חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי

להאזנה:

 

ניתוח עמוד השדרה הצווארי מיועד לטיפול במגוון פתולוגיות אפשריות וביניהן פריצת דיסק, חבלה או גידול, היצרות תעלת השדרה ועוד. אם הניתוח גרם לנזק רפואי או שתאונה מסוימת מצריכה ניתוח שכזה במימון הגורם הנתבע, חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי תקרב אתכם אל המטרה.

ניתוח עמוד השדרה הצווארי (Cervical Spine Surgery) מתבצע בחלק העליון של עמוד השדרה. כאן נמצאות שבע חוליות רגישות ביותר שביניהן מצוי דיסק – טבעת קשיחה העשויה מסיבי סחוס רבים ביותר ובחלקה הפנימי ג'לטין, המתפקד כבולם זעזועים. מבנה עמוד השדרה הצווארי מבצע את פעולת הזזת הראש דרך מערך תנועות מורכב ומכאן שהניתוח עצמו דורש מיומנות בלתי מתפשרת.

 

צורך בחוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי בעקבות תאונה או מצב נוירולוגי

חלק גדול מהמטופלים הנדרשים לניתוח בעמוד השדרה הצווארי מגיעים בעקבות פריצת דיסק, במסגרתה נקרעים סיבי הסחוס והג'לטין הפנימי נשפך החוצה, כך שהוא מפעיל לחץ על שורשי העצבים המקומיים וגורם לכאבי גב נוראיים.

צורך אחר בניתוח הוא מחלת היצרות תעלת השדרה, המופיעה בגיל המעבר (סביב גילאי 50) וכתוצאה משינוי ניווני מקומי כמו בלט, חוליה המחליקה על גבי חוליה אחרת או נפח רצועות מוגדל בעמוד השדרה. הדבר גורם לתעלת השדרה להיות צרה מידי עבור נפח סיבי העצבים הרבים כך שמופעל עליהם לחץ וגורם לכאבי צוואר, המלווים בתפקוד לקוי בחוט השדרה.

חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי
חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי

חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי לאירועי רשלנות רפואית ונזקי צד ג'

חוות דעת ניתוח עמוד שדרה צווארי נדרשת לא פעם גם למצבים של גידול סרטני מקומי. גידול באזור עמוד השדרה הצווארי עלול לפגוע בחוליות ולעתים יוחלט לכרות אותו, כאשר הדבר מערער את קיבוע וחוזק החוליות וגורם לנזק לחוט השדרה. באותו האופן, עלול להיגרם נזק עקב טראומה שגרמה לחבלה מקומית או לשבר בחוליות.

בכל אחת מהפתולוגיות הללו, לעתים לא יהיה מנוס מניתוח וככל שהטיפול הפיזיותרפי, במשככי כאבים, הידרותרפיה וכל דרך נוספת לא מסייע לריפוי מהבעיה או לשיפור התנועתיות והתפקוד.

 

ביצוע ניתוח בעמוד השדרה הצווארי

לא פעם במעמד מתן חוות הדעת הרפואית נדרש המומחה להעריך את טיב הניתוח שהתרחש, או את השתלשלות הבדיקות והאבחונים שקדמה לו ולכן חשוב לדעת מספר דברים מרכזיים בנוגע לניתוח זה.

את הניתוח מבצעים בהרדמה כללית, כאשר ניגשים לאזור המנותח דרך חלקו הקדמי של הצוואר – סמוך לקנה הנשימה והוושט. הסיבה לכך היא כי באזור זה קיימת מעורבות נמוכה של שרירים, כך שהיא נוחה יותר בהשוואה לעורף. כעת, מפרידים את הרקמות כך שאלו ששייכות לקנה הנשימה והוושט יוסטו לצד אחד ואילו כלי הדם הצווארים לצד האחר ובמטרה לחשוף את החוליה או הדיסק בהם צריך לטפל.

מוציאים את החולייה או הדיסק ומשחררים את הלחץ מחוט השדרה, מקבעים את החוליות הנותרות באמצעות פלטה, שתל וברגים, תופרים וחובשים את העור. בדרך כלל המטופל מתחבר לעירוי נוזלים ולקטטר, עד להתאוששות מלאה בה ניתן לשוב לתפקוד בסיסי. במהלך תקופה לאחר הניתוח תינתן למטופל זריקת קלקסן לצורך הימנעות מקרישי דם. משך הניתוח אורך בין שעה וחצי לשלוש, כאשר האשפוז לצורך הניתוח יהיה בדרך כלל יומיים-שלושה.

 

חוות דעת רפואית עקב ניתוח עמוד שדרה צווארי כושל

רוב ניתוחי עמוד השדרה הצווארי מסתיימים בהצלחה, כך שתורגש הקלה משמעותית בתסמינים לאחר ההחלמה, כעבור מספר שבועות. התנועתיות והניידות צפויים להשתפר ואיתם תחול גם עלייה בתפקוד והפחתה בכאבי הגב.

אלא שישנם מקרים שבהם הניתוח איננו נשלם על הצד הטוב ביותר וכולל העדר שיפור במצב או נזק שנגרם כתוצאה מפעולות הניתוח, ביניהן דליפת נוזל חוט השדרה, דימומים, זיהומים, כישלון בקיבוע החוליות והותרת נזק נוירולוגי זמני או צמית.

במקרים אלה, יתבקש מומחה חוות הדעת לבחון את הכשלים ולהבין האם מדובר בסיבוך טיפוסי בהתאם לנסיבות הקיימות או שמא זהו מחדל, כשל או סטייה מהסטנדרט הרפואי הרלוונטי שמכוחם קיים מקום להגשת תביעת פיצויים. חשוב להדגיש שגם במקרים שבהם הניתוח התנהל באופן תקין לחלוטין, ייתכן שהנזק נגרם כתוצאה מהעדר הנחיות מספקות או מתאימות לאחר הניתוח.

עם סיום האשפוז, יקבל המטופל המלצה להימנעות מישיבה ממושכת במשך שלושה שבועות, להתהלך עם צווארון קשיח עד לביקורת במרפאה במקרה של קיבוע חוליות, לנוע דרך ציר אחד משכיבה לקימה, הנחיות לניקיון הפצע, טיפול תרופתי, הימנעות מפעילות פיזית ודיווח על קשיים והגבלות לא סבירים בתנועתיות או בתחושת הגפים.

ככל שלא חלו הסברים מלאים או מניחים את הדעת לעניין ההנחיות שלאחר הניתוח ואף במקרה שבו לא נמסרו כלל, תקבע חוות הדעת כי המדובר במקרה של רשלנות רפואית. כמובן שיש מקום לבדוק את אופן מסירת ההנחיות למטופל ואת דרכי התנהלותו כדי לקבוע את הצורך בחוות דעת רפואית.

לעניין הזה יצוין כי ישנה חשיבות מרכזית מאוד לרמת המקצועיות של המומחה הרפואי, בדגש על מידת האובייקטיביות והצגת מצג האמת מצידו, על מנת שלא לסכן בשום שלב את הליך התביעה.

 

זקוקים לחוות דעת רפואית איכותית ומהימנה בנוגע לניתוח עמוד שדרה צווארי?

חברת פורום רופאים נמנית עם החברות המובילות בישראל בתחום מתן חוות הדעת הרפואיות במגוון תחומים רפואיים שונים. אנו מתחייבים למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר למקרה התביעה ולהעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות, על מנת שתבינו האם יש מקום לתבוע.

בנוסף, מפעילה פורום רופאים בשיתוף עם LITIVEST – קרן מימון חדשה לעורכי דין, המאפשרת להם לקבל מימון מלא לחוות הדעת על בסיס בדיקת התיק וכדאיות התביעה (אם יש קייס – יש מימון). אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כבר עכשיו ולקבל ייעוץ מקדים לחוות הדעת.

הגישה האנדוסקופית משתמשת בסיב אופטי המחובר למצלמה, כך שהניתוח הופך בטוח יותר ועם פחות סיכונים וללא צורך בקיבוע. יחד עם זאת, גם כאן עלולים לחול סיכונים ככל יתר הניתוחים, בדגש על דימומים, זיהומים, פעילות כלפי החולייה הלא נכונה ועוד.

חוות דעת אורתופדית או ניורוכירורגית עקב פריצת דיסק נכונה בעיקר לתחום התאונתי, בדגש על תאונות עבודה, תאונות דרכים או תאונות אישיות, אם כי ישנם גם אירועי תאונה הנובעים מגרימת חבלה מכוונת, פציעות ספורט ואף עקב פעילויות לוחמה בקרב חיילי צה"ל.

בראש ובראשונה הקייס ייבדק ואם קיים די "בשר" לתביעה, המומחה יתאם בדיקה במרפאתו לתובע כדי להעריך את נזקיו. בכפוף להערכה מקיפה זו המכילה גם תשאול והערכה תפקודית ובהינתן כל המסמכים הרפואיים והדוחות המתעדים את המקרה, ניתן להתחיל בכתיבת חוות הדעת על פי כל הכללים שבחוק.

אם תבחרו להזמין חוות דעת דרך פורום רופאים, ניתן ליהנות משירותי מימון ביניים לתובעים שידם אינה משגת. אפשרות נוספת לעורכי דין היא לפעול דרך קרן המימון החדשה שלנו, במסגרתה תקבלו מימון מלא לכל מהלך הנוגע לחוות הדעת, כאשר התשלום ייגבה עם סיום התיק וקבלת הפיצוי.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי