מומחה לקביעת סיבת מוות

להאזנה:

 

ישנם מקרים בהם לאחר שאדם אהוב הלך לעולמו נשארנו עם השאלה הקשה, מה באמת קרה לו? לא תמיד זה יהיה ברור למרות שיכול להיות שלמשפחה או לסובבים אותו יהיה חשד, ולפעמים יש לכך השלכות אדירות על המשך חייהם של בני המשפחה שלו בהתאם לפיצויים שיתקבלו. מומחה לקביעת סיבת מוות ושעת המוות יכול להיות זה שישנה את העתיד של מישהו אחר, אשר נאלץ להתמודד עם המציאות הקשה.

 

להבין מה קרה לאדם היקר שהלך לעולמו

כל אחד רוצה לדעת את האמת ורק את האמת. הבעיה היא שהאמת לפעמים לא ניתנת להוכחה חד משמעית אלא אם משתמשים בשירותים מקצועיים כמו למשל חוות דעת מרופא משפטי או במלים אחרות, מומחה לקביעת סיבת מוות. לא תמיד סיבת המוות ברורה ולעתים גם כאשר חושדים בסיבה מסוימת, אחרי בדיקה פתולוגית מבינים שלא זו הייתה הסיבה ללכתו. יכול להיות שהוא היה קורבן לפעילות עבריינית, יכול להיות שהוא סבל מהתקף לב בגלל מתאר מסוים שהוא היה בו ולא בגלל סיבות פנימיות וכן הלאה. רק מומחה לקביעת סיבת המוות יכול להיות זה שיפתור את החידה.

 

למה הסיבה והשעה חשובות?

סיבות פליליות

אנשים רבים שמאבדים את יקיריהם לא מעוניינים בנתיחת הגופה ובבירור מדוע האדם נפטר, כי זה פשוט מנוגד לאמונתם. מבחינתם הם רוצים לשמור על טוהר הגופה והם לא מעוניינים שינתחו אותה ויפגעו בכבודה. כמו כן, לדעתם לא תמיד זה נחוץ וגם ידיעת הסיבה לא תעזור להם להרגיש טוב יותר. הבעיה היא שאותם אנשים לא מבינים את ההשלכות מסיבת מותו ושעת מותו ולעתים יש בזה צורך הכרחי בעיקר לחקירות פליליות.

מומחה לקביעת סיבת מוות
מומחה לקביעת סיבת מוות

קביעת סיבת המוות

חקירה פלילית יכולה להיתקל במצב בעייתי: מצד אחד יש אדם שחשוד בהריגה ומצד שני הוא טוען לחפותו, מטבע הדברים. במצבים כאלו מומחה לקביעת סיבת מוות יכול לעזור ולהעלות אפשרות לגורם סיבת המוות של המנוח. לדוגמא, יתכן שאדם מסוים דחף את המנוח מגובה והוא נחבל בראשו ולאחר מכן הוא נדקר. ממה הוא מת, מהנפילה או מהדקירה? יש כאלו שיאמרו שאין לזה משמעות אמיתית, אך קיימת משמעות משפטית והיא חשובה מאוד.

 

שעת המוות

שעת המוות גם היא נתון חשוב ביותר. לפי שעת המוות שבו האדם נפטר יהיה ניתן להבין גם את הסיבה ללכתו ויחד עם זאת להוכיח האם היו מעורבים נוספים בפרשה או לא. ייתכן שהאדם החשוד בהריגה היה באזור רק לאחר שהמנוח כבר מת או להיפך. על ידי בדיקת הגופה ניתן לדעת האם הוא מת כמה דקות, כמה שעות וכד'.

 

מומחה לקביעת סיבת מוות – פתרון לכל הסוגיות

סוגיות משפטיות במקרים פליליים הם מהסוגיות הקשות ביותר שבהן חוות דעת ממומחה לקביעת סיבת מוות תהיה חשובה ביותר, אך היא לא היחידה. חוות דעת מומחה בעניינים אלו יכולה להיות חשובה גם עבור המשפחה למען תביעה כנגד חברת הביטוח וביטוח לאומי. כך יהיה ניתן להוכיח את הקשר בין אירוע חיצוני כלשהו לפטירתו, כמו למשל תאונת עבודה או אירוע טרור שקרה שמזכה בפיצויים ממשרד הביטחון בנוסף.

 

חוות דעת מומחה מטעם פורום רופאים

במידה ואתם זקוקים לחוות דעת אתם מוזמנים לפנות לפורום רופאים ואנו נדאג לסייע לכם בבחירת רופא מומחה מוביל בתחום קביעת סיבת ושעת המוות. זאת, על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בבית המשפט, כך שבסופו של תהליך תצליחו ואף תקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי