חוות דעת רפואית אורטיקריה

להאזנה:

 

אורטיקריה היא מחלה עורית המתאפיינת בנגעים בעור הגורמים לגרד רב. בתביעות רשלנות רפואית אורטיקריה יש צורך לצרף חוות דעת רפואית אורטיקריה לשם ביסוס התביעה. במסגרת חוות הדעת של המומחה יש צורך להציג את הנזקים, את הרשלנות הרפואית שנעשתה באבחון או בטיפול ואת הקשר של הרשלנות לנזקים של החולה. כותב חוות הדעת למחלה זו נדרש להיות בעל מומחיות במחלות עור.

 

מאפייני המחלה

למחלת האורטיקריה אין סימנים מקדימים, היא אינה ניתנת למניעה מראש ולרוב היא מתפרצת ללא טריגר ידוע. האבחון של המחלה מתבצע על סמך המראה האופייני של התפרחת ובאמצעות בדיקות מעבדה וביופסיית עור. חוות דעת רפואית אורטיקריה עשויה להידרש הן בתביעות הנוגעות למחלה עצמה והן בתביעות הנוגעות למחלה אוטואימונית או דלקתית שהיא עשויה להוות רק ביטוי חיצוני שלה.

 

רשלנות רפואית באבחון אורטיקריה

רשלנות רפואית הנוגעת למחלת אורטיקריה עשויה להשאיר אצל המטופל צלקות, כתמים, ופגמים כתוצאה מהטיפול הרשלני במחלה זו. הטיפול  הנדרש במחלה לרוב כולל אנטיהיסטמיניים ובמקרים מסוימים גם סטרואידים סיסטמיים על מנת להפחית את התהליך הדלקתי.  כאשר ניתן טיפול אחר ערב אבחון שגוי הדבר עלול להיחשב רשלנות רפואית ולהצריך הגשת חוות דעת רשלנות רפואית לבית המשפט.

 

רשלנות רפואית בטיפול באורטיקריה

גם כאשר האבחון באורטיקריה נעשה במועד לעיתים יש צורך להגיש חוות דעת רפואית אורטיקריה עקב רשלנות בטיפול התרופתי. באורטיקריה כרונית לעיתים יש צורך לעלות את המינון התרופתי  ולהוסיף גם תכשירים כימיים המדכאים את מערכת החיסון דוגמת  ציקלוספורין וסינגולייר או לחילופין תכשירים ביולוגיים כמו אומליזומב וזולאייר.

כאשר לא מתבצע מעקב ראוי אחר החולים המקבלים תרופות עוצמתיות אלו הדבר עשוי לגרום להתפתחות של מחלות שונות שיכולות לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים כאשר אלו אינן מטופלות במועד. במסגרת חוות דעת רפואית אורטיקריה המומחה יידרש לפרט את המינון המקובל בפרקטיקה ואת החריגה הרשלנית ותוצאותיה.

חוות דעת רפואית אורטיקריה
חוות דעת רפואית אורטיקריה

ראשי נזק בהגשת תביעת רשלנות

כאשר תביעת רשלנות רפואית עקב רשלנות בטיפול תרופתי שהובילה למחלה אחרת יהיה צורך במסגרת חוות דעת רפואית לכמת את הנזקים הממוניים שנגרמו בעקבות הנחלה הנוספת. מדובר בין היתר על ההפסד שנגרם לתובע עקב אובדן כושר השתכרות, הוצאות ניידות, הוצאות שיקום והוצאות טיפול.

המומחה הרפואי יידרש לפרט מהם הטיפולים אליהם יידרש התובע  בעתיד ואת עלותם המשוערת. כאשר מדובר על מחלה שמובילה את המטופל למצב סיעודי בחוות הדעת יהיה גם לכלול את ההוצאות שיידרשו עבור עזרה סיעודית  בין אם הם יינתנו על ידי בן משפחה או על ידי עובד חיצוני.

 

חוות דעת ממספר מומחים

כאשר מדובר על ראשי נזק ממוניים חשוב לדעת שלעיתים יהיה צורך ביותר מרופא ממוחה אחד לצורך התביעה וזאת מכיוון שלעיתים יידרש ממוחה מתחום אחד לבסס את הרשלנות, למשל ההשפעה של התרופה המסוימת על נכותו של התובע ומומחה נוסף לבסס את הנזקים והפיצויים הממוניים שיידרשו לתובע.

 

תביעת נזקים לא ממוניים

במסגרת חוות דעת רפואית אורטיקריה יש לעיתים צורך גם לפרט לגבי הנזקים הלא ממוניים שנגרמו לתובע. ברשלנות רפואית בטיפול באורטיקריה הקשורה לרשלנות באבחון ואבחון שגוי  במקרים רבים טיפולי עור לא מתאמים עקב שימוש בתכשירים לא  נכונים עשויים להוביל לפגיעה חיצונית במטופל.

פגיעות במראה החיצוני עלולות לגרום לכאב וסבל מנטאלי ואלו משמעותיים יותר ככל שגילו של התובע צעיר יותר וככל שרמת הפגיעה במראהו חמורה יותר.

 

מה צריך המומחה לצורך הכנת חוות הדעת

לצורך הכנת חוות דעת רפואית אורטיקריה לאחר רשלנות רפואית של רופא עור יש צורך להעביר למומחה את כלל המידע לגבי השתלשלות המחלה, האבחון והטיפול בה. ככל שתספקו לו יותר מידע מהמטופל לרבות ראיות, מסמכים ועדויות כך יקל עליו לבחון את התיק ולספק חוות דעת מריפה ויסודית שתסייע ללקוח שלכם בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית רפואת עור

אורטיקריה היא רק אחת ממחלות העור לגביהן נפוצות תביעות רשלנות רפואית כיום. רופאי עור מבצעים טעויות סביב סוגי הטיפולים שהם מעניקים למגוון של מחלות עור נוספות ורשלנות רפואית באבחון בתחום זה קיים גם בכל הנוגע לסרטן העור.

נקודות שונות בגוף עשויות להעיד על חשש לקיומו של סרטן עור וכאשר רופא העור לא נהג כמצופה ממנו בפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום ולא זיהה חשד בנקודה שהיה עליו לחשוד בה הדבר עשוי להיחשב לרשלנות רפואית ולהצדיק פיצויים משמעותיים במיוחד.

 

בדיקות טרם מתן תרופות

לטיפולים תרופתיים רבים עלולים להיות תופעות לוואי, סיכונים וסיבוכים וישנם מצבים בהם על רופא העור לשלוח את המטופל לבדיקות דם ולבדוק את רגישותו למרכיבי התרופות. הימנעות מכך עשויה להיחשב במצבים מסוימים רשלנות רפואית. עוד נופץ בתחום זה רשלנות סביב התפשטות של המחלה לאזורי עור נוספים בגוף, זיהומים, כוויות, דלקות ופצעי עור מוגלתיים.

 

סיכום חוות דעת רשלנות רפואית אורטיקריה

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בתפקידו של מומחה עור הכותב חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות רפואית בתיקי אורטיקריה. כפי שציינו, חוות הדעת עשויה להידרש במתן טיפול לא מתאים עקב אבחון שגוי, אי ביצוע מעקב אחרי הטיפול התרופתי שניתן ועוד. על המומחה הכותב את הדוח להיות מומחה למחלות עור ואלרגיה ועליו לבסס את חוות הדעת על הספרות המקצועית.

 

מציאת המומחה הנכון בשבילכם

חוות דעת רפואית הינה קריטית בהוכחת הנזקים הרפואיים ללקוחותיכם ובהיעדר חוות דעת הנכתבת עלי ידי מומחה לתחום הספציפי סיכויי התביעה עשויים לפחות באופן משמעותי. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ופנו אלינו בחברת פורום רופאים על מנת לקבל חוות דעת מקצועית ומסורה מאת מומחה בעלי שם בתחום רפואת העור והאלרגיות.

כמו בכל תביעה על נזקי גוף גובה הפיצויים תלוי במאפיינים של כל מקרה. כאשר מדובר על תביעה הנוגעת בעיקר למרכיבי הכאב והסבל כתוצאה מהפגיעות החיצוניות גובה הפיצוי עשוי להיות נמוך יחסית. לעומת זאת על רשלנות שהובילה לסרטן עור הפיצוי עשוי להגיע גם למאות אלפי ₪ בהתאם לראשי הנזק הממוניים השונים.

חוות דעת אורטיקריה צריכה לפרט את כלל פרטי המקרה ולהסביר באיזה שלב בטיפול הרפואי אירעה  הרשלנות. חוות הדעת צריכה לפרט מהו הסטנדרט הטיפולי בתחום וכיצד הוא הופר. המומחה נדרש לפרט בהרחבה באיזה אופן הרשלנות הובילה לנזקים מהם התובע סובל ולהרחיב גם לגבי היקף הנזקים והשפעתם.

המומחה מבסס את עמדתו על בסיס הרשומות הרפואיות שהוצגו בפניו ובהתאם לידע המקצועי שברשותו בתור מומחה בתחום רפואת עור ואלרגיות. הוא יכול לבסס טיעונים על הספרות רפואית ועל הוראות ונהלי משרד הבריאות. חוות הדעת צריכה להיכתב תוך התייחסות לטענה כי יתכן והנזקים היו יכולים להיגרם מגורמים נוספים ולשלול זאת.

התשלום על חוות הדעת לרוב ייעשה על ידי התובע כאשר ישנם מצבים בהם העורך דין יתווך בין המומחה לתובע וישנם מצבים בהם הם עובדים האחד מול האחר ישירות. חשוב לדעת כי במידה והתובע זוכה בתביעה בית המשפט יורה על החזר הוצאות והוא עתיד לקבל בחזרה את הסכום שהוא יוציא עבור חוות בדעת.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי