חוות דעת רפואית – אלצהיימר ודמנציה

להאזנה:

 

במקרה של הגשת תביעה רפואית בשל מחלות האלצהיימר או הדמנציה, חשוב לקבל חוות דעת רפואית מקיפה. רופא מומחה בכיר, המכיר את תחומי הרפואה והמשפט, ידע להכין חוות דעת מהותית עבור כתב התביעה, שתשרת אתכם עורכי הדין המייצגים ואת לקוחותיכם. במאמר זה תוכלו למצוא מידע מקיף על חוות דעת רפואית במקרים של אלצהיימר ודמנציה.

 

מהות חוות דעת רפואית

במקרים שאתם כעורכי דין מייצגים תביעה על רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, או בכל היבט רפואי אחר, חשוב שלא תוותרו על חוות דעת רפואית לאלצהיימר או לדמנציה. חשוב שחוות הדעת תינתן על ידי רופא מומחה בתחום, היודע לבצע התאמה בין ההיבט הרפואי למשפטי. תביעה כזו משמשת כבסיס משפטי וכהוכחה רפואית ולכן יכולה להיות משמעותית בתביעה.

 

מה מספקת חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית אם כן, היא בדיקה נרחבת עם תוקף משפטי, לחולים בכלל וחולי אלצהיימר ודמנציה בפרט. חוות הדעת ניתנת על ידי רופא מומחה, לאחר תשאול נרחב של החולה ומעבר מקיף על התיק הרפואי לרבות הסטוריה רפואית. ברוב המקרים, יפנה הרופא את המטופל למספר בדיקות מקיפות להוכחת קיום האלצהיימר או הדמנציה (או שניהם). אם בדיקות אלה בוצעו, יוכל הרופא לתכלל את כל המידע.

חוות הדעת תכלול את אבחון המחלה והגורמים לה, המלצה לטיפול, המלצה לאחוזי נכות בהתאם לרמת התפקוד. הרופא יכול לספק המלצות נוספות, בין אם סיעודיות, טיפוליות, או עבור יצירת סביבה מיטבית עבור החולה.

חוות דעת רפואית - אלצהיימר ודמנציה

קבלת מידע רפואי על אלצהיימר ודמנציה

לאחר הפירוט על חוות דעת רפואית בכלל, ובפרט עבור אלצהיימר ודמנציה, כדאי להבין את מהות המחלות הנ"ל. מדובר על מחלות קשות, המגיעות לרוב בגיל הבגרות המאוחר, קרי, בזקנה, ופוגעות בכושר העבודה והעצמאות של האדם ובצלילות המוחית שלו. אדם כזה יהפוך לרוב לסיעודי (ברמות שונות של סיעוד), ויזדקק לעזרה יומיומית. בפורום שלנו ובמאמר זה תוכלו למצוא מידע מקיף על תחומי הרפואה השונים.

 

מחלת האלצהיימר

אלצהיימר ידועה כמחלת שיכחה. היא מהווה חלק מאוסף המחלות המצויות תחת דמנציה (עליה תמצאו פירוט בהמשך), ומהווה את הצורה הכי נפוצה שלה. עד 70% מחולי הדמנציה מאופיינים כחולי אלצהיימר.

אדם שחלה באלצהיימר יחווה הרס איטי של תאי המח ובשל כך יחווה שיכחה ובלבול. כמו כן היכולת התפקודית שלו תהיה במגמת ירידה משמעותית, בשל פגיעה במרכזי המח האחראים על תפקודים יומיומיים.

 

מחלת הדמנציה

דמנציה מאגדת בתוכה קשת של מחלות והפרעות בריאותיות היושבות תחת אותה מטריה. מחלת הדמנציה באה לתאר פגיעה בתפקודים הקוגניטיביים ובפונקציות האקזקוטיביות, האחראיות על זכרון עבודה, זכרון לטווח קצר, קשב וויסות ריגשי.

בשל כך מחלת הדמנציה פוגעת בזכרון לטווח הקצר, ביכולת שיפוט המציאות ותגובתיות מותאמת, בוויסות הרגשי (אדם בעל דמנציה יהיה רגשי יותר ולפעמים שלילי יותר) בצלילות האדם (לעיתים האדם יחווה על ידי הסביבה כבעל הזיות) ובתפקודים מוטוריים כגון תפקוד מרחבי, שליטה עצמית ותפקודים יומיומיים (כמו בישול, הליכה וכו').

 

שכיחות המחלה

בשל העלייה בתוחלת החיים, בעשורים האחרונים גדל גיל הזקנה באופן ניכר, ומכאן שאיתו גדלו מחלות הדמנציה והאלצהיימר. בשנת 2020 נמצאו כ – 100,000 חולי דמנציה ואלצהיימר בישראל, בקרב אוכלוסיית הזקנים. בעולם, נמצאו כ – 50,000 בני אדם החולים במחלת הדמנציה.

 

תסמינים המאפיינים דמנציה ואלצהיימר

דמנציה ואלצהיימר הינן מחלות שהביטוי להן יכול להיות קשה, עבור האדם ועבור הסביבה. הוא כולל ירידה משמעותית בתפקוד בשל הרס של תאי המח בשל תהליכי זיקנה פיזיים. המחלות הנ"ל הופכות ליותר ויותר שכיחות באוכלוסייה. בשל כך, חשוב להכיר את התסמינים העיקריים של המחלות.

  • פגיעה בזכרון – לרוב מדובר על הזכרון לטווח הקצר, בעוד ייתכן והזכרון לטווח הארוך יישאר. לפיכך, ייתכן שהאדם יזכור עובדות מדויקות מהעבר, אך לא יוכל לזכור חוויות שאירעו בטווח הקצר. אותו אדם יכול גם לחוות שיחכה של שמות ואנשים. הוא יזכור אותם מהעבר אך עלול שלא לזהות אותם בהווה.
  • פגיעה בפונקציות אקזקוטיביות – פונקציות אקזקוטיביות אחראיות על התפקודים היומיומיים במח וביניהם: זכרון עבודה, זכרון לטווח קצר, ויסות רגשי, תהליכים קשביים.
  • אמוציונליות – חולה אלצהיימר ודמנציה, יחווה מעבר מהיר במנעד של רגשות. יכול להביע רגשות שליליים מוקצנים מהרגיל ואף בכי וחרדה.
  • פגיעה ביכולות מרחביות – זכרון העבודה הוא האחראי במח על היכולות המוטוריות ותגובות פיזיות הולמות לסיטואציות שונות, תוך עיבוד המידע הסביבתי המתקבל במרכז הבקרה המוחי. פגיעה בזכרון עבודה תביא לפגיעה ביכולות פיזיות במרחב. כך למשל, הפלה של דברים, קושי בהליכה יציבה, קושי בעשיית פעולות יומיומיות.
  • ירידה בכושר השיפוט – בשל פגיעה ביכולות המוחיות, האדם יחווה בלבול. עבר יכול להתערבב עם הווה, והאדם החולה יכול לדבר על עובדות שלסביבה יישמעו כהזיות או כשטויות. עם זאת האדם יחווה אותם כזכרונות אמיתיים ואף חוויות הווה קיימות.
  • פגיעה ביכולת שפתית – בהמשך לפגיעה בזכרון ויכולת שיפוט, ייתכן ותהיה לאדם החולה הנמכה ביכולת שפתית, כגון דיבור לא ברור, דיבור חסר הקשר, או חזרה לדיבור בשפת אם בילדות.

 

ייעול ההליך הרפואי

חוות הדעת הרפואית לאלצהיימר או דמנציה, על ידי המומחים שלנו, יכולה לחסוך לכם וללקוחותיכם זמן המתנה רב לקבלת אישורים רפואיים מרופאים. חוות הדעת מקיפה יותר, מקצועית יותר ומותאמת לצרכי הלקוחות.

המומחים שלנו הם גם בכירים בתחום הרפואה הספציפי, היודעים לתת חוות דעת רפואית מקצועית וממוקדת. הרופאים בפורום, מכירים את ההליך המשפטי ויודעים להחזיק תיק רפואי מקיף וממוקד גם יחד, שיקדם את הגשת התביעה ויחסוך זמן רב.

 

לסיכום

במקרה של הגשת תביעה משפטית בגין אלצהיימר או דמנציה, חשוב לקבל חוות דעת רפואית ממומחים. הרופאים ב"פורום רופאים" הם מיומנים ומקצועיים, בעלי שם רפואי ומחקרי, שידעו לנהל עבורכם את התיק בהיבט הרפואי ולספק לכם חוות דעת רפואית משמעותית עבור התביעה. אל תתפשרו על פחות עבור עשיית הצדק למען לקוחותיכם!

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי