חוקים ותקנות

עו"ד יקר,
על מנת להקל על עבודתך ריכזנו למענך מספר חוקים ותקנות הרלבנטיים לעבודתך בתחום הנזיקין. הבנת החוק כמשמעו הינו חלק בלתי נפרד מהיכולת למקסם עבור לקוחותיך את זכויותיהם הן בבית המשפט והן במוסדות השונים.

 

חוקים ותקנות – מידע

  1. ספר מבחנים לנכות כללית ונפגעי עבודה | לחץ כאן להצגה 

    בקובץ המבחנים יש באפשרותך למצוא את רשימת המחלות והליקוים כפונקציה של אחוזי הנכות. תקנות אלו משמשים בכל תחומי הנזיקין. ברשלנות רפואית בתביעות חבויות ובכל מקום אשר אנו עורכי הדין והמומחים העוסקים בתחום נדרשים  לתת אחוזי נכות ובפרט בעת כתיבת חוות דעת.כחלק מכתיבת חוות הדעת הכרת ספר התקנות הינו כלי מקצועי מהשורה הראשונה העומד בפני המומחים.

  2. חוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981 | לחץ כאן להצגה

    חוק זה הינו החוק העיקרי בו משמתמשים עורכי הדין והמומחים העוסקים בתחום הביטוח. תחום הביטוח כולל בתוכו את תביעות הסיעוד, א.כ.ע, מחלות קשות, חיתום ועוד. בעת כתיבת חוות דעת בתחום הביטוח חובה על המומחה הרפואי להכיר את חוק זה על מנת לכתוב את חוות הדעת במקצועיות הראויה.

  3. חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט-1959 [נוסח משולב] | לחץ כאן להצגה

    כאשר אדם נפגע במהלך שירותו הצבאי ובעת שירותו הופך חוק זה להיות עמוד התווך של תביעתו.
    חוק זה הינו הכלי העיקרי העומד בפני המומחה הכותב את חוות הדעת. על המומחה הכותב את חוות הדעת חובה להכיר חוק זה שכן הוא קובע מיהו נכה צה"ל ומי יכול לתבוע כמו כן בחוק זה ניתן למצוא  את רשימת המחלות והליקוים כפונקציה של אחוזי הנכות. אומנם תקנות דומות באופיים לספר המבחנים של הביטוח הלאומי אך עדיין שונים שוני רב.
    תפקידו של המומחה הרפואי הינו לעשות את הקשר הסיבתי בין המחלה או הפגיעה ממנה סובל החולה לבין תנאי שירותו הצבאי.

  4. חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תש"ל-1970‏ | לחץ כאן להצגה 

    חוק זה בא להסדיר את מערכת היחסים בין נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם זכאים, על תגמולים כספיים.
    כאשר קיים ללא כל ספק קשר בין פעולת האיבה לבין נזקו של פלוני אז אין כל בעיה. הבעיה נוצרת במקרים הגבוליים בו המדינה אינה מכירה בנפגע כלשהוא כנפגע פעולות איבה.
    אז קמה לרשותנו האפשרות לתמוך את טענותינו בחוות דעת רפואית אשר תוכיח את הקשר בין נזקיו של החולה בהתאם להגדרות הזכאות בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

  5. חוק ההתיישנות, התשי"ח-1958 | לחץ כאן להצגה

    חוק ההתיישנות הינו חוק חשוב מאין כמותו. הפעולה הראשונה אותה עושה עורך הדין בקבלתו לקוח למשרדו או המומחה הרפואי בבואו לכתוב חוות דעת הינה לבדוק האם המקרה התיישן או לא. במידה והמקרה התיישן לא ניתן יהיה להגיש את התביעה וכל עבודתנו תרד לטימיון.
    רבות הן הסוגיות בנושא זה וקצרה היריעה מלפרטן אולם ללא ספק הכרת חוק זה על בוריה היו אמצעי ממעלה ראשונה להפוך לצוות מקצועי הן בתחום עריכת הדין והם בתחום כתיבת חוות הדעת.

  6. חוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996‏ | לחץ כאן להצגה

    חוק זה הינו עמוד התווך המהווה את הבסיס החוקי והיסודי של האדם המבקש לקבל טיפול רפואי. חוק זה מסדיר את מערכת היחסים בין הצוות הרפואי לבין האדם המקבל את הטיפול הרפואי.
    על המומחה הרפואי הכותב את חוות הדעת חלה חובה לבחון אם הצוות הרפואי אשר טיפל בחולה עמד בהנחיות החוק. במידה ולא יכולה עילה זו להקים עילת תביעה עצמאית.

  7. חוק לפיצוי נפגעי גזזת, התשנ"ד – 1994 | לחץ כאן להצגה

    הפרסום הראשון בארץ הקושר בין הקרנות לגזזת לבין התפתחות גידולים במוח יצא ממחלקה נוירוכירורגית בארץ בשנת  1969 ובהמשך  בשנת 1972. באמצע שנות השבעים פורסמו מאמריו של פרופ' ברוך מודן, על עליה ברורה בגידולי ראש וצוואר אצל מוקרני הגזזת בארץ, לעומת השכיחות בקבוצות ביקורת. לןק זה בא להסדיר את הפיצויים להזם זכאים מוקרני הגזזת. במידה ולא הכירו בך כנפגע גזזת ביכולת לתמוך את טענויתך בחוות דעת רפואית אשר תוכיח את הקשר הסביתי בין הבעיות הרפואיות מהם אתה סובל לבין ההקרנות אותם עברת.

  8. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975‏ | לחץ כאן להצגה

    כאשר אדם עובר תאונת דרכים קיימת יחוד עילה. כלומר אדם יכול לתבוע את נזקין אך ורק על פי חוק הפלת"ד. חוק זה מסדיר ומגדיר מהיא תאונת דרכים ומהן החזקות לקביעת תאונת דרכים.
    מאחר ובתאונת דרכים אין אפשרות לתובע/ לנפגע להוכיח את טענותיו על ידי חוות דעת רפואיות קובע החוק ימונה מומחה רפואי על ידי בית המשפט.
    תחום הערכות הנכות בתיקי תאונות חשובות על מנת לבחון האם ההצעה אשר התקבלה על ידי חברת הביטוח או על ידי המומחה מטעם בית המשפט ריאלית ועומדת במבחן המציאות.

  9. פקודת הנזיקין (נוסח חדש), תשכ"ח-1968‏ | לחץ כאן להצגה

    חוק זה הינו החוק המהותי והחשוב ביותר בתחום דיני הנזיקין במערכת המשפט.
    חוק זה מגדיר את העילות בגינן ניתן לתבוע את המעוול ואת התנאים בהם צריך התובע לעמוד על מנת להוכיח את טענותיו.

  10. תקנות הנכים – קצין התגמולים | לחץ כאן להצגה

    תקנות הנכים (מבחנים לקביעת דרגות נכות), תש"ל 1969 – נוסח מלא ומעודכן

  11. תקנות הביטות הלאומי – אחוזי נכות | לחץ כאן להצגה

    תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) תשט"ז 1956

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי