חוות דעת רפואית – פה ולסת

להאזנה:

 

בכל תביעה משפטית שעוסקת בנזקי גוף, רשלנות רפואית או תאונות וחבלות בשיניים, הלסתות או החניכיים, תידרש חוות דעת רפואית – פה ולסת. חברת פורום רופאים מהווה את הכתובת המקצועית ביותר בתחום חוות הדעת במישור הדנטלי, לרבות מציאת המומחה הרפואי המתאים ביותר לסוג התביעה והנזקים שנוצרו לנפגע בפועל.

 

חוות דעת רפואית עקב פגיעות הפה והלסת

מערכת הפה והלסת מורכבת ממכלול רחב של חלקים רגישים ביותר, שבפגיעתם עלול להתרחש נזק מהותי ואף בלתי הפיך. כל בעיה בפה והלסת סוללת ישירות את הדרך לקשיים בלעיסה, הדיבור ולעתים גם בנשימה ופוגעת משמעותית באיכות החיים ובמראה הפנים של המטופלת או המטופל.

כאשר פגיעות בפה והלסת נובעות ממחדל רפואי, אירוע תאונתי וגם כתוצאה מהזנחה שהותירה נזקים חמורים המזכים באחוזי נכות, תידרש חוות דעת רפואית ממומחה פה ולסת. ניתן לחלק את נזקי הגוף שמתייחסים לאזור הפה והלסת לשני סוגי תביעות עיקריים:

 

חבלות מקומיות

שברים בשיניים או בלסתות, פגיעה ברקמות הפנים בעקבות חבלה כמו תאונת ספורט, תאונת דרכים, תאונות תלמידים, נפילה ברשות הציבור, תאונות עבודה ועוד. לצורך כתיבת חוות הדעת, יבדוק מומחה פה ולסת מחברת פורום רופאים את התובע, הן מבחינה קלינית והן בבדיקות הדמיה ורנטגן, לצורך עמידה מדויקת בנוגע לאירוע והמצב שנוצר ממנו.

המומחה יקבע גם את אחוזי הנכות ואת משך הזמן שלה (זמנית או קבועה) ובהתאם לתקנות הביטוח הלאומי. בנוסף יקבע המומחה את הזכאות לפיצוי כספי, לצד הערכה לעלות תיקון הנזקים והטיפולים העתידיים.

 

אירועי רשלנות רפואית

במקרים של שגיאה, כשל או הפרת חובותיו של הרופא המטפל, יבחן מומחה חוות הדעת האם התקיימה חריגה מסטנדרטים רפואיים, כמקובל על פי מבחן הרופא הסביר. בנקודה זו יצוין מהם הסטנדרטים המדויקים שנדרשו לאותו טיפול כושל והאם החריגה הרפואית היא זו שגרמה לנזקי התובע.

תיאור הדברים מהווה הלכה למעשה את הקשר הסיבתי שבין חריגה מהסטנדרט הרפואי לבין הנזקים שנוצרו בחלל הפה והלסת בפועל. חשוב להדגיש כי ישנם מקרים שבהם אכן בוצעה חריגה מהסטנדרטים הרלוונטיים, אך לא נגרם מכך נזק לתובע. מן הצד האחר, ישנם מקרים של היווצרות נזק, אך שלא נובע מהטיפול שהעניק הרופא בפועל.

חוות דעת רפואית – פה ולסת

הגורם המוסמך במתן חוות דעת רפואית מתחום הפה והלסת

ככלל, חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים נדרשת להיכתב על ידי מומחה רלוונטי למישור התביעה. יחד עם זאת, רפואת שיניים מחולקת לתתי-התמחויות שונות, לא כולן יתאימו לחוות הדעת בתחום הפה והלסת. הגורם המתאים ביותר לעריכה וכתיבה של חוות דעת רפואית – פה ולסת יהיה רופא מנוסה בתחום זה, בדגש על מומחה שיקום הפה והלסת או כירורג פה ולסת בהסמכתו הקלינית.

רופאים אלה צברו ניסיון ומיומנות עשירים בתהליכי שיקום, בנייה וניתוחים, לרבות היכרות עמוקה עם המבנה האנטומי של חלל הפה וחלקיו השונים, טיפול במחלות פה וגידולים ממאירים, דפוסים מבניים בלתי תקינים או דפוסי התנהגות שהובילו להריסה כוללת ועוד.

מקצועיותם של רופאים אלה בולטת מתוך דפי חוות הדעת, כאשר היותם רופאים בכירים מעצם מומחיותם הקלינית מציבה אותם במעמד מכובד ומוסמך יותר לדידם של שופטי בתי המשפט.

 

תהליכי איסוף התיעוד וקביעות חוות הדעת

התובעים יתבקשו להגיע לבדיקה רפואית אצל מומחה חוות הדעת, בה ייערך להם תשאול רפואי לצד בדיקה קלינית ורנטגנית לבירור מצב הפה והלסת הנוכחיים. לבדיקה זו יש להצטייד בכל המסמכים הרלוונטיים לרבות רשימת הטיפולים שהתקיימו במרפאת השיניים או בבית החולים, צילומי הדמיות וצילומים קליניים, דו"ח פציעה או תאונה ועוד.

לרוב מביע המומחה את ממצאיו הראשוניים במסמך רפואי הכולל אבחנה מדויקת, שיוגש לעורך הדין וללקוח שלו בטרם תיכתב חוות הדעת עצמה. מסמך זה יכול לכלול את רשימת המסמכים שיש להשלים, לצד נקודות זכות ותורפה בביסוס התביעה על הוכחותיה. בהתאמה, יחליט עורך הדין האם להמשיך מכאן לכתיבת חוות הדעת הרפואית עצמה.

 

חוות דעת איכותית ומדויקת כבסיס להצלחה בתיק

פגיעות באזור הפה והלסת מציינות כמעט תמיד מצב קשה בו מצוי התובע, כלפיו נדרשת הערכה מקצועית ומדויקת המלמדת האם קיים מקום לתביעה. מומחה ברפואת שיניים ובפרט כירורג פה ולסת או מומחה שיקום, יוכלו להצביע על הנסיבות למצב ממנו סובל התובע ולכוון את עורך הדין לכיוון הנכון.

בחברת פורום רופאים אנו עושים את המיטב כדי להתאים בין נסיבות המקרה למומחה הרפואי הרלוונטי ביותר ודואגים ללוות את לקוחותינו לאורך התהליך במלואו – החל מקבלת הערכה ראשונית למקרה וסיכויי התביעה, דרך איתור ואיסוף מסמכים נוספים מהגורמים הרפואיים הרלוונטיים וכלה בהגשת חוות דעת רפואית מקצועית, מדויקת, בהתאם לכל הכללים הנדרשים ומתן עדות בנושא בבית המשפט, ככל שקיים הצורך.

חברתנו מעמידה לרשות לקוחותיכם גם מימון ביניים, מכוחו ניתן להמשיך בהליך התביעה בביטחון מלא ולהשתמש בכספי הזכייה כתשלום בדיעבד על כתיבתה של חוות הדעת.

 

על קרן המימון החדשה של פורום רופאים

לאחרונה השיקה חברת פורום רופאים, בשיתוף LITIVEST – הקרן המשפטית הרב תחומית הראשונה בישראל, קרן למימון חוות הדעת הרפואית, באמצעותה ניתן ללוות את התהליך המלא שנדרש לתביעה ולאפשר למייצגים להעניק ללקוחותיהם תמיכה והשקעה מוגברת בתהליכים המשפטיים הכוללים.

הקרן פועלת על בסיס קבלת אישור למימון תוך 24 שעות, ככל שישנו "קייס" לתביעה וניתן להתקדם איתה. התנאים הנוחים כוללים הימנעות מגביית דמי פתיחת תיק וקביעת מנגנון חלוקה הוגן למצבים בהם סכום ההשקעה גבוה מהתגמול. בנוסף, אם ההליך המשפטי נשלם ללא זכייה בפיצויים, התובע פטור מתשלום לקרן.

דרך תנאים הוגנים ונוחים עליהם מבוססת קרן המימון שלנו בפורום רופאים, תוכלו להשלים את תהליך התביעה המלא הכולל את פיצוח הקשר הסיבתי, כתיבת חוות הדעת המלאה ומימון לכל חלקיה. למידע נוסף ולקבלת הערכה ראשונית למקרה התביעה ללא עלות צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

פורמלית, כל רופא שיניים רשאי לספק חוות דעת כמומחה בתחום. יחד עם זאת, פגיעות הפה והלסת המורכבות דורשות על פי רוב את חוות דעתו של מומחה לשיקום הפה או כירורג פה ולסת, שהסמכתם הרחבה תביא לקביעות מתאימות יותר למקרה.

שני המצבים השכיחים בהם תידרש חוות הדעת יהיו אירוע תאונתי שגרם לחבלה בכל דרגות החומרה לרבות אובדן שיניים, עיוות מבני, שברים בלסת וכיוצ"ב או רשלנות רפואית שגרמה לנזקים שונים בחלל הפה, החניכיים, השיניים והלסת.

בראש ובראשונה יש להפגיש בין התובע ומומחה התביעה, כבסיס להערכת מצבו הקליני והנזקים שנגרמו לו. לפגישה זו יש להצטייד בחומר הרפואי הקיים עד כה ולעבור בדיקה רפואית לרבות צילומי רנטגן לקבלת התמונה המלאה. בנקודה זו, יקבע המומחה הרפואי האם קיים מקום להגיש את התביעה ומהם הנזקים מהם סובל הנפגע.

חברת פורום רופאים נמנית עם החברות המובילות בישראל במתן חוות דעת רפואיות במגוון רחב ביותר של תחומים. שירותי החברה מקיפים מקצה לקצה את כל צרכי חוות הדעת, לרבות קרן מימון חדשנית לעורכי הדין המייצגים, שירותי איסוף והשלמת מסמכים רפואיים וקבלת הערכה ראשונית למקרה התביעה ללא עלות וללא דמי פתיחת תיק.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי