חוות דעת רפואית – דליפה לאחר ניתוח שרוול

להאזנה:

 

דליפה לאחר ניתוח שרוול מהווה סיבוך מוכר שעשוי להתרחש לאחר הניתוח המאפשר לאדם הסובל מהשמנת יתר לרדת במשקל באופן מהיר ויעיל. יחד עם זאת, לעתים, עשויה הדליפה להיות תוצר הנובע מרשלנות רפואית של הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי בניתוח. במצבים מעין אלו, עשויה חוות דעת רפואית – דליפה לאחר ניתוח שרוול להיות הכרחית ביותר.

 

דליפה לאחר ניתוח שרוול – מהי?

דליפה לאחר ניתוח שרוול הינה סיבוך דיי מוכר שעשוי להתרחש לאחר הניתוח. יתרה מכך, דליפה הינה סיבוך מוכר לאחר ניתוח בריאטרי שכידוע, הינו סוג ניתוחים המאפשרים ירידה יעילה במשקל.

 

ניתוח בריאטרי

הלכה למעשה, ניתוח בריאטרי כולל בתוכו כמה ניתוחים המובילים לכדי ירידה במשקל של המנותח. בין הניתוחים הללו, ניתן למצוא את ניתוח השרוול אשר במסגרתו כורתים, באופן כירורגי, את רוב הקיבה.

 

ניתוח שרוול

ניתוח שרוול מבוצע בשיטה הלפרוסקופית, דרך כמה חתכים בבטן המנותח.

חוות דעת רפואית - דליפה לאחר ניתוח שרוול

הסיכון בדליפה לאחר ניתוח שרוול

דליפה יכולה להיגרם עקב נקב בקיבה, בהשקה או במעי. הבעיה במצב של דליפה הוא שתכנים בלתי סטריליים מן הקיבה דולפים לחלל הבטן וכך, נגרם זיהום. כמו כן, מכיל המעי בגוף האדם מכיל חיידקים שבעת הגעתם אל הבטן עשויים להוביל לזיהום.

 

השלכות הזיהום

הזיהום שנגרם עקב הדליפה עשוי לגרום להגברת קצב הלב, בצקות, ואף, לעתים, להיווצרות של מורסה. מדובר בסיבוך משמעותי לכל דבר ועניין שעשוי להוביל את המנותח לכדי מצב של אשפוז ממושך.

 

היעדר טיפול בדליפה

במקרה בו הדליפה אינה מטופלת, ייתכן והמנותח שעבר את ניתוח השרוול הסובל מדליפה יסבול מחולי קשה ואף, לעתים, עשוי למות המטופל.

 

דליפה בקיבה – סיבוך חמור

הלכה למעשה, נחשבת דליפה בקיבה כסיבוך חמור לכל דבר ועניין.

 

הסיכוי לדליפה

הלכה למעשה, כאשר מדובר בניתוח שרוול, הסיכוי לדליפה עומד על כ – 5%.

 

רשלנות רפואית בניתוח שרוול שהובילה לדליפה

רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי בכלל וניתוח שרוול בפרט עשויה לגרום לדליפה לאחר ניתוח שרוול ו\או להחמרתה של הדליפה עקב חוסר מתן תשומת לב וביצוע מעקב בלתי תקין אחר המטופל.

 

ביצוע הניתוח באופן רשלני

הלכה למעשה, באופן דומה לניתוחים אחרים, סיבוך כזה או אחר ממנו סובל המנותח עשויים להיות בהחלט, אם כי לא בהכרח, תוצר של רשלנות רפואית מטעם הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי. במידה והרופא נהג באופן בלתי מקצועי שאינו הולם את הפרקטיקה הרפואית בניתוחי שרוול, בהחלט ייתכן כי מדובר ברופא שהתרשל בתפקידו.

 

איתור הדליפה בשלב מאוחר מדי

הלכה למעשה, בהחלט ייתכן כי הדליפה ממנה סובל המטופל הינה תוצר של סיבוך שאינו נוצר עקב חוסר מקצועיות של הרופא ו\או הצוות הרפואי בניתוח השרוול. אולם, על הרופא מוטלת החובה לעקוב אחר מצב המטופל ולאבחן, ככל שניתן, מצב של דליפה לאחר ניתוח השרוול.

במידה והרופא יכול היה לאבחן את הדליפה ולא עשה כך או לחלופין, עשה כך אך בשלב מאוחר מדי – בהחלט ייתכן כי מדובר ברופא שהתרשל בתפקידו; על כל ההשלכות הנובעות מכך.

 

מה חשוב שתכלול אותה חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית – דליפה לאחר ניתוח שרוול, בדומה לחוות דעת רפואיות אחרות, תידרש להתייחס לסוגיות שונות הכוללות את מצבו הרפואי של הנפגע מן הדליפה וכן, בחינה של הפרקטיקה הרפואית של הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי בניתוח – כך, ניתן יהיה, בהתאם לנסיבות העניין, לעמוד על כך שאכן חווה הלקוח שלכם רשלנות רפואית.

 

עמידה על גובה הנזק שנגרם ללקוח שלך עקב הדליפה

עמידה על גובה הנזק הינה חשובה והכרחית, שכן מאפשרת כימות הנזק ולאחר מכן, עמידה על גובה הפיצוי ההולם ללקוח שלכם בגין הפגיעה שחווה בגין הדליפה לאחר ניתוח השרוול.

 

התרשלותו של הרופא ו\או הצוות הרפואי בביצוע ניתוח השרוול

הלכה למעשה, הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי עשויים להתרשל בכמה צמתים במסגרת ניתוח שרוול. בין אם מדובר בביצוע ניתוח השרוול עצמו באופן בלתי מקצועי שאינו הולם את הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום, ובין אם בחוסר מעקב ראוי ונצרך אחר המטופל שהוביל לכדי החמרה במצבו הרפואי עקב הדליפה.

 

לא תמיד ברור כי הרופא התרשל

הלכה למעשה, מלבד מקרים של רשלנות רפואית הזועקים לשמיים, לא תמיד ברור כי הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי אכן פעלו באופן בלתי הולם ומקצועי והתרשלו בתפקידם. במקרים מעין אלה, קביעת חוות הדעת הרפואית שנערכת על ידי רופא מומחה בתחום, עשויה לשפוך אור על המקרה ולסייע בקביעה כי אכן ניתוח השרוול בוצע באופן בלתי מקצועי ובלתי הולם.

 

קביעה כי הייתה התרשלות באיתור הדליפה

מטבע הדברים, ייתכן והדליפה אינה התרחשה כלל בגלל רשלנות רפואית של הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי במהלך הניתוח. אמנם, הרופא אכן עשוי להתרשל בתפקידו לאחר ניתוח השרוול – זאת, משום שלא זיהה דליפה אצל המנותח לאחר הניתוח או לחלופין, זיהה דליפה אך לא בזמן. חוות הדעת הרפואית תסייע בקביעה כי הרופא יכול היה או לחלופין, לא יכול היה לאבחן את מצב הדליפה אצל המטופל.

 

עמידה על הקשר הסיבתי

עמידה על הקשר הסיבתי, מטבע הדברים, הינה הכרחית ומהותית בתביעת הרשלנות הרפואית. כאמור לעיל, לעתים, עשוי להיות לא ברור כלל כי התרשלותו של הרופא המנתח ו\או הצוות הרפואי, ככל שהייתה כזאת, היא זו שהובילה לכדי הדליפה והנזקים שנגרמו ממנה למנותח.

חוות הדעת הרפואית, בהתאם לנסיבות המקרה והעניין, תוכל לבקש לעמוד על כך שאכן קיים קשר בין הדברים ואלמלא היה הרופא המנתח מתרשל בתפקידו, לא היה נגרם ללקוח שלכם הנזק ממנו הוא סובל בפועל.

 

חוות דעת רפואית – דליפה לאחר ניתוח שרוול, למה אצלנו?

חוות דעת רפואית מקצועית ואיכותית שתיערך על ידי רופא מומחה בעל ניסיון מקצועי רב וכן, ידע בכתיבת חוות דעת רפואיות – יכולה לעשות הבדל משמעותי באשר ללגיטימיות וכוחה של תביעת הרשלנות הרפואית. בפורום רופאים, תמצאו רופאים מן השורה הראשונה בתחומם – להם, יש ניסיון רב שנים בכתיבת חוות דעת רפואיות.

 

רופאים מקצועיים ומנוסים

בפורום רופאים מועסקים רופאים מן השורה הראשונה בתחומם – להם יש ניסיון רב בתחום התמחותם. המקצועיות בה ניחנים הרופאים המומחים בפורום רופאים מאפשרת להם לכתוב חוות דעת רפואיות נוקבות, מקצועיות אשר יורדות לפרטים הקטנים ביותר והלכה למעשה, מעלים, באופן משמעותי את רמת חוות הדעת הרפואית.

 

ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות

הלכה למעשה, ישנם רופאים מומחים מקצועיים ומנוסים רבים. אולם, לא לכל הרופאים המומחים יש את הידע והניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות בכלל וחוות דעת רפואיות במקרה של רשלנות רפואית בניתוח שרוול שהובילה לדליפה בפרט.

בשל ניסיונם הרב של הרופאים המומחים בפורום רופאים בכתיבת חוות דעת רפואיות, חוות הדעת שנערכות מטעמם הינן מקיפות, ענייניות ומדויקות המנוסחות באופן המתאים וההולם את בתי המשפט – לכך ישנם, מטבע הדברים, יתרונות רבים עבור התביעה.

 

חוות דעת רפואית, דליפה לאחר ניתוח שרוול – אצלנו בפורום רופאים

בפורום רופאים תמצאו מגוון רחב של רופאים מומחים המתמחים בשלל תחומים שונים בעולם הרפואה. לרופאינו, יש ניסיון רב שנים בכתיבת חוות דעת רפואיות – יתרונות אלה מגיעים תוך שמירה על רמת מחירים תחרותית והוגנת עבור לקוחותינו.

כידוע, חוות דעת רפואית בכלל וחוות דעת רפואית – דליפה לאחר ניתוח שרוול בפרט שתיערך בצורה איכותית, מקצועית ועניינית, יכולה לשפר את עמדת התביעה בבית המשפט ובהתאמה, ובהתאם לנסיבות המקרה, להגדיל את הסיכוי של התביעה לצלוח.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי