אחוזי נכות כתוצאה מתאונה

להאזנה:

 

ביטוח נכות כתוצאה מתאונה מבטיח תשלום חד פעמי למבוטח- קבלת פיצוי במקרה שבו התאונה גרמה לנכות צמיתה (קבועה).

במקרים בהם מתעוררת מחלוקת אודות אחוזי נכות כתוצאה מתאונה, צוות המומחים הרפואיים של פורום רופאים יסייע למבוטח להגיש חוות דעת מומחה, המפרטת את אחוזי הנכות הצמיתה לצורך מקסום הפיצוי.

ביטוח נכות מתאונה מעניק כיסוי ביטוחי אשר ניתן לרכוש כחלק מפוליסת ביטוח חיים, או במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות ומכסה מקרים מסוימים של נכות מלאה או חלקית כתוצאה מתאונה. באם נפגע  המבוטח בתאונה, הוא יפוצה בתשלום חד פעמי בהתאם לאחוזי הנכות לצמיתות אשר נקבעו לו. הגוף המוסמך לקבוע את אחוזי הנכות הוא המוסד לביטוח לאומי.

 

חשוב לדעת

 

היתרונות

תאונה הגורמת לנכות, משפיעה על כל תחומי החיים, כולל על ההכנסה הנוכחית וההכנסה העתידית.

בנוסף לפגיעה בהכנסה, נכות מחייבת לא פעם שינויים הכרוכים בהוצאות לא מבוטלות: רכישת אביזרי עזר (למשל, כסא גלגלים, קביים או מכשור רפואי), הרחבת המעברים בבית כדי להתאימם למצב החדש, ואף החלפה של כלי הרכב. לעיתים יידרש גם מעבר לדירה המותאמת למצב החדש, כמו דירה הנמצאת בקומת קרקע או דירה בבניין שמותקנת בו מעלית.

ביטוח נכות מאפשר למבוטח לקבל סכום כסף מסוים שיקל עליו בתקופה מרובת הקשיים שלאחר התאונה.

אחוזי נכות כתוצאה מתאונה
אחוזי נכות כתוצאה מתאונה

גורמים המשפיעים על גובה הפרמיה עבור ביטוח נכות מתאונה

  • גיל המבוטח – הפרמיה עולה עם הגיל. הגיל המקסימאלי לביטוח נכות מתאונה הוא 55. הביטוח תקף עד גיל 65- 75 לכל היותר, תלוי בפוליסה.
  • מין המבוטח – על פי רוב לנשים פרמיה מוזלת לעומת גברים.
  • תחום העיסוק של המבוטח – ככל שהעיסוק טומן בחובו סכנה לפציעה ולנכות, כך עולה בהתאם הפרמיה.
  • תחביביו של המבוטח – ככל שתחביבי המבוטח טומנים בחובם סכנה לפציעה ולנכות, כך עולה בהתאם הפרמיה.

 

סוגי תאונות המכוסות באמצעות ביטוח נכות מתאונה

כל פוליסה מגדירה באופן שונה את סוגי התאונות שהיא מכסה. לרוב תאונה מוגדרת בפוליסות כאירוע מקרי אלים שמקורו בגורם חיצוני, ושכתוצאה ממנו נגרמה פגיעה גופנית עד כדי נכות.

פוליסות רבות כוללות סעיפים המגדירים במפורש אילו סוגי פגיעות הן מכסות, ואילו סוגי פגיעות אינן מזכות את המבוטח בתגמולי הביטוח.

מרבית הפוליסות אינן מכסות נכות שנגרמה מתאונה כתוצאה משימוש בסמים או באלכוהול, מפגיעה עצמית מכוונת, ממלחמה, מפיגוע טרור או מביצוע מעשה פשע.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי