חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה

להאזנה:

 

חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה מהווה את הנדבך המרכזי בתביעות רשלנות ברפואה הפלסטית ועשויה להוות את ההבדל המרכזי ביותר בין כשלון או הצלחת התביעה. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על אופן גיבוש חוות הדעת ועל אפיון המקרה שאירע לתובעת מטעמכם.

 

חוות הדעת הרפואית הציגה לראשונה את חלופות הטיפול הקיימות

הדס (שם בדוי) פנתה בשנת 2019 למנתח כירורג פלסטי כדי לבצע הגדלת חזה. המנתח הבטיח שמדובר בניתוח פשוט ובעל תוצאות מוצלחות, אך לא פירט דבר בנוגע לסיכונים האפשריים. הדס חתמה על טפסי ההסכמה לניתוח וציפתה בכיליון עיניים לתוצאותיו.

אלא שהיא נדהמה לגלות מיד לאחר הסרת התחבושות שעל שדיה יש כפלי עור. המנתח הרגיע ומסר שצריך להמתין לקבלת התוצאה הסופית כעבור שנה. כשהגיע אותו מועד מיוחל, מצב הכפלים הפך לגרוע הרבה יותר.

במטרה לתקן את הבעיה, ביצע המנתח ניתוח נוסף, שלמרבה הצער רק החמיר אותה. בגופה של הדס הושתלו שתלים גדולים יותר מהקודמים, מה שגרם לצניחת השדיים מפאת כבדות השתלים והכפלים הוסיפו להתקיים גם לאחר מכן.

אין כל ספק כי להדס נגרמה עוגמת נפש, שכן כל חטאה הוא שיפור המראה החיצוני שהפך בפועל לבעל התוצאה ההפוכה ואף מאלץ אותה לניתוח שלישי מורכב לתיקון כל העיוותים משני הניתוחים הקודמים.

האם מדובר ברשלנות רפואית? בהחלט. חוות דעת רפואית שהוגשה בנושא מטעם מומחה פלסטי, הראתה כי להדס יש עור דק מאוד, דבר שהיה אמור לתעדף את הנחת השתלים מתחת לשכבת השריר ולא מעליה וכך לא היו נגרמים כפלים, או שהיו כפלים מוסתרים מתחת לשכבת השריר.

חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה

לאחר שקראה והבינה את שכתוב בחוות הדעת, ציינה הדס כי מעולם לא ידעה שקיימות חלופות ניתוחיות – מתחת ומעל השריר, דבר שלא הוסבר לה מראש על ידי המנתח.

 

רשלנות רפואית בניתוחי חזה

ניתוחי חזה – הגדלה והקטנה הפכו לנפוצים במיוחד בעשורים האחרונים. ניתוחים אלו מבוצעים במאות מכונים המתבססים עליהם ומתבצעים בהיקף של עשרות עד מאות מידי יום. מרביתם משיגים הצלחות טובות מאוד, אך כידוע, לא בכל מקרה הן מושגות במלואן ומקצתן אף יוצרות נזקים רפואיים ואסתטיים לרבות זיהומים, צלקות, עיוותים, א-סימטריה ועוד.

כל אלו מובילים, מלבד הנזק הרפואי כשלעצמו גם לאי שביעות מהתוצאה הסופית של הניתוח, דבר שגורם לרבות מהמנותחות לפנות לעורכי הדין לרשלנות רפואית ולברר האם ניתן לתבוע. מכיוון ששביעות הרצון מהתוצאה הסופית היא סובייקטיבית, לא ניתן להתייחס לאי שביעות כעילת רשלנות.

בנוסף, ככל שהנזק הוא אסתטי בלבד ולא תפקודי, הפיצוי המתקבל בתיקים אלו מוגבל מאוד. לכן יש צורך להיעזר במומחה לכירורגיה פלסטית שיצור חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה ובה יתבסס על החריגות, הכשלים וההפרות שביצע המנתח, ככל והיו כאלה.

 

רשלנות רפואית בהגדלת חזה: מנתח בלתי מיומן

כאשר גדולתו של עולם הניתוחים הפלסטיים החלה להתעצם, כך הפך התחום לפרוץ יותר. רופאים רבים מזהים את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך, חלקם אינם פלסטיקאים בהכשרתם וחלקם אף אינם מיומנים מספיק בביצוע ניתוחים להגדלת חזה בפרט.

הדבר מוביל לא פעם להתרשלויות חמורות ולנזקים קשים למטופלות ומצריך חוות דעת רפואית רשלנות רפואית בניתוח שתצביע במקצועיות ובפירוט מקסימליים על כל הבעיות שנובעות ממהלכו.

מכיוון שתחום הפלסטיקה בישראל לא מוסדר או שמעוגנים בו חוקים מתאימים, לא קיימת דרישה מהרופאים להתבסס בעיסוקם אך ורק על ההכשרה וההתמחות הספציפיים, כך שבפועל גם אורתופד רשאי לבצע ניתוח פלסטי על אף שלא הוכשר לכך מעולם. למרבה הצער, סיווג הרקע המקצועי של הרופא לבדו עדיין איננו מספיק על מנת לטעון טענת התרשלות, שכן לא קיים קשר סיבתי בין סוג הכשרתו לבין נזקים שנגרמו למטופלת.

יחד עם זאת, מאחר ומדובר בניתוחים אלקטיביים, כלומר מיוזמת המטופלות וללא צורך רפואי דחוף, בתי המשפט מייחסים למידת הזהירות והאחריות הרפואית דגש משמעותי ביותר. הרופא מצופה לנהוג במשנה זהירות מוגבר, לפרט היטב את כל הסיכויים והסיכונים שכרוכים בהגדלת החזה ולפעול אך ורק בהתאם לפרקטיקות הרפואיות שמתאימות למקרה.

בנוסף, על המנתח לפרט בנוגע לסיבוכים לרבות שיעורי ההצלחה של הניתוח והתוצאה האפשרית שלו.

 

הקשרים סיבתיים אפשריים בעריכת חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה

חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה תוכל להבהיר גם לעניין קבלת ההסכמה מדעת של המטופלת. מאחר ומדובר בטיפול רצוי ויזום מצד המטופלות, סביר להניח שהן יחתמו על טפסי ההסכמה מתוך תפיסה שלפיה הן כבר הגיעו מראש עם ידע בנוגע לכל הסיכונים והאפשרויות הניתוחיות.

הדבר איננו פוטר את המנתח מלפרט בנוגע לכל חלופה ניתוחית ומהסבר נרחב בנוגע לכל הסיכונים הקיימים בניתוח. ככל שהמטופלת מגלה בדיעבד כי נגרם לה נזק או סיבוך רפואי שלא היו ידועים לה מבעוד מועד, מומחה חוות הדעת יוכל לאשר במסמך מטעמו כי המדובר ברשלנות מצד המנתח.

כאשר מתרחש נזק אסתטי או תפקודי בהגדלת החזה, נדרשת חוות דעת מקצועית של פלסטיקאי. חוות דעתו נדרשת ככל שישנו צורך בפיצוי מהגורם הרפואי וגם לטובת מימוש פיצויים מחברות הביטוח. חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחים אסתטיים ופלסטיים אף משמשת לא פעם לקבלת זכויות נוספות לרבות התערבות מקצועית לתיקון הנזקים וזאת מכוח מתן הפיצויים המאפשרים זאת.

 

רשלנות רפואית במקרים של חוסר התאמה לניתוח

חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה קשורה גם לטיפול רפואי לקוי שגרם לנזק, בעיקר כאשר הרופא לא שם דגש על התוצאה הפלסטית הסופית או שאיננו מייחס חשיבות רבה לבטיחות האישית של המנותחת. חוות הדעת תוכל לקבוע האם מדובר בגישה רפואית שונה אך שנותרת בגבולות מבחן הרופא הסביר, או שמא חלה התרשלות ביחסו ובמתן הטיפול שהעניק אותו מנתח.

הגשת חוות דעת רשלנות רפואית בהגדלת חזה שנערכה במקצועיות על ידי רופא מומחה בתחום הפלסטיקה, תוכל לשפוך אור על סיטואציות שבהן נגרם נזק מסוים לטענת התובעת, אך הוא איננו בעל קשר סיבתי מתאים. מדובר בעיקר במקרים אסתטיים, שבהם המטופלת מגיעה למנתח הפלסטי עם דרישות וציפיות שאינן תמיד תואמות את האפשרויות הרפואיות.

המנתח נדרש לשקלל את כל ההשלכות הקיימות, היתרונות והחסרונות של כל גישה טיפולית ולהבין האם קיימת דרך אופטימלית, משביעת רצון ובטיחותית מספיק שבה ניתן יהיה לענות על דרישת המטופלת. כידוע, ישנם מנתחים שיסכימו לניתוח ספציפי בעוד שמנתחים אחרים ידחו אותו, אך ככל שהתקיימה הסכמה לנתח ומתוך שיקול דעת סביר, לא ניתן יהיה לבסס טענת רשלנות.

לעומת זאת, רופא שיסכים להגדלת חזה בגודל מסוים על אף שהדבר מהווה סיכון, לא יוכל לטעון בהמשך כי פעל בדרך זו רק כדי להשביע את רצונה של המטופלת שלו. חוות הדעת תשקף גם מצבים שבהם נשקף סיכון מבעוד מועד למטופלות ומה היה שיקול דעתו של אותו כירורג בקביעת ההליך הניתוחי.

 

מלווים אתכם מצעדי גיבוש התיק הראשונים

אם אתם נמצאים כעת בצעדים ראשוניים לגיבוש התיק ומעוניינים לברר האם התובעת שנפגשה עמכם אכן סובלת ממקרה של רשלנות רפואית – פנו אלינו. חברת פורום רופאים מעמידה לרשותכם את מיטב הרופאים המומחים, בכל תחומי הרפואה לרבות הרפואה הפלסטית, שינסחו ויערכו עבורכם חוות דעת מקצועית לכל צורך משפטי נדרש, לרבות איסוף ואיתור תיעוד רפואי ושירותי מימון ביניים לתובעות שמתקשות לממן מכיסן את עלות חוות הדעת.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להערכה ראשונית של מקרה התביעה ללא עלות ולקבל ליווי מלא ומקיף לכל הצרכים הרפואיים-משפטיים הנדרשים לכם, עד להצלחת התיק המלאה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי