חוות דעת רפואית – השתלות שיניים

להאזנה:

 

כל נזק או כשל שנגרמו כתוצאה מהשתלת שיניים או לחילופין אירועים הדורשים בהשתלה שהמבטחת סירבה לכסות ומגיעים לכדי תביעה, נדרשים לחוות דעת רפואית – השתלות שיניים. פעולת ההשתלה המודרנית משתמשת ברפואה זעיר-פולשנית על מנת להשלים את הפרוצדורה יחסית בקלות, אך נדרש מבט יסודי ומעמיק אל הפעולות וההחלטות שבוצעו בזמן אמת כדי לתמוך כראוי בנסיבות התביעה.

בחברת פורום רופאים תמצאו מומחים ברפואת שיניים לרבות מומחים בשיקום הפה והלסת, שיעניקו לכם חוות דעת מקצועית, מקיפה ואיכותית להשגת הצלחה מקסימלית לכם וללקוחותיכם.

 

הצורך בחוות דעת רפואית סביב השתלות שיניים

במקרה של רפואת שיניים, לקוחות מגיעים אל עורכי הדין ממספר סיבות נפוצות. הראשונה היא תאונה אישית, למשל של ילד שנפל בחצר בית הספר או אורח שהחליק בלובי בבית המלון. סיבה אחרת תהיה טיפול שיניים רשלני שנגרם כתוצאה מהשתלה לא מוצלחת או לחילופין שגרם לנזק שמקים את הצורך בהשתלה.

בנקודה זו, מקיפים את עורך הדין מסמכים רפואיים רבים וצילומים הדורשים התייחסות בלשון מקצועית. בנוסף, איננו יכול לדעת האם לתלונות מצד הלקוח קיימת משמעות שאפשר לתרגם לתביעה מתאימה. ולכן לצורך החלטה לגבי המשך בירור, איסוף מסמכים והגשת תביעה, יש להתייעץ עם רופא שיניים מומחה.

מומחי השיניים הפועלים מול חברת פורום רופאים מספקים ייעוץ ראשוני בנוגע לכל מקרה לגופו, על מנת שיהיה ניתן לקבוע האם יש מקום בהגשת תביעה. בהמשך יספק המומחה המתאים ביותר לנסיבות התיק את חוות הדעת, לרבות מתן עדות לכך בבית המשפט אם יהיה בכך צורך.

 

רשלנות רפואית בביצוע השתלת שיניים

חלק גדול מהתביעות סביב השתלת השיניים מתייחסות לרשלנות רפואית שנגרמה בעקבות טיפול שיניים שחורג מהסטנדרטים המקובלים. כדי שתהליך ההשתלה יושלם בהצלחה, הרופא נדרש תחילה לאבחנה מדויקת הכוללת רנטגן פנורמי ולעתים קרובות גם סי.טי, תשאול רפואי ובדיקה קלינית מקיפה.

בהשלמת האבחנה, על הרופא להעניק למטופל מידע מלא אודות מצבו, חלופות הטיפול ותוכנית ההשתלה. יש לשים דגש גדול מאוד על בעיות רפואיות שדורשות גישה נפרדת כמו סוכרת, מחלות לב ובעיות קרישה.

לפני תחילת הטיפול יש לספק מידע מקיף בנוגע לסיכויים וסיכוני הקליטה של השתלים, ביניהם פגיעה בסינוס המקסילרי ועצב הלסת או זיהום פוטנציאלי. במקרה של העדר מידע ו/או החדרה בזווית לקויה של השתלים שגרמה לנזק, הרי שקיים קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק.

חוות דעת רפואית – השתלות שיניים

מהות ההשתלה ואופייה

השתלות השיניים מהוות כיום פתרון אפקטיבי לאובדן שיניים, לרבות שיניים שחוקות והרוסות שיש לעקור. מבנה פה בלתי תקין פוגם ביכולת הלעיסה, הדיבור ואף הנשימה וגורע רבות מאיכות החיים והמראה האסתטי. במובן הזה, ההשתלה מחליפה את השיניים התותבות שכיום הפכו לפתרון פחות נפוץ ומקובל.

ההשתלה מתרחשת בסביבה טכנולוגית ובטכניקה חדשנית יחסית. הרופא מבריג את השתל אל תוך עצם הלסת, כאשר עליו לוודא תחילה כי גבה העצם וכמות העצם מתאימות לביצוע ההשתלה. ייתכן טיפול מקדים לשם כך.

בביצוע ההשתלה עצמה, מוחלף בפועל שורש השן החסרה ועליה בונים את השן (הכותרת). שיעור ההצלחה בניתוחים אלה גבוה, אולם בהיגיינת פה לקויה, עישון וצריכת אלכוהול מוגברת והיצמדות חלקית בלבד להנחיות הרפואיות עלולה להפחית מכך משמעותית. גם זיהוי מחלת חניכיים פעילה עלולה לסכן את הצלחת ההשתלה מלכתחילה.

 

חוות דעת ברפואת שיניים לצרכים משפטיים

בבואו של מומחה חוות הדעת לבדוק את נסיבות המקרה, עליו לשאול את עצמו האם קיים נזק משמעותי, כלומר שיש מקום להגיש בגינו תביעה. את התשובה על כך יכול לתת רק רופא שיניים המתמחה בפועל בביצוע ההשתלות ולא רופא שצבר את הידע באופן תיאורטי בלבד.

ככל שהמומחה הגיע למסקנה שישנו נזק משמעותי ושניתן להוכיח, כמו עלות תיקון גבוהה לנזקים, נכות משמעותית ועוד, המלצתו תהיה להגיש תביעת נזיקין בכפוף להגשת חוות דעת רפואית. במקרים שבהם הנזק מתבטא בעלות תיקון נמוכה, ייתכן שימליץ לעורך הדין על משא ומתן עם הגורם המזיק לשם קבלת פיצוי.

חוות הדעת נדרשת לעמידה בתנאים ובכללים מדויקים, לרבות עריכתה באופן ברור ומפורש, שאינו משתמע לשתי פנים. כמו כן, חוות הדעת תכלול עלות מדויקת לתיקון הנזק, לרבות טווח זמנים פוטנציאלי במקרים מורכבים, בייחוד כאלה שהותירו את המשנן הטבעי בפה בקרב ניזוקים מבוגרים.

 

מי רשאי לספק חוות דעת רפואית – השתלות שיניים?

רשמית, כל רופא שיניים יוכל לספק חוות דעת רפואית. אך רופא אמין, יסודי ומשכנע נדרש להבין לעומק בתחום שבו נגרם הנזק, לרבות מיומנות קלינית בולטת וניסיון אישי משמעותי, עדכון בטכניקות טיפול חדישות ומכשור חדשני. בנוסף, יש לשמור על שליטה בשפה, הדקדוק והתחביר על מנת ליצור חוות דעת בהירה ומדויקת.

כך לדוגמה לעניין ההשתלות, רופא שאינו מעודכן מספיק בנוגע לתהליכי שיקום הפה והלסת בשיטת All On 4 יתקשה לבחון את יתרונות וחסרונות הגישה, להמליץ עליה כדי לתקן נזק קיים או לאבחן בעיות שנוצרו במהלך הטיפול. למעשה, רופא שמקבל לידיו מקרה שכזה אך לא ביצע טיפולים בשיטה זו בעצמו, יתקשה לכתוב חוות דעת טובה ואמינה.

 

פורום רופאים תלווה אתכם עד להצלחת התביעה

חברת פורום רופאים מתמחה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים במגוון תחומים, כאשר הטיפול בכל מקרה יועבר למומחה המתאים לו ביותר. החברה מעניקה בנוסף שירותי איסוף ותיעוד רפואי ממוסדות רפואיים שונים, המאפשרים לעורכי דין לקבל את המידע המלא במקרה שלפניהם.

לאחרונה השיקה החברה קרן מימון חדשה לתהליך בחינת התיק, פיצוח הרשלנות והנזק וכתיבת חוות הדעת, בתנאים זולים והוגנים במיוחד. הקרן בשיתוף LITIVEST – הקרן המשפטית הרב תחומית הראשונה בישראל, מאפשרת לתובעים ועורכי דינם לקבל מימון לעלויות חוות הדעת ככל שיש תיק בתוך 24 שעות בלבד ובכך להשקיע ככל שנדרש בתהליכים המשפטיים ולהעניק תמיכה רחבה יותר ללקוח. למידע נוסף, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

רשלנות רפואית, טראומה שגרמה לאובדן שיניים, תאונות אישיות ומחלות פה ולסת, לרבות מחלות שגרמו לאובדן השיניים עשויים להצדיק חוות דעת רפואית מתאימה. יש לבחון באופן ראשוני את המקרה כדי להבין האם יש מקום לתבוע.

עקרונית, כל רופא שיניים יוכל לעשות זאת, אך כדי להגדיל משמעותית את סיכויי התביעה, יש לפנות למומחה שיקום פה ולסת, מומחה השתלות שיניים ולכל רופא שיניים נוסף שצבר ניסיון עדכני ורחב בגישות ההשתלה המסורתיות והחדשניות.

מומחה חוות הדעת יידרש לעמוד על הנסיבות המדויקות לכשלון ההשתלה, כאשר לא כולן מצביעות על רמת מיומנות נמוכה או רשלנות רפואית מצד הרופא. לשם כך יהיה צורך בבדיקה ראשונית של פרטי המקרה, אותה פורום רופאים תבצע עבורכם ללא עלות.

מלבד מלאכת כתיבת חוות הדעת על ידי הרופא המתאים ביותר למישור הרפואי בו עוסקת התביעה, החברה מעניקה שירותי איתור ואיסוף מידע מכל הגופים הרפואיים, מימון ביניים לתובעים וקרן מימון המאפשרת לעורכי דין להשלים את תהליך העבודה המלא שכרוך בחוות הדעת ולקדם במסגרתו כל צורך משפטי רלוונטי.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי