אקטואר פנסיה 

להאזנה:

 

ככל שהאוכלוסייה מזדקנת, הצורך בביטחון כלכלי בעת פרישה וההכנה לתקופה זו, הולך וגדל. אקטואר פנסיה הוא איש מקצוע המתמחה בתחום, בעודו משתמש בכלים מתמטיים וסטטיסטיים כדי להעריך ולנהל תוכניות פנסיה עבור חברות, סוכנויות ממשלתיות ואנשים פרטיים.

משימתו העיקרית היא להבטיח שתוכנית פנסיה היא ברת קיימא מבחינה כלכלית, כך שהלקוח ידע בדיוק מהן הטבות הפנסיה העתידיות ומהם הסיכונים הכרוכים בכל תכנית.

 

למי מיועדים שירותי אקטואר פנסיה?

אקטואר פנסיה עובד עם מגוון בעלי עניין, לרבות מעסיקים, נאמני תוכניות, מנהלי השקעות ורגולטורים ממשלתיים, וכמובן עם המגזר הפרטי ואנשים אינדיבידואלים. האקטואר משתמש במגוון כלים אנליטיים כדי להעריך את ההיתכנות הפיננסית של תוכנית הפנסיה, כולל תחזיות השקעה וטבלאות אקטואריות.

הוא יכול גם להציע המלצות כיצד להתאים את עיצוב התוכנית הפנסיונית למקבל השירות הספציפי, ולייעץ לגבי הצורך בשינוי שיעור ההפקדה או גיל הפרישה, כדי להבטיח שהתוכנית תישאר בת קיימא.

אקטואר פנסיה 
אקטואר פנסיה

 

מה תפקידו של אקטואר פנסיה?

אחד ההיבטים החשובים ביותר בתפקידו של אקטואר פנסיה הוא לתקשר מידע פיננסי שהינו מורכב בדרך כלל, בצורה ברורה ונגישה. הוא נדרש להסביר את הסיכונים והיתרונות של התוכניות הקיימות השונות, את דרכי ההתגברות על הסיכונים ואת מידת ההתאמה של התוכנית לדרישות ולצרכים הספציפיים שעולים מהשטח.

כדי להעביר מסרים ברורים ונכונים, על האקטואר להיות בעל מיומנויות תקשורת בינאישית, ובעל ידע מקצועי פיננסי עמוק ומבוסס. הוא כמובן יכול לעבוד במסגרת של חברת ביטוח גדולה, או כאדם פרטי ובלבד שיהיה חשוף לכלל האפשרויות הקיימות בשוק.

 

על הצורך בעידכון מתמיד של תוכניות הפנסיה

אקטואר פנסיה עובד עם מגוון תוכניות פרישה, בין אם מדובר על תוכניות המוגדרות כתוכניות פנסיה ובין אם מדובר על תוכניות תגמול נדחות ותוכניות תגמול מנהלים. תוכניות פנסיה כמו קרנות הפנסיה השונות מבטיחות סכום הטבה ספציפי לעובדים בעת פרישה, בהתבסס על גורמים כמו שכר ושנות הניסיון.

תוכניות אחרות כמו קופות גמל מאפשרות לעובדים לתרום חלק מסוים ממשכורתם לחשבון אישי, אשר יושקע לאחר מכן בפרישה.מעבר לכך תוכניות אלו נועדו לספק הטבות פרישה נוספות למנהלים בדרגים גבוהים ולעובדי מפתח אחרים. לכן, יש צורך חיוני ומשמעותי לשנות את תמהיל התוכניות עם ההתבגרות וההתקדמות בעבודה.

כל שינוי שכזה חייב להיות מחושב נכון לתאריך השינוי, לגיל העובד ולשיעור העליה במשכורת.  ההמלצה היא לנסות להעריך מחדש את נתוני הפנסיה והפרשת הכספים כל מספר שנים כדי לוודא שאכן התוכנית שנבחרה תוכל למלא את ייעודה גם בעתיד.

אקטואר פנסיה גם עוזר לחברות לקבוע את ההשפעה הפיננסית של השינויים בתוכנית הפנסיונית, כמו שינויים בנוסחאות ההטבות או שינוי כל התוכנית, כך שכאשר נעשים שינויים לגבי עובדים שונים, תדע החברה לגבי השפעת השינוי על המאזן הכלכלי והפיננסי השלם. בדרך כלל האקטוארים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות משאבי האנוש ומחלקות הכספים כדי להבטיח שהשינויים הללו יועברו גם לבעלי עניין אחרים ונוספים.

 

איך בוחרים באקטואר פנסיה?

בחירת אקטואר פנסיה יכולה להיות החלטה קריטית עבור ארגונים המציעים תוכניות פרישה, שכן הייעוץ והניתוח של האקטואר יכולים להשפיע באופן משמעותי על הייתכנות הפיננסית של התוכנית. גם עבור אנשים פרטיים הבחירה באקטואר זה או אחר הינה קריטית, מכיוון שסביר להניח שהם ירצו לקבל את המידע המקצועי הנכון והמדויק ביותר עבורם. כדי להבטיח את הבחירה הנכונה, יש לשים לב למספר גורמים:

  • אישורים: חפשו אקטואר פנסיוני מוסמך ובעל תעודות בתחום זה. רק באמצעות בדיקת התעודות הרלבנטיות תוכלו להבטיח שתקבלו את המידע הפיננסי המדויק והטוב ביותר עבורכם.
  • ניסיון: בחרו אקטואר פנסיוני שיש לו ניסיון בעבודה עם גופים או אנשים הדומים לכם, ובעלי צרכים ודרישות דומות ככל האפשר, מבחינת סוג ומורכבות. תוכלו לבקש המלצות מלקוחות עבר או ממליצים. ככל שניסיונו של בעל המקצוע יהיה מרשים יותר, כך תוכלו להיות בטוחים שהוא יודע ומכיר את החומר הנדרש.
  • מיומנויות תקשורת: אקטואר פנסיוני צריך להיות מסוגל להסביר מושגים פיננסיים מורכבים בשפה פשוטה ולהיות קשוב לשאלות וחששות של לקוחותיו. אין להפריז בחשיבות הכימיה שצריכה להיות בין בעל המקצוע ללקוח, כדי להבטיח אווירה חופשיה מספיק בה ניתן לשאול את כל אותן שאלות שלא תמיד נמצא להן מקום.
  • זמינות: בחרו אקטואר פנסיוני שזמין לספק את התמיכה והייעוץ השוטף לו אתם זכאים. מעבר לכך, על האקטואר להיות זמין לדיונים לפי הצורך ולפי בקשה. דרישה זו לא אומרת שהאקטואר צריך להיות זמין 24 שעות בשבוע, אולם נסו למצוא בעל מקצוע שיוכל להיענות לבקשתכם מוקדם ככל האפשר.
  •  אינטרסים דומים: חשוב לבחור באקטואר פנסיוני שהאינטרסים שלו יהיו זהים לאלה שלכם. תוכלו לוודא זאת באמצעות שקיפות בעל המקצוע לגבי העמלות ודיווחו על כל ניגוד עניינים אפשרי. עצם האמונה בבעל המקצוע צריכה להתבסס על העובדה שהוא יעדיף את רווחתכם הכלכלית על פני הרווח הכספי שלו עצמו, או לפחות ינסה לעשות את המקסימום כדי שתוכלו ליהנות מתקופת הפנסיה ללא טרדות נוספות.

 

אקטואר פנסיה – סיכום

שירותיו של אקטואר פנסיה הינה קריטית למימוש זכויותיהם הפנסיוניות והביטוחיות של לקוחותיכם, שכן בהיעדר חוות דעת אקטוארית שכזו, סיכוייו של הלקוח לממש את זכויותיו מול קרן הפנסיה פוחתים במידה ניכרת.

לכן זהו לא המקום להתפשר בו על פחות משירותי אקטואריה משפטית מובילים. אם אתם זקוקים לחוות דעת אקטוארית לגבי יתרת הכספים הצבורים בקרן הפנסיה שלכם, חוות דעת מאקטואר פנסיה בהקשר לקרן פנסיה ותיקה, תקציבית או צוברת, או חוות דעת רפואית לצורך מימוש זכויותיכם הביטוחיות מול הקרן, זה הזמן ליצור קשר עם צוות המומחים של פורום רופאים.

אנו עובדים עם מומחים בתחום האקטואריה המשפטית והפנסיונית, לצד רופאים מומחים מובילים בתחומם, ונשמח להבטיח את מיצוי הזכויות הפנסיוניות והביטוחיות שלכם במלואן.

למידע נוסף – פנו אלינו כעת: 072-3306741.

אקטואר פנסיה יודע להעריך ולנהל תוכניות פנסיה עבור חברות מחד ואנשים פרטיים מאידך, האקטואר יבדוק את התוכנית הפנסיונית אל מול צרכי ודרישות הלקוח וכן הנתונים הכספיים המאפיינים אותו לרבות משכורת, גיל, פוטנציאל התקדמות בעבודה ועוד. התאמת התוכנית הנכונה אינה חד פעמית אלא נדרשת להיבחן באופן שוטף.

אקטואר פנסיוני, נדרש לדעת ולהבין לעומק את התוכניות הפנסיוניות הקיימות בשוק ואת הנהלים הקיימים בתחום זה. כמו כן, יידרש האקטואר להישאר מעודכן בכל שינוי שנעשה בדיני וחוקי הפנסיה בפרט ובשווקים הפיננסיים בכלל.בנוסף, הוא יידרש לדעת להעביר את החומר באופן ברור לקהל מגוון. 

אקטואר פנסיוני מספק ייעוץ וניתוח נתונים במגוון נושאים הקשורים לתוכנית פרישה, לרבות בחירת התוכנית המתאימה, הפרשת הסכום המתאים וניהול סיכונים. האקטואר עוזר גם לארגונים להבטיח שהתוכניות שלהם בעלות ייתכנות כלכלית ותואמות לדרישות החוק והרגולציה. יש לדון על והתוכניות באופן שוטף.

אקטואר פנסיוני צריך להיות מודע למגוון הסיכונים הקיימים בתוכניות השונות כמו שינויים בריבית, אינפלציה ושינויים בנתוני הקרן או החברה המנהלת. הוא נדרש להעריך את השפעת הסיכונים ולהמליץ ​​כיצד להפחית אותם. חשוב ביותר שהאקטואר ידע לתווך את הסיכונים הללו ללקוחות ולהסביר אותם באופן ברור, נהיר וקל.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי