חוות דעת רפואית סרטן העור

להאזנה:

 

חוות דעת רפואית סרטן העור נועדה לקבוע את היקפה וחומרתה של המחלה, לצד סוג הטיפול שהותאם עבורה, הנזקים שגרמו לה או שנוצרו בעקבותיה ועל מנת לקבל את כל הזכויות שנובעות מאותו המקרה. אנו בפורום רופאים מתמקדים בהתאמת הרופא המומחה הטוב ביותר למקרה שלפניכם ומלווים אתכם כל הדרך, עד להצלחת התביעה.

 

על סרטן העור ומאפייניו

סרטן מאופיין בהתרבות מהירה ולא מבוקרת של תאים בגוף. כאשר התאים מתחלקים ללא בקרה נוצר גוש תאים הנקרא גידול. גידול זה יכול להיות שפיר או ממאיר והוא תלוי באופי התפשטות התאים הגדלים: אם היא מתרחשת על פני העור (בכל אחת משכבות העור הקיימות), הרי שמדובר בסרטן העור.

 

סוגים שונים של סרטן העור

סרטן עור של תאי הבסיס

נחשב לסוג הנפוץ ביותר, המהווה כ-80% ממקרי הסרטן שאינם מסוג מלנומה. בסרטן עור של תאי הבסיס חלה התפשטות איטית וניתן להגיע להחלמה מלאה בעקבות טיפול מתאים.

חוות דעת רפואית סרטן העור

סרטן עור של תאי הקשקש

זהו סרטן המהווה 20% ממקרי הסרטן שהם לא מלנומה. גם בסוג זה ההתפשטות היא איטית וניתן להגיע להחלמה מלאה בעזרת טיפול מתאים.

 

מלנומה ממאירה של העור

סוג זה של סרטן עלול להתפתח ולהתפשט במהירות ולכן כדי לאבחן את הסרטן בשלב מוקדם ככל הניתן על מנת לטפל. חשוב לציין שהטיפול יותאם בהתאם להיותו של הגידול שפיר או ממאיר. בנוסף קיימים סוגים נוספים של סרטן העור, הנחשבים לנדירים יחסית.

 

גורמי סיכון ותסמינים של סרטן העור

  • חשיפה לקרינת השמש (קרינה אולטרה סגולה) – זהו הגורם העיקרי לסרטן העור.
  • מיטות שיזוף
  • מערכת חיסונית חלשה
  • חשיפה לכימיקלים שונים
  • גנטיקה

 

ישנם תסמינים שונים היכולים להצביע על סרטן העור, חלק מהתסמינים יהיו: שומות, כתמים אדומים על העור, אזור מגורה, גבשושיות, פצע פתוח שלא מגליד, גלד הגורם לכאב, נגע שגדל עם הזמן ועוד.

 

פעולות אפשריות במקרה של הופעת אחד התסמינים או יותר

כמובן שלא כל תסמין מיד יקושר לסרטן העור ויש לגשת לבדיקות המתאימות כדי לשלול או לאשש את קיומו. אם אכן אובחן סרטן העור וכעת הדבר מביא לזכויות מסוימות וביניהן הזכאות לתביעה, יש לקבל חוות דעת רפואית סרטן העור, שתקבע את היקף המחלה, חומרתה ונסיבותיה המדויקות בהתייחסות למקרה התביעה.

 

מתי יש צורך לקבל חוות דעת רפואית סרטן העור?

בכל מקרה של תחלואה בסרטן העור, עומדות לחולים זכויות שונות, מרביתן מתקבלות מהמוסד לביטוח הלאומי. על מנת לקבלן תידרש חוות דעת רפואית ממומחה מתאים, הקובעת הן את מצבה של המחלה והן את הפגיעה התפקודית שנוצרה ממנה ושמכוחה מתקיימות זכויות כמו אחוזי נכות, אי כושר לעבודה ועוד. חוות דעת זו תוכל לשמש גם לתביעת הביטוח הפרטי, ככל שקיימת פוליסת ביטוח רפואית שניתן לממש, או לחילופין פוליסת אובדן כושר מקרן הפנסיה או הביטוח הפרטי.

אפשרות נוספת היא שחוות הדעת הרפואית תבאר סוגיות ושאלות משפטיות בתביעות רשלנות רפואית, בהן ייתכן שסרטן העור לא אובחן או טופל כראוי ועל כן נגרם ממנו נזק שניתן היה למנוע. בכתיבת חוות דעת רפואית סרטן העור המתייחסת לרשלנות רפואית, יצטרך המומחה לקבוע גם את טיבם של הרשלנות או המחדל שהתרחשו ולהבהיר לעמדתו האם מדובר בפעולות רפואיות סבירות.

 

זהות המומחה הרפואי

חוות דעת רפואית סרטן העור תינתן ממספר גורמים מוסמכים וביניהם אונקולוגיים, רופאי עור, כירורגיים אונקולוגיים ולעתים גם פלסטיקאים. על פי החוק, כל נבדק רשאי לפנות לגורם מקצועי נוסף כדי לקבל חוות דעת רפואית המתאימה למצבו.

 

חוות דעת רפואית נוספת

מומחים רפואיים רבים תומכים בקבלת חוות דעת שניה כדי לשקול עמדה נוספת, מפאת הזהירות היתרה שבה צריך לפעול לאור הנושא. לעתים, חוות דעת נוספת אף מביאה להתייעלות הטיפול או ההחלמה ובמקרים מסוימים גם תומכת באבחנה שונה. היבט נוסף נעוץ בהיותה של חוות הדעת הרפואית כמשרה ביטחון בקרב המטופלים, שכן התייעצות עם גורם רפואי מומחה נוסף עשויה להואיל ולספק מידע נוסף בכל מקרה.

 

להלן המקרים שבהם תידרש חוות דעת רפואית סרטן העור:

  • כאשר קיים ספק בנוגע לאבחנה או טיב הטיפול מצד הרופא המטפל
  • ככל שהתקיימו חיכוכים ומחלוקות בין הרופא והמטופל
  • כאשר לרופא המטפל לא קיים ניסיון עשיר בתחום הסרטן המסוים.
  • אם מדובר בסרטן מסוג נדיר
  • חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים ובמסגרתה תחול פנייה למתן קצבאות מהביטוח הלאומי, להטבות מול מס הכנסה או לתביעת פיצויים בגין מקרה של רשלנות רפואית.

 

חוות דעת לצורך החלטה על סוג הטיפול

אם אדם חולה בסרטן העור ובשלב הדורש כימותרפיה או הקרנות, הוא יוכל להשתמש בחוות הדעת על מנת לקבוע את הצורך במינון ספציפי וזאת כדי להבטיח תוצאות יעילות תוך צמצום הסיכוי לסיבוכים. במתן מינונים נמוכים יחסית של כימותרפיה ובמטרה להפחית את תופעות הלוואי, ייתכן שתיפגע האפשרות לריפוי. לכן חוות הדעת הרפואית תוכל להצביע על צורך שונה.

בנוסף, חשוב לדעת שלא כל מוסד רפואי מעניק טיפולים מיוחדים למקסום תוצאות הריפוי. גם כאן חוות הדעת הרפואית תוכל לעזור, שכן המומחה יוכל לקבוע על סמך מחקרים או היכרות עם טכניקות טיפול מתקדמות כי הן יכולות להואיל יותר למטופל.

 

חוות דעת רפואית לביטוח הלאומי

רוב חולי הסרטן זכאים על פי חוק לסיוע מסוים מהביטוח הלאומי. על מנת לקבלו, יש צורך להציג חוות דעת מקצועית מאת רופא רלוונטי לסוג המחלה הקיימת ושתבהיר את הצורך בסיוע כלכלי, סיעודי וכיוצ"ב. כאמור, חוות דעת זו תוכל להתקבל גם בחברות הביטוח השונות, בהן יש צורך להעריך את שווי הפיצוי שהחולה יקבל.

 

חוות דעת סרטן העור בגין רשלנות רפואית

במחלות הסרטן קיימת חשיבות ראשונה במעלה לאבחון המוקדם, שכן ככל שהאבחון מתרחש מוקדם יותר, ניתן להסיר את הגידול ולהימנע מהתפתחות של גרורות לאזורים נוספים. אבחון מאוחר במחלה עשוי לגרום לנזקים קשים, טיפולים אגרסיביים בהרבה ואף במקרים קיצוניים למוות. מצבים אלו בהחלט היו יכולים להימנע, לו היו מגלים את המחלה בשלביה המוקדמים יותר.

רשלנות רפואית במחלות הסרטן נחשבת נפוצה למרבה הצער, שכן היא נוגעת למקרים של התרשלות או מחדל בגינם לא התגלה הסרטן או שלא הובאה בחשבון חומרתו, אי גילוי לגבי גרורות וכו'. תביעות אלה עוסקות בליקויים שהובילו לחוסר האבחנה וכן לפעולות הרפואיות שמהן לא חל מעקב כנדרש אחרי החולה, תסמיניו ותלונותיו.

כמו כן, חוות דעת רפואית סרטן העור תוכל להצביע גם על טיפול תרופתי שגוי או שאיננו מותאם לגנטיקת החולה, על רקע תורשתי שלא נבדק מלכתחילה, התעלמות מחולים ותלונותיהם ועוד.

 

אנו נדאג שתקבלו חוות דעת מקצועית ממומחה בעל שם בתחומו

חברת פורום רופאים מתמחה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ודוגלת בהתאמה מדויקת ככל הניתן בין רופאים מומחים בעלי מומחיות ספציפית ובין מקרים שמתאימים לאותה המומחיות.

הניסיון והמקצועיות שאנו דוגלים בהם כבר על פני שנים ארוכות, מסייעים לנו לבצע את ההתאמה המוצלחת ביותר למקרה ולדאוג להצלחת התביעה המלאה בסופו של דבר. להערכת מקרה התביעה באופן ראשוני ללא עלות וללא התחייבות, צרו עמנו קשר ונסייע גם לכם.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי