חוות דעת רפואית ברפואת שיניים

להאזנה:

 

חוות דעת רפואית ברפואת שיניים מתייחסת לתאונות, נזקים גופניים וכשלי רשלנות רפואית שלקחו חלק בהכנה, בטיפול או בביקורת בטיפול השיניים ושדורשים גורם מקצועי שייתן לגביהם את הדעת. אם התקבל אצלכם לקוח שנזקיו מתייחסים לפגיעה בשיניים, חברת פורום רופאים תדאג לשייך את המקרה למומחה המתאים ביותר שיעריך אותו בצורה מקצועית, הולמת ומיומנת ביותר.

 

הצורך העקרוני בחוות דעת רפואית

עורכי דין שמקבלים לקוחות בדיני נזקי גוף, נדרשים לפעול עבורם משפטית באמצעות חוות דעת רפואית. מערכת המשפט אינה קוראת את האבחונים בלשון המקצועית השמורה להם, לא בוחנת את הצילומים שהופקו ולא יודעת להעריך את טיב ההשתלה או ביצוע הטיפול. על מנת להחליט האם להמשיך לגבש את התיק ולהגיש בו תביעה, יצטרך עורך הדין להתייעץ עם גורם מקצועי או לענייננו רופא שיניים מומחה.

 

חוות דעת רפואית ברפואת שיניים לאחר בדיקת כדאיות התביעה

מומחה רפואי בתחום רפואת השיניים יקבע בראש ובראשונה האם נגרם נזק והאם מדובר בנזק שכדאי להגיש תביעה בגינו. לעתים גורס רופא השיניים שאכן קיים נזק, אך עלות התיקון שלו יחסית נמוכה ולכן אולי יהיה עדיף לנסות להגיע למשא ומתן עם המזיק לטובת קבלת פיצויים.

אם הרופא סובר כי הנזק משמעותי וקיימת דרך להוכיח אותו, אם התקיימה פגיעה נרחבת עד כדי נכות או שעלות תיקון הנזק יקרה במיוחד, המלצתו תהיה להגיש תביעת פיצויים נגד הגורם הפוגע. במקרה זה תיכתב חוות דעת רפואית ברפואת שיניים, שתחשב בין היתר את העלות הנדרשת לתיקון אותו נזק וכן את פרק הזמן בו יימשך תיקון זה, לעתים על פני כמה חודשים ואפילו שנים.

 

זהות מומחה חוות הדעת ברפואת שיניים

מבחינה תיאורטית, כל רופא שיניים יכול לכתוב חוות דעת רפואית בתחום לצורך הגשת תביעה בבית המשפט. אך אם חוות הדעת נדרשת לאיכות גבוהה, אמינות, יסודיות וגם שמבוססת על אלמנטים משכנעים יותר, יש צורך לבחור את המומחה בהתאם לנקודות הבאות:

  • בקיאות במישור הדנטלי בו נגרם הנזק
  • מומחה שעיסוקו ברפואת שיניים קלינית ובעל ניסיון עשיר מאוד
  • מומחה לכתיבת חוות דעת רפואיות שמתנהל בצורה מדויקת ומסודרת וכותב את חוות הדעת מתוך מיומנות רבה
  • שליטה מלאה בשפה, התחביר והדקדוק על מנת לנסח את חוות הדעת בצורה ברורה ובהירה.
  • רופא שמעודכן כראוי בכל שיטות הטיפול החדישות והמתקדמות ולכן יוכל להביע התייחסות לכך בחוות דעתו.
  • יושרה, אמינות והגינות בפעולתו ואישיותו של המומחה, על מנת שיעלה על הכתב דברי אמת מבוססים ושלא יאלץ את עורך הדין לצאת לדרך עם תביעה לא יציבה.

חוות דעת רפואית ברפואת שיניים

מלבד הקריטריונים הללו שאותם ניתן להחשיב ככללי אצבע, קיימות עוד מספר דרכים לבחור את מומחה חוות הדעת הרפואית ברפואת שיניים. כך לדוגמה, אדם שחווה תאונה ואיבד כתוצאה ממנה את כל השיניים בלסת, מקובל כיום כי יעבור השתלת שיניים ביום אחד (שיטת ALL ON 4) בסיומה המטופל יוצא כשגשר זמני (המכיל שתלים וכתרים) נמצא בפיו.

מכיוון ששיטה זו מרובה בהשלכות ומשתנים פוטנציאליים, רופא שיניים שיכתוב חוות דעת רפואית בנושא זה מוכרח יהיה לשלוט בה היטב, כדי שיוכל לאבחן את שנעשה כראוי ולהמליץ על הדרכים לתיקון הנזק.

אם המומחה הנבחר איננו מעודכן דיו בכל החידושים והטכניקות שמציעה שיטה זו, או שהניסיון הכללי שלו בהשתלות דנטליות מועט, יתקשה להגיע למסקנות יעילות המבססות את טענות הנתבע. כתיבת חוות דעת טובה אורכת שעות רבות של קריאת המסמכים, עריכתם, ניסוח ברור של המקרה ותוצאותיו, עם המלצות לתיקון הנזק ולנכות כאשר ישנה.

 

סוגים אפשריים של חוות דעת רפואיות מהמישור הדנטלי

  • חוות דעת בעקבות פגיעה בשיניים, בפנים או בלסת בעקבות תאונת דרכים או לחילופין כל חבלה/ טראומה מסוג אחר (למשל עקב נפילה ברחוב).
  • חוות דעת בעקבות אירועי רשלנות רפואית בטיפול שגרמו לנזק לחלל הפה, לתפקוד הלסת או לאובדן שיניים טבעיות.
  • חוות דעת בנוגע לתאונות עבודה שגרמו נזק למבנה הלסת, קשת השיניים ולחלל הפה.

 

חשיבותה של חוות הדעת הרפואית ברפואת שיניים

חוות דעת רפואית היא המסמך המקצועי שבונה את התיק ומניח בפני בית המשפט אלמנטים של סבירות והיתכנות גבוהה. היא מסייעת לבית המשפט לראות את הדברים בעיניים מקצועיות ומבינות יותר וזאת על מנת שיוכל להכריע בסוגיה כראוי. חוות דעת רפואית טובה, תביא למרווח ברוחב אפס לפרשנויות וויכוחים עובדתיים ועל כן היא זו שבסופו של דבר "סוגרת תיק".

חוות דעת מוצלחת תהיה כתובה בצורה ברורה, משכנעת וקוהרנטית, מפורטת במידה הנכונה והמתאימה, בונה את עצמה שלב אחר שלב, מסכמת בבהירות רבה את המסקנות אליהן הגיעה, מכילה ניתוח אפקטיבי ואת ההסבר לעריכת התוצאות, מפרטת את סעיפי הנכות שקבעה וכיצד הגיעה אליהם במדויק, עונה על שאלות משפטיות שנדרשה להן תשובה מוקדמת וגם מתייחסת, אם יש צורך, לחוות דעת אחרות שהוגשו בנושא או בתיק ומנתחת אותן.

כמו כן, חוות הדעת אמורה לכלול תיעוד מקיף של כל האירועים הרלוונטיים ולקשר אליהם באמצעות אינדקס איכותי, להציג צילומים מתאימים (למשל לפני ואחרי, צילומים מאבחנים וכו'), לגבש מסקנות באמצעות עוד מסמכים וכמובן בדיקה אישית שתבוצע לתובע ולא פחות חשוב – הימנעות מהניסיון להגיש תביעה לא מבוססת ושאין בה ממש, שעלולה לרסק את התביעה.

 

בין עורך הדין לרופא המומחה

תוצאות הערכת מקרה התביעה באופן ראשוני ילמדו על אחת האפשרויות הבאות:

  1. ניתן לכתוב חוות דעת איכותית, טובה ומבוססת המכילה תיעוד מלא
  2. ניתן לכתוב חוות דעת איכותית אך עם תיעוד חלקי, מה שלא תמיד משיג את המטרה הרצויה
  3. ניתן לכתוב חוות דעת אך ללא כל תיעוד, מה שלעתים קרובות יסתיים בהעדר מסקנות.

 

לצורך קבלת התוצאות, ישלח עורך הדין את החומר הרפואי הראשוני אל מומחה חוות הדעת וזאת כדי להבין האם יש בו מספיק "בשר". לעתים יישלחו בשלב שני הצילומים ותבוצע בדיקה רפואית ללקוח.

לאחר מכן וככל שהמקרה מאפשר להגיע לתוצאה האפשרית הראשונה (או השנייה לכל הפחות), ניתן יהיה לגשת לכתיבת חוות הדעת הרפואית. במקביל, יהיה ניתן לנסח מכתב רפואי לטובת הידיינות והסכמות מול חברת הביטוח. בהמשך יהיה ניתן לשדרג את חוות הדעת בהתאם לצורך.

 

מימון חוות דעת רפואית ברפואת שיניים

כל כתיבת חוות דעת רפואית-משפטית דורשת שעות עבודה רבות, לרוב מעבר ליום עבודה אחד רק לשם הכתיבה בפועל. ולכן התשלום בעבור חוות הדעת צריך להיות תואם להשקעה.

יחד עם זאת, ברור כי העלות שאותה מממן הלקוח מקשה על רבים להמשיך הלאה עם התביעה שלהם ולכן אנו בחברת פורום רופאים מעמידים מימון ביניים לתובעים, המאפשר להם להתקדם עם כתיבת חוות הדעת והליך התביעה ולדאוג להחזר מכספי הפיצויים שיושגו בסופו של דבר.

הצעה זו מבטאת למעשה "תמריץ" הדדי: הן עבור הלקוח שיסיר דאגה כלכלית מליבו והן עבור המומחה הרפואי שיחתור לכתיבת חוות דעת מצוינת ויעילה מכל הבחינות. להערכה ראשונית של מקרה התביעה ללא עלות, פנו אלינו ונדאג למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר, שילווה את התיק לאורך כל דרכו המשפטית.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי