מומחה לחניכיים חוות דעת

להאזנה:

 

כאשר אדם חווה רשלנות רפואית בטיפול שיניים, או לחילופין נפגע בתאונה ממנה נוצר נזק למבנה ותקינות מערכות הפה, יש לקבל ממומחה לחניכיים חוות דעת רפואית שתוגש במקביל לתביעה. לחוות דעת זו מאפיינים ייחודיים לרבות הערכה מקיפה לנזקי התובע וחישוב עלויות התיקון, עליהם יפורט במאמר זה.

 

חוות דעת רפואית בתחום רפואת השיניים

חוות דעת רפואית נדרשת במגוון רחב של מצבים, בהם קיימת פגיעה שמקימה עילה לתביעת פיצויים. ככל שפגיעה זו מתקיימת בחלל הפה, השיניים, הלסת והחניכיים, קיימת החובה להגיש חוות דעת ממומחה רלוונטי לתחום הפגיעה המדויק, המאפשרת לבית המשפט או לחילופין לוועדה הרפואית להבין את ממדי הנזק, את הנכות הנובעת ממנו ואת העלויות הנדרשות לתיקון הנזקים.

שני המקרים השכיחים ביותר בהם עולה הצורך בחוות דעת ברפואת שיניים, הם תאונה בה היה מעורב הנפגע, המהווה תאונת דרכים, תאונת עבודה או כל תאונה אישית אחרת או רשלנות רפואית בטיפול בנפגע, שגרמה לנזק בחלל הפה או למרכיביו. כאשר הפגיעה עצמה כוללת נזקים למבנה ולתקינות פעולתן של החניכיים, תידרש חוות דעת רפואית מתאימה ממומחה חניכיים מקצועי.

 

זהותו של מומחה חניכיים לצורך כתיבת חוות דעת בנושא

ענף רפואת השיניים בכללותו נחלק לתתי התמחויות, במסגרתן כל רופא בוחר את סוג ההסמכה המדויקת בה יתמקד. פריודנטיה מוגדרת כתחום ההתמחות העוסקת ברקמות הרכות והקשות שעוטפות, תומכות ונושאות את קשת השיניים על גבי הלסת ומגינות עליהן. רקמות אלה מהוות למעשה את החניכיים ואת עצם הלסת.

הפריודנטיה מתמקדת בתפקוד ובאסתטיקה של רקמות אלה, לרבות טיפול ואבחון מחלות שפגעו בהן ואת נסיבות היווצרות הנזקים, לרבות כאלה שהיו נמנעים ואת דרכי הטיפול הנדרשים לכך. לאור זאת, כל סיטואציה של תאונה או רשלנות רפואית ממנה נוצר נזק לרקמות ובפרט לחניכיים עצמן, תדרוש בחוות דעתו הרפואית של פריודנט.

 

חוות דעת רפואיות בתחום הפריודנטיה

כמומחה בתחום זה, הפריודנט מהווה את הגורם המקצועי והמוסך לאבחון מדויק של מצב החניכיים. דעתו נדרשת במקרים רבים של מחלת חניכיים, במסגרתה נדרשת קביעה של תוכנית טיפול מתאימה המבוססת על אבחנה קלינית עדכנית.

מומחה זה מחזיק בידע המקצועי והתיאורטי המלא בתחום, לרבות היכרות עם חידושים טכנולוגיים ומחקרים עדכניים, מיומנות מקצועית בתכנון השתלות שיניים, תחזוקת השיניים והשתלים הקיימים וטיפולים לבניית עצם והשתלות חניכיים.

מכיוון שלעתים קרובות, הצורך במומחה לחניכיים שיכתוב חוות דעת עולה בעקבות מחלת חניכיים שגרמה לנזק ושלא אובחנה במועד, יידרש המומחה לקבוע בחוות דעתו את חשיבותה של הפנייה המוקדמת לרופא השיניים.

בנקודה זו עליו לקבוע האם הנזק שנגרם לחניכיים נובע מהזנחה כללית בקרב הנפגע או מחוסר תשומת ליבו לתסמינים כמו רגישות, נפיחות או דימום. אם התובע שנבדק על ידו מתברר כמי שתחזק כראוי את שיניו, פנה לרופא בנושא אך שם מחלת החניכיים שלו לא אותרה ואף לא הופנה לגורם המתמחה בפריודנטיה, אזי ניתן להצביע על התרשלות מצידו של הגורם המטפל.

מומחה לחניכיים חוות דעת

חוות דעת ברפואת חניכיים לרשלנות רפואית בשל אי גילוי מחלת חניכיים

מחלת החניכיים נגרמת ממגוון רחב של סיבות, כאשר הצטברות פלאק ההופך לאבנית ומוביל לתגובת נגד מצד מערכת החיסון נחשבת לסיבה המרכזית ביותר. מלבדה קיימים מאפיינים נוספים כמו גנטיקה ותורשה, שינויים נסיבתיים או הורמונליים. המודעות לכל אלה מבעוד מועד מצמצמת משמעותית את התפתחותן של מחלות בחניכיים.

לנסיבות אלה צריך להוסיף גם הרגלי היגיינת פה לא בריאים, במרכזם הזנחה של היגיינת הפה והעדר ביקורים קבועים כנדרש אצל השיננית ורופא השיניים, צריכת טבק ואלכוהול מוגברת ולעתים גם סטרס ומתח נפשי, המייצרים תגובה דלקתית חזקה יותר. תגובה דלקתית תיווצר גם בעקבות הרגלי נשימה לא תקינים או בשל בעיה קיימת בחלל האף, שמביאים להצטברות גבוהה יותר של חיידקים ולתגובה דלקתית משמעותית יותר.

היווצרות מחלות החניכיים תתרחש גם בשל שיניים עקומות או צפופות מאוד שמקשות על הניקוי וכן עקב מחלות סיסטמיות או כאלה שמזיקות למערכת החיסון ונטילת תרופות לטיפול ביתר לחץ דם (חוסמי סידן), תרופות לטיפול באפילפסיה וכאלה שאחת מתופעות הלוואי שלהן היא יובש מוגבר בפה.

בבואו לכתוב את חוות הדעת, נדרש הפריודנט לקבוע את מידת חלקו האישית של הנפגע בכל אלה. עליו לציין גם את סוג הטיפול שאליו פנה ואת מצב התחזוקה הקודם של חלל הפה והשיניים, על מנת לקבוע האם קיים מספיק "בשר" כדי לתבוע ומהי האחריות המיוחסת במקרה זה לגורם המזיק.

 

חוות דעת מומחה לחניכיים בשל רשלנות בטיפול במחלת חניכיים

הנזק החמור ביותר שמבטאת מחלת חניכיים היא אובדן תמיכת הרקמות הפריודנטליות בסט השיניים בפה, מה שמבטא שיניים מתנדנדות ואף מקשה על שיקום הפה וביצוע השתלות. הטיפול במחלת החניכיים קודם הלכה למעשה לכל טיפול שיניים אחר אותו מבקש המטופל לעבור, כך שביצוע תהליכים דנטליים ללא התייחסות מלאה עד לפתרון מחלת החניכיים תהווה במקרים רבים אירוע רשלנות רפואית חמור.

לטיפול במחלת החניכיים כשלעצמה קיימות שתי גישות מרכזיות: השמרנית והכירורגית. הטיפול השמרני נעזר בעיקר בפעולות ביתיות לשמירה על היגיינת פה טובה, הסרה קבועה של אבנית מהשיניים ולעתים גם ניקוי חניכיים עמוק (הקצעת שורשים). הטיפול הכירורגי לעומתו, מבוצע בהרדמה מקומית ויפה למקרים בהם לא ניתן לבצע הקצעת שורשים בשל הצורך בתהליך עמוק יותר.

 

זקוקים לחוות דעת רפואית מקצועית ממומחה חניכיים מוביל? פנו אלינו

 

חברת פורום רופאים מתמחה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים במגוון רחב ביותר של נושאים ותחומים, לרבות חוות דעת מתחומי הרפואה הדנטלית ובתחום הפריודנטיה העוסקת ברפואת החניכיים. חברתנו מתחייבת למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר למקרה התביעה ולספק חוות דעת מקצועית, אמינה ואיכותית, המבוססת על המצב האמיתי לאשורו ובכך תמקסם את סיכויי התביעה וקבלת הפיצויים.

לאחרונה השיקה חברתנו קרן חדשה למימון חוות דעת, המאפשרת לעורכי דין לנהל הליך משפטי שלם ומורכב בכפוף לבדיקה מקדימה של המקרה ללא עלות פתיחת תיק. אם יש קייס – יינתן אישור מימון בתוך 24 שעות בלבד. לפרטים המלאים ולהזמנת הערכה ראשונית של חוות דעת ממומחה חניכיים, צרו עמנו קשר ונעמוד לרשותכם.

רופא זה קרוי פריודנט, המוסמך לטיפול במחלות חניכיים ולביצוע טיפולי חניכיים לרבות השתלות דנטליות. לימודי הפריודנטיה כוללים ארבע שנות לימוד נוספות לשש שנות לימודי רפואת השיניים.

שני המקרים השכיחים ביותר הם תאונה שגרמה לחבלה מקומית, זיהום ולאובדן שיניים ושדורשת הערכת נזק ואומדן עלויות וכן רשלנות רפואית באיתור ובטיפול במחלת החניכיים כנדרש. תפקידו המורכב של מומחה החניכיים דורש ירידה לעומק הנסיבות, שעשויות להצביע לעתים על אשם תורם מצד המטופל.

כל מחלות החניכיים מכילות זיהום מנגעים חיידקיים בפה ותגובה דלקתית עוצמתית ממערכת החיסון. דלקת החניכיים גינגיביטיס היא המופע הקל יותר, בעוד שמחלת החניכיים פריודונטטיס כבר פוגעת במערכת התמיכה והאחיזה בשן.

מייצגים בתביעות נזקי גוף המבוססות על נזקים לחלל הפה, השיניים והחניכיים, נהנים מהתאמה מדויקת מאוד של מומחה רפואי לתיק הרלוונטי. חברתנו מעניקה גם שירותי איתור ואיסוף למסמכים הרפואיים מכל הגורמים וקרן למימון חוות הדעת, שתאפשר לכם לנהל תהליך משפטי נרחב עד להצלחתו המלאה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי