על פי הסטנדרט הרפואי הקיים – הן אם מדובר בניתוח נוירוכירורגי והן אם מדובר בסוגיות כאלה ואחרות הקשורות באבחון המחלה. 

 

מידת הנזק

חוות דעת רפואית משפטית תעמוד על מידת הנזק שנגרמה ללקוח שלכם – כך שיהיה ניתן לכמתו. 

 

מקור הנזק

כידוע, ההתרשלות של הרופא צריכה להיות זו שגרמה לנזק (הקשר הסיבתי); חוות הדעת הרפואית תסייע בקביעה לגבי האם קיים קשר סיבתי זה. 

 

עמידה על פיצוי הולם

חוות הדעת הרפואית המשפטית תעמוד על מה יהיה הפיצוי ההולם עבור הלקוח שלכם. 

 

פנו אלינו

אצלנו, בפורום רופאים, תקבלו חוות דעת רפואית ברמה גבוהה ובמחירים ההוגנים ביותר מפי רופאים מקצועיים, מנוסים ובעלי שם בתחום חוות הדעת הרפואיות בכלל וחוות דעת רפואיות בתחום הנוירוכירורגיה בפרט – זו, תסייע לכם בהשגת הצדק הנדרש עבור הלקוח שלכם שנפגע עקב הרשלנות הרפואית שחווה. 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי