רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא הגדרה רחבה לשורה של הליכים רפואיים שחלקם עשויים להיות מסובכים ומסוכנים יותר וחלקם עשויים להיות פחות מסובכים ויותר ידידותיים. יחד עם זאת, לא מעטים הם המקרים של רשלנות רפואית במסגרת הניתוח, זאת, בין היתר בשל הפוטנציאל הנזיקי הכרוך והברור מאליו בכניסה לניתוח. יש לכם מקרה של רשלנות רפואית בניתוח? מומלץ להכיר את חוות הדעת שלנו.

יש לשים לב כי לעתים הנזק נגרם לא בשל התוצאה הטבעית הכרוכה בניתוח אלא בשל בתפעול לקוי ולא הולם של הצוות המנתח. במקרים מעין אלו, יש צורך בחוות דעת רפואית שתסייע לכם להוכיח בבית המשפט כי הניתוח בוצע באופן קלוקל ורשלני שמצדיק תשלום פיצויים ללקוח שלכם על מנת שיוכל לשקם את חייו.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש

ניתוחים בראשו של מטופל, אשר נקראים בהגה המקצועית "ניתוחי קרניוטומיה" הם ניתוחים שמבוצעים כאשר יש צורך בפתיחה של הגולגולת – זאת בשל מצבים רפואיים כאלה ואחרים בראשו של המטופל.

בדרך כלל, ניתוחים שכאלה נצרכים בשל מקרים של גידולים במוח, גידולים בגזע המוח, שברים בגולגולת, מקרי אפילספיה, בעיות בכלי דם ועוד.

 

ניתוח קשה ומורכב

מדובר באחד מסוגי הניתוחים הקשים והמורכבים ביותר לביצוע, שכן מבוצעת פרוצדורה כירורגית באיבר המורכב ביותר בגופם של בני האדם.

הרופא המטפל נצרך לעבודה עדינה ומדויקת כדי להגדיל את הסבירות להצלחת הניתוח.

 

הסיכון בניתוח

בשל רגישות הראש והמוח בו מתבצעים ניתוחי הראש, טעויות של הרופא, גם טעויות יחסית קטנות, עשויות להיות הרות גורל – ובפועל, לפגוע ואף להמית את המטופל.

 

תוצאות של רשלנות רפואית בניתוח ראש

הנזקים האפשריים לאחרי ובשל ביצוע ניתוח בראשו של אדם הם רבים – פגיעה בחושים, יצירתן של תופעות ניורלוגיות בלתי רצויות, פגיעה בקולטנים במוח, שיתוק חלקי או מלא, פגיעה בדיבור, פגיעה בתפקודו היומי של אדם, פגיעה בזיכרון, ראייה מטושטשת, כאבים כרוניים, תנועה מוגבלת ואף מוות.

 

חוות דעת רפואית עבור רשלנות רפואית בניתוח ראש

חוות דעת רפואית לצורך תביעה בגין רשלנות רפואית היא הכרחית על מנת להוכיח כי הפרוצדורה הרפואית נעשתה באופן לא תקין ולמעשה רשלני שבעקבותיו נגרם למטופל הנזק שנגרם לו.

למעשה, בשל הסיכון האינהרנטי הרב הקיים בניתוחי ראש, לא כל פגיעה במטופל בעקבות הניתוח היא תוצאה של רשלנות רפואית ולכן, חשוב לתת למומחים המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום לעמוד על קביעה זו לצורך תביעה בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

ניתוחים פלסטיים הפכו לתחום ניתוח נפוץ מאוד בקרב אנשים בעולם בכלל ובישראל בפרט. לעתים, מטבע הדברים, ייתכן שהתוצאה הסופית של הניתוח אינה מרצה את המטופל.

יחד עם זאת, הדרך מכאן ועד לטעון לרשלנות רפואית עשויה להיות ארוכה; לכן, עומד הצורך בקבלת חוות דעת של רופא מומחה האם התוצאה הלא מחמיאה לדעת המטופל היא תוצאה טבעית של הניתוח שעשויה להתרחש בהלך העניינים הרגיל או שמא הניתוח נעשה באופן רשלני שמצדיק פיצוי נזיקי.

 

נזק אסתטי

נזק אסתטי שנגרם למטופל אמנם אינו מסכן חיים כמו ניתוחים אחרים, אך למרות זאת מדובר בנזק חמור שיש לתת עליו את הדעת לעתים בבית המשפט ככל שנגרם בשל רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא למעשה הליך כירורגי שכולל במסגרתו את חיתוך הבטן והרחם של האישה היולדת לצורך הוצאת העובר. כיום, 1 מתוך 5 נשים תעבור ניתוח קיסרי במסגרת הלידה.

למעשה, ביצוע ניתוח קיסרי מצריך את הרופא ליידע את היולדת על הסיכונים האינהרנטיים הקיימים בניתוח שכזה, הסיבוכים שעשויים להתרחש לאחר הניתוח ולבסוף החתמה של האישה על טופס ההסכמה כאשר היא מודעת למה היא מסכימה.

לא זו אף זו, מחובתו של הרופא להציג עבור האישה חלופות רפואיות אחרות שעשויות לפתור את הבעיה.

 

מתי תהיה רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית עשויה להתגבש בכמה מוקדים במסגרת הניתוח הקיסרי.

 

היעדר הסכמה מדעת

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עשויה לבוא לידי ביטוי בשל אי הסכמה מדעת של האישה לניתוח, כפי שצוין לעיל.

 

רשלנות רפואית בגוף הניתוח עצמו

כפי שקורה בניתוחים אחרים, ייתכן כי הרופא והצוות המבצע את הניתוח ביצעו אותו באופן לוקה וכושל שלמעשה נמצא מתחת לסטנדרט הרפואי הסביר בניתוחים מעין אלה.

ככל שהרשלנות הביאה לנזק עבור האישה שבה מבוצע הניתוח, יש מקום לתביעה בגין רשלנות רפואית.

לעניין זה, חוות דעת רפואית עשויה להיות מכרעת עבור התביעה הנזיקית, שכן תסייע לכם להוכיח עבור לקוחותיכם בבית המשפט כי אכן בוצעה בהם פרוצדורה רפואית כושלת.

 

ביצוע הרדמה רשלנית

הרדמה שנעשתה בהיעדר ההתעמקות הנדרשת בהיסטוריה הרפואית של היולדת שגרמה לה לנזק.

 

רשלנות במעקב לאחר הניתוח

היעדר ביצוע מעקב כראוי אחר המטופל לאחר שבוצע בה הליך של ניתוח קיסרי שאילו נעשה המעקב היו נמנעים מן היולדת נזקים או לחלופין מתמעטים הנזקים.

 

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי עיניים

למרות שהטכנולוגיות המעורבות בניתוחי העיניים המודרניים משתפרות לעתים תכופות ועם שיפורן קטן הסיכוי לפגיעה במטופל, עדיין, לעתים עשויה להיגרם במטופל פגיעה.

 

אבחון לוקה בחסר

לפני ביצוע הניתוח, יתבקש המטופל להגיע לבדיקה אצל המרכז או הרופא המנתח בו יילקחו ממנו נתונים שרלוונטיים לקביעת מידת התאמתו לניתוח בכלל ולסוג שיטת הניתוח בפרט.

אבחון לקוי שגורם לאדם שלא מתאים לניתוח לעבור ניתוח או לאדם שמתאימה לו שיטה אחת יותר מאחרת לעבור ניתוח, עשויה להתגלם לכדי נזקים גדולים עבורו.

 

ביצוע רשלני של הניתוח עצמו

הניתוח עצמו מתבצע ברובו על ידי מכונה, אך עדיין לרופא המנתח יש השפעה על המתרחש בניתוח ולוודא כי הכל מתנהל כשורה ועל פי המקובל והנחוץ.

 

ניתוחים פלסטיים

מלבד ניתוח בעין עצמה, ייתכנו ניתוחים הנוגעים לשינוי צורת העין או הרמת העפעפיים, גם פרוצדורה זו עשויה להסתיים ברשלנות רפואית כאשר הניתוח בוצע באופן החוטא לסטנדרט המקובל שבגינו נגרם למטופל נזק.

הרשלנות יכולה להיגרם בשל ביצוע הניתוח בחוסר תשומת לב, היעדר חיטוי המכשירים ועוד.

 

רשלנות רפואית בניתוח בקע

ניתוחי בקע או בשמו המוכר ניתוחי בקע מפשעתי הוא ניתוח יחסית נפוץ בישראל בפרט ובעולם בכלל.

למעשה, בניתוח זה, קיימת סבירות יחסית רבה יותר להתקיימותה של טעות מצד הרופא המנתח ביחס לפרוצדורות רפואיות אחרות. הבקע הינו למעשה בליטה של הבטן אשר נובעת משרירים מוחלשים המופיעים במפשעה והבטן העליונה.

 

אבחון לוקה

לעתים האבחון טרם הניתוח לא מבוצע באופן מקצועי ראוי ומוקבל ועשוי להוביל כפועל יוצא לניתוח כושל שיפגע במטופל.

 

ביצוע ניתוח לוקה

ניתוח שבוצע באופן לא תקין שהשאיר את המטופל עם נזקים.

 

קבלת חוות דעת רפואית עבור רשלנות רפואית בניתוח

במקרים של רשלנות רפואית שבגינם הינכם מעוניינים לתבוע מן המעוול שגרם נזק ללקוח שלכם נזק, רצוי כי תצרפו חוות דעת רפואית מקצועית מרופא מומחה שתאמת, באופן מקצועי, את טענותיכם.

חוות הדעת הרפואית תסייע לכם לעמוד על כמה מרכיבים חשובים מאוד במסגרת התביעה לפיצויים במשפט הנזיקי.

 

מידת הנזק שנגרמה

חוות הדעת הרפואית מטעם פורום רופאים תסייע במתן קביעה באשר לכימות הנזק שנגרם ללקוח שלכם בגינו הוא תובע את הגורם לנזק.

 

מידת השפעת הנזק על חייו

חוות הדעת תסייע בקביעה שתצביע על מידת השפעת הזנק על אורח חייו ואיכות חייו של הלקוח שלכם.

 

קביעת הפיצוי ההולם

חוות הדעת הרפואית מטעמנו תסייע לכם להצביע בבית המשפט על סכום הפיצוי ההולם בנסיבות העניין כנגד הפגיעה שחווה הלקוח שלכם מן הרשלנות הרפואית.

 

קביעה באשר לביצוע התהליך

חוות הדעת תסייע בקביעה כי ההליך הרפואי או האבחון הרפואי שבוצע בלקוח שלכם נעשה באופן רשלני החוטא לסטנדרט הסביר והמקובל בתחום.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי