חוות דעת מומחה לאונקולוגיה

להאזנה:

 

תביעות בגין רשלנות רפואית באונקולוגיה עוסקות במקרים רבים במועד האבחון של המחלה. כאשר קיים פער בין מועד האבחון בפועל לבין מועד האבחון הראשון האפשרי במקרים מסוימים פער זה קשור ברשלנות רפואית. הסיבה לתביעות רשלנות רפואית בתחום נובעת מכך שהסיכויים להחלים ממחלות הסרטן מושפעים באופן ישיר מהמועד של האבחון. על חוות דעת מומחה לאונקולוגיה במאמר שלפניכם.

 

קיצור תוחלת החיים

במקרים רבים במידה והסרטן אובחן מאוחר מדי המחלה כבר התפשטה לאיברים אחרים ונוספים בגוף וכתוצאה מכך סיכויי ההחלמה יאבדו לחלוטין והדבר יביא לקיצור תוחלת החיים של המטופל. האיחור באבחון עשוי גם לגרום למטופל להזדקק לטיפולים קשים יותר לולא אובחן במועד לרבות כימותרפיה, הקרנות וניתוחים כירורגים.

חוות דעת מומחה לאונקולוגיה עשויה להידרש כאשר ניתן לחולה טיפול רפואי לא מקצועי ורשלני. יהיה על המומחה להוכיח במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית כי היה ניתן להביא לאבחון מוקדם של הסרטן וטיפול במחלה באמצעים בטוחים וקלים יותר כמו גם עם פחות תופעות לוואי.

חוות דעת מומחה לאונקולוגיה
חוות דעת מומחה לאונקולוגיה

 

חוות דעת מומחה לאונקולוגיה לא תמיד עוסקות באונקולוגים

תביעות רשלנות רפואית בתחום האונקולוגי אינן תמיד מוגשת כנגד אונקולוגים. לא אחת, התסמינים הראשונים להופעת המחלה מוצגים לרופא המשפחה בקהילה או רופאים במוקדים לרפואה דחופה כמו חדרי מיון וטרם. במקרים אלו חוות דעת מומחה לאונקולוגיה תעסוק בשאלה אם בהתאם לתסמינים שהוצגו היה על הרופא להפנות את החולה לבדיקות נוספות או ישירות לאונקולוג.

 

חוות דעת במקרה של אבחון שגוי

גם אבחון שגוי של המחלה עשוי להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית. הוכחת רשלנות רפואית באונקולוגיה איננה משימה פשוטה וזה תפקידו של כותב חוות דעת רפואית ועליו לבדוק לעומק והיטב את התיק הרפואי ואת כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים עד לפרטים הקטנים ביותר.

מלבד ציון מועד האבחון השגוי ופער הזמנים לאבחנה הנכונה עליו יהיה להוכיח כי הנזקים שנגרמו למטופל היו נמנעים או לכל הפחות פוחתים לו אובחן במועד הראשון האפשרי. אבחון שגוי עשוי גם מלבד העיכוב במתן הטיפול המתאים לגרום למתן טיפול שגוי ומזיק למטופל.

 

טעויות טכניות במסגרת טיפול בסרטן

חוות דעת מומחה לאונקולוגיה עשויה להידרש לא רק במקרים של אבחון מאוחר אוו אבחון שגוי. גם כשלים טכניים במהלך הטיפול עשויים להוות עילה לתביעה. מקרים שכאלו הם קבלת סוג הטיפול הלא נכון מצוד הצוות הטיפולי. במקרים אלו חוות הדעת תסקור מלבד ההיסטוריה של המטופל את סוגי הטיפולים השונים, ההבדלים ביניהם והנזק שנגרם למטופל כתוצאה מהכשל הטכני שהתרחש.

 

בחירת טיפול לא נכונה

יתכן לתבוע רשלנות רפואית גם כאשר אירע כשל בהתאמת אופי הטיפול לחולה. הנחת המוצא המצופה לפי החוק לאור מבחן הרופא הסביר היא כי רופא מתחום האונקולוגיה יהיה מעורה היטב בהתפתחויות בתחום כאשר נבחר טיפול שאינו מותאם למצבו של המטופל או לסוג מחלתו והדבר גרם לנזקים הדבר עשוי להוות רשלנות רפואית המצדיקה פיצויים משמעותיים.

 

מרכיבים שחובה עליהם להיכלל בחוות הדעת

במסגרת חוות דעת מומחה לאונקולוגיה כמו בחוות דעת בכל תביעת רשלנות רפואית יש צורך בשלושה מרכיבים, עוולת רשלנות, נזקים מוכחים וקשר סיבתי בין הדברים. קיומה של עוולת רשלנות מחייבת הדגמה של מעשה הרשלנות והיכן היא בוצעה. האם היה חוסר זהירות או רמת מיומנות נמוכה וכן הלאה. נזקים מוכחים קל יחסית להוכיח במחלה זו אך על המומחה לסקור את השאלה האם נזקי המטופל היו נמנעים בטיפול יאות.

 

סיכום חוות דעת מומחה לאונקולוגיה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו ברשלנות רפואית בתחום האונקולוגיה. כאמור ברשלנות רפואית במקרים של סרטן הדבר עלול להוביל לנזקים כבדים למטופל ולהצדיק פיצויים משמעותיים לו או למשפחתו במקרה והוא נפטר מהמחלה. הרשלנות יכולה להתבטא בצורת אבחון מאוחר או שגוי, מתן טיפול לא מתאים כמו גם רשלנות במסגרת ניתוח.

 

המומחים של פורום רופאים

כעורכי דין המתעסקים בתביעות רשלנות רפואית אתם וודאי יודעים כבר את החשיבות העצומה של מציאת המומחה הנכון. גם בתחום האונקולוגיה פורום רופאים היא הכתובת עבורכם. אונקולוג מומחה מטעמנו יכול ללוות אתכם החל מהבחינה המקדמית של התיק עבור בכתיבת חוות דעת יסודית ומקיפה וכלה במתן עדות מומחה בבית המשפט. פנו אלינו למידע נוסף.

התשובה לכך היא כן. במקרים רבים כאשר השלב הראשוני של הטיפול במחלת הסרטן הסתיים  החולה נדרש בהתאם לסוג המחלה להגיע למעקב קפדני על מנת לוודא שמחלתו אינה מתפרצת שוב. במקרה שבו הצוות הרפואי לא זיהה במועד את ההתפרצות מחדש של המחלה והיה עליו לעשות זאת במבחן הרופא הסביר הדבר עשוי להוות מקרה של רשלנות רפואית.

ההתיישנות בתביעות רשלנות רפואית עומדת על 7 שנים ממועד קרות הנזק. חשוב לדעת כי במקרים של רשלנות רפואית בתחום האונקולוגיה לא תמיד ברור מתי מתחיל מרוץ ההתיישנות. ישנם מקרים שהדבר יחל ממועד גילוי המחלה ואחרים שבהם היא תחל ממועד התרחשות הנזק.

כמו בכל תיקי רשלנות רפואית נקודת המוצא של בתי המשפט היא מה עמד לנגד עיניו של האונקולוג בזמן אמת ולא כבחינה של חוכמה שבדיעבד. בית המשפט למעשה מנסה להיכנס לנעליו של הרופא ולבחון האם במועד המעשה הרשלני הנטען הוא אכן  פעל ברשלנות בהתאם לנתונים שעמדו בפניו.

אבחון של מחלות הסרטן השונות אינו דבר פשוט. בשביל האבחון יש צורך בידע נרחב ובראיה כוללת. הקושי נובע מכך שהמטופל  לרוב מתקשה להגדיר את תלונותיו וכאביו. פעמים רבות מדובר בתלונות אשר יכולות להתאים גם למחלות אחרות.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי