הפורום לגנטיקה משפטית

הפורום לגנטיקה משפטית מבית פורום רופאים

חברת פורום רופאים מייחסת למומחיות ולמקצוענות ערך עליון בחוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים, לפיצוח ופיענוח תיקים.

"הפורום לגנטיקה משפטית" הוא הגוף המוביל בארץ המספק פתרונות בחוות דעת רפואיות ברפואה החדשנית, מותאמת אישית, העוסקת בגנים ובתורשה.

את הפורום לגנטיקה משפטית מובילה ד"ר יעל פטל גליל, בעלת תואר PHD מאוניברסיטת תל אביב והתמחות פוסט דוקטורט ממכון ויצמן, בעלת ידע רב בתחום הגנטיקה, עם למעלה מ 25 שנות ניסיון כחוקרת ויועצת גנטית, במרכזים הרפואיים הגדולים והמובילים בישראל.

מהו תחום הגנטיקה הקלינית

הגנטיקה הקלינית היא תחום בתוך חקר הביולוגיה והרפואה. תחום זה, מתפתח במהירות, ומשמש כלי עזר לבירור מחלות תורשתיות, לצמצום הסיכון להופעתן, או להתאמת טיפול המכוון לשינוי הגנטי הספציפי שבבסיס המחלה.

 

תחומי חוות דעת בגנטיקה משפטית

השירות ניתן לעורכי דין ומעניק שירותי חוות דעת כגון:

  • חוות דעת גנטית בנסיבות של הולדה בעוולה
  • חוות דעת בנושא טיפול מותאם אישית על סמך ממצאים גנטיים, במחלות סרטן או אחרות.
  • חוות דעת בנושא התאמה מיטבית של מעקב לצמצום הסיכון לסרטן במשפחות בסיכון.
  • חובת היידוע לגבי בדיקות גנטיות מתקדמות ועוד.

חוות דעת גנטיות בנסיבות של הולדה בעוולה

אבחון מוקדם או מניעת הולדה של ילד חולה או עם מומים מולדים המהווים פגיעה חמורה באיכות החיים, ייעוץ ואבחון גנטי טרום הריוני וטרום לידתי, לרבות איתור נשאים למחלות גנטיות.

חוות דעת רפואית בנסיבות של תסמונות גנטיות בילדים

אבחון גנטי מוקדם ככל האפשר, חשוב לטיפול ושיפור איכות החיים של ילד חולה, או לעיכוב החמרת נזק בעתיד.

חוות דעת רפואיות בהקשר של אונקוגנטיקה

בכ- 25% ממקרי הסרטן (במיוחד סרטן שד, שחלות ומערכת העיכול), יש רקע משפחתי קודם של סרטן מאותו הסוג, ובכ- 10% מהמקרים יש נטייה תורשתית מובהקת. בירור גנטי חשוב להתאמת טיפול מיטבי, להתאמת בדיקות מעקב או אף הליכים כירורגיים מניעתיים לצמצום הסיכון לגידולים נוספים אצל מי שחלה ואצל בני משפחתו. לדוגמא, תסמונת סרטן השד והשחלות התורשתית הקשורה בגנים BRCA1, BRCA2 , שכיחה במיוחד ביוצאי אשכנז.

רפואה מותאמת אישית

מגמה מתפתחת זו דוגלת בהתאמה אישית של טיפולים רפואיים בהתבסס על ההתקדמות הטכנולוגית המאפשרת ריצוף של הגנום האנושי, ויכולות מחשוב המאפשרות ניתוח ממצאי בדיקות אלו. התאמה זו מאפשרת טיפול רפואי יעיל ביותר בעבור הפרט. לדוגמא: טיפול ביולוגי לסרטן, בהתבסס על אפיון גנטי של הגידול.

חובת היידוע בבדיקות גנטיות

במצבים בהם לדוגמא הרופא לא הסביר על הבדיקות הגנטיות בהריון

הפרת חובת היידוע לגבי בדיקות סקר גנטיות, בהקשר של סרטן או מומים מולדים, יכולה להוות בסיס להגשת תביעת רשלנות רפואית, במקרים של אבחון מאוחר של סרטן או הולדה בעוולה.

הפורום מנוהל על-ידי ד"ר יעל פטל גליל, מומחית לגנטיקה רפואית

  • בעלת תואר Ph.D מאוניברסיטת תל אביב והתמחות פוסט דוקטורט ממכון ויצמן, מרצה לגנטיקה ורפואה מותאמת אישית במגמת מקצועות הבריאות במכללת אונו, עם למעלה מ 25 שנות ניסיון במחקר ויעוץ גנטי במרכזים הרפואיים המובילים בישראל.

    השכלה:

    Post-Doc   בנושא התמיינות תאי גזע עובריים, מכון ויצמן, המחלקה לביוכימיה 2007– 2009

    Ph.D  בנושא תסמונת נוירודגנרטיבית ע"ש רט, אוניברסיטת תל-אביב, בי"ס לרפואה ע"ש סאקלר, המחלקה לביוכימיה וגנטיקה 2001– 2007

    M.Sc בהצטיינות בנושא אבחון נשאיות גנים לסרטן השד והשחלות. אוניברסיטת תל-אביב, בי"ס לרפואה ע"ש סאקלר, המחלקה לתורשת האדם 1993– 1997

    B.A בהצטיינות יתרה. אוניברסיטת בר אילן. החוג לפסיכולוגיה והחוג למדעי החיים 1989-1992

.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי