חוות דעת רפואית סרטן ריאות

להאזנה:

 

סרטן הריאות הינה מחלה קשה אשר נחשבת כיום למחלת הסרטן הקטלנית ביותר. כפי שקורה במקרים אחרים בעולם הרפואה, לעתים, בשל קבלת טיפול רפואי לא מקצועי ורשלני, עשוי המטופל לחוות נזק רב – במקרים שכאלה, נצרכת חוות דעת רפואית סרטן ריאות שתהווה מסמך מקצועי שיעמוד על הרשלנות הרפואית שנגרמה ללקוחותיכם.

בתוך טווח של 5 שנים, מחלת סרטן הריאות גורמת למותם של מעל ל- 8 מתוך 10 מהחולים בה. הלכה למעשה, אבחון מוקדם וטיפול מקצועי במחלה עשוי לעשות הבדל עצום הן בסיכויי ההישרדות של החולה והן בצורך בטיפולים שונים.

 

הריאות – מהו תפקידן?

הריאות מסייעות לגוף בקבלת הספקת החמצן החשובה לתפקודו מכל. למעשה, הריאות מספקות את החמצן למערכת הדם; באמצעות הדם, מועבר החמצן לכל חלקי הגוף השונים.

 

מה מוביל לסרטן הריאות

סרטן הריאות עשוי להיגרם בשל עישון סיגריות, חשיפה לגז הראדון, חשיפה לאורנים, אזבסט, ניקל וכרום.

כמו כן, יש לציין כי עישון סיגריות הוא הגורם המוביל לתחלואה בסרטן הריאות – למעשה, הסיכוי לפתח את המחלה עולה ככל שהאדם מעשן יותר סיגריות. בהתאמה, הפסקת עישון הסיגריות מפחית את הסיכון לחלות בסרטן הריאות.

חוות דעת רפואית סרטן ריאות

סרטן ריאות תסמינים ראשונים

למעשה, ברוב המקרים, אל מחלת סרטן הריאות, בשלביה הראשונים, לא מתלווים תסמינים כאלה ואחרים. ככל שהמחלה מתקדמת עשויים להופיע התסמינים הבאים:

עייפות; שיעול שאינו נעלם; שיעול כרוני קיים אשר חווה שינויים; קוצר בנשימה; תחושה של כאבים בחזה; הופעת צרידות; הופעת צפצופים בנשימה; דלקת ריאות הנעדרת תגובה לטיפול תרופתי; שיעול המלווה בדם; ירידה במשקל ואובדן התאבון.

 

חשוב לדעת

התסמינים הללו עשויים להעיד על מצב כזה או אחר של מחלת סרטן הריאות, אך אינם תסמינים בלעדיים למחלת סרטן הריאות. כלומר, שתסמינים אלה עלולים להיגרם גם בשל מחלות אחרות שאינן נמנות תחת סרטן הריאות.

יחד עם זאת, רופא המשפחה בהינתן תסמינים כאלה ואחרים עשוי לשלוח את המטופל הסובל מהם לבדיקות מתאימות.

 

סרטן ריאה ראשוני

ככלל, מוכרים שני סוגים של סרטן הריאה הראשוני. האחד, הינו סרטן ריאות תאים קטנים ואילו השני הינו סרטן ריאות תאים שאינם קטנים.

 

סרטן ריאות תאים שאינם קטנים

סרטן זה כולל 3 תת סוגים – סרטן תאים קשקשיים, סרטן מסוג אדנוקרצינומה, סרטן ריאות תאים גדולים.

 

סרטן ריאות תאים גדולים

סרטן אשר מכונה בשם זה בשל התאים הגדולים והעגולים הנתפסים בעדשת בדיקת המיקרוסקופ.

 

אדנוקרצינומה

סרטן ריאות אשר מתפתח מתוך תאי הבלוטות אשר מייצרים ריר. כמו כן, ניתן למצוא את התאים הללו ברירית הסמפונות.

 

סרטן ריאות תאים קשקשיים

מדובר בסוג הנפוץ ביותר המוכר כיום של סרטן הריאות. מקורו של סרטן התאים הקשקשיים הינו בתאים שמצפים את הסמפונות.

 

אבחון סרטן הריאות

ברוב המקרים, רופא המשפחה יערוך במטופל בדיקה גופנית ראשונית, שעל פי ממצאיה, יחליט אם לשלוח את המטופל לבדיקות רפואיות נוספות אשר יפריחו או יאששו את קיומו של סרטן הריאות בגופו של המטופל הנבדק.

למעשה, ככל שתוצאות הבדיקות אליהן הפנה רופא המשפחה את המטופל יצאו בלתי תקינות, עליו להפנות את המטופל לקבלת ייעוץ עם מומחה לתחום בבית החולים.

 

בדיקה על ידי רופא מומחה לסרטן ריאות

לאחר שמצא רופא המשפחה חשש לקיומו של סרטן הריאות בגוף המטופל שלו, הוא ישלח אותו לטיפול מטעם רופא מומחה.

הרופא המומחה נדרש, לצורך האבחון והטיפול, לברר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, לערוך בדיקה גופנית ולאחר מכן, להפנות אותו לביצוע בדיקת CT של החזה – בדיקה זו, תבקש לאתר תופעות בלתי תקינות בריאותיו של המטופל.

 

דגימות ליחה

במקרים מסוימים, יבקש הרופא המומחה כי המטופל יביא עמו לבית החולים דגימת ליחה. באמצעות דגימה זו ניתן יהיה לבדוק האם קיימים תאים סרטניים בגופו של המטופל.

 

בדיקות לאבחון המחלה

לאחר בדיקת הרופא המומחה ובכפוף לחששותיו ולבטיו, הוא ישלח את המטופל לביצוע אחת או כמה מן הבדיקות הבאות לצורך אישוש או הפרחה של קיומו של סרטן הריאות בגוף המטופל.

 

ברונכוסקופיה

בדיקה זו כוללת בדיקה של הסמפונות תוך נטילת ביופסיה. הבדיקה מתבצעת באמצעות צינורית אופטית גמישה ודקה תוך הרדמה מקומית. בפועל, אורכת הבדיקה דקות ספורות בלבד.

 

מדיאסטינוסקופיה

מדובר בניתוח שמאפשר לרופא המומחה לבצע דגימה של קשרי לימפה אשר נמצאים במייצר ומבצעים ניקוז של הריאות. קשרי הלימפה אשר נמצאים בכל חלקי הגוף מסייעים לגוף בהגנה עליו מפני מחלות כאלה ואחרות.

יחד עם זאת, במקרים רבים, קשרי הלימפה מהווים את המקום הראשון אליו מתפשט סרטן הריאות ועל כן, קשרי הלימפה נבדקים כאשר קיים חשש מפני קיומו של סרטן הריאות.

 

CT וביופסיה

בדיקה זו הינה למעשה ביופסיה שנעשית תחת CT – מחט תוחדר אל תוך הריאה תוך כדי שמתקבלת תמונת רנטגן ממכשיר הCT. תמונת הרנטגן מסייעת לרופא המנתח לוודא כי המחט ממוקמת בדיוק במקום הנכון – לאחר מכן דגימת הביופסיה שנלקחה תיבדק תחת מיקרוסקופ.

 

שלבי מחלת סרטן הריאות – תאים שאינם קטנים

במקרה בו מדובר בסוג סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים קיימים 5 שלבים.

 

שלב 1

הימצאותו של גוש קטן, אין התפשטות לבלוטות הלימפה. סיכויי ההישרדות לאחר 5 שנים בשלב זה עומדים על בין 60% ל – 80%. בשלב זה הטיפול הינו, בעיקרו, כירורגי.

 

שלב 2

הימצאותו של גוש גדול יותר, אך עדיין לא קיימת התפשטות של המחלה אל בלוטות הלימפה. כמו כן, בשלב זה, סיכויי ההישרדות לאחר 5 שנים הינם נמוכים יותר ועומדים על שיעור של בין 25% ל – 50%. בשלב זה הטיפול הינו, בעיקרו, כירורגי.

 

שלב 3

שלב A3

הימצאותו של גוש אשר התפשט אל בלוטות הלימפה באותו הצד של בית החזה. סיכויי ההישרדות לאחר 5 שנים בשלב זה עומדים על בין 25% ל -40%. בשלב זה הטיפול הינו רפואי, אך עם אופציה לניתוח.

 

שלב B3

הימצאותו של גוש אשר התפשט אל בלוטות הלימפה, אך גם בצד השני של בית החזה. סיכויי ההישרדות לאחר 5 שנים במצב זה נמוכים משמעותית, ועומדים על 10% בלבד. בשלב זה הטיפול האפשרי הינו תרופתי בלבד.

 

שלב 4 – סרטן ריאות סופני

מצב בו התבצעה התפשטות של המחלה אל גרורות מרוחקות. סיכויי ההישרדות לאחר 5 שנים בשלב זה עומדים על שיעור של פחות מ – 5%. בשלב זה הטיפול האפשרי הינו תרופתי בלבד.

יחד עם זאת, התקדמויות בשיטת הטיפולים בסרטן הריאות מצליחות להעלות את תוחלת החיים האמורה עם התקדמותן.

 

חוות דעת רפואית סרטן הריאות – לא עניין של מה בכך

קבלת חוות דעת רפואית במקרה של רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בסרטן בכלל ורשלנות רפואית באבחון או בטיפול בסרטן הריאות בפרט, הינה אמצעי חשוב ביותר אשר יסייע לכם להוכיח את רשלנותו של הרופא בתביעה הנזיקית שגרם נזק ללקוח שלכם בשל היעדר מקצועיותו.

רשלנות רפואית בסרטן הריאות יכולה להיעשות הן משום היעדר שליחת המטופל לבדיקות ובדיקת רופא מומחה על אף הימצאותם של תסמינים מחשידים;  משום בדיקה ואבחון רשלניים מצד הרופא המומחה ואף בשל טיפול רשלני במחלה – טיפול בקרינה, כימותרפיה, טיפול בלייזר ועוד.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי