חוות דעת רפואית רופא עור

להאזנה:

 

כוויות בעור, חתכים, צלקות, גירויים, מחלות עור ועוד – ייבחנו לא פעם במסגרת חוות דעת רפואית רופא עור, המאפשרת לתובעים בדיני נזיקין להעריך את היקף הנזק לצורך אומדן הפיצויים. במאמר זה נדון בצרכים המיוחדים של חוות הדעת ברפואת עור.

 

קבלת חוות דעת רפואית מרופא עור בנושאים מגוונים

העור מהווה את אחד מאיברי הגוף הגדולים ביותר. העור אמון על הגנה מפני חדירת מזיקים שונים וחבלות קשות, מה שכמובן הופך אותו לחזית הלחימה באלו וסובל בעצמו לא אחת מבעיות או סימפטומים שונים המבטאים מחלה ופציעה.

למעשה, דרך שינויים במרקם העור, בגוון או בהופעת אלמנטים על שטח העור, ניתן לאתר סממנים למחלות עור או למחלות גופניות אחרות. תחום זה באופן כללי, עוסק באבחון ובטיפול קשת רחבה של מחלות, כאשר לעתים מיוחסים לרפואת העור והמין קווים משיקים. לא פעם נדרשים אנשים הסובלים מבעיה רפואית בעור גם לחוות דעת רפואית-מקצועית מאת רופא עור מומחה.

חוות דעת זו נדרשת הן לקבלת טיפול רפואי מסוים, למשל כאשר קיים גורם מממן המסרב לכך או שדורש מלכתחילה חוות דעת רפואית לאישור המימון והן לצורך הערכת אירועי רשלנות רפואית, במסגרתם התרחש כשל או מחדל שגרם לפגיעה בעור. חוות הדעת תשמש גם למקרים של תביעת נכות מהביטוח הלאומי בגין מחלות מזכות, צלקות או כוויות.

חוות דעת רפואית רופא עור
חוות דעת רפואית רופא עור

קבלת חוות דעת טרם הטיפול

כל אדם שפונה לרופא מסוים, זכאי כמובן לקבל על האבחנה והקביעות גם חוות דעת מקצועית נוספת. וכך גם ברופאת העור, לא כל הרופאים אחידים בדעתם וישנם מקרים שבהם האבחון או אפשרויות הטיפולים יהיו שונים בחוות הדעת השנייה. לעתים חוות הדעת הנוספת מתרחשת לאחר אבחון הבעיה הקיימת וטרם תחילת הטיפול ולעתים היא תתקבל במהלך הטיפולים או בדיעבד.

כך או כך, חוות הדעת הרפואית חושפת בחלק מהמקרים בעייתיות בנוגע לטיפול הקודם שבוצע, או לחילופין גורמת למטופל לחשוב כי מדובר בטיפול שגוי ובלתי מתאים המסב לו נזק. נתקלנו לא פעם במטופלים שלתחושתם נפגעו מהדרך שבה טיפל בהם הרופא ושהופרכה על ידי רופא שני, הממהרים לתבוע את הראשון בגין נזקים שנגרמו.

חוות הדעת הרפואית מאת רופא עור מיומן, תוכל להעריך האם אכן מדובר מצידו ברשלנות או בהפרת חובת הזהירות או שמא מדובר בהמלצות לגיטימיות ביותר. למעשה, קביעות אלה הופכות את הרופא המספק חוות דעת רפואית בתחום רפואת העור, למעין גורם מפקח ומאזן להחלטות והתנהלות רפואיות מהסוג הזה.

 

חוות דעת ברפואת עור לצורך תביעת הביטוח הלאומי והביטוח הפרטי

יש מקרים שבהם חוות הדעת משמשת למיצוי הליכים מול המוסד לביטוח הלאומי או חברה פרטית בה קיימת פוליסת ביטוח רלוונטית. כאשר אדם מבקש לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי ולקבל נכות, באפשרותו לתבוע הן במסלול נכות כללית בשל מחלה או תאונה אישית והן במסלול נפגעי עבודה הכולל נכות מעבודה.

בשני המקרים, נדרש התובע לעבור וועדה רפואית שבראשה רופא עור מטעם הביטוח הלאומי, עבורה מומלץ שלא להסתפק רק באבחון ונספח המצב הרפואי מרופאי הקופה ולהצטייד מראש גם בחוות דעת רפואית ממומחה ברפואת עור.

הצגת חוות דעת שכזו הינה זכות השמורה לכלל התובעים והיא צפויה לסייע משמעותית לקבלת התביעה והגדרת אחוזי נכות משמעותיים. אם כבר נקבעה החלטה לעניין הנכות, ניתן יהיה לצרף את חוות הדעת המקצועית לתהליך הגשת הערעור.

כאשר מדובר בתביעת חברת הביטוח, לרוב יהיה צורך כבר מראשית הדרך לקבל חוות דעת מקצועית מרופא עור מתאים, שכן חברת הביטוח משתמשת במומחים רפואיים משלה, המבקשים לברר לעומק את מצבו הרפואי האמיתי של המבוטח ולעתים מנסים לצמצם אותו בשל מדיניות חברת הביטוח או האינטרס שלה להימנע מתגמולים גבוהים.

 

חוות דעת ברפואת עור לתביעות רשלנות רפואית

שימוש מרכזי מאוד בחוות הדעת הרפואיות הוא אירועי רשלנות רפואית. ברפואת העור, תביעות בהקשר הזה נובעות הן מכשלים ושגיאות כמו למשל הותרת כוויה בגוף המטופל, חתך שנתפר שלא כראוי והותיר צלקת מכוערת והן מתוצאה שלא לשביעות רצון המטופל, כפי שקורה למשל בהרבה ניתוחים אסתטיים.

רשלנות עלולה להתרחש גם בטיפולי יופי וטיפולים קוסמטיים, בהם אנו נתקלים בתובעים שנכוו ממכשיר להסרת שיער בלייזר או שסובלים ממראה עור לא מחמיא בעקבות איפור קבוע, תהליך של מתיחת פנים ואף איפור שמכיל חומרים לא בריאים.

למרות שעל פניו נדמה כי קל מאוד לזהות רשלנות מצד הרופא או הקוסמטיקאית שטיפלו בתובע, חשוב להדגיש שלעתים האמת תתברר כמורכבת יותר, משום שהטכניקות ואופן הפעולה שיושמו בשטח היו תקינים לחלוטין ורק בנסיבות מצערות, כחלק מסיכוני התהליך הרפואי נגרם הנזק.

ולכן במסגרת קבלת הנתונים ובדיקת המטופל לצורך הכנת חוות הדעת, יבדוק הרופא האם התהליך הרפואי שבוצע אכן התאים למטופל מבחינה בריאותית ואסתטית ובהתאם לגוון העור וסוגו, מידת רגישותו, גוון העור, נגעים שקיימים עליו, השתייכות לקבוצת סיכון למחלות עור שונות, קרינה שהתקבלה במעמד הטיפול ועוד.

כאן חשובה מאוד גם אמינותו המלאה של כותב חוות הדעת, משום שרופא שינסה למצוא חן בעיני לקוחותיו התובעים, להגזים ולהפריז בנזקיהם מתוך כוונה לסייע להם, עלול למצוא את טענותיו מופרכות בבית המשפט בזו אחר זו ולאבד כליל את אמינותו, מה שכמובן יגרום בתיק לתוצאה ההפוכה.

 

מלווים אתכם להצלחת התביעה המלאה!

אם פנה אליכם לקוח בבקשה לתבוע גורם מסוים בשל נזקים בעור הגוף והפנים, אם חליתם במחלה מצערת וברצונכם לקבל את תגמולי הביטוח או שחוויתם מקרה של רשלנות רפואית במעמד טיפול ברפואת עור – חברת פורום רופאים תסייע לכם להגיש את חוות הדעת האמינה והמקצועית ביותר.

החברה המתמחה בכתיבת חוות דעת רפואית, מתחייבת למצוא עבורכם את המומחה הרפואי המתאים ביותר לתביעה. אנו עובדים עם רופאי עור בכירים שמנוסים גם בכתיבת חוות דעת ונוכל לסייע לכם גם בשירותים משלימים כמו איסוף חומר רפואי מכל הגורמים הרפואיים הרלוונטיים ואף להעמיד לרשותכם מימון ביניים לצורך הכנת חוות הדעת ללא המתנה. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני למקרה וללא עלות.

התהליך מתחיל עם שליחת כל החומרים הרפואיים למומחה העור ובכפוף לקביעתו האם יש מקום בהגשת תביעה יזומן התובע לבדיקה רפואית מקיפה. בבדיקה זו ייערך לו גם תשאול רפואי מלא ויינתנו המלצות רפואיות. לאחר מכן כבר תתקבל התמונה המלאה בנוגע למצבו של התובע וניתן יהיה לכתוב בפועל את חוות הדעת.

שני המצבים המרכזיים בהם נדרשת חוות דעת רפואית משפטית הם כאשר מוגשת תביעה בגין נזק גופני שנותר על גבי העור לבית המשפט, או כאשר פונים לוועדה רפואית בביטוח הלאומי או משרד הביטחון ולצורך קבלת אחוזי נכות.

כאשר מדובר בתביעות בנזקי גוף, קיימת חובה על פי חוק לצרף לתביעה גם חוות דעת רפואית. בתביעת גופי הביטוח או הביטוח הלאומי, אין חובה לצרף חוות דעת מקצועית אך מומלץ לעשות זאת בכל מקרה.

כן. פורום רופאים מעמידה עבורכם קרן מימון חדישה וידידותית מאוד, שתספק לכם כיסוי מלא למימון כל שירותי חוות הדעת כל עוד נמצא כי המקרה בר תביעה. כך מתאפשר לכם כעורכי הדין המייצגים לפעול למען לקוחותיכם כבר מהרגע הראשון ולהעניק שירות מעולה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי