חוות דעת רפואית – אונקולוגית שד

להאזנה:

 

במקרים בהם מטופלת סובלת מבעיה רפואית הקשורה לסרטן השד, יש צורך בקבלת חוות דעת רפואית – אונקולוגית שד מטעם רופא מומחה בתחום. הדבר עשוי להיות רלוונטי בנסיבות שונות, כגון הצורך בחוות דעת נוספת מרופא מומחה בכיר או תמיכה בהגשת תביעה לפיצוי כספי מביטוח לאומי, מחברות ביטוח פרטיות או ממוסד רפואי שכנגדו מוגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

הצורך בחוות דעת רפואית – אונקולוגית שד בעקבות חשד לרשלנות רפואית

סרטן השד הוא מצב שבו גידול ממאיר מתפתח ברקמת השד. זהו סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים (אם כי הוא יכול להשפיע גם על גברים במידה פחותה). גילוי מוקדם הוא חיוני להגדלת הסיכויים להחלמה מוצלחת מסרטן השד. מנגד, רשלנות רפואית הקשורה לסרטן השד, עלולה לגרום לנזק משמעותי למטופלת ולפגיעה עד אובדן של סיכויי ההחלמה שלה מהמחלה.

מחדלים רפואיים הנוגעים לסרטן השד עשויים להתבטא באופנים הבאים:

  • אבחון שגוי לסרטן השד (או אי אבחון המחלה בזמן): גילוי מוקדם ואבחון מדויק של סרטן השד חיוניים לסיכויי ההישרדות של המטופלת, אך לעיתים קרובות מתעלמים מהתסמינים המדווחים או מוצגים ובשל כך המחלה לא מאובחנת במועד. במקרים כאלה, מומלץ להפנות את לקוחותיכם למומחה באונקולוגיה של השד, לצורך קבלת חוות דעת רפואית לתביעת הנזיקין שתגישו עבורם בבית המשפט. חוות דעת כזו תבטיח שיש לתובעים את הראיות הדרושות כדי לתמוך בטענתם ולהגדיל את הסיכויים שלהם לתוצאה חיובית בתיק.
  • טיפול רשלני בסרטן השד: מתן טיפול שאינו מתאים למצבה הרפואי של המטופלת יכול להביא גם הוא לגרימת נזק משמעותי ופגיעה דרמטית בסיכויי החלמתה. רשלנות רפואית בטיפול בסרטן השד יכולה להתרחש במפגש של החולה עם מגוון נותני שירותי בריאות, לרבות רופאים, אחיות וחברים אחרים בצוות הרפואי. במידה וגורם רפואי שעמו המטופלת באה במגע, כשל במילוי תפקידו ומסרב לקחת אחריות ולפצות את המטופלת, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בליווי חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח או בטיפול בסרטן השד, מטעם אונקולוג שד מומחה.

בקצרה, במקרים בהם הנפגעת או בני משפחתה מעוניינים לדרוש פיצוי מהגורמים הרפואיים שכשלו בביצוע תפקידם, על ידי הגשת תביעת רשלנות רפואית, התביעה צריכה להיות מלווה בחוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום אונקולוגיית השד, שלו רקע נרחב ביצירת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ומתן עדויות בתביעות רשלנות רפואית בבית המשפט.

חוות דעת רפואית - אונקולוגית שד
חוות דעת רפואית – אונקולוגית שד

 

מה כוללת חוות דעת רפואית בתחום אונקולוגית שד?

חוות דעת מקצועית בתחום סרטן השד כוללת בדרך כלל את המידע הבא:

  • ההיסטוריה הרפואית של החולה
  • הסיבה לנזק הרפואי ו/או הנפשי שנגרם לחולה
  • הערכה האם הייתה רשלנות רפואית במקרה הנדון והקשר שלה לנזקי המטופלת
  • תיאור מצבה הנוכחי של המטופלת, לרבות כל הנזקים הרפואיים שנגרמו לה בשלב האבחון, הטיפול הרפואי או הניתוח לסרטן השד
  • חיזוי ההשלכות העתידיות של הנזקים על המטופלת ומשפחתה, כגון בעיות תפקודיות, צורך בטיפולים רפואיים נוספים וצורך בטיפול שוטף.
  • ועוד

 

כיצד הגשת חוות דעת רפואית – אונקולוגית שד תומכת בהגשת תביעת ביטוח לאומי?

במקרה בו חווה מטופל נזק רפואי הגורם לנזק פיזי, תפקודי, אסתטי או נפשי, בין אם לטווח קצר או ארוך, הוא יכול להגיש בקשה לפיצוי כספי מהביטוח הלאומי, לרבות קצבאות נכות זמניות או קבועות. להגשת בקשה זו יש למסור מידע מפורט על מצבו הרפואי של החולה ולהכינו להתייצב בפני ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, אשר תקבע את הזכאות ואת גובה הפיצוי שישולם.

במקרה של הגשת תביעת ביטוח לאומי בעקבות נכות שנובעת מסרטן השד או רשלנות רפואית שנגרמה לחולה, כדי למקסם את שיעור הפיצויים או קצבת הנכות, רצוי להגיש חוות דעת של רופא מומחה לאונקולוגיית שד, שיסקור את הנזקים הרפואיים והתפקודיים שנגרמו לחולה.

 

הרלוונטיות של חוות דעת רפואית משפטית ממומחה לאונקולוגיית שד להגשת תביעות אובדן כושר עבודה

במקרה שפגיעה תפקודית מונעת או מגבילה את יכולתו של אדם לעבוד במקצועו, הוא רשאי להגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה לביטוח הלאומי, לחברת הביטוח הפרטית שבה הוא מבוטח או למקום עבודתו. לשם כך יש לקבל אישור מגורם רפואי מוסמך, כגון רופא תעסוקתי, המעיד על כך שלתובע נגרמה פגיעה, כגון מחלת מקצוע או תאונת עבודה, המגבילה את כושרו לעבוד.

האישור הכרחי להצדקת קבלת פיצוי כספי שגובהו יהיה תלוי בהיקף ובמשך הנזק ובחופשה מהעבודה הנדרשת לחולה. כאשר מדובר באובדן כושר עבודה שנגרם על רקע סרטן השד, התובע רשאי לבחור להיעזר ברופא תעסוקתי מקופת החולים שלו או לפנות לחוות דעת של רופא מומחה לאונקולוגיית שד באופן פרטי.

 

אילו כישורים ומיומנויות דרושים לרופא המומחה העוסק בכתיבת חוות הדעת?

על הרופא המומחה הכותב את חוות הדעת בהקשר לאונקולוגיית שד, להיות בעל הרקע והכישורים הבאים:

  1. מומחיות וניסיון רב בתחום סרטן השד, כמו גם הבנה מעמיקה בנושא.
  2. רקורד מוכח בכתיבת דוחות רפואיים לבתי משפט, ביטוח לאומי וגופים נוספים. לשם כך נדרש לא רק ידע מקצועי, אלא גם יכולת להעביר את הידע הזה בצורה יעילה, בשפה ברורה ובתמציתיות, כמקובל בעולם המשפט.
  3. היכולת להציג נתונים הנוגעים למצבו הרפואי של המטופל בבית המשפט, בביטחון ובבהירות.
  4. ניסיון בביצוע ראיונות מקיפים עם תובעים ותרגום המידע הרפואי שלהם לשפה מקצועית.

 

איך התהליך לקבלת חוות דעת רפואית בתחום אונקולוגיית השד מתנהל?

קבלת חוות דעת רפואית בתחום אונקולוגיית השד, מתבצעת ב- 4 שלבים עיקריים:

  • מציאת רופא מומחה לאונקולוגיה של השד:

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום סרטן השד.

  • בניית תיק הראיות:

איסוף מידע רפואי שיסייע למומחה בביסוס הטענה לרשלנות רפואית.

  • עריכת דו"ח רפואי:

יצירת חוות דעת רפואית יסודית הכוללת תוצאות בדיקות, אבחנה והערכת אחוזי הנכות של התובע/ת.

  • הגשת תביעה לבית המשפט:

מתן עדות הרופא המומחה והגשת הדו"ח המקיף להגברת הסיכויים לתוצאה מוצלחת בתיק. אנו כאן כדי לסייע לכם למצוא את הרופא המומחה המתאים ביותר לתיק של מרשכם בדגש על הבעיה הרפואית הספציפית שלה או שלו והנזק הפיזי ו/או הנפשי שנגרם להם.

 

לסיכום – התרומה של חוות דעת רפואיות בתחום סרטן השד למימוש זכויות ביטוחיות

במקרים של רשלנות בגילוי ואבחון מוקדם של סרטן השד, או רשלנות בטיפול במחלה – כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי הולם מחברות הביטוח ומהגורמים הרפואיים הנתבעים, רצוי לשלב במסגרת התביעה חוות דעת רשלנות רפואית מטעם אונקולוג שד מומחה. באמצעות קבלת חוות דעת רפואית איכותית, תוכלו לסייע בחיזוק טענות לקוחותיכם בתיק ולהגדיל את הסיכוי לקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם להם.

פורום רופאים ישמח לסייע לכם במציאת מומחים בעלי שם בתחום אונקולוגיית השד, שיוכלו לספק למען לקוחותיכם חוות דעת רפואית משפטית ברמה הגבוהה ביותר. למידע נוסף – פנו אלינו בהקדם.

חוות דעת רפואית של מומחה בתחום האונקולוגיה של השד, יכולה להוות כלי רב ערך בהוכחת רשלנות רפואית באבחון או טיפול בסרטן השד, בבית משפט. על מנת להוכיח טענה לרשלנות רפואית בהקשר זה – יש צורך להוכיח את קיומו של נזק, רשלנות וקשר סיבתי בין השניים. חוות דעת רפואית של מומחה מוביל בתחום האונקולוגיה של השד, יכולה לספק ראיות התומכות במרכיבי התביעה הללו ולסייע להוכיח כי רשלנות רפואית היא שגרמה נזק לתובע/ת.

חוות דעת רפואית בתחום אוקולוגיית השד, נשענת על בחינת ההיסטוריה הרפואית של החולה, הערכת סוג הטיפול שהתקבל, אופן מתן הטיפול ומצב בריאותה הנוכחי של המטופלת. על סמך מידע זה וביצוע בדיקות רלוונטיות, יקבע הרופא המומחה באופן אובייקטיבי האם לפי החוק התרחשה רשלנות רפואית, אם הבעיה הרפואית הנוכחית של המטופלת קשורה ישירות לרשלנות, ומה סוג הנזק שנגרם לה, הן לטווח הקצר ולטווח הארוך.

חוות דעת על סרטן השד כוללת התייחסות להיסטוריה הרפואית של החולה, הסיבה לנזק הרפואי ו/או הנפשי שנגרם לחולה, התייחסות לשאלה האם הייתה רשלנות רפואית במקרה הנדון והערכת הקשר שלה לנזקי המטופל/ת, תוך תיאור המצב הנוכחי של המטופל/ת, לרבות כל הנזקים הרפואיים שספג/ה במהלך הטיפול רפואי או הניתוח שעבר/ה. זאת לצד חיזוי ההשלכות העתידיות של הנזקים על מצב התובע/ת, כגון בעיות תפקודיות, צורך בטיפולים רפואיים נוספים ודרישות טיפול שוטפות.

כאשר חולה בסרטן השד מבקשת פיצוי מרופאיה בגין רשלנות רפואית, עליה להגיש תביעה נזיקית באמצעות עורך דין. תביעה זו חייבת להיות מלווה בחוות דעת רפואית של רופא בעל מומחיות ספציפית וענפה באונקולוגייה של השד ובעל רקורד חזק ביצירת חוות דעת לצרכים משפטיים מקצועיים והצגת עדות מקצועית בבתי המשפט.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי