חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה

להאזנה:

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה תוגש ככל שישנם מחדלים, כשלים או הפרות שהתרחשו לפני, תוך כדי ולאחר הניתוח. כיצד תסייע חוות הדעת להצלחת התביעה ומה עליכם לדעת בהתקשרות עם המומחה הרפואי?

 

הצורך הניתוחי בעמוד השדרה

כאבי גב, פציעות גב ובעיות גב נחשבים לנפוצים במיוחד בעידן המודרני, כאשר כמעט כל אדם צפוי לסבול מהם בשלב חיים כלשהו. כאשר המצב מצדיק התערבות רפואית, ייתכן שמצבים קשים במיוחד יחייבו בניתוח עמוד השדרה, עניין שכמובן חושף את המטופלים גם להיבטים השליליים של הפעולה הרפואית וזאת כאשר נגרמת להם רשלנות רפואית.

עמוד השדרה מכיל מורכבות רבה ונחשב לאזור רגיש, הדורש מומחיות ובקיאות בלתי מתפשרות ועבודה מדויקת ביותר מצד הנוירוכירורג. רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה מסבה נזקים קשים ביותר, לרבות פגיעות עצביות בגפיים, הגבלות תנועה קשות, כאבים משתקים ונוראיים ואפילו שיתוק.

על מנת למקסם את התביעה במקרי נזק, יש להכין חוות דעת רשלנות רפואית שתומכת בקשר הסיבתי כראוי ומאפשרת להבין את ההשתלשלות הנוירוכירורגית שעבר מהטופל מרגע קביעת הצורך בניתוח עמוד השדרה ועד לסיום השיקום ממנו.

 

סוגים של רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה

האלטרנטיבות הטיפוליות

אין עוררין על כך שבכל פעולה פולשנית יש סיכונים שונים ולכן על הנוירוכירורג לשקול את מכלול החלופות הטיפוליות ולהציגן למטופל. כאשר הדבר איננו מבוצע, הרי שהמטופל לא מסוגל לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותו ואיכות חייו העתידית ולכן ניתן להצביע בחוות הדעת על היבט רשלני, ככל שנגרם נזק.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה

כיום מרבית הנוירוכירורגיים מעדיפים לנקוט בהליכי ניתוח רק במקרים קשים במיוחד, ממושכים ביותר ו/או כאלו שההתערבות הנדרשת להם היא מינימלית ומצומצמת במיוחד.

 

בקיאות המומחה

ניתוחי גב דורשים מומחיות בתחום האורתופדיה והנוירוכירורגיה. כאשר הניתוח מתבצע על ידי רופא שאין בידו ניסיון והכשלה נדרשים לניתוח כה קריטי ומורכב, הרי שניתן לנסח חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה שמצביעה על הפרה יסודית של חובת הזהירות.

 

אי קבלת הסכמה מדעת

אנו נתקלים במקרים רבים שבהם חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח שנערכה, מוצאת ומאשרת כי לא התקבלה הסכמה מדעת מצד המטופל (הפרת סעיף 13 לחוק זכויות החולה) לכל הסיכונים, הסיבוכים, סיכויי הצלחת הניתוח והשלכותיו.

למרות שמדובר ברשלנות כמעט ברורה מאליה, רופאים רבים עדיין נוהגים להשמיט פרטים מהותיים, בין אם בשוגג ובין אם עקב חיפזון הפגישה עם המטופל או ההסתייגות מדיון בסיבוכים שאין הוא נוטה "להסתבך" בהם מפאת ניסיונו.

 

כשלים במעמד הניתוח

כאמור, ניתוחי עמוד השדרה אינם חפים מסיכונים וסיבוכים טבעיים ככל ניתוח, אך אליהם יש צורך להוסיף גם את אלו שנוגעים לעמוד השדרה עצמו, לרבות פגיעה בעצבים או בחוליות, ניתוח המבוצע בחוליות הלא נכונות ועוד.

 

רשלנות במעקב ובשיקום

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה תוכל להצביע גם על שורה של מצבים שבהם מטופלים לא יודעו לגבי תוצאות הניתוח, הוראות לאחר הניתוח, נטילת טיפול תרופתי, אפשרויות התנועה וההתניידות לאחר הניתוח, אפשרויות השיקום, הצורך בעזרי שיקום ובתמיכה, ביצוע מעקב בפועל ועוד.

ההתאוששות מניתוח בעמוד השדרה עשויה להיות קשה וממושכת מאוד ועל הרופא המנתח ללוות אותה, לעקוב אחר מצבו של המטופל ואחרי התנהלותו לכל אורך תקופת ההחלמה ובאופן יזום מטעמו.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה – העדר רשלנות

הגשתה של חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה איננה פועל יוצא של רשלנות מצד הכירורג. המומחה שאמון על עריכת חוות הדעת יצטרך לבדוק את מלוא הניירת הרפואית ולתשאל את הקליינט שלכם בנוגע לחוויה הניתוחית והטיפולית ולבצע בדיקה גופנית להערכת נזקיו.

ועם זאת, כאשר מתגלה כי התובע סובל ממצב רפואי שלא הוטב מאז הניתוח או שסובל מסיבוכים מוכרים בספרות המקצועית, אין הדבר אומר שמדובר ברשלנות רפואית בהכרח. עריכת חוות הדעת לפיכך, תצטרך להסתמך על חריגות, הפרות או סטייה מפרקטיקות רפואיות ככל שהיו, על מנת לתמוך בטענות התביעה.

מסיבה זו, אנו בחברת פורום רופאים מאפשרים לכם לקבל הערכה ראשונית לחומר הרפואי הקיים וללא עלות – על מנת שתוכלו להבין מלכתחילה האם ישנה עילת תביעה לאור הקשר הסיבתי ואחוזי הנכות המתאימים למקרה.

 

חוות דעת רפואית בניתוח תעלת השדרה: מקרה לדוגמה

מעשה במטופל שהופנה לניתוח למינקטומי לכריתת קשת חוליה. הוא עבר לאחר הניתוח בדיקת CT, במקביל לתחושותיו לגבי שיתוק המתפתח ברגלו הימנית. הוא קיבל טיפול תרופתי לכך מבלי שהגורם לשיתוק אובחן ונבדק. גורם זה התברר מאוחר יותר כסיבוך נדיר של הניתוח, שבמהלכו אחד מהחלקים שהורכבו בעמוד השדרה השתחרר ונפל, מה שיצר לחץ אדיר על עמוד השדרה והקרין לרגלו. מצב זה הגיע עד כדי הצורך לבצע ניתוח נוסף.

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה שהצביעה על המקרה, אפשרה לבית המשפט לפסוק פיצויים אך רק באופן חלקי. לאחר עריכת חוות דעת רפואית נוספת שהוגשה בערעור לבית המשפט העיליון, נקבע כי המנתחים התרשלו בפעולתם המקצועית ועליהם לפצות בפיצוי מלא את המנותח שסובל מנכות נוירולוגית צמיתה.

 

חשיבותה של חוות הדעת הרפואית בתיקי רשלנות

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה נדרשת על פי רוב בקרב תובעים שסבלו מבעיות קודמות שהוחמרו עקב הניתוח. חוות הדעת תוכל לרדת לעומקם של פרטים בנוגע למקרה, לרבות מענה לשאלות כמו האם באמת לא היה מנוס מניתוח, מהי מידת הסיכון שהוסברה למטופל או האם ניתן היה לחזות סיבוכים או השלכות ולטפל בהם במועד המתאים.

חוות דעת רפואית נמסרת גם כאשר הצלחת הניתוח איננה מלאה, שכן ייתכן שנחווה בה כשל שגרם לירידת שיעור ההצלחה של אותו הניתוח. בנוסף, ניתן לערוך ולהגיש חוות דעת רפואיות בגין ניתוחי עמוד שדרה או גב בכלל גם כאשר חברת הביטוח מסרבת לממן את הניתוח בטענות בלתי מוצדקות, או אם יש צורך לגשת לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח הלאומי או הוועדה לעררים של הביטוח הלאומי.

 

ליווי מומחים מלא וממצה, עד להצלחת התביעה

ככל שאתם סבורים שישנו מקום לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח עמוד השדרה, תוכלו לפנות אלינו לחברת פורום רופאים. חברתנו אוחזת בניסיון מקצועי עשיר ורב בתחום מתן חוות הדעת הרפואיות ומכילה את מיטב המומחים הרפואיים במגוון תחומים רלוונטיים – כולם מיומנים בעריכת חוות דעת המתאימות לצרכים משפטיים.

בפורום רופאים אנו נמצא עבורכם את המומחה הרפואי המתאים ביותר לתיק, שיבדוק את החומר הרפואי הקיים ויספק לכם ייעוץ מקדים ללא עלות או התחייבות. בנוסף לעריכת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עמוד השדרה, ניתן לפנות אלינו גם לטובת הכנת תעודות רפואיות והערכות נכות לביטוח הלאומי ומשרד הביטחון.

אנו מלווים אתכם לאורך הדרך, מסייעים ללא עלות בהכנת חקירות ומעמידים לרשות התובעים גם אפשרויות מימון ביניים, ככל שהם מתקשים לממן את עלות חוות הדעת. פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי