חוות דעת רפואית גניקולוגיה

להאזנה:

 

רוב התביעות בעבורן נדרשת חוות דעת רפואית גניקולוגיה עוסקות בתחומי המפתח הבאים, רשלנות באבחון וטיפול במחלות בתחום רפואת נשים, רשלנות בהריון ורשלנות בלידה. לחוות הדעת תפקיד חיוני לשם הצלחה בתביעות רשלנות רפואית בתחום זה. במאמר זה נרחיב לגבי המקרים הנפוצים בהם יש צורך בחוות דעת בתחום זה ונדון במאפייני המקרים הללו ובתוכן של חוות הדעת הללו.

 

רשלנות רפואית במעקב הריון

מעקב היריון הוא מהטיפולים הנפוצים ביותר בתחום הגניקולוגי והרופא המטפל הוא זה שנדרש להפנות את האישה ההרה לבדיקות המעקב השונות בהתאם לצורך.

חוות דעת רפואית גניקולוגיה נדרשת בתביעות רשלנות המתייחסות לפגיעות ונזקים, הן באם ההריונית והן ביילוד כתוצאה מכשלים ומחדלים של הרופא האחראי למעקב ההיריון. חוות דעת רשלנות רפואית תידרש בכל מקרה בהם הנזקים שנגרמו לתובעות נובעים מאי ביצוע תקין של המעקב או אי הפנייה לבדיקות נוספות, כאשר הדבר היה דרוש, עקב ממצאים חריגים שהתגלו.

בהקשר זה, גם מקרים של הולדה בעוולה ואי הפנייה לייעוץ גנטי שהוביל ללידת תינוק הסובל מתסמונות גנטיות נדירות יצריכו חוות דעת רפואית גניקולוגיה לביסוס עילת התביעה.

חוות דעת רפואית גניקולוגיה
חוות דעת רפואית גניקולוגיה

מחלות עריה ובעיות פוריות

תחום מרכזי נוסף, בו אתם כעורכי דין המלווים תביעות כנגד רופאי נשים, תידרשו לצרף חוות דעת רפואית גניקולוגיה לתביעות הוא בכל הנוגע לבעיות פוריות ומחלות עריה. בתביעות אלו יש צורך להדגים היכן בתהליך הטיפולי אירעו הכשלים כאשר במקרים רבים מדובר באיחור באבחון.

בתחום של מחלות גניקולוגיות יש חשיבות רבה לאבחון המוקדם על מנת לאפשר למטופלת לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש עוד בשלב מוקדם כאשר המחלה טרם החמירה. במסגרת חוות דעת רפואית פעמים רבות יש להדגים כיצד עקב הגילוי המאוחר נגרם לתובעת פגיעה בלתי הפיכה בבריאות או בפוריות של האישה.

 

חוות דעת רפואית גניקולוגיה – גלולות נגד הריון

אחד מתפקידיו השגרתיים של הגניקולוג נוגע לרישום והתאמת גלולת כנגד הריון למטופלות המעוניינות בכך. ישנם סוגים שונים של גלולות נגד הריון שניתן להתאים לכל מטופלת ויש לרשום את התרופה המתאימה ביותר בהתאם לשיקולים אישיים ורפואיים מקובלים.

מכיוון שגלולות אלו מכילות אסטרוגן ופרוגסטרון הן עלולות להשפיע על מערכות שונות בגוף האישה ולהגביר את הסיכון לקרישי דם. כאשר למטופלת נגרמו נזקים חמורים לאחר נטילת גלולות שאינן מתאימות לה, הדבר עשויי להיחשב רשלנות רפואית ויהיה צורך להגיש חוות דעת רפואית גניקולוגיה על מנת לבסס את הקשר הסיבתי שמהווה את הבסיס לתביעה.

בחוות הדעת יהיה צורך להראות כי לדוגמא, הרופא התרשל במתן תרופה שגוייה מכיוון שלא ביצע אנמנזה מפורטת שהייתה מעלה בפניו את הסיכון שבמתן התרופה הספציפית או כאשר הוא לא ביצע את המעקב הנדרש לאחר מתן תרופה זו.

 

חוות דעת רפואית – רשלנות בלידה

תחום נוסף בו יש צורך לבסס תביעות באמצעות חוות דעת רפואית גניקולוגית הוא לאחר רשלנות בלידה. ישנם מקרים רבים שהלידה הסתיימה בנזקים למטופלת או ליילוד שלא היו מחויבי המציאות, לו הצוות הרפואי היה פועל בהתאם למצופה ממנו. בחוות הדעת יהיה צורך להדגים היכן היה המעשה הרשלני, למשל אי מתן תשומת לב לתלונות היולדת או לסימני המצוקה של העובר.

גם ביצוע של לידה וגינאלית כאשר מבחינת המצב הרפואי היה עדיף לבצע לידה קיסרית יכול להיחשב לרשלנות רפואית. במסגרת חוות הדעת יהיה צורך להסביר מדוע היה על הרופא המטפל להעדיף טכניקת לידה אחרת למשל, בשל מצג העובר, גודלו או שליית פתח.

בהקשר זה, לידה מכשירנית שהסתיימה בפגיעה במטופלת או ביילוד יכולה להצריך כתיבת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח על מנת לצרפה לתביעה.

 

רשלנות רפואית – טיפולי פוריות

רשלנות מצד גניקולוגים עשויה להתרחש גם בקשר לטיפולי פוריות. טיפולי פוריות הינם מורכבים ולא פשוטים, ורופאי הנשים נדרשים להביא לידיעת המטפלים את כלל המידע לגבי הסיכויים והסיכונים הנלווים לטיפולים אלו. הגניקולוג המטפל נדרש לבצע מעקב סדור אחר טיפולי הפוריות של כל מטופלת ולהפנות אותה לבדיקות חיוניות ולמומחים נוספים בהתאם לנדרש.

בהקשר זה, חוות דעת רפואית גניקולוגית תידרש במקרים בהם פוריות המטופלת או הריונה נפגעו כתוצאה מטיפול רשלני. במסגרת חוות הדעת, המומחה יידרש להדגים כיצד הרופא שטיפל בתובעת פעל כשלא כמקובל בפרקטיקה המקובלת בתחום הפוריות.

 

מבנה חוות הדעת ותוכנו

במסגרת חוות דעת רפואית גניקולוגית יש לבסס את קיומו של קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בין אם במעשה או במחדל לבין גרימת הנזק הנטען לתובע. בחוות הדעת המומחה צריך לשלול גורמים אחרים אשר היו יכולים היו לגרום לנזק הנטען ולהוכיח כי אלו אינם נובעים ממצב רפואי שאינו קשור לרשלנות הנטענת.

במסגרת חוות הדעת המומחה נדרש גם להעריך את נכותו של התובע תוך שהוא מסתמך על סעיפי הנכות המפורטים בתקנות של המוסד לביטוח לאומי.

 

סיכום חוות דעת רפואית גניקולוגית

לסיכום, במאמר זה התמקדנו בנושא של חוות דעת רפואית גניקולוגית והמצבים הנפוצים בהם היא נדרשת. חוות הדעת עשויה להידרש בין היתר במקרה של חוסר אבחון של סוגי סרטן גניקולוגיים, רשלנות באבחון של מחלות מין ובתחום הפריון. גם במקרים של רשלנות בהריון ובלידה יש צורך בחוות דעת מסוג זה, לרבות בתביעות בשל הולדה בעוולה לאחר לידה של תינוק עם פגם גנטי.

 

קבלת חוות דעת מהמומחים בתחום

כעורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית אתם וודאי יודעים עד כמה חוות דעת רפואית גניקולוגיה הינה קריטית בהוכחת הנזקים הרפואיים ללקוחותיכם. חוות דעת לא מקצועית או כזו הנכתבת על ידי מי שאינו מומחה ספציפית לתחום הרלוונטי יקטינו את סיכויי התביעה באופן משמעותי. לכן אל תתפשרו על המומחה הרפואי ופנו אל פורום רופאים על מנת לבנות חוות דעת מקצועית שתשרת אתכם באופן מיטבי בתביעה.

בחירת המומחה הרפואי לצורך עריכת חוות הדעת הרפואית הינה שלב משמעותי וחשוב בניהול כל תיק. יש לבחור מומחה אשר בקיא במטרייה הרפואית הספציפית בה עוסקת התביעה ובעל ניסיון מעשי בתחום.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם גינקולוג מומחה צריכה להתייחס לכל המידע הרפואי הקשור לאירוע הרשלנות ולנזקים שנגרמו לתובע. על חוות הדעת לסקור את הגורמים שהובילו לרשלנות ואת הנזקים הגופניים שנגרמו, תוך הבאת כל הסימוכין הרלוונטיים, הן מהתיעוד הרפואי והן מהספרות הרפואית בתחום.

תביעת רשלנות בעילה זו מוגשת כאשר התינוק נולד כשהוא סובל ממומים שניתן היה לגלותם מראש לולא הרשלנות הרפואית. בתביעה זו אין קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לנזקים עצמם. יש להוכיח כי לו ההורים היו מודעים למום הם היו בוחרים שלא להשלים את ההיריון ולא להביא ילד לעולם במצב זה.

תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת כנגד המוסד הרפואי שעבורו עבד הגניקולוג האחראי לרשלנות בין אם מדובר בבית חולים, בקופת חולים או במרפאת פוריות פרטית. מבחינה עקרונית ניתן להגיש את התביעה גם כנגד הגניקולוג הרשלן באופן אישי אך הדבר לרוב אינו מקובל ובכל מקרה התביעה תתנהל מול חברת הביטוח.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי