חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

להאזנה:

 

ניתוחים פלסטיים מתרחשים בדרך כלל מיוזמתם ומרצונם של המטופלים. אך כשהם אינם מרוצים מהתוצאה, האם זוהי רשלנות רפואית? לפניכם כל מה שעליכם לדעת לגבי חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי ומתי ניתן להצביע על קשר סיבתי בין הניתוח ומהלכו לבין התוצאה הסופית.

 

האם אי שביעות רצון מהניתוח מהווה כשל פלסטי?

עולם הרפואה מתייחס לא רק לצד הבריאותי של המטופלים, אלא גם לצד האסתטי שלהם. תחום הפלסטיקה מכוון לטיפול בכוויות, צלקות ופגמים אסתטיים שאינם מצילי חיים, אך משפרים את המראה ופותחים פתח לשיפור הדימוי האישי ומצב הרוח. יחד עם זאת, ניתן למצוא אינספור תביעות רשלנות רפואית בנושא שדרושה להן חוות דעת רפואית מתאימה.

לאור ריבוי השאלות בנושא, חשוב לסייג כבר עכשיו את עניין קביעת הרשלנות בניתוחים פלסטיים: לא אחת מתמודדים המנותחים עם אכזבה מתוצאות הניתוח שביצעו והיא איננה בהכרח קשורה לכשלים או מחדלים מצד הכירורג הפלסטי.

רק אם בהיבט האסתטי חל פגם ניכר שגורע מהתפקוד או בריאותו של הניזוק כמו צלקת מכאיבה או מכערת למשל, ניתן יהיה לבחון את הרשלנות ואת הקשר הסיבתי בינה לבין הנזק. אי שביעות רצון מהתוצאה הסופית כאמור, איננו בהכרח מהווה עילה מוצדקת.

כדי לסייע לכם ולמיוצגים שלכם לרדת לעומקם של דברים ולברר האם באותו מקרה אירעה רשלנות, פורום רופאים מאפשרת לכם לבחון את החומר הרפואי ולקבל ייעוץ מקדים ללא עלות. ככל שניתן יהיה להצביע על חריגה מהפרקטיקות הרפואיות בתחום הפלסטיקה או הפרת הזהירות המוגברת כלפי המטופלים, נוכל לערוך עבורכם חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

קביעת נזקים אסתטיים

כאשר מופיע נזק צמית מהפן האסתטי, נדרשת חוות דעת מקצועית של פלסטיקאי. נזקים אלו אינם כוללים רק ניתוחים פלסטיים מהזן האלקטיבי, אלא גם תאונות דרכים, נפגעי שריפה או אלימות וגם הליכים שנובעים מטיפולים רפואיים אחרים. חוות דעתו של המומחה הפלסטי היא קריטית בסוגיות אלו, כדי לספק את סל הפיצויים המלא מגורם הרשלנות, מחברת הביטוח וכמובן מהמוסד לביטוח הלאומי. בזכות חוות הדעת הרפואיות אפשר גם להחיל תוכנית שיקומית לניזוקים, שבה מעורבים מספר אנשי מקצוע מתאימים.

חוות דעת רשלנות רפואית כאמור מוכוונת לצרכים משפטיים ומספקת הכרעה תקפה לשאלת הנזק ועובדת היותו קבוע או צמית. לא אחת מצביעה חוות הדעת על טיפול רפואי רשלני שגורם לנזק קבוע. מקרים אלו נסובים סביב רופאים שלא שמו דגש על התוצאה הסופית בשלב התפירה או הביקורת, אך ישנם מקרים שבהם הצורך בחוות הדעת הוא בכדי לממן טיפולים פלסטיים נוספים להעלמת התוצאות האסתטיות הבעייתיות כמו טיפול לצלקות או תיקון א-סימטריה.

 

יצירת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

אין עוררין על כך שישנה מחלוקת בין מומחה כזה או אחר לגבי אופן הטיפול המדויק ודרכי הביצוע של כל הליך פלסטי או אסתטי. גם למטופלים עצמם יש גישות, תפיסות ודרישות אישיות השונות אלו מאלו והפלסטיקאי נדרש לחשוב על הדרך המוצלחת והאופטימלית ביותר לענות עליהן.

את ההליך הניתוחי לצורך העניין קובעים דרך שקלול היתרונות והחסרונות של הגישות והפרקטיקות הקיימות וזאת על מנת להבטיח את בריאותם ובטיחותם של המנותחים. ועם זאת, ייתכן שכירורג מסוים יחשוב אחרת לעניין הבטיחות בהיבטים מסוימים, כך שהוא ינקוט בצעדים אגרסיביים יותר או פחות, דבר שכמובן ישפיע על הבריאות של המנותחים לכאן או לכאן.

גם גישת הפלסטיקאי כשלעצמה איננה מהווה רשלנות רפואית בניתוח פלסטי. יש רופאים למשל, שיסרבו לבצע הגדלות חזה מעבר לנפח מסוים שבו המטופלת מסכנת את עצמה בעוד שאחרים יסכימו לכך. אם חל מצב שבו המנותח חווה נזק רפואי, תפקודי או נפשי בעקבות זאת, ניתן יהיה לערוך חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי שתענה על שאלת קבלת ההחלטה הרפואית ושיקול דעתו של המומחה הפלסטי.

 

יצירת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח אסתטי

טיפולים אסתטיים אינם ערובה ל-100% הצלחה ועל כן המאוכזבים פונים לא אחת לעורכי דין לגבי תביעת הרופא המנתח. בדרך כלל נעשה הדבר משלא מצאו אותם הפונים דרך מהירה או נוחה לתיקון התוצאות האסתטיות הקיימות.

כאן הדברים נעשים סובייקטיביים אף יותר, מכיוון שתגובת המטופלים איננה ניתנת לחיזוי לאחר הניתוח ולא ניתן לדעת מראש מי מהם יתאכזב מהתוצאה עד כדי צורך להגיש תביעה. חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח האסתטי תקבע האם זוהי תוצאה רפואית סבירה, או שנגרמה כאן רשלנות רפואית לשמה.

כמו כן, יש להדגיש שגם ניתוחים פלסטיים ואסתטיים מערבים בתוכם סיכונים שונים ועל כן נדרש מומחה מקצועי ומיומן לביצועם. כאשר התוצאות בלתי רצויות עקב רשלנות, רמת מיומנות נמוכה או סיבוך ניתוחי בלתי נשלט אך שניתן היה להימנע ממנו, קביעת הרשלנות תהיה פשוטה וחד משמעית הרבה יותר. קראו כאן עוד על חוות דעת רפואית משפטית בתחומי פלסטיקה.

 

חובת הזהירות והאחריות הרפואית של הפלסטיקאי

מרבית המנותחים אינם ניגשים לניתוח הפלסטי מתוך צורך רפואי, אלא באופן יזום ורצוני מטעמם. למרות זאת, הדבר איננו מפחית ולו במעט ממידת האחריות וחובת הזהירות הרפואית – גם אם מדובר בהתערבות כירורגית פשוטה ביותר לצרכים אסתטיים בלבד (כמו הסרת שומה למשל).

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי שנערכה במקצועיות רבה, תדע להצביע על כל חריגה ולו הקטנה ביותר מרמת המקצועיות והקפדנות שמצופה מכל רופא סביר, בין אם לפני הניתוח, אחריו או במהלכו. כאשר המומחה הפלסטי מוצא קשר סיבתי מתאים, הוא יוכל לנסח את חוות הדעת באופן שמצביע על כשליו של המנתח תוך אי עמידתו במבחן הרופא הסביר.

חוות הדעת הרפואית בודקת גם מקרים שבהם הרופא המנתח ציין בפני המטופל שמדובר בניתוח מסוכן או מיותר. לאור הפסיקה הקיימת בנושא, במקרה שבו המנתח מחליט לנתח בכל זאת וחוטא ברשלנות, הוא לא יוכל להסיר מעצמו אחריות לכך בטענה שפעל באותו האופן ולו רק כדי להשביע את רצונם של המטופלת או המטופל.

מקרים אלו מתייחסים כמובן גם לנזקים קוסמטיים שבוצעו במכוני יופי או אצל קוסמטיקאיות פרטיות. גם בעלי מקצוע אלו מחויבים לרמת הזהירות הנדרשת וגם בנושאים אלו ניתן ליצור חוות דעת רפואיות מתאימות.

 

נורות אזהרה שמאותתות על רשלנות לאחר ניתוח פלסטי

להלן מספר מקרים שיש עמם חשד, עוד בבדיקה הראשונית, לרשלנות מצד המנתח:

  • כשלון הניתוח (לא ניתן היה לבצע את הפעולה הפלסטית בפועל, למשל להקטין את החזה)
  • הופעת תופעת לוואי קשה שלא הועלתה כסיכון ניתוחי (למשל צניחת חזה לאחר הגדלה)
  • צלקות רבות ומכוערות
  • תוצאה גרועה וגלויה לעין
  • כשל בהרדמה שהוביל לנזק
  • פגיעה באיבר סמוך או בעצב סמוך
  • דימום או זיהום שגרמו לנזק

 

רשימה זו אינה מכסה את כל המקרים ואיננה מתייחסת לנזקים קטנים וחולפים שנחשבים לתוצאה סבירה.

 

אין צורך לחפש מומחה מתאים – אצלנו תקבלו חוות דעת מתאימה מהמומחה המדויק

חברת פורום רופאים מתמחה בכתיבה ועריכת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ומזמינה אתכם לבדוק את החומר הרפואי ולקבל ייעוץ ראשוני מהמומחים הרפואיים שלנו ללא עלות. אנו מתחייבים למצוא עבורכם את המומחה הרפואי המתאים ביותר לתחום והמישור הרפואיים שבהם עוסק תיק התביעה ולאפשר לכם לקבל ליווי ופתרונות מלאים המאפשרים שימוש מקיף בחוות הדעת בבית המשפט ובוועדות הרפואיות. צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי