חוות דעת רפואית מחלות ריאה

להאזנה:

 

תפקוד תקין של הריאות חיוני לבריאות האדם ויש מספר מחלות ריאה נפוצות המגיעות לכדי תביעות של רשלנות רפואית בבתי המשפט. בכל תביעת רשלנות רפואית בתחום יהיה צורך להגיש חוות דעת רפואית מחלות ריאה של מומחה בתחום בו הוא יבסס, הן את הנזקים שנגרמו לתובע כתוצאה מהרשלנות והן את עצם הרשלנות והמקום שבו התרחשה באבחון, בטיפול, במעקב וכן הלאה.

 

מחלות ריאה ורשלנות רפואית

ניתן למנות מספר מחלות ריאה נפוצות המגיעות לתביעות רשלנות רפואית ומצריכות חוות דעת רפואית מחלות ריאה במסגרת התביעה. אלו כוללות. אסתמה, דלקת ריאות, מחלות ריאה חסימתיות, מחלות ריאה וסקולריות וסיסטיק פיברוזיס. בכל מחלות הריאה שציינו לצוות המטפל ישנה חובה לדאוג לאבחון מהיר, מקודם ומדויק ולהעניק למטופל את הטיפול הנכון למחלתו.

 

רשלנות באבחון במרפאה בקהילה

ברמת הרפואה בקהילה מצופה שכאשר חולה מגיע עם תלונות וסימפטומים רלוונטיים להפנות אותו לביצוע הבדיקות הנדרשות ולדאוג לבצע מעקב רפואי ראוי לאחר האבחון ותחילת הטיפול. התנהלות בלתי סבירה של רופא המשפחה בכל הנוגע לאבחון הראשוני אשר נוגדת את הנורמות והסטנדרטים הרפואיים המקובלים יכולה להקים עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

במסגרת הגשת תביעה על מרפאת קהילה עקב רשלנות רפואית באבחון מחלות ריאה החשיבות חוות דעת רפואית מחלות ריאה היא בביסוס של המעשה הרשלני. המומחה יידרש להוכיח מה היו הסימפטומים אותם רופא המשפחה לא נתן עליהם את הדעת וכיצד הדבר הוביל לאבחון שגוי או מאוחר מדי של מחלת הריאה המסוימת.

חוות דעת רפואית מחלות ריאה
חוות דעת רפואית מחלות ריאה

אי קבלת חוות דעת רפואית מחלות ריאה נוספת

לעיתים הרשלנות הרפואית נובעת מכך שבעת האבחון הראשוני נעשה בירור חלקי של הרקע הרפואי של המטופל והדבר עשויי להיחשב לאנמנזה רשלנית. גם אי הפנייה לקבל חוות דעת רפואית נוספת של מומחה למחלות ריאה או אי הפנייה לביצוע בדיקות חיוניות כמו תפקודי ריאה יכול להוות רשלנות רפואית באבחון.

 

רשלנות רפואית בטיפול

מלבד רשלנות רפואית באבחון גם כאשר נעשה נכון ובמועד של מחלות ריאה ישנם מקרים המגיעים לפתחו של בית המשפט בהם נטען לרשלנות בטיפול עצמו. הדבר יכול להיות אי הפנייה לביצוע ניתוח במועד כאשר הדבר עוד היה אפשרי למרות שהיה בו צורך או אי מתן הסבר מספק לגבי גורמי סיכון פוטנציאליים הקשורים בניתוח או הליך מסוים.

במקרים שכאלו ובמידה וגורמי הסיכון התקיימו יהיה צורך כי חוות רפואית מחלות ריאה תכלול תיאור של תהליך ההסבר שניתן לתובע, הסיכונים שלא הוסברו וכיצד אלו היו יכולים להימנע לא היה מוצע למטופל טיפול חלופי רלוונטי.

 

מחלות המתקדמות קצב בלתי הפיך

תביעות רשלנות רפואית בתחום של מחלות ריאה נפוצות מכיוון שבמקרים רבים מדובר במחלות הגורמות לנזקים בלתי הפיכים. חוות דעת רשלנות רפואית תידרש לבסס את הטענות של התביעה ולהציג כיצד קצב ההתקדמות המהיר של המחלה היה ניתן להימנע לו הצוות הרפואי היה מבצע את האבחון במועד ובוחר בדרך הטיפול המתאימה או מבציע את הניתוח המתאים.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית במחלות ריאה

ההשלכות של מקרי רשלנות רפואית במחלת ריאה יכולות להיות הרסניות למטופל ובני משפחתו. אשר מדובר על מחלה ממאירה אי אבחון או טיפול בזמן עשוי להוביל לכך שהמחלה כר לא ברת ריפוי או שליטה על כל המשתמע בכך. טיפול לא מתאים עקב אבחון שגוי עשי לגרום הן לנזק עקב הטפול הלא נכן והן לגרום להתדרדרות החולה שלא קיבל טיפולים מתאימים.

 

חוות דעת רפואית מחלות ריאה וראשי נזק

במסגרת חוות דעת רפואית מחלות ריאה מלבד הוכחת הרשלנות המומחה למעשה יכמת את הנזקים לכדי סכומי פיצויי מוגדרים להם יהיה זכאי התובע או משפחתו במידה והתביעה מוגשת לאחר שהחולה מת ממחלתו. במסגרת חוות הדעת המומחה יסקור את ראשי הנזק הרלוונטיים לרבות ראשי נזק לא ממוניים כמו, עוגמת נפש, כאב, וסבל, וראשי נזק ממוניים כמו גם האופן בו מעשה הרשלנות הרפואית הובילה לפגיעה בכושר יכולת העבודה של התובע ולהוצאות הרפואיות

 

החשיבות של המומחה

כעורכי דין העוסקים בתחום הרשלנות הרפואית אתם וודאי כבר מכירים הטיב את התפקיד החשוב של חוות דעת רפואית בביסוס התביעות שאתם מלווים. גם בתחום של מחלות ריאה הדבר קריטי וחשוב שתמצאו את המומחה הנכון לשם הכנת התביעה וכתיבת חוות דעת רפואית מחלות ריאה שתהווה את הבסיס לתביעה כולה.

 

המומחים של פורום רופאים

מומלץ להתייעץ עם מומחה למחלות ריאה של פורום רופאים עוד בשלב הראשוני של הכנת התביעה על מנת להבין אם ללקוח שלכם יש "קייס" לתביעה. המומחה יוכל לעבור על הרשומות הרפואיות על מנת לבחון את השתלשלות האבחון והטיפול על מנת לקבוע באופן עקרוני אם קיימת עילת תביעה.

במידה ונמשיך להתקדם לתביעה עצמה המומחה מטעמנו יכין לכם חוות דעת רפואית מחלות ריאה מקיפה ויסודית שתעמוד במבחן בית המשפט ותוביל את הלקוח שלכם לקבלת פיצוי הולם בסיום ההליך המשפטי.

 

סיכום חוות דעת רפואית מחלות ריאה

לסכום, חוות דעת לרוב תתמקד באי אבחון בזמן של מחלות ריאה, החל מאסטמה ועד סרטן הריאות שלא אובחן במועד ושלח גרורות או לחילופין במתן טיפול לקוי שלא בהתאם לפרוטוקול המקובל לטיפול באותה מחלת ריאה. חוות דעת רבות גם עוסקת בהיעדר מעקב רפואי ובמקרים בהם לא נקבע למטופל מעקב רפואי והמחלה חזרה או החמירה.

במרבית מחלות הריאה חוות הדעת נוגעת לשאלות העוסקות בחיי המטופל ולא לפניהם, כלומר באבחון וטיפול בו כעת. במחלה גנטית זו הרשלנות הרפואית יכול להתרחש גם הרבה קודם לכן וחוות הדעת עשויה לעסוק גם באי יידוע של ההורים אודות בדיקת הסקר, פענוח שגוי של בדיקות גנטיות, מעקב הריון לקוי וכן הלאה.

חוות הדעת לרוב תעסוק באבחון השגוי או המאוחר של המחלה או במתן תרופות שאינן מתאימות למטופל כמו גם אי עריכת מעקב רפואי. ישנם מצבים בהם חוות הדעת תעסוק בתהליך האבחון הלקוי ובנזק שנגרם למטופל בטווח הארוך עקב האבחון המאוחר. בחוות הדעת יהיה לבסס את הקשר סיבתי בין הנזק להתנהלותו של הצוות הרפואי.

חוות הדעת לרוב תעסוק בטעויות וכשלים הנוגעים לאבחון סרטן הריאות. מדובר בין היתר באי שיוך של המטופל לקבוצת סיכון או באבחנה שגויה שבה נקבע תחילה כי מדובר במחלה אחרת. חוות הדעת יכולה במקרים רבים לעסוק בחוסר הפנייתו של החולה להמשך בירור אצל המומחה המתאים או לביצוע של הבדיקות המתאימות במועד.

חוות דעת רפואית מחלות ריאה במקרים רבים נובעת מאי אבחון מחלה חמורה וקביעה של הרופא המאבחן כי מדובר בדלקת ריאות רגילה ומתן אנטיביוטיקה בלבד. אבחנה עם  דלקת ריאות כאשר המטופל לעשה סובל מאי ספיקת לב, סרטן ריאות או כריש דם יכולה לגרום לנזקים משמעותיים ואף קטלניים לעיתים ולהצדיק פיצויים משמעותיים.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי