חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה

להאזנה:

 

בתביעות רשלנות רפואית הנוגעות למחלות כמו סוכרת, אוסטאופורוזיס ומצבים נוספים הקשורים לבלוטות ההורמונים, לעורכי הדין המגישים את התביעה יהיה צורך לצרף חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה שתהווה את הבסיס לתביעה. חוות הדעת צריכה להיות מוגשת על ידי איש מקצוע העוסק בפועל בתחום זה ובעל ניסיון של כתיבת דוחות בתביעות שכאלה כמו המומחים של פורום רופאים.

 

על התחום הרפואי אנדוקרינולוגיה בקצרה

הענף הרפואי אנדוקרינולוגיה עוסק במערכת האנדוקרינית הכוללת את בלוטות ההורמונים בגוף האדם, מערך ייצור ההורמונים בגוף ותקינות ההפרשות. המחלות או המצבים הרפואיים הנפוצים בתחום זה כוללים בין היתר:

 

סוגי חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה

במסגרת הגשת תביעת רשלנות רפואית בתחום זה ייתכנו מספר סוגים של חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה שעשויים להידרש במרבית המקרים. הסוגים הם , אבחון שגוי או מאוחר, מתן תרופות במינון שגוי ומתן טיפול רפואי שגוי. את מרבית המצבים הרפואיים בתחום זה ניתן לזהות ולאבחן על ידי בדיקת דם.

כאשר אנדוקרינולוג לא מפנה לביצוע בדיקה שהיה עליו להפנות בהינתן התסמינים והתלונות של המטופל או שהוא התעלם מתוצאות בדיקה חריגות, הדבר עלול לגרום למטופל השלכות קשות. הדבר נובע מכך שהאיחור באבחון המחלה הנכונה וחוסר קבלת הטיפול הרפואי בשלב הראשוני עשוי במחלות אלו להוביל למצבים חמורים בהרבה ולמחלה קשה בהרבה לטיפול.

חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה
חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה

רשלנות רפואית מחלת סוכרת

מקרים רבים המגיעים לכדי תביעות רשלנות רפואית הם של מחלת סוכרת שלא אובחנה בזמן או לא טופלה בטיפול המתאים. חולי סוכרת שהטיפול בהם היה רשלני יכולים לעיתים להידרש לקטיעת גפיים שניתן היה למנוע. במסגרת תביעה שכזו יש צורך להגיש חוות דעת רפואית באנדוקרינולוגיה שתעסוק בהוכחת הרשלנות, הנזקים למטופל והקשר הסיבתי בין השניים.

 

חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה לסוכרת

במקרה של חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה לרשלנות בחולה סוכרת, המומחה בחוות הדעת ידגים את הוכחת הנזק לאחר בחינה רפואית של התובע ופירוט של מצבו הרפואי הנוכחי. הוא יפרט מה היה אופן הטיפול שנדרש עבור המחלה באבחון תקין ומוקדם ואילו מהנזקים מהם סובל התובע היו יכולים להימנע ממנו לו קיבל את הטיפול המגיע לו.

במסגרת חוות דעת רפואית באנדוקרינולוגיה המומחה יבסס את קיומה של הרשלנות. הוא יסקור את הטיפול המקובל במחלה וידגים כיצד במקרה הספציפי היה טיפול שלא בהתאם לנורמות הרפואיות המקובלות. לשם כתיבת חוות דעת רשלנות רפואית בנושא, המומחה ישתמש ברשומות רפואיות של גורמי הטיפול ובספרות הרפואית והמשפטית הרלוונטית לנושא.

 

הוכחת הקשר הסיבתי

בליבה של כל חוות דעת רפואית באנדוקרינולוגיה מצוי שאלת הקשר הסיבתי. חוות הדעת נדרשת להוכיח באופן ברור את הקשר בין הרשלנות הרפואית שהתרחשה לבין הנזק שנגרם ממנה לתובע. הדבר נעשה על ידי סקירה של אופן השתלשלות האירועים בכל הנוגע להתפתחות המחלה, פנייה של המטופל לבדיקות, הבדיקות שהוצעו והטיפול הרפואי לאורך התהליך.

חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה חיונית בכל תביעה בנושא סוכרת על מנת לבסס מבחינה משפטית כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית אשר גרמה לנזק בר פיצוי לתובע.

 

רשלנות רפואית מחלת אוסטאופורוזיס

האבחנה של אוסטאופורוזיס מתבססת על היסטוריה של שברים וזיהו מצב של צפיפות עצם נמוכה. אבחון המחלה לרוב נעשה בבדיקת רנטגן של אזורים שונים בשלד. ביצוע הבדיקות נעשה בהתאם לתסמינים ותלונות של המטופלים והרופאים נדרשים להפנות באופן קבוע אוכלוסיות הנחשבות לבעלות סיכון גבוה למחלה בשל מאפייני גיל ומגדר כמו גם, עקב מחלות קשורות.

 

טיפול רפואי בשלבים המוקדמים

כאשר מצליחים לאבחן אוסטאופורוזיס בשלבים הראשוניים של התפתחות המחלה, ניתן להתחיל בטיפול התנהגותי ותרופתי שיכולים להאט את קצב ההתקדמות ולמנוע מהחולים שברים מסוכנים. מחלה זו ובעיקר הבעיות הרפואיות הנלוות לה גורמים למקרי תמותה רבים ובמיוחד אצל חולי אוסטאופורוזיס לאחר שברים בעצמות הירך.

 

חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה לאוסטאופורוזיס

ישנם מקרים בהם התביעה מוגשת בגין רשלנות רפואית באבחון אוסטאופורוזיס בהם חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה תבסס את עילת התביעה על כך שהתובע עקב השתייכותו לקבוצת אוכלוסייה. הדבר ייעשה כאשר עקב מאפיינים אישיים קיים סיכון מוגבר ללקות במחלה זו ומטופל שכזה, היה אמור להיות מופנה על ידי הרופא המטפל לבדיקת צפיפות עצם וניתן היה להגיע לאבחון מוקדם יותר.

גם כאשר הרופא המטפל היה מודע לכך שעקב בעיות רפואיות אחרות המטופל מטופל בסטרואידים במשך תקופה ממושכת, דבר המוכר כמגביר את הסיכון למחלה, ולא הפנה אותו לבדיקת צפיפות עצם למרות הנחיות משרד הבריאות הדבר ייחשב לרשלנות רפואית.

חוות דעת רפואית בנושא תפרט כיצד הנזק והפגיעה הרפואית הייתה נמנעת או לכל הפחות קטנה יותר, אם ההפניה והגילוי היו במועד המוקדם יותר, במועד לו הרופא המטפל היה פועל כמצופה ממנו מבחינה מקצועית.

 

חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה להיפופיזה

מחלת היפופיזה כוללת ליקויים שונים בתפקוד של בלוטת יותרת המוח. הפרשות יתר של הבלוטה או ירידה ברמת ההפרשות של ההורמונים יכולה להיגרם מגידולים שפירים במוח ובמקרים מסוימים המחלה הייתה ניתן למניעה לו המטופל היה מאובחן על ידי בדיקת CT ואז החולה היה מקבל טיפול רפואי מתאים מוקדם יותר.

לעיתים ההחמרה במצב נובעת מהתפשטות של הגידולים ובעת הזיהוי כבר לא ניתן להסירם באופן כירורגי ובמקרה שכזה יהיה צורך לכתוב חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח לבסס את עילת התביעה.

 

ייעוץ ראשוני להיתכנות התביעה

במידה ואתם מייצגים לקוחות שסובלים מבעיות או מחלות אנדוקריניות כגון אלו שסקרנו כאן ואתם זקוקים להבנה אם המקרה מהווה רשלנות רפואית, צרו קשר עם המומחים של פורום רופאים לייעוץ מקדים ללא עלות. במידה ונתקדם לעבודה משותפת לקראת הגשת התביעה מומחה רפואי בעל מומחיות וניסיון בתחום רפואי זה יספק לכם חוות דעת מבוססת רפואית ומשפטית כך שתועלו למקסם את סיכויי המיוצג בבית המשפט.

במסגרת חוות הדעת תוצג השתלשלות המחלה והטיפול בה, תוך התמקדות במועד הזיהוי והאבחון והטיפולים שבוצעו. בחוות הדעת המומחה ידגים באילו אופנים הרופא לא פעל באופן המצופה מרופא סביר העוסק בענף רפואי זה. בחוות הדעת יוצג בהרחבה מצבו הרפואי של התובע ויוסבר אלו מהמאפיינים של מצבו מהווים נזק שנגרם ישירות מהרשלנות שנידונה.

המערכת מורכבת מהחלק במוח הקרוי היפותלמוס ובלוטות שונות. ההיפותלמוס למעשה שולט בשאר מרכיבי מערכת האנדוקרינית והוא האחראי לכל ייצור ההורמונים בגוף. שאר הבלוטות המרכיבות את מערכת זו הן, הלבלב, בלוטות יותרת הכליה, בלוטת התימוס, בלוטת האצטרובל, האשכים והשחלות, בלוטת מצד התריס, בלוטת התריס ובלוטת יותרת המוח.

גופי בריאות וטיפול כמו קופות החולים, מרפאות מומחים פרטיות ובתי חולים מעסיקים או שוכרים עורכי דין מנוסים בתחום הרשלנות הרפואית. לגופים הללו יש גם גישה לאנשי המקצוע המומחים ביותר בתחומי פעילותם ובמקרה של תביעה כנגדם הם יכולים להסתייע בהם לחוות דעת נגדיות מנומקות ומפורטות. לכן במידה וחוות הדעת אינה ברמה הנחוצה להגנה יהיה קל לסתור אותה במהלך ההליך השיפוטי.

חובת הזהירות נחלקת לשני מרכיבים, חובת זהירות מושגית וחובת זהירות קונקרטית. החובה המושגית נוגעת לשאלה של מידת ההלימה בין סוגי המזיקים והנזקים של התובע הנתבע. חובת זהירות קונקרטית נוגעת לשאלה אם החובה נוגעת לנזק במקרה המסוים.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי