חוות דעת רפואית אורטופדית

להאזנה:

 

כאשר אדם נפגע בפגיעה אורתופדית כלשהי (כלומר נזק שנגרם למערכת העצמות והשרירים בגופו), תידרש חוות דעת רפואית אורתופדית שתשפוך אור על מצבו, הנזקים שנגרמו לו ובכך להביא למיצוי מקסימלי של זכויותיו על פי חוק. חוות הדעת הרפואית תכלול סקירה מפורטת ומדויקת של אירוע הפגיעה באמצעות מומחה עתיר ניסיון מהתחום ותגדיל בכך את הסיכויים למיקסום אחוזי הנכות או הפיצויים הכספיים שבגינם תבע.

 

מה תכלול חוות דעת רפואית אורטופדית?

על פי החוק במדינת ישראל, כל תביעה בנזקי גוף נדרשת להגשה מקבילה של חוות דעת רפואית. אם מדובר בפגיעה אורתופדית, הרי שיידרש אורתופד מומחה לכתיבת חוות הדעת, שתקביל במעמדה למתן עדות בשבועה בבית המשפט. לאור חשיבות חוות הדעת, עליה להישאר ממוקדת וברורה בכל חלקיה, תוך שהיא מציגה את טענות התובע והראיות למצבו ולנזקיו בדרך הטובה ביותר.

כל אלה יביאו בסופו של דבר להשפעה חיובית על הסיכויים לקבלת הזכויות בשיעורים משמעותיים מאוד, מה שיביא לאיזון מסוים בין הפגיעה התעסוקתית והכלכלית עקב המצב לבין היכולת להתמודד עם ההשלכות מכך. חוות דעת רפואית אורטופדית עוסקת במגוון פגיעות פיזיות ו/או מחלות במערכות השלד והשרירים, החל מפריצות דיסק או קריעה ברצועות וכלה בהגבלות תנועה שהסלימו עד כדי אובדן כושר עבודה צמית.

 

חשיבותה של חוות הדעת האורטופדית

פגיעה תאונתית, למשל עקב נפילה מגובה בעבודה או תאונת דרכים, החלקה על כתם שמן ברחוב וכן הלאה, עלולה להסתיים בנזקים למערכות השלד והשרירים הדורשת טיפולים ממושכים וכמובן תקופת שיקום לא מבוטלת.

כל אלה מתקיימים שעה שהנפגע לא מסוגל לעבוד ולהתפרנס ולכן מקימים עילה לתביעה מול הביטוח הלאומי או חברת הביטוח. בנקודה זו, לא תמיד יש צורך לפעול מול אורטופד מומחה והדבר אכן תלוי בחומרת המצב, במובהקות שלו ובתאימותו לספר הליקויים של המוסד לביטוח הלאומי על כל התקנות המצויות בו.

כאשר התביעה נדחית, או אם מדובר בנזקים מורכבים שצפויות יותר תנודות הנוגעות להצלחתם, יש לפעול מבעוד מועד מול רופא מומחה מתאים, שיציג את הפגיעה על כל המורכבויות וההשלכות שלה בחוות דעת מקצועית וזו תוגש לוועדה הרפואית או לחברת הביטוח לצורך קביעה מדויקת של התגמולים.

כמובן שככל שמדובר בתביעה שהוגשה לבית המשפט, בין אם עקב הסירוב של המבטחת לפצות בגין המקרה ובין אם מפאת סוג התביעה (תביעת רשלנות על פי רוב), חוות הדעת תידרש גם לקביעת סכום הפיצויים או אחוזי הנכות, המבוססת על נימוקים יסודיים שמוסברים היטב, לרבות סדרת האירועים והנסיבות שגרמו לפגיעה מלכתחילה.

 

שלבים מרכזיים בכתיבת חוות דעת רפואית אורטופדית

חוות הדעת על גיבושה וכתיבתה נוצרת דרך כמה שלבים עיקריים:

ראשית תבוצע בדיקה גופנית מקיפה ומקצועית לתובע עצמו, כולל תשאול רפואי מקיף, סקירת נסיבות המקרה שגרם לפציעה האורתופדית ולקיחת היסטוריה הרפואית. כל אלה נועדו לקבלת תמונת המצב לגבי המצב הרפואי הנוכחי והמצב שקדם לאירוע.

בשלב הבא וכשמכלול הנתונים בידיו, יוכל המומחה להתחיל בבדיקת הקשר הסיבתי בין האירוע לנזקים ממנו, כמובן בדגש על כל סיטואציה ממנה ניתן היה להימנע ושאלמלא היא, לא היתה נגרמת פגיעה כלל (או שהפגיעה הייתה מופחתת). עם סיום חלק זה, ייגש האורתופד לכתיבה בפועל, המבוססת על כלל מסקנותיו ובצורה מנומקת, מקצועית וגם תחבירית כראוי.

חוות דעת רפואית אורטופדית

חוות דעת רפואית למוסד לביטוח הלאומי

חוק הביטוח הלאומי קובע את הזכאות בקרב כל אדם לזכויות ולתגמולים שונים עקב בעיה רפואית, לרבות אורתופדית. בעיות מהסוג הזה מותירות אחריהן לא פעם נכות משתנה, המגבילה את אורח החיים התקין והשגרתי ובייחוד את האפשרות לעבוד ולהתפרנס כפי שניתן היה לעשות קודם לכן.

המוסד לביטוח הלאומי מספק פיצויים בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו, כאשר חוות הדעת מהווה לא פעם הערכה מקדימה לשיעור הנכות הצפוי, תוך התחשבות אובייקטיבית, מקצועית ושקולה במצבו והיכולות התפקודיות המדויקות של התובע, המגבלות והעזרה לה הוא זקוק.

חוות דעת רפואית מהמישור האורתופדי תאפשר לחברי הוועדה הרפואית של בביטוח הלאומי להתייחס למקרה בצורה מדויקת יותר ומכאן להגיע להחלטה רצויה יותר מבחינתו של התובע.

 

חוות דעת רפואית לבית המשפט

כאמור, ישנה שורת מקרים בה חוות הדעת הרפואית תוגש לבית המשפט, מרביתם עקב פגיעה מתאונה כלשהי, שהכילה שלב מקדים של סירוב לפיצוי בטענות מסוימות. כעת יידרש עורך הדין להציג את טיעוני הלקוח תוך שימוש בקביעות המקצועיות של חוות הדעת וזאת במטרה לשכנע את בית המשפט במתן פיצויים משמעותיים יותר.

בדיונים אלה ייתכן שיהיה צורך בעדות מצד המומחה שכתב את חוות הדעת, כך שמלבד בקיאותו ומיומנותו הרפואיים בתחום האורתופדיה, עליו להיות גם מנוסה בעמידה בפני בית המשפט.

כאן המקום לציין כי חוות הדעת הרפואית מתחום האורתופדיה נכתבת לא פעם לטובת תביעות רשלנות רפואית, כלפיהן נדרש המומחה להצביע על האירוע הרשלני ולהבהיר כיצד חרג מנהלים רפואיים מקובלים ונכשל הלכה למעשה במבחן הרופא הסביר.

 

עלות חוות הדעת הרפואית אורטופדית

חוות דעת מקצועית, בין אם של רופא מומחה ובין אם מומחה אחר כמו למשל מומחה בטיחות, עשויה להתבטא בסכומים יקרים. כמובן שסכומים אלה הולמים את מורכבות התביעה ונסיבותיה ולכן גם הפיצויים הכספיים מהמקרה עצמו יהיו גבוהים בסיום התביעה. אך לעתים רבות נתקלים התובעים בחומה בלתי עבירה בנושא הזה, שמונעת מהם להתקדם עקב חוסר היכולת לממן את חוות הדעת ועוד הרבה לפני קבלת התגמולים.

אנו בחברת פורום רופאים מודעים היטב לנושא הזה ולכן מעמידים לרשות התובעים מימון ביניים, המאפשר ליצור כבר מראשית הדרך חוות דעת מקצועית ואיכותית ולבצע את ההחזר בתום התביעה, עם קבלת הפיצויים. הדבר יאפשר גם לכם לקלוט לקוחות בנוחות גבוהה יותר, תוך פעילות בביטחון ובלב שקט לגבי מהלך התביעה והתזמון המדויק הנדרש לה.

 

איסוף אינפורמציה רפואית לגיבוש חוות הדעת

על מנת שתקבלו חוות דעת רפואית מקצועית מצוינת התומכת במדויק במקרה הנדון, יש לבצע תחילה איסוף מקיף של כל התיעוד הרפואי והרקע למקרה. חומרים אלה נמצאים בבתי החולים, קופות החולים, בתי אבות, אצל המעסיק ועוד מגוון מקורות.

כאשר מלאכת האיסוף מורכבת או אם הלקוח לא יכול לבצע אותה בעצמו, ניתן לחתום על ייפוי כוח מול עורך הדין והחומר ייאסף עבורו. חברת פורום רופאים תשמח להסיר מכם את הטרחה הבירוקרטית שבאיסוף המסמכים הממושך, תוך שירות יעיל ומקצועי לאיסוף התיעוד מכל הגורמים הרלוונטיים.

 

בשורה התחתונה:

חוות דעת רפואית אורטופדית צפויה להשפיע במובנים רבים על המשך איכות חיי התובעים. זאת בשל יכולתה של חוות הדעת לסייע ולטובה בהכרעה לגבי פיצויים כספיים ואחוזי נכות.

חוות דעת איכותית, מנומקת ומסודרת, תאפשר לבית המשפט לקבוע זכויות מלאות ומשמעותיות יותר, תוך התרשמות מהצגת הטענות, מומחיותו ואמינותו של מומחה חוות הדעת. אם אתם נמצאים כעת בשלבי החיפושים אחר מומחה מתאים לכתיבת חוות דעת לצרכים משפטיים, תוכלו לפנות אלינו להערכה ראשונית של המקרה וללא עלות.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי