חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה

להאזנה:

 

הרדמה הינה הליך רפואי לכל דבר ועניין שמאפשר לפרוצדורה הרפואית אותה עובר המטופל להתבצע באופן המיטבי תוך מניעת כאב. אולם, למרבה הצער, לעתים, ההרדמה אינה מבוצעת כשורה – בין אם בשל בחירת סוג הרדמה שגוי, מינונים שגויים ובין אם בדרך של היעדר ביצוע מעקב אחר המטופל אשר שרוי תחת הרדמה. הלכה למעשה, ההשלכות של רשלנות רפואית בהרדמה עשויות להיות הרות אסון ולהותיר את המטופל עם נזקים רבים. 

 

הרדמה – מדוע היא נצרכת

הרדמה הינה הליך רפואי חשוב ומהותי ביותר בשלל פרוצדורות רפואיות כיום. הרדמה של המטופל, בעיקר לפני ביצוע של הליך כירורגי פולשני, מאפשרת להליך הרפואי להתבצע באופן האידיאלי ביותר תוך מניעת כאב מיותר עבור המטופל העובר את ההליך הרפואי.

 

הרדמה – מי מבצע אותה בפועל

הרדמה הינה הליך רפואי לכל דבר ועניין – על כן, חשוב כי יבצע אותה איש מקצוע המוסמך לכך. הלכה למעשה, נדרש להבדיל בין הרדמה מקומית להרדמה כללית כאשר את הראשונה מוסמך לבצע רופא מרדים מומחה בלבד.

חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה

הרדמה אינה הליך פשוט לביצוע

הלכה למעשה, הליך ההרדמה וביצועה אינו פשוט לביצוע כלל ולמעשה דורש מקצועיות רבה מטעם הרופא המרדים – בין אם מדובר בקביעת סוג ההרדמה המתאים עבור המטופל, המינון ההולם ובין אם בעת מעקב אחר סימניו החיוניים של המטופל; בידי הרופא המרדים אחריויות רבות ומהותיות שכישלון בהן עשויה להמית אסון על המטופל.

 

הרדמות מקומיות

להלן נחריב על שני סוגים מהותיים של הרדמה מקומית – הרדמה בהזרקה וכן, הרדמה טופיקלית.

 

הרדמה בהזרקה

הרדמה בהזרקה הינה הרדמה מקומית שמתבצעת בעיקר כאשר עולה הצורך בהסרת שומה או לחלופין, בעקירת שן המטופל. הרדמה בהזרקה מצריכה מן הרופא המרדים להזריק את ההרדמה קרוב לעצב הגוף – כך, אזור זה יהיה מורדם במהלך הטיפול הרפואי ויאפשר לבצעו ללא כאב של המטופל ובהתאם, ללא הפרעה לרופא.

 

הרדמה טופיקלית

הרדמה טופיקלית אינה מערבת הזרקת חומר אל גוף המטופל אלא מסתכמת במריחת החומר על העור בלבד וכך מרדימה את המקום עליו נמרח החומרים המרדים.

 

בחירת סוג הרדמה שגוי

הלכה למעשה, על הרופא המרדים רובצת האחריות לבחור את סוג ההרדמה האידיאלי עבור האדם – תוך התחשבות בנסיבותיו הרפואיות, ההליך הרפואי אותו הוא עובר, רגישויות קיימות ועוד. הלכה למעשה, כידוע, על הרופא המרדים לנהוג באופן ההולם את הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום ההרדמה.

 

בחירת מינון הרדמה שגוי

כשם שעל הרופא המרדים לבחור בסוג ההרדמה המתאים ביותר עבור המטופל, עליו לקבוע את המינון האידיאלי – שמצד אחד יאפשר ביצוע הטיפול הרפואי באופן אידיאלי ובהיעדר כאב למטופל ומן הצד השני גם לא יגרום נזקים למטופל.

 

שיבוש מהלך הניתוח

הרדמה שתתבצע במינון שגוי עשויה, בפני עצמה, לשבש את המהלך התקין של הניתוח ובעצם לפגוע למטופל.

 

גרימת תופעת לוואי

בחירת מינון שגוי של הרדמה עשויה להוביל לכך שהמטופל המורדם יסבול מתופעות לוואי כאלה ואחרות כתוצאה מן המינוי הלא הולם.

 

מעקב רפואי כושל

הלכה למעשה, החל מן הרגע שהמטופל מתחיל את תהליך ההרדמה – על הרופא לעקוב אחר מצבו ואחר סימניו החיוניים. משך המעקב משתנה ממקרה למקרה ובהתאם לנסיבות העניין – לעתים יכול להימשך עד שחולפת השפעת ההרדמה ולעתים אף לאחר שחולפת השפעת ההרדמה.

 

ההשלכות של מעקב רפואי רשלני ולא מקצועי

למעקב רפואי רשלני במהלך הרדמה עשויות להיות השלכות הרות גורל עבור בריאותו של המטופל – זאת, משום שלעתים, במהלך ההרדמה עשויים להופיע סיבוכים כאלה ואחרים שללא התייחסות רפואית מקצועית אליהם – עשויה להתרחש החמרה במצבו של המטופל שתוביל לכך שיינזק.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה – מה כדאי שתכלול

חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה תכלול התייחסות, בין היתר, אל הרכיבים החשובים ומהותיים ביותר בתביעת הרשלנות הרפואית. יתרה מכך, חוות הדעת הרפואית תאפשר לבצע סקירת המצב הרפואי של הלקוח שלכם שנפגע ממקרה של רשלנות רפואית בהרדמה וכך – לבסס את התביעה הנזיקית.

 

עמידה על גובה הנזק

חוות הדעת הרפואית מטעם פורום רופאים תעמוד על גובה הנזק שנגרם ללקוח שלכם כתוצאה מרשלנות רפואית בהרדמה. הלכה למעשה, על ידי עמידה על גובה הנזק שנגרם לנפגע, ניתן יהיה לכמת אותו וכך, בהמשך, לעמוד על גובה הפיצוי ההולם עבור הלקוח שלכם.

 

קביעת מקור הנזק

חוות הדעת בתחום הרשלנות הרפואית בהרדמה מטעם פורום רופאים תעמוד על מקור הנזק – כלומר, על כך שהנתבע הוא אכן המזיק שגרם לנזק בשל התרשלותו. לענייננו, תעמוד חוות הדעת הרפואית כי הרופא המרדים ו\או חבר אחר בצוות הרפואי הם המקור לנזק של המטופל.

 

עמידה על התרשלות

מטבע הדברים, רכיב ההתרשלות הינו אחד מן הרכיבים המרכזיים והמהותיים ביותר בתביעת רשלנות רפואית בכלל ותביעת רשלנות רפואית בהרדמה בפרט. רופאינו המומחים, בחוות דעתם הרפואית המקצועית, יוכלו לעמוד על כך שפעולותיו או אי – פעולותיו של הרופא המרדים עולות לכדי התרשלות. כלומר, כי הרופא המרדים נהג שלא כאופן המצופה ממנו על פי הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום ועל כן, הינו רופא שהתרשל בתפקידו.

 

עמידה על הקשר הסיבתי

רופאינו המומחים יוכלו, בהתאם לנסיבות האירוע, לעמוד על כך שאכן הרופא המרדים או מי מהצוות הרפואי הם אלו שגרמו לנזקים של הלקוח שלכם במסגרת הרשלנות הרפואית בהרדמה. כלומר, שאילולא היה הרופא המרדים מתרשל בתפקידו ופועל באופן כושל – לא היה נגרם למטופל הנזק ממנו הוא סובל.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה – למה דווקא אצלנו?

הלכה למעשה, כל רופא מומחה מוסמך לכתוב חוות דעת רפואית לאדם המבקש אותה. אולם, כאשר מדובר בכתיבת חוות דעת רפואית לבית המשפט, מלבד ההתמחות המהותית בתחום הרפואי עצמו, נדרשת התמחות לא פחות חשובה בכתיבת חוות דעת רפואית.

 

נבחרת רופאים מובחרת

אצלנו, בפורום רופאים, תמצאו את הרופאים המומחים המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום התמחותם – ניסיון רב בתחום ההתמחות מקנה להם יתרון שלא יסולא בפז בעת כתיבת חוות הדעת הרפואית.

 

ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות

לרופאינו ניסיון עתיר שנים בכתיבת חוות דעת רפואיות. הלכה למעשה, ניסיון זה של רופאינו המומחים מעניק להם יתרון ברור וחד משמעי בכתיבת חוות דעת רפואיות וחוות דעת רפואיות עבור בית המשפט בפרט. הצוות הרפואי המובחר בפורום רופאים יודע, בחוות דעתו הרפואית, להתייחס לסוגיות המהותיות והחשובות ביותר בתביעת הרשלנות הרפואית בהרדמה – כך, הופכת חוות הדעת הרפואית לבעלת משמעות וכוח רב יותר בין כותלי בית המשפט.

 

מגוון מומחים

בפורום רופאים תוכלו למצוא רופאים מומחים בשלל תחומי רפואה שונים. עובדה זו חשובה ביותר עבורכם ועבור לקוחותיכם, שכן באופן זה תוכלו לקבל, במקום אחד, את כל שירותי חוות הדעת הרפואית אותם אתם צריכים.

 

פנו אלינו

בפורום רופאים תקבלו חוות דעת רשלנות רפואית בהרדמה דקדקנית ומקצועית תוך שמירה על רמת מחיר תחרותית בתחום חוות הדעת הרפואיות. כל יתרונות אלה, מבלי לוותר על האספקט החשוב ביותר בחוות הדעת הרפואית – האיכות והמקצועיות של הרופאים המועסקים אצלנו; אלו, נהנים משם בתחומם וניסיון עתיר שנים בכתיבתן ועריכתן של חוות דעת רפואיות בכלל וחוות דעת ברשלנות רפואית בהרדמה בפרט.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי