חוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה

להאזנה:

 

פגיעה נוירוכירורגית היא עניין גופני מורכב ולעתים גם קשה וצמית, שגורע מהתפקוד התקין של הנפגע ומקשה עליו בביצוע פעולות שוטפות, לא כל שכן לעבוד ולהשתכר כראוי למחייתו. לאור הנזקים הקשים שעלולה פגיעה שכזו לחולל, יש צורך בהצגת חוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה, על מנת שתסייע למצות את ההליכים המשפטיים ולספק לתובעים פיצויים הולמים למצבם.

 

על נוירוכירורגיה בראיית תחום חוות הדעת הרפואיות

חוות הדעת הרפואית צפויה לספק אבחנה מלאה ומדויקת בנוגע לבעיה ספציפית, תוך שהיא כוללת סקירת היסטוריה ורקע רפואיים, אבחנה אקטואלית בנוגע למצבו הבריאותי (וייתכן שגם הנפשי) של המטופל ודרכי טיפול מומלצות עבורו. במובן המשפטי, חוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה משמשת גם כמסמך עדות מומחה, שאמון על יצירת קשר סיבתי בין המצב הנוירוכירורגי לבין פעולה או הימנעות מפעולה רפואית קודמת.

הבעיות הנפוצות שנכללות בדרך כלל בחוות הדעת מתחום הנוירוכירורגיה הן דימום תוך-גולגולתי ופגיעות ראש שונות, גידולים וזיהומים או דחיסה של חוט השדרה. מצבים אלה מבטאים בעיה בריאותית קשה ובעלת רגישות גבוהה, שצפויה להשפיע רבות על אורח חייו של המטופל ורווחתו האישית, כך שמדובר בסוגיה נפוצה במיוחד בעולם חוות הדעת.

 

אופן ההתקשרות עם מומחה לצורך כתיבת חוות דעת רפואית

מרגע שהתובעים בוחרים לפנות לגורם המתאים ולקבל ממנו תגמולים כספיים, עליהם לפעול מול עורך דין מתאים, שנמצא בקשר עם רופאים שונים ושיכול לקבל מהם חוות דעת נוירוכירורגית איכותית, שתשפוך אור על המקרה ועל הנזקים של התובע ובכך להגדיל משמעותית את הסיכויים להצלחת התביעה ולשביעות הרצון המלאה.

חוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה
חוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה

חשוב לציין כי הרופא שכותב את חוות הדעת מוכרח להיות מי שעוסק בכך למחייתו כבר שנים ושצבר בעבודתו את הידע, הניסיון והמיומנות הנדרשת, על מנת שחוות דעתו תיחשב. כמובן שגם הצד הנגדי לתביעה ישתמש בחוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה משלו, כך שהסמכות המקצועית ורמת המוניטין או הבכירות של המומחה הרפואי תקבל משקל משמעותי מאוד בסופו של דבר.

הרזומה המקצועי של הרופא איננו הדרישה היחידה: למעשה, חשוב שאותו מומחה יהיה גם בקיא במידה מסוימת בעולמות המשפט, בדגש על מונחים משפטיים שונים, האופן המיוחד שבו מנוהלות תביעות הנזיקין על פי חוקים שונים וכן בקיאות לעניין הפיצויים, שכן חוות הדעת לעתים כוללת גם תחשיב פיצויים או לכל הפחות את הערכת אחוזי הנכות שמגיעים לתובע.

המומחה נדרש גם לכתיבת חוות דעתו על בסיס הנחיות קפדניות המצויות לשם כך בחוק וכמובן ליכולת הופעה בבית המשפט בהמשך, כדי לתת עדות בנוגע לחוות הדעת שהגיש.

 

הליך כתיבת חוות הדעת

בתום בחירת הרופא הנוירוכירורג המתאים ביותר, יקבע המומחה את הגעתו של התובע אליו למרפאה ולצורך סדרת בדיקות מקיפה. בדיקות אלה אמורות לאבחן, בדיוק מיטבי, את המצב הרפואי לאשורו תוך שימת דגש על המצב התפקודי שנגרם עקב כך, קשיים מגבלות ולעתים גם התפתחות מחלות אחרות שחשוב לפרט.

אם הפגיעה הנוירוכירורגית מערבת בתוכה גם אלמנטים מתחומים רפואיים אחרים, יפנה המומחה לרופאים מתאימים כדי לקבל בסופו של דבר את תמונת המצב המלאה והמקיפה ביותר למקרה.

 

על תחום הנוירוכירורגיה ומאפייניו

נוירוכירורגיה הוא מישור רפואי קליני, העוסק במחלות שפגעו במערכת העצבים המרכזית או ההיקפית. תחום זה מתייחס למגוון גדול של תהליכים רפואיים, מרביתם ניתוחיים כמו למשל ניתוח בעמוד השדרה, טיפול לזיהומים שונים, הסרת גידולים, אבחון בעיות באזורי המוח ועוד.

אין ספק שמדובר בתחום מורכב במיוחד, שטומן בחובו גם סיכונים רבים וגבוהים וזאת בשל העיסוק באזורי גוף קריטיים, בראשם עמוד השדרה והמוח. כמובן שטיפול באזורים אלה נחשב למורכב ביותר ולכן פועלים הרופאים תחת נהלי עבודה מדויקים המתאימים ביותר לכל בעיה או תחום.

 

רשלנות רפואית בתחום הנוירוכירורגיה

רשלנות רפואית מאפיינת בכלליותה את כל קשת התחומים הרפואיים ועלולה להימצא גם בטיפול פשוט ושאיננו מורכב, כמו גם בטיפולים קשים וממושכים, בהם משנה הזהירות עצום. כאשר נגרמה רשלנות רפואית שהובילה לנזק נוירוכירורגי, פירוש הדבר הוא שינוי מקצה לקצה באיכות חיי המטופל ובאופן שבו יחייה את חייו מכאן והלאה.

פגיעה באזורים אלה עלולה להוביל לנזק קטלני שבהם אדם עלול למצוא את מותו, או לגרום לו לנכות קשה המכילה ירידה ביכולת הקוגניטיבית, צורך בסיוע לפעולות בסיסיות, אובדן השליטה בסוגרים, שיתוק ועוד.

על פי רוב, חוות דעת מומחה לנוירוכירוגיה לעניין רשלנות רפואית תתרחש הן בטיפול בבעיה או באבחון עבורה והן במסגרת הניתוח עצמו, שבו אירע כשל מסוים שהותיר נזק. אין כל ספק שתהליך האבחון חשוב וחיוני לא פחות מהניתוח עצמו, שהרי אבחון מוקדם של הבעיה עשוי לפטור את הצורך בניתוח ולצמצם את הכאבים, הסבל המתמשך וגם הסיכונים שנשקפים למטופל מעצם הניתוח.

 

סימפטומים למצבים נוירוכירורגיים

תסמינים מרכזיים שאמורים להצביע על בעיה נוירוכירורגית הם כאבי גב וראש, אך יש לזכור שמדובר בכאבים כלליים מאוד כך שהם לא מייצגים בהכרח את הצורך בטיפול נוירוכירורגי. ולכן מומחה חוות הדעת יתבקש לבחון את הדברים מקרוב ולהבין האם ניתן היה לזהות את הצורך בטיפול ואף לאבחן מראש את המצב או לחילופין להצדיק את נסיבות הניתוח.

החשש מפני פספוס מצב של מחלה או בעיה נוירוכירורגית, הוא מפני תרחיש שבו כבר מאוחר מידי ולא ניתן להציל חיים או למנוע את הפיכתו של אדם לנכה לצמיתות. כאשר אדם מגיע למרפאה ומלין על כאבי ראש למשל, לא סביר שיקבל הפניה מיידית לנוירוכירורג אלא יבצע בדיקות מקיפות לאיתור מצבו, כאשר רק בהמשך יתברר כי מדובר למשל בגידול בראש או בנזק עצבי מקומי.

כמובן שחוות הדעת הרפואית מצד המומחה תכלול התייחסות לאלמנט הכאבים כתלונה ולאופן הטיפול שהתקבל עבורה מצד הגורמים המטפלים, עד למציאת הבעיה. הרופא מחויב לחקור את המטופל בנוגע למצבו המדויק וזאת על מנת לאפיין חשד לבעיה נוירוכירורגית, בין היתר. כמו כן, המטופל יישלח לבדיקות מתאימות לרבות בדיקות דם, CT, MRI ועוד.

 

זקוקים לחוות דעת מומחה לנוירוכירורגיה? אצלנו תקבלו את השירות המקצועי ביותר

חוות הדעת הנוירוכירורגית מהווה אמצעי לקביעת מצבו האמיתי והמדויק של אדם הסובל מבעיה שבגינה הוא מבקש לתבוע, בדגש על מחדלים, כשלים ונסיבות קודמות שגרמו למצב זה. חוות הדעת תוכל לקבוע האם הטיפול, האבחון, הניתוח או התהליך השיקומי בנושא זה בוצעו כהלכה והאם קיימת הפרת חובות או חריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל המבטאים רשלנות רפואית.

בנוסף, ייתכן שחוות הדעת דווקא תעמוד על שיעור אחוזי הנכות והנזקים התפקודיים עקב הפגיעה וזאת לצורך פנייה מתאימה לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח, בכדי לתבוע מהם זכויות שונות.

אנחנו בפורום רופאים דואגים לכם לטוב ביותר, בעזרת מנגנון המאפשר לנו לבחור את הרופא המומחה המתאים ביותר לתיק ולהעניק לכם באמצעותו חוות דעת ראשונית למקרה התביעה וללא כל עלות. בנוסף, פורום רופאים מפעילה שירותים שונים המסייעים לתובעים לאורך תהליך יצירת חוות הדעת ובראשם איסוף מסמכים מגורמים רפואיים שונים והעמדת מימון ביניים לתובעים שמתקשים לממן מכיסם את חוות הדעת.

בנוסף, התחדשה לאחרונה חברת פורום רופאים בקרן מימון חדשה, המאפשרת לעורכי דין לקבל מימון מלא לשירותי חוות הדעת ובכפוף לבירור הצדקת התביעה. למידע נוסף, שאלות או העברת התיק למומחה לצורך התייעצות ראשונית בחינם, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

כמובן שלא ניתן לקבוע דבר לפני שמעמיקים לתיעוד הרפואי המלא ושומעים בהרחבה את הסיפור. יחד עם זאת, גידולים שפירים עשויים להימצא תחת מעקב רפואי בלבד ולכן ייתכן שהניתוח היה מיותר. עם זאת, דימום עקב הניתוח לא מהווה בדרך כלל סיבה לתביעת רשלנות.

יש אורתופדים רבים המתמחים בניתוחי גב כך שעבודתם משיקה לזו של הנוירוכירורגים, לעתים גם בביצוע אותן הפרוצדורות ולכן הדבר בהחלט אפשרי. 

יש צורך לבחון את המצב שהוביל לאותה הנכות, בדגש על הפניית המטופל לטיפולים ולקבלת אבחנה מתאימה, הפנייה לניתוח ומאיזה סוג, האם מדובר בהתממשות של אחד הסיכונים, האם המטופל נתן הסכמתו לבדיקות ולניתוח ועוד מגוון שאלות, כמובן במקביל להערכת המצב התפקודי והבריאותי הקיים כרגע.

כל עוד הטיפול בוצע כראוי בכל חלקיו, במינון ובסוגי תרופות מקובלים, הרי שקיימת הסכמה מדעת. ולכן המומחה יתבקש לבדוק מה בדיוק נאמר וכיצד, האם הדברים הופנמו והאם לאור כל אלה עדיין הייתה נמסרת הסכמה לפעולה זו.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי