חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף

להאזנה:

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף צפויה למקסם את סיכויי התביעה ולהגדיל את שיעור הפיצויים. במאמר זה נתמקד בכשלים ובסיבוכים של ניתוחי האף וגם בתפקידו של המומחה הפלסטי כמי שאמון על הצלחת הניתוח ותוצאותיו.

 

חומצה במקום תמיסה: קביעת המומחה זיכתה בפיצויים גבוהים

ד' הייתה חיילת משוחררת כאשר נכנסה לניתוח חזה ואף באחד ממכוני הרפואה האסתטית המוכרים בישראל. מטרת הצוות הרפואי הייתה לבצע לה תחילה את ניתוח הרמת החזה ולאחר מכן לעבור בעודה מורדמת לניתוח האף. כחלק מההכנות לניתוח, בוצע שימוש בתמיסת אמטוקאין שנועדה לכווץ את כלי הדם וכך להפחית את הדימום במהלך הניתוח.

במהלך הניתוח עצמו חל שינוי בצבע אפה של ד'. הצוות הרפואי שטף במהירות את המקום והעביר אותה כשהיא מורדמת ומונשמת למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הקרוב ביותר. ד' אושפזה במשך יומיים, עד שהתברר כי התמיסה שהוכנסה לא הייתה תמיסה שנועדה לכיווץ כלי הדם, אלא חומצת פילינג שאוחסנה בסמוך אליה.

כתב התביעה וחוות הדעת שהוגשו, ציינו כי ד' סובלת מאז מקשיי נשימה, מאמץ במהלך השינה ופגיעה בחוש הריח. בנוסף, פסיכיאטר מומחה שערך חוות דעת רפואית מקבילה קבע לה נכות של 15%. הניתוח פגם במראה האף, אך ד' איננה מסוגלת נפשית לעבור ניתוח לתיקון. לאור החריגה מנהלי הזהירות המחייבים את הכירורג לבדוק תחילה את חומר התמיסה, נפסקו לד' פיצויים בסכום כולל של כ-80,000 ש"ח.

 

רשלנות רפואית בניתוחי אף בישראל

עם הדרישה ההולכת וגוברת לניתוחים פלסטיים בישראל ובכלל, מתוודעת המערכת המשפטית גם לכשלים ומחדלים רבים יותר המתרחשים בניתוחי אף. ניתוחים אלו מבוצעים כאשר מבנה ומראה האף אינם פרופורציונליים למתווה הפנים, בעקבות הצורך לטפל בבלט או גשר בפרופיל האף או כאשר יש צורך לתקן את המחיצה או הקונכיות שגורמים להפרעה נשימתית.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף

כיום ניתוחי האף המקובלים מתרחשים בחלק הפנימי של האף כדי להימנע מצלקות חשופות לאחר הניתוח ובכך לשפר את התוצאה האסתטית. יחד עם זאת, ניתוחי האף חשופים למיני סיבוכים לרבות דימומים, זיהומים, דלקות, א-סימטריה, צלקות גלויות, עוקם של האף ובעיות נשימה. בנוסף תיתכן גם אי שביעות רצון מתוצאת הניתוח, אך הדבר כמובן איננו בהכרח מהווה עילה לתביעת רשלנות.

 

חוות דעת רפואית לעניין ניתוח האף

חוות דעת רשלנות רפואית צפויה לגשר בין אי שביעות הרצון של הלקוח לבין המקרה הרפואי שהתרחש לו וייתכן שגרם בעצמו לאי שביעות הרצון. ככל שניתוח האף גרם לעוקם, לבעיית נשימה או לנזקים גלויים מהפן האסתטי, יש צורך לבדוק מהו הקשר הסיבתי בינם לבין המחדל או ההפרה שביצע הכירורג הפלסטי.

מומחה חוות הדעת מוכרח להיות מומחה פלסטי וכירורג פלסטי בהכשרתו ויוכל לעיין במסמכים הרפואיים כדי לחשוף את עילת התביעה והקשר הסיבתי המתאימים. דרך פורום רופאים תוכלו לקבל אבחנה ראשונית ממומחה רפואי מתאים וללא עלות.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי אף: עילות אפשריות לבדיקה

בדיקות התאמה טרום הניתוח

ניתוח אף ככל ניתוח פלסטי אחר, דורש בדיקות מקדימות המאשרות את כשירותו של המטופל להליך הניתוחי. בין הבדיקות הנדרשות לביצוע ניתוחי אף נכללים בדיקת העור, העצמות והסחוס הקיימים באפו של המטופל, רקע רפואי המכיל גורמי סיכון אפשריים ומצב רפואי קיים.

כאשר אלו לא נבדקו טרם הניתוח, ניתן לגבש חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף המצביעה על ביצוע הליך אבחון שגוי מצד הרופא המנתח, או גרוע מכך – אי כשירות לעבור את הניתוח מצד המטופל ואי התאמה לניתוח זה. (למידע נוסף על חוות דעת רשלנות רפואית באבחון – קראו כאן).

 

אי קבלת הסכמה מדעת

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח עשויה להצביע גם על העדר הסכמה מדעת. ניתוחי אף הם ניתוחים אלקטיביים המבוצעים מיוזמת המטופל בדרך כלל, כך שהמטופלים מביאים בחשבון את כל השלכותיו ותוצאותיו האפשריות של הניתוח ומציפים שאלות רבות בפני הפלסטיקאי.

יחד עם זאת, המטופלים אינם מודעים למכלול הרחב של אפשרויות הניתוח, הסיבוכים, הסיכונים וההחלמה, לרבות נטילת טיפול תרופתי, מעקב לאחר ניתוח וכל סוגייה אחרת שאיננה בהכרח שייכת לתוצאה האסתטית. מומחה לעריכת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אף יוכל לקבוע האם הושמט מידע חיוני מסוים, שאם היה מועבר למטופל מראש היה מונע את הנזק שנגרם לו.

 

הפרת חובת הזהירות המוגברת

חוות דעת רפואיות בניתוחים פלסטיים מוצאות לא פעם הפרות זהירות מצד הרופאים לרבות ביצוע הניתוח בתנאים בלתי נאותים, ניתוח שבוצע על ידי רופא שאיננו מיומן כראוי, ניתוח שבמהלכו התרחשה חריגה מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים, מעקב לאחר ניתוח שבוצע באופן רשלני וכן הלאה.

מבחינה משפטית, הרי שדווקא הניתוחים האלקטיביים הם אלו שמטילים את חובת גילוי הזהירות המוגברת על הרופאים. לכן במעמד חוות הדעת יש לבדוק האם בוצעו כל הבדיקות הנדרשות, האם האבחנה בוצעה כראוי וגם הניתוח ומהלכו היו תקינים בכל אחד מהשלבים הקיימים. לכן חוות הדעת הרפואית במקרי רשלנות של ניתוחי אף צפויה למקסם משמעותית את הצלחת התביעה ואת שיעור הפיצויים.

 

המיומנות הרפואית של הכירורג הפלסטי

תחום הפלסטיקה בכללותו מתמקד בטיפול בבעיות רפואיות, פציעות וגם פגמים אסתטיים. הכירורגיה הפלסטית משקמת ומשחזרת חלקים שונים ו/או משפרת את המראה האסתטי באמצעות פרקטיקות שונות כמו מתיחה, הזרקה, שאיבה, הגדלה, הקטנה ועוד.

מנתחים פלסטיים נדרשים ללימודי רפואה מלאים, סטאז' ושש שנות התמחות נוספות בתחום הפלסטיקה השחזורית-שיקומית ובכירורגיה אסתטית. רק בסיום מסלול הלימודים המלא ייחשב אותו רופא כמומחה.

כעת, יכול המומחה הפלסטי לפעול בתחום רחב ורגיש הדורש מיומנות גבוהה. בנוסף הוא רשאי לתפקד גם כמומחה מקצועי העורך חוות דעת רפואיות וקובע במקרים של רשלנות רפואית את הגורמים לנזק ואת כל ההשלכות התפקודיות, הבריאותיות והנפשיות וקובע לאורם האם ניתן לתבוע ולקבל פיצוי מתאים.

 

שלבי עריכת חוות הדעת

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי אף מוכרחה להתבצע על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית בלבד, הרשום באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. עליו לעיין מראש בכל החומר ששייך לתביעה לרבות ניירת רפואית כללית בנוגע לתובע והתיעוד הרפואי שצבר, לרבות תלונות ועדויות מצידו.

המומחה הרפואי יפגוש את התובע כדי לערוך עמו ראיון ובדיקה רפואית להערכת הנזקים. לאחר מכן, יוכל לכתוב את חוות הדעת הרפואית שתכיל סיכום לגבי כל הנזק האסתטי שנגרם, הנזק הרפואי והתפקודי (לרבות הצגת הטיפולים האפשריים לתיקון אותו הנזק) וכל אלו תוך הצגתו של הקשר הסיבתי בין הבעיה הרפואית הקיימת לבין הניתוח (ככל שקיים). את סיכומיו ומסקנותיו של המומחה עליו לתקף מהספרות הרפואית וממקרים דומים שהתרחשו.

חוות דעת רפואית תוכל גם לשמש ככלי להוכחת הפגיעה התפקודית והרפואית בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח הלאומי. בוועדות אלו, התובעים מתבקשים להוכיח שקיימת להם פגיעה המזכה בקבלת נכות בשיעור מסוים וזאת לפרק זמן זמני או לצמיתות.

גמלת הנכות תשולם בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו ולכן חוות דעת רפואית מקצועית, מנומקת וממצה מגורם מומחה לנושא צפויה לשקף בבירור את מצבו של התובע ולהגדיל את הסיכוי לקבלת שיעור נכות גבוה יותר.

 

קבלת חוות דעת רפואית מטובי המומחים

חברת פורום רופאים מעמידה לרשותכם מומחים רפואיים בכל המישורים הקיימים, לרבות כירורגים פלסטיים המתמחים בניתוחי אף ושיוכלו לקבוע לעניין הקשר הסיבתי ונזקי התובע. אנו מזמינים אתכם לקבלת הערכה ראשונית לתיק ללא עלות ולקבלת אפשרויות מימון לתובעים שמתקשים לממן מכיסם את הוצאות חוות הדעת. נשמח ללוות אתכם כבאי כוחם של התובעים עד להצלחתכם המלאה, צרו קשר עכשיו.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי