חוות דעת אלופציה אראטה

להאזנה:

 

אלופציה אראטה או קרחת אזורית היא מחלה אוטואימונית שבה המערכת החיסונית תוקפת את הגוף של החולה. מדובר במחלה עם מהלך התפתחות והתקדמות שונה מאוד מחולה לחולה. האבחנה מתבצעת על ידי רופא עור בבחינה ויזואלית ולעיתים בביופסיה עורית. הטיפולים כוללים תרופות שידועות כמועילות לטיפול בנשירת שיער. על חוות דעת אלופציה אראטה בתיקי רשלנות רפואית במאמר זה.

 

חובה לצרף חוות דעת לכל תביעה

כעורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית אתם יודעים כי כתנאי הכרחי להגשת תביעה עליכם לצרף חוות דעת של רופא מומחה לכתב התביעה. חוות דעת אלופציה אראטה אינה שונה בכך מכל חוות דעת בתחומים רפואיים אחרים והיא חיונית לשם ביסוס  עצם הרשלנות הרפואית שנגרמה ללקוח ולקשר הסיבתי שבין הטיפול או אי הטיפול שהוא קיבל לבין הנזקים שנגרמו לו.

 

כיצד בנויה חוות הדעת

כאשר מגשים חוות דעת רשלנות רפואית בתחום של קרחת אזורית חשוב שזו תיכתב על ידי מומחה למחלות עור ושיער. חוות דעת אלופציה אראטה צריכה להיות ערוכה ומפורטת בהתאם לדרישות החוק ודיני הראיות. עליה לכלול את פרטי המומחה ואת תחום מומחיותו לצד תיאור מפורט של עובדות המקרה לצד דיון ומסקנות.

המומחה נדרש לצרף לחוות דעתו רשימה של כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים עליהם ביסס את קביעותיו לצד רשימת אסמכתאות בספרות ובמחקר התומכות בקביעותיו המקצועיות כפי שאלו מופיעות בחוות הדעת. בסיום חוות הדעת המומחה יחתום על הצהרה בדבר אי מסירת עדות שקר.

חוות דעת אלופציה אראטה
חוות דעת אלופציה אראטה

במה תעסוק חוות דעת אלופציה אראטה

הטיפול בקרחת אזורית תלוי במשתנים רבים לרבות דרגת הנשירה, גיל ומין המטופל, משך המחלה והטיפולים הקודמים שניתנו. במקרים רבים חוות דעת אלופציה אראטה תעסוק במורכבות של הטיפול הספציפי שניתן לתובע עקב כך שגם כיום אין טיפול אחיד הניתן לכל המטופלים והטיפול תלוי הן במצב המחלה והן בגישה הטיפולית ובניסיונו האישי של הרופא.

 

רשלנות רפואית בטיפול תרופתי

מקרים רבים של רשלנות רפואית בתחום של התקרחות אזורית קשורים לנזקים שנגרמו למטופלים כתוצאה מהתרופות בהן נעשה שימוש לטיפול במחלה. במקרים רבים נעשה שימוש בתרופות אנטי דלקתיות חזקות לדיכוי המערכת החיסונית הניתנות הן בהזרקה והן במשחה כמו גם דרך הפה.

לתרופות אנטי דלקתיות המשפיעות על מערכת החיסון עשויות להיות השפעות נוספות על בריאותו של המטופל והרופא המטפל נדרש הן ליידע את המטופל לגבי הסיכונים טרם תחילת הטיפול והן לבצע מעקב מקרוב על פני מצבו הבריאותי של המטופל תוך תשומת לב למחלות הרקע ולמידת הימצאותו בקבוצת סיכון.

 

מחלות שעלולות להתפרץ במתן סטרואידים

כפי שציינו, בטיפולים נגד התקרחות אזורית נעשה שימוש בסטרואידים. חוות דעת אלופציה אראטה עשויה להידרש כאשר כתוצאה מהטיפול המטופל סבל  מתופעות לוואי חמורות שגרמו לו לנזקים משמעותיים. התרופות הללו עשויות להוביל לעליה בלחץ דם, בריחת עצם, קטרקט, שינויים ברמת הסוכר, גלאוקומה ועוד.

בחוות הדעת המומחה יידרש לתאר את השתלשלות המחלה והטיפול ולדון אם הרופא ביצע את המעקב הנדרש ממנו בהתאם למצבו של החולה. בחוות הדעת הוא עשוי לפרט כיצד הטיפול למעשה בוצע ללא הסכמה מדעת מכיוון שטרם תחילת הטיפול בתרופה המסוימת לא ניתן לחולה המידע הדרוש לגבי ההשלכות שבנטילת התרופה.

 

אי העלאת כלל האפשרויות

במסגרת חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות בתחום זה המומחה עשוי גם לדון באפשרות שהרופא המטפל לא העלה בפני המטופל את האפשרויות השונות העומדות בפניו תוך הצגת המשמעויות של כל דרך טיפול.  במקרים מעין אלו חוות הדעת תרחיב לגבי האופן בו הדבר פגע בזכותו של המטופל לאוטונומיה ביחס לטיפול הרפואי בו הוא בוחר.

חוות דעתו של הרופא המומחה נחשבת לעדות בשבועה ועליו להיות מוכן גם לעמוד בחקירה בנגדית של הנתבע ולבסס את חוות הדעת באופן הצופה את מהלך הדיון בבית המשפט. כלומר בחוות הדעת עליו לנסות ולתת מענה לטענותיו של המומחה מטעם הנתבע לפני שאלו הוצגו בפניו. המומחה צריך להתכונן כראוי לדיון מבחינת הידע הרפואי והספרות המקצועית בתחום מחלה זו

 

רשלנות רפואית במחלות עור ושיער

מלבד מחלת התקרחות אזורית ישנם תיקי רשלנות רפואית במגוון מחלות עור נוספות. בתחום רפואת העור, כאשר אדם ניגש לרופא משפחה או רופא עור לצורך בירור על תסמינים כאלו ואחרים מוטלת על הרופא המטפל חובת זהירות לכל אורך כל שלבי בדיקת הממצאים והתסמינים מהם המטופל סובל. גם כאשר מדובר בממצאים שלכאורה תקינים, מחובתו של הרופא להמשיך ולקיים מעקב מסודר ולוודא כי המטופל מגיע לבדיקות המעקב.

על מנת להוכיח את קיומה של  עוולת הרשלנות כנגד רופא עור, בחוות הדעת הרפואית על המומחה להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק הרפואי שנגרם לתובע לבין עוולת הרשלנות שבגינה מוגשת התביעה.

 

סיכום חוות דעת אלופציה אראטה

תיקי רשלנות רפואית סביב מחלת התקרחות אזורית הינם מורכבים ביותר בגלל אי הבהירות בפרוטוקולים הרפואיים לטיפול במחלה. מרבית המקרים אינם נוגעים לרשלנות באבחון אלא לרשלנות בטיפול התרופתי ומטופלים הסובלים מנזקים כתוצאה מהשפעות הלוואי של התרופות בה נעשה שימוש בתחום. חוות הדעת קריטית בתביעות מעין אלה לשם ביסוסה של התביעה.

 

ליווי מהמומחה הנכון

כפי שציינו, כעורכי דין העוסקים בתביעות רשלנות רפואית אתם יודעים עד כמה חוות דעת אלופציה אראטה הינה קריטית בהוכחת הנזק הרפואי ללקוח. חוות דעת לא מקצועית או כזו הנכתבת על ידי מומחה מהתחום הלא נכון יקטינו את סיכוייכם להצליח בתביעה בצורה משמעותית. אל תתפשרו על המומחה הרפואי הלא נכון ופנו אל פורום רופאים וקבלו חוות דעת מקצועית שתשרת אתכם כפי שאתם מצפים לך בתביעה.

בחירת המומחה הרפואי הנכון בכל תיק תביעת רשלנות רפואית הרפואית הינה שלב חשוב ומשמעותי בניהול התיק. חשוב לבחור מומחה אשר פעל בפועל בתחום בשנים האחרונות ובקיא בכל המטרייה הרפואית בה עוסקת התביעה הנידונה. חשוב למצוא מומחה בעל שם מקצוי וטיפולי בתחום.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם מומחה שיער ועור צריכה להתייחס לכל המידע הקשור להשתלשלות הטיפול בחולה ולנזקים שנגרמו כתוצאה מהטיפול לתובע. על חוות הדעת לסקור הן את הגורמים שהובילו לרשלנות והן את הנזקים שנגרמו לתובע, תוך הבאת האסמכתאות הרלוונטיות מהרשומות הרפואיות ומהספרות המקצועית.

תביעת רשלנות רפואית אלופציה אראטה יכולה להיות מוגשת כנגד המוסד הרפואי שעבורו עבד הרופא האחראי לרשלנות בין אם מדובר במרפאה בקהילה של קופת חולים או מרפאת עור ושיער פרטית. באופן עקרוני ניתן להגיש את התביעה גם כנגד הרופא הרשלן עצמו אך הדבר לרוב אינו נפוץ מלבד במקרים בהם המרפאה בה הוא עבד התנערה ממנו.

המומחה נדרש לבחון את כלל התהליך הטיפולי ואת השתלשלות האירועים שהובילו לנזקים שנגרמו לתובע. עליו לקבוע אם הטיפול אשר ניתן לתובע עומד במה שמכונה, מבחן הרופא הסביר ובאיזו מידה ההחלטות שהתקבלו הינם בהתאם לפרוטוקולים המקובלים לטיפול בתחום. במרכזה של חוות דעת תעמוד שאלת הקשר הסיבתי בין מעשה התרשלות לבין הנזק.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי